Miksi leffoissa eka raskausoire on aina oksentaminen vaikka yleensä näin ei ole?
Joka kerta sama: Langanlaiha nainen juoksee oksentamaan, katsoo peiliin ja kuiskaa "Luoja olen raskaana".
Kommentit (82)
Sehän on dramaattista, oksennetaan ja pyörrytään ja seuraavaksi shokeeraava totuus räjähtää tajuntaan, omg olen raskaana! Eihän sitä nyt voi vaan huomata että kuukautiset on jääneet väliin ja rintoja aristaa, kun draamaa pitää leffoissa olla.
Vierailija kirjoitti:
Koska onhan se nyt noloa kertoa, ettei ole seitsemään kuukauteen menstruoinut. Kuinka ohjaaja sen näyttäisi niin, että katsoja pelkästään arvailisi.
Kyllä minä ainakin olen nähnyt monta kertaa, kun nainen kauhun sellaisella äänellä ilmoittaa poikakaverilleen että "I'm late".
Mä oksensin kymmeniä kertoja päivässä kahdessa raskaudessa ensimmäisinä 22 viikkona. Mulla oli vati vieressä ruokaillessakin mihin oksenkin kaiken, koska ruoka nousi heti ylös kun olin sen syönyt. Olen oksentanut kauppakeskuksiin, virastoihin, kaikkialle. Ekan lapsen kohdalla minusta tuli ihan pörröinen kun minulle tuli anorektikoille tyypillistä lanugokarvaa ravinnon puutteen takia.
Onhan se dramaattisempaa juosta kiireellä oksentamaan kuin huomata menkkojen olevan myöhässä tai rintojen aristavan. Samoin synnytys alkaa vauhdilla sillä, kun lapsivedet holahtaa lattialle. Kaikilla on aina syöksysynnytys, ja ihan hirveä kiire laitokselle, kun ponnistusvaihe alkaa samantien.
Vierailija kirjoitti:
Ja huvittavinta kun se 40 kiloinen näyttelijä pyörii siinä peilin edessä ja muka näkee vatsasta että pömpöttää :D
Minulla vatsa alkoi pömpöttää jo kuukauden sisällä plussasta. Eihän se sikiön kasvua vielä tuossa vaiheessa ole, vaan turvotusta, mutta sekin on varsin yleinen vaiva raskaudessa.
Minä epäilen, että puolen tämän ketjun ihmettelijöistä on miehiä tai velanaisia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naiset oksentaa joka lauantaiaamu krapulassa joten se ei kerro mitään.
Ei muuten oksenna.
Suomea et täällä sit toiste mollaa.
Mulla kummassakin raskaudessa oli heti oireina naaman punoitus, migreeni ja pahoinvointi. Tiesin tehdä raskaustestin, vaikka kuukautiset ei olleet edes liikoja myöhässä. Epäsäännöllinen kierto.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvissa synnytys myös aina käynnistyy lapsivedenmenolla ja välittömästi alkavilla voimakkailla kivuilla. Sitten vähän huohotusta, äkkiä sairaalaan ja parilla karjaisulla vauva onkin jo syntynyt.
Ja vauva on täysin puhdas ja ainakin pari kk vanha :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huvittavinta kun se 40 kiloinen näyttelijä pyörii siinä peilin edessä ja muka näkee vatsasta että pömpöttää :D
Minulla vatsa alkoi pömpöttää jo kuukauden sisällä plussasta. Eihän se sikiön kasvua vielä tuossa vaiheessa ole, vaan turvotusta, mutta sekin on varsin yleinen vaiva raskaudessa.
Minä epäilen, että puolen tämän ketjun ihmettelijöistä on miehiä tai velanaisia.
No? Mikä sun tuli? Jäitkö jotenkin yksin, huomiotta?
Eikö naiset saa enää jutella edes mammapalstalla keskenään, ettet ole hihasta nykimässä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytetään aina sanaa aina?
Se luo draamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvissa synnytys myös aina käynnistyy lapsivedenmenolla ja välittömästi alkavilla voimakkailla kivuilla. Sitten vähän huohotusta, äkkiä sairaalaan ja parilla karjaisulla vauva onkin jo syntynyt.
Minusta elokuvissa kyllä yleensä huudetaan kovasti synnyttäessä. Ainakin suomalaisissa sarjoissa ja elokuvissa.
No en kyllä kummallakaan synnytyskerralla kuullut kuin tuskaista ähinää viereisistä saleista.
Sietämättömiä ne poltot olivat, mutta kätilö sanoi, että jos alat parkumaan niin se vaan vie aikaa ja voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vauva on täysin puhdas ja ainakin pari kk vanha :D
Tosiaan niitä ryttyisiä punakoita nilan peittämiä vastasyntyneitä ei näytetä. Ovat todellakin jo pari kuisia vauvoja.
No mulla pahoinvointi ja oksentaminen on ollut ensimmäinen oire molemmissa raskauksissa. Alkoi viikolla 5, ihan yhtäkkiä ja yllättäen.
Siinä vaiheessa ei välttämättä ole hoksannut edes kuukautisten poisjäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska se luo draamaa.
Tämä. "Conflict is the essence of drama", sanoi George Bernard Shaw. Eli konflikti on draaman avain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta elokuvissa kyllä yleensä huudetaan kovasti synnyttäessä. Ainakin suomalaisissa sarjoissa ja elokuvissa.
Saunassa huudetaan niin kovaa, että koko kylä kuulee, että nyt se emäntä synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No? Mikä sun tuli? Jäitkö jotenkin yksin, huomiotta?
Eikö naiset saa enää jutella edes mammapalstalla keskenään, ettet ole hihasta nykimässä?
Onko joku kieltänyt? Ihmettelin vaan, kun sekä aloituksessa että joissakin kommenteissa tunnutaan olevan ihan pihalla yleisimmistä raskausoireista. Ei kaikilla ole kaikkia oireita, tietenkään, mutta hassua kun niinkin yleisiä oireita kuten turvotus ja pahoinvointi pidetään niin epärealistisina, että niille suorastaan naureskellaan. Vähän nousee ajatus, että tuskin nämä ovat olleet raskaana ensinkään. Ei siinä, saa täällä toki äitiä esittää vaikkei olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oksensin kymmeniä kertoja päivässä kahdessa raskaudessa ensimmäisinä 22 viikkona. Mulla oli vati vieressä ruokaillessakin mihin oksenkin kaiken, koska ruoka nousi heti ylös kun olin sen syönyt. Olen oksentanut kauppakeskuksiin, virastoihin, kaikkialle. Ekan lapsen kohdalla minusta tuli ihan pörröinen kun minulle tuli anorektikoille tyypillistä lanugokarvaa ravinnon puutteen takia.
Tämä olisi taas leffoissa melko yliampuvaa. 40-kiloinen näyttelijä täydellisine meikkeineen puklaamassa joka välissä.
Suomiversio: kuvataan kahvinkeitintä jossa kahvi tippuu hiiitaasti,kello tikittää äänekkäästi,isäntä kalsarit jalassa lukee lehteä,jostain kuuluu vaimeaa oksentamista ja mies kohotaa sekunniksi katseen lehdestä. Punakka emäntä Marimekon yöpaidassa laahustaa keittiöön,pyyhkii suuta hihaan ja sanoo "miä taijan olla paksuna".
Suomiversio 2: Isäntä ähisee piikatytön jalkojen välissä ja seuraavassa leikkauksessa ollaankin jo saunassa karjumassa veristen rättien ympäröimänä. Tissi vilahtaa molemmissa kohtauksissa.