Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihmisiin luottaa?

Vierailija
15.06.2024 |

Miten on, luotatko yhteenkään ihmiseen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota kehenkään. 

Vierailija
2/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Itse pitää ajatella ja käyttää maalaisjärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota, lähes jokainen hyvin tuntemani ihminen on kussut minua silmään tavalla tai toisella. Ja moni huonosti tuntemani myös. En tajua, miksi pitää kieroilla, valehdella, salailla, varastaa jne. Noista tempuista jää yleensä kiinni ja pilkka osuu omaan nilkkaan. 

Vierailija
4/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, luota että ihmiset miettii omaa etuaan. Pitkän ajan tuntemisen jälkeen voi luottaa. 

Vierailija
5/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheeni 96%. Muihin en.

Vierailija
6/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain harvoihin.

Omat lapset ja sisaret. 

Vierailija
7/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä joihin voi luottaa, onneksi sellaisia tunnenkin. On myös paljon niitä, joihin ei todellakaan voi. Tuntemattomiin ei koskaan pidä sinisilmäisesti luottaa, vasta kun toisen kunnolla oppii tuntemaan, tietää voiko todella luottaa.

Vierailija
8/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurissa kaupungeissa tulee niin outoja tyyppejä vastaan, myös virkailijoita tai yrittää markkinoida jotain, että ihmettelen jos joku luottaa. Ehkä ihmistyyppituntemus hieman auttaa. On hädässä oleviakin, mutta sen erottaa.

Vierailija
9/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä asioissa. Äidin luotan vastaavan puhelimeen, virkamiehiin joissakin asioissa (en kuitenkaan sos.viranomaisiin tai rivipoliiseihin), lääketeollisuuden edustajiin en ollenkaan, lakimiesten luotan ajavan asiakkaansa etua, jne. Siviilinä en luota lähes keneenkään.

Vierailija
10/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä joihin luotan 99 prosenttisesti. Läheisiä ja tolleen. Tuntemattomiinkin luotan noin 33 rosenttisesti.

Yleensä ottaen ihmisiin voi luottaa. Useimmiten tuttavani ovat kaltaisiani, opiskelleita ja tavallaan ammattilaisia.

Ne muut, heihinkin yleensä ottaen pystyn luottamaan. Kohtaamistani ihmisistä vain pari prosenttia epäilytää.

Vierailija
11/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Koko ajan joku odottaa, kenet voisi kampittaa edes henkisesti. Raskasta, siksi olenkin erakoitunut melkoisesti. 

Vierailija
12/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta kannattaako se?

Vierailija
13/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan ihmisiin, jotka ovat osoittaneet olevansa luottamuksen arvoisia.

Vierailija
14/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Jos haluaa. Olen yli 60 v ja olen kaikkeen ja kaikkiin joutunut pettymään. Joka ikinen on osoittautunut jollakin lailla petturiksi tai oman edun tavoittelijaksi.

Vierailija
15/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en. Vaikuttaa siltä, että jokaisella on oma agendansa, jota he tahtovat ajaa tai miten saavat minusta hyötyä tai kuinka lytättyä. Paskojahan he ovat, koska yrittävät esimerkiksi ammatillisesti hätistellä ainoastaan siihen mikä antaa heille, muttei minulle.

Vierailija
16/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiin ei, muihin kyllä voi.

Vierailija
17/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Jos haluaa. Olen yli 60 v ja olen kaikkeen ja kaikkiin joutunut pettymään. Joka ikinen on osoittautunut jollakin lailla petturiksi tai oman edun tavoittelijaksi.

Jokaiseen ihmiseen pettyy, kyse on vain kuinka paljon. Useimmat luotto ihmiseni eivät petä arjessa, eivätkä politiikassa. Kaikista paljastuu ikäviä piirteitä. Kukaan, edes se täydellinen kumppani, ei ole oikeasti täydellinen. Onhan hän lähes röy täydellinen...

Vierailija
18/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi luottaa, usko nyt jo!

Vierailija
19/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 40% äänesti viime vuonna yhteensä persuja ja kokoomusta. Ei, ei oikein voi luottaa. 

Vierailija
20/30 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on sitten huono ihmistuntemus tai oöet liian hyväuskoinen, kyllä tohon ikään menessä jo pitäis osata harkita keneen voi luottaa ja keneen ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi