Sunnuntailisistä
Sikäli mikäli ne poistetaan, niin voin kertoa, että sen jälkeen terveydenhuolto syöksyy vielä suurempaa katastrofiin.
Minä itse hoitajana, en tee päivääkään enää alan töitä, jos ne viedään pois. Ja samaa on sanonut lukuisat kollegat.
Se kun muut viettää joulua, juhannusta ja mitä näitä nyt on, me ollaan töissä. Se ei kuitenkaan niin suuri lisä ole, että sitä kannattaa kadehtia, mutta kuitenkin sen verran että tällä palkalla pystyy edes jotenkin elämään.
Olen huonon selän (leikattu) tehnyt töitä ja vaan yrittänyt jaksaa, mutta jos noi viedään, tippuu hanskat saman tien ja en hilaa itseäni enää yhtään töihin.
Miten tällaista kehdataan edes miettiä? Päättäjät voi itse hilata itsensä töihin sairaalaan, kauppaan, poliisin hommiin, apteekkiin yms. Peruspalkka jää niin pieneksi jos sunnuntailisät otetaan pois, että tällä palkalla ei valitettavasti enää pysty elämään. Missään.
Viime kk käteen jäänyt palkka 2000 € tasan ja teen siis pelkkää yötä. Hiphurraa!
Nimimerkillä vit*uuntunut hoitaja
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia liittoon kannattaa aina kuulua, vaikka media miten yrittää uutisoida sitä vastaan. Älkää hyvät ihmiset erotko liitoista.
En mä ole saanut ainakaan yhtään mitään liitosta. Enkä nykyään enää edes kuulu.
Mietipäs uudestaan.
Tilanne ei muutu miksikään vaikka kuinka miettisin. Tuohon asiaan päädyin kun jokin aika sitten erosin liitosta. Ja juu en todellakaan ole missään paperiliitossa edes ollut
Miksi mun edelleen pitäisi maksaa liiton maksuja?
Toki ilman liittoon kuulumistakin voi ratsastella liiton neuvottelemista eduista ja palkoist
Kerro nyt eka että mitä hyötyä mulle olisi tällä hetkellä kuulua liittoon? En mä elä menneisyyydessä vaikka olenkin jo lähempänä eläkeikää kuin työuran alkua. Ja aika monta työsopimusta ole läpi lukenut, olisiko yli sata.
Sunnuntailisät ovat muinaisjäänne. Kukaan ei käy enää kirkossa sunnuntaina joten sunnuntailisät voi ihan hyvin poistaa.
Oletpa sinisilmäinen tai tyhmä. Tottakai jokainen sopii palkkansa itse, liittohan vain määrittää alalle miminipalkat. Kannattaa joskus vaikka lukaista esim. se työehtosopimus läpi tai miksei vaikka yleensäkin historiaa noin ylipäätään.