Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko päiväkodeissa aina tällaista?? Järkyttynyt kyselee...

Vierailija
30.01.2007 |

Hain eilen siskontyttöni hoidosta ja olen vieläkin järkyttynyt siitä, mitä päiväkodissa näin. Hakuni kesti (erinäisistä syistä) tunnin verran, ja koko sen ajan ulkona noin 1,5-vuotias lapsi itki. siis huusi lähes koko ajan suoraa huutoa. ohjaajat seisoskelivat ringissä vähän kauempana, huuto kyllä kuului sinne, mutta eivät reagoineet mitenkään.

oma kotihoidossa oleva lapseni kysyi monta kertaa kovaan ääneen, että miksi tuota pikkuista ei kukaan auta. hoitajat kuulivat tämänkin, mutta jatkoivat omaa juttuaan. sydäntäni oikein viiltää vieläkin pienen puolesta ja siksi kysynkin, että onko tuo arkipäivää päiväkodeissa? olisiko taustalla voinut olla jotain mitä en tiedä? mutta toisaalta, oli siellä taustalla mitä vain, niin en näe mitään syytä, miksi noin pieni jätetään huutamaan yksin?

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETTAKAA JO! Jos ap:llä on mennyt tunti lapsen haussa niin sitten on mennyt. Se ei ollut tämän asian pääaihe, vaan täysin sivuseikka.

Minä kertoisin sekä lapsen äidille että pistäisin palautetta päiväkodille. Olisin kyllä huomauttanut asiasta hoitajille jo paikan päällä. Minun mielestäni lapsen vanhempien tulisi tietää miten lasta päiväkodissa kohdellaan, heillehän asia ensisijaisesti kuuluu. Toivoisit varmaan itsekin että sinulle kerrottaisiin jos lapsesi itkee tuntikausia päiväkodissa, oli syy sitten mikä tahansa!

Vierailija
62/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli ollut tappelussa...... ja siksi itkee. Haloo mene ap hoitoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi uusi lapsi vaan huusi ja huusi. Päättivät laittaa hänet tuulikaappiin huutamaan itsekseen, kun eivät jaksaneet kuunnella. Minusta aivan kamalaa ja tuttavani kertoi tätä aivan itsestään selvänä juttuna.

Tätönen jäi onneksi jo eläkkeelle, mutta muut olivat hänen kanssaan siis samaa mieltä.

Vierailija
64/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...päiväkodissa syksyllä ja tarha on ihana. Olen erittäin tyytyväinen ystävällisiin ja empaattisiin hoitajiin ja joskus poika jopa juoksee karkuun kun haen kotiin. Tykkäisi jäädä pyllymäkeen, nyt kun lunta on vihdoin saatu Helsinkiinkin. Ja kamalaa -vanhempi poikani (nyt jo 9-vuotias) aloitti tarhassa jo 1,5 v ikäisenä. Hämmästelen itsekin, että ihan normaali on lapsesta tullut (ainakin tähän astisten havaintojen perusteella).

Vierailija
65/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..no jo on 58:lla aikaa kotona kytätä muiden tekemisiä. Taitaa olla kotiäidillä tekemisen puute.

Vierailija
66/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on erityisryhmässä. joudun siis juttelemaan paljon hoitajien kanssa. sä ap valehtelet. ei oo koskaan mennyt tuntia kun pojan haen tarhasta. haluat vain haukkua tarhoja aiheetta. kerro miksi olit tarhassa tunnin?

Vierailija
67/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä koneen ääressä ja kun mietiskelen, katselen ikkunasta ulos. Samasta syystä käyn välillä täälläkin.

58

Vierailija
68/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yllättävän asenteellinen. Ovat yleensä suvaitsevaisia. Ja vastasitkin vielä itsellesi....:-)

Vierailija
69/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä lailla muka? Kerroin vain että osa vanhemmista on niin kiireisiä, että nostavat lapsensa päiväkotiin aidan yli.

58

Vierailija
70/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin lapset eivät halua kaikkien syliin. Meidän päiväkodissa tädit kertoivat että antavat kyllä syliä kun lapsi siihen suostuu.

Ihan tosi lapset harvoin suostuvat kenen tahansa syliteltäviksi.

Vierailija
71/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta eivät varmasti nosta! lapset eivät mene yksin tarhaan, eivätpä juuri eskari-ikäiset. Meidän tarhassa tulee noottia pienemmästäkin, jos vanhempi puhuu vaikkapa puhelimeen tullessaan lasta noutamaan. saatika sitten jos se Nico-poika 2v. tulis aamuisin yksin tarhanovesta sisään. höpö höpö sulle vaan, toimittaja numero 58.

Vierailija
72/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ei voi pitää paikkaansa, ei kukaan anna lapsen huutaa tuntia"

miten niin ei? miten esimerkiksi se ruotsalaisäiti, joka muutama kuukausi sitten kidutti miesystävänsä kanssa 10 vuotiaan poikansa kuoliaaksi?!? kidutus oli kestänyt kuukausia, lopulta sitten olivat menneet liian pitkälle ja hups, henki lähti. jos joku äiti voi tehdä noin lapselleen, miksei yhteen päiväkotiin sattuisi joukko kylmiä ja tunteettomia ihmisiä? itselläni on kokemusta ala-asteella seksuaalisesti häirinneestä opettajasta. ihmisä löytyy joka junaan. kannattaisi vähän tarkkailla omaa päiväkotiaan ja varmistaa, että siellä on kaikki kunnossa. ei se ole itsestään selvää.

Vierailija
73/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan päiväkotiin sattuis sitten useampi psykopaatti-hoitaja kerralla! Kukahan tässä nyt naiivi on...??

Vierailija
74/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhemmat eivät ole niitä kiireisiä uraputkiäitejä, jotka eivät ehdi muuta kuin aamulla nakata kullannuppunsa päikkyyn ja iltapäivällä (illalla) noukkia muksun pihalta uuteen Bemariinsa.

Itse ehdin toisinaan pysähtyä lapseni päikkyyn, ja vaihtaa kuulumisia. Päiväkodin henkilökunnalla on lupa antaa palautetta päivästä myös siskolleni, joka voi joskus hakea lapseni puolestani. Siinä mitään vaitiolovelvollisuutta esteenä ole...

Onko joillain ihan mahdotonta uskoa, ettei päiväkodit ole mitään täydellisiä lastenhoitopaikkoja? Ehkä on liian rankkaa uskoa asia, saattaisi vielä uraputken kehittäminen käydä vaikeaksi. Hankalaahan se olisi töihinsä keskittyä, jos tietäisi, että oma kullannuppu saattaa itkeä päikyssä. Päiväkodeissa tapahtuu paljon pahempaakin kuin vain sitä, ettei lapsen itkuun vastata. Ne on vaan ihmisiä siellä kaikki.. paitsi joidenkin olisi tietenkin pitänyt valita eri ala.

Kait kuitenkin yleensä päiväkodeissa on ihan ok olla. Yleensä.

Vierailija
75/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Suomea nostellaan lapset tarhanpihalle aidan yli? Ihan tosissani kyselen?onko joku muu nähnyt moista?? Mä en ole nähnyt Helsingissä enkä Vantaalla ainakaan. Ja nyt olen 9 vuotta putkeen jotain lapsistani tarhaan kiikuttanut.

Vierailija
76/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elettäkään lapsen hyväksi. Olisiko ollut iso vaiva? Pässi se vaan seisoo ja ihmettelee oman lapsen kanssa, että mikähän on hätänä. Aikuisen velvollisuus on puuttua, kun näkee. Häpeä!!

Vierailija
77/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itseään taas puolustelemaan! Mun siskoni ainakaan ei sais tarhasta lapsiani koskevaa tietoa, jos sitä vaikka sattuis kiinnostamaan...

Vierailija
78/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilman että kukaan menee lohduttamaan. Miten kauan sitä sitten on jatkunut? niin siihen en osaa sanoa mitään. Mä haen lapseni ja lähden pois, en jää sinne roikkumaan.

Täytyy kyllä sanoa että monesti olen ajatellut että ihanaa kun mun ei tarvinnut laittaa lapsiani pienenä hoitoon.

Vierailija
79/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

58

Vierailija
80/110 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...itseään taas puolustelemaan! Mun siskoni ainakaan ei sais tarhasta lapsiani koskevaa tietoa, jos sitä vaikka sattuis kiinnostamaan...

Minä olen antanut päiväkodille kirjallisen luvan siihen, ketkä lapsiani saavat hakea kotiin. Heille päiväkodin henkilökunnalla on lupa kertoa lapseni asioita. Heh! Että jotkut on tyhmiä!

Mun siskoni ei olekaan niin pöljä, että hänellä " vaikka sattuis kiinnostamaan" lapseni asiat. Hän ymmärtää, miten tärkeää on saada tietää lasta koskevista asioista. Minun siskoni välittää lapsestani, ihan niin kun minäkin.

Onko sinulla itselläsi mahdotonta uskoa, että sinun muksusi saattaa joutua itkemään päiväkodissa? Voip muuten olla, ettei lapsellasi muutenkaan ole aina niin kivaa siellä päikyssä. Vai voittaako se aina kotiolot?! Miten on? Joskushan lapsen kertakaikkiaan vaan on parempi olla hoidossa, harmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän