Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut asuntoa myyvät eivät halua lainkaan yleisesittelyjä?

Vierailija
16.06.2024 |

Eivätkö oikeasti halua myydä, vai miksi kuvittelevat että kiinnostuneet ottavat kyllä välittäjään yhteyttä (eivät ota). Sama hinta se kuitenkin on (jos siis menee kaupaksi) - oli yleisnäyttöjä 7 tai nolla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisnäytöllä meidän naapuritkin tulivat uteliaana katsomaan millainen asuntomme oli. Yksityisnäytöillä saa rajattua turhanpäiväiset pyörijät pois. 

Juuri tämä. Joka kaappiin kurkitaan ja joka paikka nuuskittaan. Röyhkeää touhua.

Juuri tästä syystä halusin itsekin vain  yksityisnäyttöjä, kun myin asuntoani. Naapurin ärsyttävä äijä oli silti yrittänyt päästä sisään, kun välittäjä toi yksityisnäytölle asiakkaita näytölle. 

Vierailija
22/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Taitaa olla mielikuvitustarina. Meiltä tai pojalta, joka kuitenkin on vielä nuorikin, ei ole yksikään välittäjä kysynyt lainasta ikinä yhtään mitään. Enkä ole yleisnäytössä havainnut yhdenkään välittäjän kysyvän asiaa yhtikäs keltään, mutta joskus olen kuullut kun ostajaehdokas ITSE sanoo, että kiinnostaa, pitää ottaa nyt pankkiin yhteys. *

En voi sinun havainnoillesi mitään. Näin kuitenkin kohdallani ja olen käynyt noin 50:ssä asuntonäytössä aikuisikäni aikana.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt yhden talon ja muutaman asunnon itse. Talon myynti-ilmoitus oli paikallisessa lehdessä ja kyllä riitti naapureiden kiinnostusta. Eiväthän he itse tarvinneet, mutta serkun kaima voisi olla kiinnostunut. Esitellä piti, vaikka tiesin, että pelkkää uteliaisuuttaan kävivät. On eri asia esitellä tyhjää asuntoa kuin kotia, jossa asutaan. Härskeimmät katsojat kurkistelevat kaappeihin ja jopa irto kalusteiden sisää.

Vierailija
25/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim meidän kylillä on kaksi miestä, jotka harrastavat asuntojen kyttäämistä ja tämän jälkeen kyläbaarissa juoruavat kaiken. 

Ja kolmessa viikossa meni talo ilman yleisesittelyä.

Vierailija
26/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas luulen, että pikkukylien välittäjät ovat aggressiivisempia kuin kaupunkien, sillä niissä asunnot on vaikeampia myydä. Ainakin serkulla näyttää olevan näin kun on ostamassa kaksiota eläkepäivilleen maaseudulta, hintaluokka on alle 60t ja hänellä on kaksi vaihtoehtoa. Kuulemma välittäjät painostaa. 

Painostaa miten? Eihän välittäjällä ole ostajakandidaattiin mitään vipua eikä vääntöä millä painostaa.

Vierailija
27/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jos luet tätä palstaan, niin haluaisitko näitä ihmisiä kotiisi ihmettelemään? Yksityisnäytöllä käy hieman normaalimmat ihmiset. 

Tää oli niiiiiin hyvin sanottu! 😅

No ei nyt oikeastaan vaan aika huono kommentti.

Tällä palstalla on laaja kirjo eri taustaisia ihmisiä, ja useimmat meistä ovat myös ostaneet ja/tai myyneet elämänsä aikana asunnon välittäjän kautta tai ilman. En ole koskaan ostajan normaaliuutta lähtenyt miettimään tai sitä, että käykö on vauva palstalla.

Vierailija
28/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokusen asunnon olen myynyt. Yleisnäyttöjä on pidetty yksi tai kaksi. Sitten vain pyynnöstä. Ja kyllä, kiinnostuneet ottavat yhteyttä välittäjään, tulevat katsomaan. Ja omani on näin tulleet myydyksi. Se on ihan saissea siivota kämppää harva se viikko (normaalia tarkemmin) jonkun uteliaan listanpotkijan takia. No yksi kämppä meni kyllä ensimmäisellä yleisnäytöllä. 

Vierailija
30/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokusen asunnon olen myynyt. Yleisnäyttöjä on pidetty yksi tai kaksi. Sitten vain pyynnöstä. Ja kyllä, kiinnostuneet ottavat yhteyttä välittäjään, tulevat katsomaan. Ja omani on näin tulleet myydyksi. Se on ihan saissea siivota kämppää harva se viikko (normaalia tarkemmin) jonkun uteliaan listanpotkijan takia. No yksi kämppä meni kyllä ensimmäisellä yleisnäytöllä. 

Mä kävin kerran yleisnäytössä. Kämppä katosi tiedoista vielä saman illan aikana. En tiedä tarjosiko joku heti pyyntihinnan vai sen yli, vai oliko jo joku tarjous tehty aiemmin. Meidänkin nykyinen oli listalla vielä muutaman päivän sen jälkeen, kun tarjous oli jo hyväksytty.  

Vierailija
31/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisia persaukisia ei haluta sinne asuntoon kun eivät osta kuitenkaan, ovat vain uteliaita.

Asun velattomassa pientalossa Helsingissä ja minulla on velaton sijoitusasunto. Olen ostanut elämäni aikana 4 asuntoa ja myynyt kaksi. Ikää 45 vuotta.

ap

Mutta et yksityisnäyttöä pysty järjestämään? Onpa outoa.

Vierailija
32/32 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Taitaa olla mielikuvitustarina. Meiltä tai pojalta, joka kuitenkin on vielä nuorikin, ei ole yksikään välittäjä kysynyt lainasta ikinä yhtään mitään. Enkä ole yleisnäytössä havainnut yhdenkään välittäjän kysyvän asiaa yhtikäs keltään, mutta joskus olen kuullut kun ostajaehdokas ITSE sanoo, että kiinnostaa, pitää ottaa nyt pankkiin yhteys. *

En voi sinun havainnoillesi mitään. Näin kuitenkin kohdallani ja olen käynyt noin 50:ssä asuntonäytössä aikuisikäni aikana.

ap

Tuo on kyllä aika vähän, jos sinulla on useita sijoitusasuntoja. Itse en tiedä monessako olen käynyt, varmaan 200:ssa ja ihan vain itselle etsitty asuntoa ja pari kertaa ollut lapsen mukana kun olen sattunut muutenkin paikalle, ihan vain kokemusasiantuntijan roolissa ja nyt menossa veljen kanssa samaan hommaan. Osa on ollut vertailukäyntejä, osa vakavissaan käytyjä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme