DNA-testin tehneet? Minkälaisista 'kansallisuuksista' ja millaisilla %-lla teidän DNA:nne koostuu? Mitä kaikkea meillä suomalaisilla voi oll
DNA-testin tehneet? Minkälaisista 'kansallisuuksista' ja millaisilla %-lla teidän DNA:nne koostuu? Mitä kaikkea meillä suomalaisilla voi olla?
Kommentit (70)
80% suomalainen, 15% skandinaavi ja 5% italialais-kreikkalainen, joka oli kyllä erikoinen yllätys.
Mulla suvussa paljon entisen suomen, nykyisen venäjän alueelta. Testissä 84% karjalaista ja inkeriläistä. 16% itäeurooppaa, balttia, valkovenäjää, puolaa jne. Toisen isoäitini suku oli suomenruotsalaista mutta tuo ei kyllä ollenkaan näkynyt testissä.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää se miksi sisarusten välillä on suuria eroja tuloksissa vaikka on samat vanhemmat? Testit ei siis täysin pidä paikkaansa tältäkään osin.
Sisaruksilla ihan eri - jokaisella oma vaikka samat vanhemmat. Selviää kuitenkin kuka on isä, äiti, sisar, veli ja serkku... ja sitten jo veljen lapset voivat olla sulle joko jotain lapsenlapsia tai veljen lapsia... En osaa selittää miten se on näin... mutta jos ajattelet että vaikka sisaruksilla samat vanhemmat mutta jokaisella oma DNAn koostumus niin on jo aika sillisalaattia sisarusten lasten koostumus vaikka sukulaisuussuhde näkyykin.
Tiedän testaamattakin että omat juuret on eri puolilta suomea ja hieman ruotsista. En sitten tiedä mitä tuostakin joku (epätarkka) geenitesti saisi irti. Enemmänkin epäilisin jos se keksisi sinne jonkun eskimon 4% tai kiinalaisen 5% että se on virheellinen arvaus koska nuo testit ei ole mitenkään täsmällisiä.
Suomalaista ja inuiittia. Inuiitteja asuu myös siperiassa ja ovat ilmeisesti suomalais-ugrilaiseen perheeseen kuuluvia kansoja
Inuiitti ei ole mikään yksi eskimokansa, vaan määritelmän alle laitetaan useita eri kansoja eri aluielta. Yhteistä näille on vain arktinen sijainti
Herra antoi, herra otti, tyydy siihen hottentotti
Tasa-arvohan on silkkaa jumalanpilkkaa
Olen Buuri Johannesburgista, kiitän herraa hyvästä tuurista
Ettei mussa virtaa n veren tippaa
Mitä mitä mitä sinä kysyä. Viidakko latvus 99.9%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70% suomalainen 30% venäläinen :( olen myös ihan tavis suomalainen eikä mun suvulla ole mitään yhteyksiä venäjälle, paitsi että isoisoisäni oli luultavasti alunperin ulkomaalaisesta suvusta. Hän ei kuitenkaan halunnut puhua sukunsa alkuperästä joten mitään varmaa tietoa ei ole.
Noin iso osuus voi viitata siihen että toinen isoisä ei olekaan biologinen isoisä. Löytyikö venäläisiä dna-osumia? Tai puuttuuko jonkun sukuhaaran sukulaisosumat?
Testissä nuo DNA-osumat olivat vapaaehtoisia enkä suostunut niihin, en halunnut etsiä sukulaisia testin kautta
"olen myös ihan tavis suomalainen eikä mun suvulla ole mitään yhteyksiä venäjälle, paitsi että isoisoisäni oli luultavasti alunperin ulkomaalaisesta suvusta. Hän ei kuitenkaan halunnut puhua sukunsa alkuperästä joten mitään varmaa tietoa ei ole."
Melko turhaa tehdä DNA-testi, surra venäläisyyttä, myöntää että isoisoisä ei halunnut puhua mahdollisesti ulkomaalaisesta suvustaan ja sitten kieltää DNA-osumat palvelussa.
Siinä on ihmisellä oikeasti mielessä jotain vikaa. Mielenvikaisuutta ja asenneongelmia.
Yllättävää myös jos venäläisyys jossain testissä näkyi. Hankalaa kiistää.
Ovatko vanhemmat tai sukulaiset ihan onnistuneet aivopesemään jos välttämättä lapsista ei olla oltu rehellisiä?
Suomalaista 67% Skandinaavia 28% ja balttia 5%
Ok. Mun mielestä ne oli mielenkiintoisin osuus.