Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Karhuna ihmiskehossa

Vierailija
16.06.2024 |

"Karoliina on therian. Therian on ihminen, joka identifioituu eläimeksi.

Mä olen sielultani karhu. Koen, että olen karhu ihmiskehossa, Karoliina sanoo.

Karhu on Karoliinan theriotype."

Sillälailla. Ei ollut jutussa mainittu mitään Karoliinan työelämästä. 

Olisko mitään lääkitystä tuohon?

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut menee niin pitkälle kuten Japanilainen mies että käytti tuhansia euroja siihen että teki itsestään collien näköisen koiran. Eli ilmeisesti joku mekaaninen puku päällä 24/7...

Vierailija
122/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen olevani sisäisesti ilolintu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottavia kommentteja täällä toisesta ihmisestä. Mitä se on muilta pois, jos hän kokee olonsa hyväksi pitämällä karhunaamaria kotonaan neljän seinän sisällä? Se ei vahingoita yhtään ketään. Jokaisella pitäisi olla joku oma henkireikä ja tapa rentoutua, hän tekee sen noin

MT ongelmat vahingoittavat häntä itseään, tulevaisuutta ei rakenneta noin. 

Mistä sinä sen tiedät? Olen itse myös therian, ja ihan tuottava yhteiskunnan jäsen, akateeminen koulutus on ja olen it-arkkitehti ammatiltani. Mistä tulee nämä kummat käsitykset, että therianit eivät kävisi töissä tai eläisi ihan normaalia elämää?

Mikä eläin olet?

Vierailija
124/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan miettinyt, että toi therianisuus on sulle vaan tapa kokea olevasi "erityinen"? Kun harva haluaa olla tylsä ja tavallinen, niin sitten pitää keksiä joku toisista erottava tekijä. Ei silleen pahalla, kun eihän tuo vahingoita ketään muuta, mutta keittiöpsykologioin tässä vaan.

Toisaalta eikö erityinen haluta yleensä olla joidenkin toisten silmissä, ja saada sillä erityisyydellä jonkinlaista itsetunnon kohotusta? Tästä minun therian-jutustani ei tiedä yksikään live-tuttuni, joten en ainakaan sosiaalisesti saa mitään erikoisen/erityisen ihmisen statusta tällä. Olen luultavasti aika kuivakka tavallinen tylsä ihminen kaikkien mielestä :D 

Yksityisesti ja salaa olen aina ollut nykyajassa vähän erikoinen siinä mielessä, että ateisti- ja tiedemieskodin lapsena innostuin henkisyydestä ja hengellisyydestä jo alle kouluikäisenä. Minulla oli ikään kuin muistoja menneistä elämistä, joihin hain selitystä tutustumalla maailman uskontoihin ja perinteisiin. Kotonani kaikkea tuollaista pidettiin hömpötyksenä, joten opin jo hyvin nuorena pitämään harrastukseni salassa. Hipsin koulun jälkeen kaupungin kirjastoon lukemaan uskonnon ja psykologian osaston kirjoja. 

Vierailija
125/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jokin karhu tai susi, ehkä albatrossi tai merikotka vähintään. Ei koskaan kai kukaan ole  myöntänyt oikeasti olevansa lapamato, lude tai täi. 

Ehkä tällaisia kokemuksia on vaikeampi muistaa ja integroida osaksi biologisesti ihmisenä olemista, koska ne eläimet ovat liian erilaisia? Siksi ihmiset muistaa lähinnä sellaisia olemassaoloja, joilla on jonkinlaista kosketuspintaa ihmisenä olemiseen. Tosin kertoihan Karoliina tuosssa jutussa ihmisestä joka koki olevansa herhiläinen, eli ei ole ainoastaan nisäkkäitä tai lintuja nämä.

Vierailija
126/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottavia kommentteja täällä toisesta ihmisestä. Mitä se on muilta pois, jos hän kokee olonsa hyväksi pitämällä karhunaamaria kotonaan neljän seinän sisällä? Se ei vahingoita yhtään ketään. Jokaisella pitäisi olla joku oma henkireikä ja tapa rentoutua, hän tekee sen noin

Mistä sinä sen tiedät? Olen itse myös therian, ja ihan tuottava yhteiskunnan jäsen, akateeminen koulutus on ja olen it-arkkitehti ammatiltani. Mistä tulee nämä kummat käsitykset, että therianit eivät kävisi töissä tai eläisi ihan normaalia elämää?

Ihan mielenkinnosta - uskotko jälleensyntymiseen? Pidätkö mahdollisena että olet ollut tuo eläinha

Uskon jälleensyntymiseen, ja koen kyseessä olevan nimenomaan muisto menneestä elämästä. Olen päättänyt integroida sen osaksi ihmiseloani, koska koen sen olevan hyödyksi ja iloksi. Esim. ihmiseltä on usein katkennut yhteys aitoon aistimiseen ja olemassaoloon ilman ajattelun ja tulkinnan filttereitä. Jotkut ihmiset käyttävät esim. taikasieniä tai muita aineita hetkeksi saadakseen kokea todellisuuden ilman näitä tällaisia suodattimia. Minä käytän siihen samaistumista eläinolemukseen, koska sillä ei ole "egoa", ei sellaista minätietoisuutta joka koko ajan arvioisi itseä ja muita ja haluaisi itsen ja muiden olevan jotenkin omien toiveidensa mukaisia - ja sitten olisi tyytymätön koska ne eivät ole. Susioleminen on puhdasta olemassaoloa, raakaa ja vahvaa aistimista, hyvin tyydyttävää vastapainona usein liikaa ajattelevana ihmisenä olemiselle.

Vierailija
127/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkö tässä nyt ajetaan?

Vierailija
128/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä jo loukkaavaa karhuja kohtaan. Ylipainoinen lapsellisen oloinen nainen laittaa jonkun naamion ja vähän murisee, voi helvata, millaiseksi tämä maailma on mennyt.

Menis vielä murisemaan oikealle karhulle ja leikkimään oikean karhua:D vois käydä ehjä huonosti tuolle "karhulle":D

Tämä on väärinymmärrys siitä, mitä therianit ovat ja mitä uskovat. Kyllä hän ymmärtää olevansa ihminen, että hänen kehonsa ja ajatteleva mielensä ovat ihmisen. Ja että hänen ja biologisten karhujen kohtaamisessa pätisivät ihan normaalit luonnon lait. 

Vierailija
129/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä eläin olet?

Susi. Lapsesta asti näin unia juoksemisesta metsissä, saaliin jäljittämisestä, laumassa olemisesta. Se mikä noissa unissa oli erityistä muihin uniin nähden oli se, miten erilaisesti koin maailman susihahmona kuin ihmishahmona. Huomasin aika nuorena myös pystyväni valveillakin tahtoessani siirtymään tuohon aistimisen muotoon, toki ihmisruumiin mahdollisuuksien rajoissa, esim. ihmisen hajuaisti ei muutu suden paljon tarkemmaksi hajuaistiksi jos annan suden minussa tulla esiin enemmän. Aika usein tila jossa itsekseni viihdyn on sellainen, jossa annan eläinolemuksen olla etualalla siinä mielessä, että se on aina 100% läsnä hetkessä ja aistii kaiken ihan eri tavalla kuin ihminen jolloin sillä ei ole koskaan tylsää, mutta toisaalta toissijaisesti olen tietoinen että olen ihminen, ja jos joku soittaisi ovikelloa ja olisi jotain asiaa, kommunikoisin hänen kanssaan aivan normaalisti ihmisten lailla. 

Hauskaa kyllä, minulla on 2 koiraa ja ne totaalisesti palvovat minua laumanjohtajanaan. Ihmiset joskus ihmettelee, kun mun koirat kulkee ilman hihnaakin mukanani lähellä, ja näyttävät pienimmistäkin eleistä tottelevan minua. Viikonloppuna joku mies kysyi, että mitä oikein teet noille, että saat ne tuollaisiksi. Vastasin vaan, että johdonmukaista koulutusta. Olisipa se ollut, jos olisin vastannut, että olen ollut edellisessä elämässä susi, ja tiedän miten koiraeläimet viestii keskenään ja miten ne näkee maailman :D Jos jonain päivänä työ alkaa liikaa stressata ja haluan eläkkeelle, eiköhän tuollainen riitä :D

Vierailija
130/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemminkin olet mt-arkkitehti.

Vierailija
131/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhut jotka pyörivät ihmisten ilmoilla tulee lopettaa. 

Vierailija
132/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemminkin olet mt-arkkitehti.

Tuossa jutussa psykologi sanoi, ettei kyseessä ole mielenterveysongelma. "

Nettikommenteissa theriantropia rinnastetaan toisinaan mielenterveysongelmaan.

Rasmus Mannerströmin mukaan näillä ei ole tekemistä keskenään.

Mielenterveysongelmat on aina nostettu esille silloin, kun joku tai jotkut poikkeavat massasta. Tämä on mielestäni vain yksi tapa elää ja olla tänä päivänä, Mannerström sanoo.

Michael Bondin mukaan theriantropiaa pidetään usein virheellisesti lykantropian muotona. Lykantropia on psykiatrinen sairaus, jossa ihminen kokee joko olevansa eläin tai muuttumassa eläimeksi.

Therianit tietävät, etteivät ole eläimiä ja etteivät voi sellaiseksi muuttua."

Vierailija
133/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt, että toi therianisuus on sulle vaan tapa kokea olevasi "erityinen"? Kun harva haluaa olla tylsä ja tavallinen, niin sitten pitää keksiä joku toisista erottava tekijä. Ei silleen pahalla, kun eihän tuo vahingoita ketään muuta, mutta keittiöpsykologioin tässä vaan.

Toisaalta eikö erityinen haluta yleensä olla joidenkin toisten silmissä, ja saada sillä erityisyydellä jonkinlaista itsetunnon kohotusta? Tästä minun therian-jutustani ei tiedä yksikään live-tuttuni, joten en ainakaan sosiaalisesti saa mitään erikoisen/erityisen ihmisen statusta tällä. Olen luultavasti aika kuivakka tavallinen tylsä ihminen kaikkien mielestä :D 

Yksityisesti ja salaa olen aina ollut nykyajassa vähän erikoinen siinä mielessä, että ateisti- ja tiedemieskodin lapsena innostuin henkisyydestä ja hengellisyydestä jo alle kouluikäisenä. Minulla oli ikään kuin muistoja menneistä elämistä, j

Tästä palautui mieleen muistikuva omasta lapsuudestani - päättelin 'loogisesti' että sielunvaellus olisi järkevää koska silloin jumalan ei tarvitsisi keksiä/luoda niin paljon uusia sieluja kun niitä vanhoja voisi kierrättää.

Vierailija
134/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä toisaalta ymmärrän mistä kyse ja olen tietoinen jälleensyntymästä.

Joku oli laskevinaan leikkiä että on Jumala, entäpä oletkin ja ehkä me kaikki ollaan osa Jumalaa tai sitä yhtä ainoaa joka on kaiken takana.

Vierailija
135/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea ulostulo. Tää ei ole keneltäkään pois. Ole rohkeasti karhu jos haluat! 💪

Vierailija
136/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta vaikka naapurin mies kuvittelisi kotonaan olevan vaikka kärpässieni. Siitä vaan, en puutu eikä vaikuta mun elämään.

Mutta nämä friikit julkisilla ulostuloillaan pikkuhiljaa normalisoi kaiken kummallisuuden.

Pari vuotta mennään niin "Pekka" kertoo kuinka tuntee vetovoimaa 2vuotiaita kohtaan. Tai rakastaa ja rakastelee koiraansa.

Vierailija
137/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan jotain syvemmän tason ongelmia identiteetin kanssa. Laitoin merkille tuon tarot-harrastuksen, niin sitä kautta voi kenties jotain sidoksia tulla.

Vierailija
138/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat on aina nostettu esille silloin, kun joku tai jotkut poikkeavat massasta. Tämä on mielestäni vain yksi tapa elää ja olla tänä päivänä, Mannerström sanoo.

Arvon Mannerström ei tainnut vielä huomata turreulun ja therianin eroa. Leikkimielistä karvahaalarin käyttöä ajoittain pystyn ymmärmään, vaikken itse sitä harrastaisikaan, mutta jos oikeasti kuvittelee omevamsa joku ein, niin eihän se nyt terveiden kirjoihin mene.

Siihen päälle jotai tarotteja, ajatunsia edellisistä elämistä ja mitähän kaikkea. Sori nyt Karoliina, mutta kyllä tuo jonkin sortin mielenterveyshäiriö on, eikä mitään "massasta erottumista". 

Vierailija
139/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykantropia

Vierailija
140/173 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta vaikka naapurin mies kuvittelisi kotonaan olevan vaikka kärpässieni. Siitä vaan, en puutu eikä vaikuta mun elämään.

Mutta nämä friikit julkisilla ulostuloillaan pikkuhiljaa normalisoi kaiken kummallisuuden.

Pari vuotta mennään niin "Pekka" kertoo kuinka tuntee vetovoimaa 2vuotiaita kohtaan. Tai rakastaa ja rakastelee koiraansa.

Siis olisiko mies-sieni paikoillaan seisomassa vain olohuoneessa hattu päässä tai istuisi kuin tatti sohvalla? Sanoisi silloin tällöin "minä olen sieni". Olisiko jotain huumetta ottanut mies, joissakin huumeissa jotkut kokevat olevansa esine tai jokin muu kuin itse. Kunnes se haihtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän