Miksi jotkut asuntoa myyvät eivät halua lainkaan yleisesittelyjä?
Eivätkö oikeasti halua myydä, vai miksi kuvittelevat että kiinnostuneet ottavat kyllä välittäjään yhteyttä (eivät ota). Sama hinta se kuitenkin on (jos siis menee kaupaksi) - oli yleisnäyttöjä 7 tai nolla.
Kommentit (32)
Ap:n kaltaisia persaukisia ei haluta sinne asuntoon kun eivät osta kuitenkaan, ovat vain uteliaita.
En jaksa siivota ja puleerata turhien renkaanpotkijoiden vuoksi.
Tosiostaja on tähän asti löytynyt muutenkin.
Ja välittäjää en käytä myöskään. Täysin turha.
Koska jos luet tätä palstaan, niin haluaisitko näitä ihmisiä kotiisi ihmettelemään? Yksityisnäytöllä käy hieman normaalimmat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltaisia persaukisia ei haluta sinne asuntoon kun eivät osta kuitenkaan, ovat vain uteliaita.
Asun velattomassa pientalossa Helsingissä ja minulla on velaton sijoitusasunto. Olen ostanut elämäni aikana 4 asuntoa ja myynyt kaksi. Ikää 45 vuotta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Koska jos luet tätä palstaan, niin haluaisitko näitä ihmisiä kotiisi ihmettelemään? Yksityisnäytöllä käy hieman normaalimmat ihmiset.
Tää oli niiiiiin hyvin sanottu! 😅
Ihmiset pelkää varata niitä yksityisnäyttöjä, koska välittäjä jää helposti vainoamaan, eli soittelee jatkuvasti perään. Varsinkin tällaisena aikana kun ne jotka tarvitsevat asunnon ostoon lainaa, eivät saa sitä enää yhtä helposti ja hyvillä ehdoilla kuin aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pelkää varata niitä yksityisnäyttöjä, koska välittäjä jää helposti vainoamaan, eli soittelee jatkuvasti perään. Varsinkin tällaisena aikana kun ne jotka tarvitsevat asunnon ostoon lainaa, eivät saa sitä enää yhtä helposti ja hyvillä ehdoilla kuin aikaisemmin.
Miksi lähdet katselemaan asuntoja, jos ei lainan saamisen edellytykset ole kunnossa ja selvitetty jo etukäteen? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdet katselemaan asuntoja, jos ei lainan saamisen edellytykset ole kunnossa ja selvitetty jo etukäteen? Niinpä.
Näin yleisellä tasolla. Ainahan ne välittäjät on kysyneet että joko olet pankissa käynyt neuvottelemassa lainasta? Minä siihen että mistä lainasta? 😁
ap
Meillä lapsi etsii juuri nyt asuntoa tosissaan. Kyllä hän pyytää yksityisesittelyä jos yleisesittelyä ei ole. Hänelle on ihan täysin sama, kumpi on. Sama oli kun itse ostettiin nykyinen asunto. Mihin ap perustat väitteesi? Siihenkö, että kaikki muut toimivat kuten sinä ja muita vaihtoehtoja ei ole?
Sain kuulla, että meidän asunnon yleisnäytössä oli käynyt naapurit ihan uteliaisuuttaan ennen kuin tämä myytiin. Naapurit ihan itse kertoivat. Eli yleisnäytöissä käy uteliaita. Myös poika on käynyt yleisnäytössä siksi, että vertailee hintatasoa ja noissa on käynyt sellaisissakin, missä ei ole aikeitakaan ostaa. Tämä on se syy. Lisäksi yleisnäytöissä, jos asunnossa asutaan, on vaarana kadota tavaraa. Pitää kaikki irtoava viedä pois.
Yleisnäytöllä meidän naapuritkin tulivat uteliaana katsomaan millainen asuntomme oli. Yksityisnäytöillä saa rajattua turhanpäiväiset pyörijät pois.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti oma kokemus on ihan päinvastainen, sama pojalla. Vaikka kuinka antaa tietoja, ei mielenkiintoisesta asunnosta tule yhteydenottoa. Pojalle on tasan yksi välittäjä ottanut tiedot ja ottanut yhteyttä kun hänen toivomallaan alueella hänen spekseihinsä sopiva asunto tulee tarjolle. Aiemmin yksi välittäjä on soittanut sen jälkeen kun tarjous oli hylätty ja myyjä olisi tehnyt myöhemmin vastatarjouksen kun tajusi ettei kukaan tarjoa pyydettyä ylihintaa (välittäjäkin oli vihjaissut, että hinta on myyjän sanelema ja pojan tarjous kohdallaan) mutta poika ei hyväksynyt vastatarjousta. Tässä kaikki mitä yhteydenottoja on tullut. Silloin kun me etsimme asuntoa ja annoimme tiedot kaikille paikkakunnan välittäjille joita kohtasimme, ei yksikään ottanut yhteyttä, mutta spekseihimme sopivia asuntoja tuli tarjolle. Ehkä me näytimme liian köyhältä, vaikka olisimme saaneet lainaakin paljon enemmän mitä haluttiin, pankki koetti suorastaan tyrkyttää että kyllä te voitte kalliimman ostaa.
Ensimmäisen asuntoni ostin yleisnäytöltä ja paikalla olleesta porukasta ainakin puolet oli katselemassa ihan muuten vaan. En tosiaan ottaisi yleisnäyttöjä jos vielä itse asuisin paikalla, jos kämppä on jo tyhjennetty niin sitten ihan sama, välittäjä päättäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti oma kokemus on ihan päinvastainen, sama pojalla. Vaikka kuinka antaa tietoja, ei mielenkiintoisesta asunnosta tule yhteydenottoa. Pojalle on tasan yksi välittäjä ottanut tiedot ja ottanut yhteyttä kun hänen toivomallaan alueella hänen spekseihinsä sopiva asunto tulee tarjolle. Aiemmin yksi välittäjä on soittanut sen jälkeen kun tarjous oli hylätty ja myyjä olisi tehnyt myöhemmin vastatarjouksen kun tajusi ettei kukaan tarjoa pyydettyä ylihintaa (välittäjäkin oli vihjaissut, että hinta on myyjän sanelema ja pojan tarjous kohdallaan) mutta poika ei hyväksynyt vastatarjousta. Tässä kaikki
Selvä. Omat kokemukseni ovat kaikki Helsingistä. Ehkä pikkupaikkakunnilla välittäjät ovat sitä vain sivutoimisesti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin yleisellä tasolla. Ainahan ne välittäjät on kysyneet että joko olet pankissa käynyt neuvottelemassa lainasta? Minä siihen että mistä lainasta? 😁
ap
Taitaa olla mielikuvitustarina. Meiltä tai pojalta, joka kuitenkin on vielä nuorikin, ei ole yksikään välittäjä kysynyt lainasta ikinä yhtään mitään. Enkä ole yleisnäytössä havainnut yhdenkään välittäjän kysyvän asiaa yhtikäs keltään, mutta joskus olen kuullut kun ostajaehdokas ITSE sanoo, että kiinnostaa, pitää ottaa nyt pankkiin yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Yleisnäytöllä meidän naapuritkin tulivat uteliaana katsomaan millainen asuntomme oli. Yksityisnäytöillä saa rajattua turhanpäiväiset pyörijät pois.
Juuri tämä. Joka kaappiin kurkitaan ja joka paikka nuuskittaan. Röyhkeää touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti oma kokemus on ihan päinvastainen, sama pojalla. Vaikka kuinka antaa tietoja, ei mielenkiintoisesta asunnosta tule yhteydenottoa. Pojalle on tasan yksi välittäjä ottanut tiedot ja ottanut yhteyttä kun hänen toivomallaan alueella hänen spekseihinsä sopiva asunto tulee tarjolle. Aiemmin yksi välittäjä on soittanut sen jälkeen kun tarjous oli hylätty ja myyjä olisi tehnyt myöhemmin vastatarjouksen kun tajusi ettei kukaan tarjoa pyydettyä ylihintaa (välittäjäkin oli vihjaissut, että hinta on myyjän sanelema ja pojan tarjous kohdallaan) mutta Selvä. Omat kokemukseni ovat kaikki Helsingistä. Ehkä pikkupaikkakunnilla välittäjät ovat sitä vain sivutoimisesti.
Poika etsii asuntoa Tampereelta ja on ollut kaikenkokoisesta välittäjien sekä yksityisten myyjien kanssa tekemisissä. Me olemme etsineet asuntoa kaupunkikokoluokassa 50t-100t asukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Joka kaappiin kurkitaan ja joka paikka nuuskittaan. Röyhkeää touhua.
Minä katson aina tiskipöydän alle. Ei minua kiinnosta mitä siellä on, vaan missä kunnossa se on ja onko siellä hajuja.
Mä taas luulen, että pikkukylien välittäjät ovat aggressiivisempia kuin kaupunkien, sillä niissä asunnot on vaikeampia myydä. Ainakin serkulla näyttää olevan näin kun on ostamassa kaksiota eläkepäivilleen maaseudulta, hintaluokka on alle 60t ja hänellä on kaksi vaihtoehtoa. Kuulemma välittäjät painostaa.
Koska ne, joilla on oikeasti rahaa ja kiinnostusta ostaa, ottavat kyllä yhteyttä ja pyytävät itselleen sen yksityisnäytön. Haluavat rajata näytöt vain tuollaisille.