Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihmisiin luottaa?

Vierailija
15.06.2024 |

Miten on, luotatko yhteenkään ihmiseen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleihin suomalaisiin ( myös mmuuttajiin) voi luottaa. Kokoomuslaisiin ei.

Vierailija
22/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi luottaa, usko nyt jo!

No valitettavasti ihmiset ja ihmisyys on se mikä tekee elämästä elämisen arvoista, joten luottipa tai ei niin toivossa on elettävä sillä laitteet, tavarat ja eläimet eivät pidemmän päälle ole kovin merkityksellisiä vaikka työn ja ajankulun merkeissä niilläkin on osuutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persusaastoihin ja perskokkareihin ei, muihin kyllä, ai niin kristillisiin ei, ne on suoraan saatanasta, 

Vierailija
24/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luota kehenkään. 

Keneenkään!! Keneenkään!!! Keneenkään! Helsinkiläiset.

Vierailija
25/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Jos haluaa. Olen yli 60 v ja olen kaikkeen ja kaikkiin joutunut pettymään. Joka ikinen on osoittautunut jollakin lailla petturiksi tai oman edun tavoittelijaksi.

Sinulla on sitten huono ihmistuntemus tai oöet liian hyväuskoinen, kyllä tohon ikään menessä jo pitäis osata harkita keneen voi luottaa ja keneen ei.

Kai sitä voi toisen pettää ihan ilman minkään luottamuksen antamista, monella eri tavalla. Voi esimerkiksi valehdella sinusta selän takana, voi viedä toiselta aviopuolison, voi hylätä ystävyyden... Näitä riittää.

Vierailija
26/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutamaan ihmiseen luotan täysin ja se riittää. Mun mielestä monessakaan asiassa ei edes tarvitse tavoitella täyttä luottamusta, vaan suhde moniin ihmisiin voi olla ihan hyvä ilmankin täyttä luottamusta. Jos luottaa liikaa vähän joka toiseen ihmiseen niin altistaa ihan turhaan itsensä vain pettymyksille. Kun suhtautuu pienellä varauksella suurimpaan osaan ihmisistä ja pitää langat omissa käsissä niin ei tule turhia vaikeuksia. Silti voi olla mukavaa, kivaa, hauskaa, toimivaa, rentoa, mutkatonta ja kaikinpuolinen hyvää yhteistyötä ja kanssakäymistä. 

Vierailija
27/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota kuin lapsiini. Niin usein on pitänyt pettyä muihin.

Minulla on miesystävä, joka kanssa olen ollut vuosia. En luota hänenkään. Hänkin on tavallaan tehnyt joitain ohareita. Jonkun mielestä pikku juttuja, mutta kun on kokemus niin monesta luottamuksen pettämisestä niin en voi ohittaa kevyesti. On näistä usein keskusteltu. 

Vierailija
28/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut opetettiin rehelliseksi. Koko elämäni on ollut pettymystä ihmisiin. Todella harva on oikeasti hyvä ihminen. Olen DI ja luulin, että pärjään osaamisella ja olemalla toisia kohtaan hyvä. Nyt vuosikymmenien jälkeen, vaimo on osoittautunut sarjapettäjäksi. Työpaikalla pomo syyllisti minua, jos itse mokasi. Minut on myös mustamaalattu kyseisen henkilön toimesta, joten kyseisellä alalla on hankala päästä töihin 

Olen auttanut yrityksiä, naapureita, yhdistyksiä pärjäämään ja rikastumaan. Hankin esimerkiksi 11 naapurille rantakiinteistöt. Kukaan ei ole kiittänyt, vaikka jokaisen naapurin kiinteistön arvo nousi minun ansiosta 100k€. 

Yritykselle, joissa olen ollut töissä, olen tehnyt keksintöjä, joilla ne tienaavat enemmän rahaa. Omien laskujen mukaan olen kasvattanut yrityksen liikevaihtoa 25miljoonalla eurolla parantanut tulosta noin 10miljoonan euron edestä. Suomi on kateellisten ihmisten maa. En ole saanut mistään palkankorotusten. Vaan enimmäkseen minua on haukuttu.

Tiedän itse että olen ollut yhteiskunnalla todella arvokas ihminen yritysten ja yhdistysten eteen tehdyn työn kautta. 

Vierailija
29/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan voi.

Vierailija
30/30 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota ihmisiin. Suoraselkäisyys on joskus vaikeaa, tämän takia suurin osa ei siihen kykene, eikä välttämättä edes yritä = ovat epäluotettavia. Luotettavuus vaatii siis vahvuutta jota suurimmalla osalla ihmisistä ei valitettavasti ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi