Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi leffoissa eka raskausoire on aina oksentaminen vaikka yleensä näin ei ole?

Vierailija
16.06.2024 |

Joka kerta sama: Langanlaiha nainen juoksee oksentamaan, katsoo peiliin ja kuiskaa "Luoja olen raskaana".

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se luo draamaa.

Vierailija
2/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huvittavinta kun se 40 kiloinen näyttelijä pyörii siinä peilin edessä ja muka näkee vatsasta että pömpöttää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole? Itse ainakin oksensin, ja oksensin ja oksensin

Vierailija
4/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole oksentanut kummassakaan raskaudessa. 

Vierailija
5/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on myös aina yllätys ja synnytys alkaa lapsivesien menolla.

Vierailija
6/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se luo draamaa.

Ja on täysin loppuunjankutettu klisee mutta amerikkalaiset haluaa esitellä raskautta näin.

On täällä palstallakin ihmetelty että miten voi olla raskaana kun ei ole pahoinvointia....

Vierailija
7/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole? Itse ainakin oksensin, ja oksensin ja oksensin

Minä en kertaakaan.

Vierailija
8/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäinen oire on ollut juuri pahoinvointi, joten eipä se varmaan mahdotonta ole, että monilla muillakin on.

Vierailija
9/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin oksentaa viikolla 5 joten se olisi voinutkin olla ensimmäinen oire.  Mutta toisin kuin aina elokuvissa ja sarjoissa, raskaus ei ollut vahinko eikä yllätys, joten olin siinä vaiheessa jo tehnyt raskaustestin.

Vierailija
10/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytetään  aina sanaa aina?

Vierailija
11/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin toteutettavissa valkokankaalla kuin esim. näyttää kuinka rintojen iho onkin äkkiä aiempaa pinkeämpi. No, jossakin taide-elokuvassa voisi mennä.

Vierailija
12/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska onhan se nyt noloa kertoa, ettei ole seitsemään kuukauteen menstruoinut. Kuinka ohjaaja sen näyttäisi niin, että katsoja pelkästään arvailisi.

Vierailija
13/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sairaalaan rynnätään heti kun lapsivedet lähtevät. Ja tietysti juuri samalla sekunnilla alkaa kauheat poltot.

Vierailija
14/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset alkaa elokuvissa ja kirjoissa myös massiivisella verenvuodolla. Penkkeihin ja housuihin jää näkyvät verijäljet.

Ekat menkat oli ainakin itselläni vain jotain pientä vuotoa. Eikä edes punaista, vaan mustaa verta.

Vierailija
15/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa synnytys myös aina käynnistyy lapsivedenmenolla ja välittömästi alkavilla voimakkailla kivuilla. Sitten vähän huohotusta, äkkiä sairaalaan ja parilla karjaisulla vauva onkin jo syntynyt.

Vierailija
16/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronnallisista syistä. Oksentaminen on konkreettisempaa kuin menkkojen odottelu. Samoin lapsivesi konkreettisempaa kuin supistukset. Näillä keinoilla asia kerrotaan tehokkaammin, kuin sillä että hahmo odottelee kuukautisia, tai tuntee jotain tuntemuksia. 

Vierailija
17/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 6 alkoi pahoinvointi ja päivittäinen oksentelu, kesti yli raskauden puoliväliin. Samasta kärsiviä on varmasti muitakin. 

Vierailija
18/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa naiset oksentaa joka lauantaiaamu krapulassa joten se ei kerro mitään.

Vierailija
19/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset alkaa elokuvissa ja kirjoissa myös massiivisella verenvuodolla. Penkkeihin ja housuihin jää näkyvät verijäljet.

Ekat menkat oli ainakin itselläni vain jotain pientä vuotoa. Eikä edes punaista, vaan mustaa verta.

Mulla kävi niin että ihan ekana päivänä tuli housuista läpi tuoleihin koulussa. Onneksi oli musta takki jonka solmin vyötärölle. 

Vierailija
20/82 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pahoinvointi oli ensimmäinen ja väsymyksen ohella ainut ekan kolmanneksen oire kaikissa neljässä raskaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän