Kokoomus: Vuosilomat ja lomakorvaukset paikallisen sopimisen piiriin
Kommentit (86)
Vuosilomalakiin pitäisi kirjata ainoastaan lomapäivien vähimmäismäärä, esim. 20. Näin työantajat pystyisivät kilpailemaan tarjoamalla enemmän lomaa.
Lomat pitäisi tässä tilanteessa perua kokonaan.
Paitsi eduskunnan tai varakkaiden lomat. He ovat ne ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vuosilomalakiin pitäisi kirjata ainoastaan lomapäivien vähimmäismäärä, esim. 20. Näin työantajat pystyisivät kilpailemaan tarjoamalla enemmän lomaa.
Niin että saisi paikallisesti sopia lomapäivät. Ei saisi kuitenkaan mennä alle tessin...Hihihiii.
Paikallinen sopiminen voi tarkoittaa että lomia tulee lisää, palkkaa tulee lisää kun työntekijät äänestävät muuten jaloillaan.
Mä olen onnellinen siitä, että pääsen 3v kuluttua eläkkeelle, enkä joudu näkemään työntekijöiden oikeuksien poistoa, työn halpuuttamista, automatisointia, joukkoirtisanomisia, massatyöttömyyttä ja kaikkea sitä paskaa ja kurjuutta, jota porvarihallitus suunnittelee.
Säälin kuitenkin nuorempia sukupolvia, joiden työelämä tulee olemaan ihan berzeestä, ja moni varmaan tippuu siitä lppullisesti ulos
Kokoomus tykkää kyykyttää köyhempiä.
Vierailija kirjoitti:
Työnhakijat kilpailevat, eivät niinkään työnantajat.
Poliitikoille ensimmäisenä määrättävä 5 viikon loma. Eihän niille nyt tuo riitä edes pääsiäislomaksi.
"Kokoomuksella ei ole oikeasti mitään arvoja, ellei arvoiksi lasketa rikkaiden rikastuttamista, köyhien köyhdyttämistä, terveyskeskusten yksityistämistä (jolloin köyhillä ei ole varaa olla edes sairas), eläkeiän nostamista, palkkojen, eläkkeiden, opintotuen, työttömyystukien, sosiaalitukien alentamista ellei suoraa poistamista sekä yritysjohtajien ja omien palkkojen nostamista pilviin kansalaisten kustannuksella." (Hikipedia)
Kukaan mitään lomaa tartte. Eikä lisiä. Eikä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikoille ensimmäisenä määrättävä 5 viikon loma. Eihän niille nyt tuo riitä edes pääsiäislomaksi.
Nytkin niillä on pitkä kesäloma ja päälle muut lomat.
Vierailija kirjoitti:
Lomat pitäisi tässä tilanteessa perua kokonaan.
Paitsi eduskunnan tai varakkaiden lomat. He ovat ne ansainneet.
Kyllä, lomat tulee jäähdyttää vientiteollisuusaloilta ja julkiselta puolelta. Nostetaan rakas isänmaamme takaisin jaloilleen!
No persuthan auttavat kokoomusta poistamaan lomat työaikalainsäädännöstä vai mitä persut? Sen jälkeen ne asiat menevät tes-neuvotteluihin joissa voidaan kiristää ammattiliittoja käymällä kauppaa niistä. Toisaalta jos perskokoomus onnistuu romuttamaan koko tes-järjestelmän niin silloinhan ne lomat on jokaisen neuvoteltava itse...ja sehän ei onnistu helpolla. Niin mitä tässä kaiken keskellä voi muuta kuin kiittää arvon perussuomalaisia jotka mainostavat itseään Suomen suurimpana "työväenpuolueena".
AP, miksi valehtelet? Ai niin, teille vasureillehan se on vain yksi sallittu likainen keino ajaa omaa agendaanne.
Vierailija kirjoitti:
AP, miksi valehtelet? Ai niin, teille vasureillehan se on vain yksi sallittu likainen keino ajaa omaa agendaanne.
Eikös tuo aloitus ole perskokoomuksen märkä päiväuni?
Vierailija kirjoitti:
Just tätä olin tulossa sanomaan, että laissa saisi kuitenkin olla joku vähimmäismäärä. Onhan se jo nytkin niin, että toisilla on 7 viikon vuosilomat ja toisilla 4vko (jos ensimmäistä vuotta uudessa työpaikassa). Ja monilla aloilla maksimilomatkin on vain 5vko, mutta toisilla ainakin se 7vko. Että eipä nuo ole kaikille samat nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo aloitus ole perskokoomuksen märkä päiväuni?
Yleensä väitteiden tueksi laitetaan lähde. Tähän sitä ei ole voinut laittaa kun vasuriloinen on keksinyt tämän väitteen ihan itse pöllypäissään.
Aloitus oli sarkasmia joka on täysin perusteltua hallituksen tähän astisen toiminnan perusteella. Uutiset ovat jossain muualla kuin täällä. Hallitusohjelman tavoitteet taas toisaalla. Ainakaan itse en löydä yhtään työntekijöitä hyödyttävää uudistusta hallituksen ohjelmasta tai ainakaan toteutuneesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen onnellinen siitä, että pääsen 3v kuluttua eläkkeelle, enkä joudu näkemään työntekijöiden oikeuksien poistoa, työn halpuuttamista, automatisointia, joukkoirtisanomisia, massatyöttömyyttä ja kaikkea sitä paskaa ja kurjuutta, jota porvarihallitus suunnittelee.
Säälin kuitenkin nuorempia sukupolvia, joiden työelämä tulee olemaan ihan berzeestä, ja moni varmaan tippuu siitä lppullisesti ulos
Enää sun pitäisi saada jostain eläkettä
Vuosilomat ovat palautumisen kannalta vapaapäivien lisäksi merkityksellisiä.
Useimmista näistä sovitaan työehtosopimuksissa, joiden heikennyksistä voi jatkossakin lakkoilla, vaikka poliittisten lakkojen oikeuksia rajataan.
Näillä toimilla, mitä nykyinen hallitus tekee niin se tulee vahvistamaan työntekijöiden ammattiliittoja ja niiden valtaa, kun ne olivat jo merkittävissä määrin sitä pidemmän aikaa menettäneet.
Kokoomuksen tulee kuitenkin ensin saada suunnitelmansa työntekijöiden työehtojen heikennyksistä läpi hallituksessa ennen kuin ne voidaan poistaa työaikalaista.
Odotan, että meillä on edessä vanhat kunnon suurlakon vielä tulevina vuosina, jotka tulevat murentamaan tämän yhteiskunnan kantokykyä veronmaksun heikentyessä hallituksen päätökset tulee vaikuttamaan voimakkaasti julkisen talouden kestävyyskykyyn ja sitä kautta yhteiskunnan murenemiseen.
Tämä hallitus ei ole tekemässä fiksuja valintoja, koska vastateaktiolta ei koskaan voida välttyä. Mitä suuremmat vaikutukset, sitä suurempi vastareaktio.