IS: Karhuna ihmiskehossa
"Karoliina on therian. Therian on ihminen, joka identifioituu eläimeksi.
Mä olen sielultani karhu. Koen, että olen karhu ihmiskehossa, Karoliina sanoo.
Karhu on Karoliinan theriotype."
Sillälailla. Ei ollut jutussa mainittu mitään Karoliinan työelämästä.
Olisko mitään lääkitystä tuohon?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Haluan rekisteröityä koiraksi ja välttää siten ihmisten velvollisuudet ja verot. Hau hau.
Ilmoittaudun mukaan, ryhmä-hau?🤝 Koirapartio on aina parempi kuin velvollisuuksia välttelevä koira.😁
Vierailija kirjoitti:
Inhottavasti tässä ketjussa puhutaan toisen ulkomuodosta. Aikuiset ihmiset?
Miksi sinä oletat meidän olevan ihmisiä? Ehkä ihmisoletettuja, mutta hei, aika loukkaavaa!
Vierailija kirjoitti:
Jutussa sosiaalipsykologian lehtori sanoo ettei liity mielenterveysongelmiin. Eikö edes asiantuntijat uskalla nykyään puhua asioista suoraan kun pelätään jonkun loukkaantuvan?
Itseäni ei haittaa että joku kokee olevansa karhu, mutta miksi pitää valehdella ja kaunistella ettei niin kokevalla ihmisellä ole mielenterveyden kanssa ongelmia, sillä onhan se nyt selvää ettei mieleltään täysin terve aikuinen ihminen karhua arjessa leiki.
Aivan liikaa nykyään hyssytellään ja tosiasioitakin kiistetään ilmeisesti siksi, että pelätään jonkun poikkeavan yksilön pahottavan mielensä. Vähemmistöt sanelevat miten maailma pyörii ja enemmistö kävelee munankuorilla.
Tuskin tässä mistään uskaltamisesta on kyse. Sosiaalipsykologian tutkijan näkökulmasta lienee selvää, että mieleltään terveetkin ihmiset voivat tehdä mitä hulluimpia asioita, jos heillä on siihen jonkin yhteisön kannustin. Nykyaikana kulttuuri kannustaa erikoisuuden tavoitteluun, ja ihmisillä on varmaan aina ollut tarve sekä tuntea itsensä erityiseksi että kuulua johonkin samanhenkisten laumaan, jolta saa hyväksyntää.
Tuo therian-juttu vastaa joidenkin ihmisten kohdalla näihin tarpeisiin. Joku toinen ratkaisee asian hakeutumalla prätkäjengiin ja kolmas harrastamalla origamia.
Haastateltu henkilö uskoo sielunvaellukseen ja ajattelee olleensa edellisessä elämässään karhu. Esimerkiksi hindut uskovat myös useisiin elämiin ja toivovat syntyvänsä myöhemmässä elämässään lehmäksi. Ei kai tuo tee heistä kaikista mielenterveysongelmaisia? En minäkään siinä järkeä näe, mutta yhtä lailla moni varmasti pitää omaa maailmankatsomustani hulluna.
Onhan tää juttu vähän cringe, mut miten tämä eroaa ihmisten monista muista uskomuksista ja hölmöilyistä? Tyyppi uskoo olleensa entisessä elämässään karhu, käyttää kotona maskia ja tykkää käydä vaeltelemassa metsissä - miten se eroaa siitä että joku uskoo kuoleman jälkeen pääsevänsä taivaaseen elämään iänkaikkista elämää, tykkää käydä jumalanpalveluksissa ja juttelee iltaisin kädet ristissä näkymättömälle miehelle?
Minä sanon että antaa ihmisten uskoa mihin vaan ja tehdä mitä huvittaa, kunhan eivät satuta/aiheuta harmia itseään tai muita kohtaan, tai riko lakia jne.
Eräänä päivänä vihittiin pari joka satoja vuosia sitten oli Egyptin faaraopariskunta. Kaikki maailman julkkikset ja kunkut olivat, että jee jee ja onnea. Ja lapset ko ei saisi leikkiä tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja samaan aikaan, jos minä sanon olevani Jumala, lääkitystäni nostetaan. Voisin tietysti vaihtaa tähän furryilyyn, jos se on enemmän ok.
t:skitsofrenia dg
Luuletko mun rukoukset?
MIkä mahtaa olla seuraava päätön villitys?
Vierailija kirjoitti:
MIkä mahtaa olla seuraava päätön villitys?
Varmaan toi: päättömyys:D
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää juttu vähän cringe, mut miten tämä eroaa ihmisten monista muista uskomuksista ja hölmöilyistä? Tyyppi uskoo olleensa entisessä elämässään karhu, käyttää kotona maskia ja tykkää käydä vaeltelemassa metsissä - miten se eroaa siitä että joku uskoo kuoleman jälkeen pääsevänsä taivaaseen elämään iänkaikkista elämää, tykkää käydä jumalanpalveluksissa ja juttelee iltaisin kädet ristissä näkymättömälle miehelle?
Minä sanon että antaa ihmisten uskoa mihin vaan ja tehdä mitä huvittaa, kunhan eivät satuta/aiheuta harmia itseään tai muita kohtaan, tai riko lakia jne.
Jännä juttu että heti alkaa vainoaminen jos sanoo uskovansa raamattuun, kristittyihin perusarvoihin tai Jumalaan, tulee solvausta, haukkumista, pilkkaa ja ivaamista joskus jopa väkivaltaa kristittyä kohtaan. Kuitenkin sitten jos joku sanoo olevansa eläin entisessä elämässään ja rupeaa nelinkontin kävelemään,haukkumaan/maukumaan/murisemaan on se ihmisille ihan ok ja hyväksyttävää ja silloin ei saa ivata pilkata tms. Sama juttu noiden sukupuoleton muunsukupuolis juttuja kohtaan, pitää suvaita ja hyväksyä!!
Meillä Suomessa ei saa kouluissa laulaa suvivirttä tai lausua raamatun sanaa ilman että joku nostaa kunnianloukkaussyytteen ja henkisestä väkivallasta mutta meillä suomen kouluissa yms julkisissa paikoissa saa kävellä nelinkontin ja murista ilman että joku nostaa kunnianloukkaussyytteen !! Tai saa sanoa että on 50/50 molempaa sukupuolta! Tämä jos mikä on absurdia ja järkyttävää.
Luitko kommenttia loppuun asti? Missä siinä sanottiin et kristittyjä (tai ylipäätään ketään) saa vainota? Tässä vaan rinnastettiin kaksi uskomusta jotka ovat varmasti valideja joillekin ihmisille, mutta ei kaikille. Miksi näistä uskomuksista toinen olisi jotenkin parempi kuin toinen, kun kumpaakaan ei pystytä todistamaan todeksi?
Olen eri mieltä tuosta lapsen kotonaolosta pienenä. Meillä kolme poikaa, jotka ovat olleet äidin kanssa useamman vuoden kotona. Nyt sen verran jo isoja, että urheilevat paljon ja pärjäävät koulussa kiitettävästi. Lisäksi kavereita riittää. Ei ole ainakaan Meillä näkynyt mitenkään negatiivisesti lasten kehitys -rajat täytyy olla ja älylaitteiden käyttöä ollaan rajoitettu paljon.
Mitä tulee tähän therian-hommeliin, niin en ymmärrä ollenkaan. Sekaisin on maailman mennyt
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän karhutpyypillisyys näkyy? Nukkuu talviunet? Syöpaljon marjoja?
On paskantamatta puoli vuotta.
Minäkin taidan olla osittain karhu. En ymmärrä miten ihmiset ei nuku talviunta. En meinaa pysyä hereillä talvisin täällä kaamosmaassa.