DNA-testin tehneet? Minkälaisista 'kansallisuuksista' ja millaisilla %-lla teidän DNA:nne koostuu? Mitä kaikkea meillä suomalaisilla voi oll
DNA-testin tehneet? Minkälaisista 'kansallisuuksista' ja millaisilla %-lla teidän DNA:nne koostuu? Mitä kaikkea meillä suomalaisilla voi olla?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kivaa ja jännää tämä DNA-testien tulos - maailma avartuu... mulla myös jotain kazahstanilaista tms ja ihmettelen... olenko ehkä joku 'prinsessa' jota kuljetettu avioliittoon silkkitietä vai mitä ihmettä - olen kyllä sellaisten näköinenkin aika paljon...
On se jännää kun täällä joillakin on sitten jotain inkkaria tai inuiittia... taitaa olla ajalta jolloin mantereet olivat yhdessä tai jotain...
Todennäköisesti olet jonkun iso tai pikkuvihan rai*kauksen jäänne. Meininki oli myös silloin armotonta.
EN USKO ETTÄ OLISIN JONKUN TOMMOSEN RAISKAUKSEN TULOS. Joku tommonen 'prinsessankuljetusteoria' voisi olla oikeampi mutta en nyt tässä selitä enempää. Tietysti kaikissa piireissä on voinut olla raiskauksia ja muuta mutta joillakin on 'selvemmät' sukusävelet kuin joillakin toisilla.
Nuo on huijausta. Kaikki saa vastaukseksi jotain ympäripyöreitä tuloksia missä 5-10 eri kansalaisuutta Euroopasta.
Ruotsalais-suomalais-latvialais-saksalais-kroatialainen olen. Testi ei yllättänyt sillä tiesin jo oikeastaan kaiken jo perhekronikasta.
45% länsisiperianlaikaa, 22% susikoiraa ja loput ajokoiraa.
Ei ne ihan huijausta ole, itelleni selvisi, että en ole sukua sukulaisilleni isän puolelta. Ja voitte arvata loput.
Inuiittia, ruotsalaista, norjalaista, etelä-italialaista, Keski-Amerikasta pieni osa, ja vieläjotain muuta, mitä en nyt muista. Pohjanmaalta olen kotoisin. Tiedossa oli jo osa, tai ei siis tullut tuo Italia yllätyksenä.
Kiinnostaisi nähdä saamelaisten tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ihan huijausta ole, itelleni selvisi, että en ole sukua sukulaisilleni isän puolelta. Ja voitte arvata loput.
Ja olet mies?
Vierailija kirjoitti:
100% suomalainen... Olisin halunnut ripauksen vaikkapa ranskaa...
Tee uusi testi toisella firmalla.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Saitko asiat keskusteltua vanhempien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100% suomalainen... Olisin halunnut ripauksen vaikkapa ranskaa...
Tee uusi testi toisella firmalla.
Ei tarvitse välttämättä tehdä uutta testiä. Riippuen mitä testiä olet käyttänyt alun perin, niin voit siirtää raaka datan toisille sivustoille. Esim Ancestrystä My Heritageen ja Family Treehen.
Uskooko joku noihin ? Joku testasi koiralla ja laittoi omanaan, ei nuo testit tajunnut että kyseessä on Canis suku ei ihminen
n. 90 % suomalaista sisältäen geneettisiä ryhmiä Etelä- ja Pohjois-Karjalasta, Pietarista, Karjalan tasavallasta, n. 6 % keskiaasialaista ja loput itäeurooppalaista.
Tuo keskiaasialaisuus oli mielenkiintoinen yllätys, ja sitä on suomalaisissa hyvin vähän.
Selittäkää se miksi sisarusten välillä on suuria eroja tuloksissa vaikka on samat vanhemmat? Testit ei siis täysin pidä paikkaansa tältäkään osin.
Vierailija kirjoitti:
Uskooko joku noihin ? Joku testasi koiralla ja laittoi omanaan, ei nuo testit tajunnut että kyseessä on Canis suku ei ihminen
Löytyikö sukulaisia?
Minussa ei onneksi ole mitään venäläistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vastata näihin tietojenkalasteluyrityksiin!
Kannattaa saastuttaa turhia tietokantoja väärillä tiedoilla aina kun on mahdollista.
EUGDPR:n mukaan palvelulle turhia tietoja ei saisi edes kerätä. Eli tämä jopa velvoittaa antamaan väärää tietoa turhan tiedon kerääjälle.
Suurelta osin european hunters/catherers. Caucasian ja iso osa saamelaista ja pikkuriikkisen intiasta (liekö mustalaista).
Kyllä nuo paikkansa pitää, tarpeeksi monia saman suvun jäseniä, eri sukupolvista, kun tulee tutkittaviksi niin paremmin käyvät yksiin.
Ihmettelin vaan, kun itse olen 100% suomalainen, mutta siskollani oli jokunen prosentti Andeilta. Takuulla samat vanhemmat on. En oikein ymmärrä miten nämä DNA:t periytyvät ja kuinka pitkälle taaksepäin niitä voidaan selvittää. Ei ole perinnöllisyysbiologia ihan hallussa minulla, tuskin monella muullakaan.