Lapsella 4-5 numeroa liian pienet kengät!
Kummilapseni 5v kulki taas tämän talven kokoa 29 olevissa vanhoissa, virttyneissä toppasaappaissa (merkittömät), kun oikea koko olisi ollut 33-34. Huh. En ollut nähnyt häntä vähään aikaan, mutta nyt mittasin sitten jalat ja kävin hakemassa hänelle uudet, sopivat Kuomat (äiti halusi kengät, jotka saa nopeasti itse jalkaan).
Tällaista se on 5 lapsen perheessä: ei ole aikaa katsella, mikä mahtaa minkäkin lapsen jalankoko olla... Rahaakaan ei tietysti liikoja ole, mutta saahan nyt Kuomia vaikka kirpparilta...
Kommentit (9)
Ihmetyttää et kuinka vanhemmat ei välitä hommata lapsille oikean kokoisia tamineita.
Meidän 4-vuotiaalla tytöllä on 27 numeron jalka
Kuka saa 4-5 numeroa liian pienet kengät jalkaan? ei kukaan.
Vierailija:
Meidän 4-vuotiaalla tytöllä on 27 numeron jalka
Eikä tule äitiinsä. Minä olen 172cm pitkä ja kengän koko on 36-37.
Olisitkohan mitannut väärin?
Meidän 4-vuotiaalla on 26 numeron kengät ja ovat reilut.
ja oma 5-vuotiaanikin käyttää jo kokoa 31 (tyttö). Mittausvirhe nyt ei ole kyseessä, kun laitoin lapsen seisomaan pahville ja piirsin siitä mallin. Sitä vertasin sitten uusien kenkien pohjallisiin.
Käytössä olleet toppasaappaat olivat venyneet ja vanuneet ja poika oli kyllä valitellut että kengät puristavat ja palellut kuulemma myös niillä.
Jos kerran välttämättä haluaa puoli tusinaa lapsia, niin kai niistä sitten haluaa myös huolehtia... No, ehkä tämä pieni murhe todella hätää kärsiviin perheisiin nähden. ap
Tuollainen on nykyaikana harvinaista!
Meillä on isojalkaisia lapsia, on yksilöllistä tuo jalan kasvu ettei voi iän perusteella vertailla.
Että älähän nyt pistä tuota sen lapsiluvun syyksi ja sääli meitä joilla on monta lasta.