Miten lopettaa karkkien ja suklaan syönti?
Ei auta itsekuri, se on surkeassa mallissa. Miten vakuutan itselleni ettei tarvitse näitä? Pääkopasta tässäkin himossa on kuitenkin kyse.
Kommentit (31)
Syöt riittävästi oikeaa ruokaa. Makean himo kertoo siitä, että syöt liian vähän.
Minulla vaalea leipä ja hiilarit aiheuttaa sokerihimoa. Jätin leivät pois niin makeankin himo hävisi. Syön hedelmiä ja marjoja rasvaisen jogurtin kanssa. Esim. omena, viinirypäle, vadelma.
Yritä kuvitella miten karkkien sokeri syövyttää ja liuottaa hampaasi niin, että niistä on pian jäljellä pelkät mustat, hermokipuiset tyngät jos et lopeta.
Mä syön joka kerta kun tekee mieli jotain makeaa niin ison lautasellisen kaurapuuroa, johon laitan marjoja ja hilloa muutaman lusikallisen. Jos vielä sen jälkeen tekee mieli, teen toisen samanmoisen. Yleensä tämän jälkeen ei enää tee mieli makeaa. Syön kaurapuuroa kolmesta desistä puoleen litraan joka päivä.
Sama juttu täällä. Ongelma siis. Joka päivä syön karkkia jossain muodossa. Tiedän että tämä on henkinen ongelma. Mutta tuntuu kuin olisi fyysinen riippuvuus.
Haluaisin todella päästä eroon karkista. Tiedän että siinä ei ole kerrassaan mitään hyvää. Itse olen aina syönyt paljon karkkia ja nykyään tämä alkaa olla jo ihan sairasta.
Ylipainoa minulla on vain vähän mutta tiedän että jos lopettaisin karkin syönnin, pääsisin normipainoon helposti. Silti en muka pysty lopettamaan. Arghhhh kun on vaikeeta!
Itselle ainoa makeinen joita syön on suklaa. Kahvin kanssa joku pieni suklaa juttu.
Itselle toimii totaalininen karkkilakko. En kykene karkin kohtuukäyttöön, addiktoidun sokeriin niin helposti. Parin kuukauden karkittomuuden jälkeen huomaa, ettei tee enää edes mieli ja vähän huomaamatta muukin herkuttelu vähenee. Ja sit, jos jossain juhlissa vaikka syö jotain kakkua, niin se maistuu ihan ällömakealta. Ennen tilasin myös esim. jääkahvini aina makusiirapilla, mutta karkittomuuden jälkeen semmoista sokerilientä ei pysty enää juomaan. Maistuu ihan hirveälle. Eka kuukausi on pahin, mutta sen jälkeen karkkia ei enää edes ajattele. Tsemppiä!
Syö riittävästi oikeaa ruokaa. Itse olen huomannut, että nälkä ajaa helposti herkuttelemaan.
Mutta itse asiassa paras konsti on lopettaa karkkien ja suklaan syönti kokonaan toistaiseksi. Ensimmäiset 3 viikoa voi olla hankalaa mutta sitten elimistö alkaa tottua siihen. Tänä hankalana väliaikana voit hemmotella itseäsi vaikkapa light-limulla tai hedelmillä.
Olen nyt ollut noin kuukauden ilman mitään makeita. Helposti on mennyt. Muutama kilo pudonnut. Sitä ennen tuli vedettyä aika paljon. Kesä alkoi ja aloin heräillä siihen. Menin sellaiseen moodiin, että aistillisuus korvieni välissä ei vastannut mun kehon tilaa. Ylipainoa on. Voi kuulostaa vähän lennokkaalta, mutta mulla on nyt tällainen mielentila. Haluan saada aikaan tuntuvan painonpudotuksen, vaikka siihen aikaa meneekin.
No entäs se tunnepuoli? Sitä tässä tarkoitin lähinnä että kun se mieliteko iskee, niin minun pitäisi jotenkin puhua itseni pois siitä. Tavallaan kun olen vaikka väsynyt tai masentunut niin piristän itseäni herkuilla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt ollut noin kuukauden ilman mitään makeita. Helposti on mennyt. Muutama kilo pudonnut. Sitä ennen tuli vedettyä aika paljon. Kesä alkoi ja aloin heräillä siihen. Menin sellaiseen moodiin, että aistillisuus korvieni välissä ei vastannut mun kehon tilaa. Ylipainoa on. Voi kuulostaa vähän lennokkaalta, mutta mulla on nyt tällainen mielentila. Haluan saada aikaan tuntuvan painonpudotuksen, vaikka siihen aikaa meneekin.
Tätä juuri tarkoitin että miten saada itsensä sellaiseen mielentilaan että pystyy vastustamaan sokerinhimoa. Ap
Syö oikeata ruokaa, juo vettä. Jos syö normaalisti ei tarvi kokea nälkää ollenkaan.
Tylsyyttä varten voit tehdä suunnitelman. Lähde kävelylle, tanssi mielikappaleesi, lue kirjaa.