DNA-testin tehneet? Minkälaisista 'kansallisuuksista' ja millaisilla %-lla teidän DNA:nne koostuu? Mitä kaikkea meillä suomalaisilla voi oll
DNA-testin tehneet? Minkälaisista 'kansallisuuksista' ja millaisilla %-lla teidän DNA:nne koostuu? Mitä kaikkea meillä suomalaisilla voi olla?
Kommentit (70)
Venäläiset on eteläisen baltian alueelta ja Turkista ja sieltäpäin kotoisin. Joukossa on suomensukuisia kansoja jotka ovat alunperin asuttaneet Venäjän aluetta.
Egyptinkielessäkin on paljon samaa venäjänkielen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
n. 90 % suomalaista sisältäen geneettisiä ryhmiä Etelä- ja Pohjois-Karjalasta, Pietarista, Karjalan tasavallasta, n. 6 % keskiaasialaista ja loput itäeurooppalaista.
Tuo keskiaasialaisuus oli mielenkiintoinen yllätys, ja sitä on suomalaisissa hyvin vähän.
Mikä testi erittelee mistä päin suomalaisväestöä dnata löytyy?? Siis että eteläisestä Karjalasta yms.? Kaikki tietämäni testit kertoo vain että Suomi tai Baltia jne. Minkä testin teit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n. 90 % suomalaista sisältäen geneettisiä ryhmiä Etelä- ja Pohjois-Karjalasta, Pietarista, Karjalan tasavallasta, n. 6 % keskiaasialaista ja loput itäeurooppalaista.
Tuo keskiaasialaisuus oli mielenkiintoinen yllätys, ja sitä on suomalaisissa hyvin vähän.
Mikä testi erittelee mistä päin suomalaisväestöä dnata löytyy?? Siis että eteläisestä Karjalasta yms.? Kaikki tietämäni testit kertoo vain että Suomi tai Baltia jne. Minkä testin teit?
MyHeritage-testi. Oli eritelty 3 etnistä ryhmää ja sitten nuo geneettiset suomalaiset ryhmät.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää se miksi sisarusten välillä on suuria eroja tuloksissa vaikka on samat vanhemmat? Testit ei siis täysin pidä paikkaansa tältäkään osin.
Etkö jaksa sen verran googlettaa, että saisit vastaukset helposti netistä. Noihin sisarus- ym. kysymyksiin löytyy hyvin tyhjentävät vastaukset.
Suomalainen 100%
Isä suomalainen 98.9 % keskiaasialaisten kans yhteistä 1.1%
Äiti etnisyysarviota generoidaan.
Veli 97.4 % suom. Keskiaas. 1.7 % inuiitti 0.9
63% Suomalainen
30% Skandinaavi
7% Baltti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sitä inuiittia oli jotain seitsemän prosenttia. Loput suomalaista. Jäin sitten miettimään, että eskimoista tuskin oli inuiiteissa kyse ja suomalaisuuden suhteenkin on vähän niin ja näin. Kuka on ehta suomalainen? Ilman DNA-testiäkin tiedän, että äitini isä on tataari ja isän puolelta on sukua Venäjällä ja Puolassa.
Huvikseni tein, mutta löysin kyllä sitten myös sukulaisia testin kautta. Jos nyt sitten joku haluaa hyödyntää tietojani niin arvelen, että olisi mahdollista hyödyntää muutenkin.
Savolaisilla on inuiittia, se on joku jäänne siperialaisuudesta.
Ahaa! Minulla oli 97,2% suomalaista ja loput inuiittia, mietinkin mistä se inuiitti tulee, mutta mummoni sukuhan onkin Savosta lähtöisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää se miksi sisarusten välillä on suuria eroja tuloksissa vaikka on samat vanhemmat? Testit ei siis täysin pidä paikkaansa tältäkään osin.
Etkö jaksa sen verran googlettaa, että saisit vastaukset helposti netistä. Noihin sisarus- ym. kysymyksiin löytyy hyvin tyhjentävät vastaukset.
Tai voit kysyä äidiltä miksi sisarilla on eri geenit.
Oli yllättävän tarkka, n. 40 % suomalaista (Varsinais-Suomi) ja 60 % skandinaavia. Isovanhemmissa on suomenruotsalaisia, näiden juuret Keski-Ruotsista, ja loput sukujuuret pääosin turkulaisia 😀 Pikkuserkutkin tunnisti täsmälleen.
Vierailija kirjoitti:
63% Suomalainen
30% Skandinaavi
7% Baltti
Lounais-Suomesta?
70% suomalainen 30% venäläinen :( olen myös ihan tavis suomalainen eikä mun suvulla ole mitään yhteyksiä venäjälle, paitsi että isoisoisäni oli luultavasti alunperin ulkomaalaisesta suvusta. Hän ei kuitenkaan halunnut puhua sukunsa alkuperästä joten mitään varmaa tietoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
70% suomalainen 30% venäläinen :( olen myös ihan tavis suomalainen eikä mun suvulla ole mitään yhteyksiä venäjälle, paitsi että isoisoisäni oli luultavasti alunperin ulkomaalaisesta suvusta. Hän ei kuitenkaan halunnut puhua sukunsa alkuperästä joten mitään varmaa tietoa ei ole.
Noin iso osuus voi viitata siihen että toinen isoisä ei olekaan biologinen isoisä. Löytyikö venäläisiä dna-osumia? Tai puuttuuko jonkun sukuhaaran sukulaisosumat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoäiti ollut seikkailemassa?
Vierailija kirjoitti:
Sisarukset ei peri geenejä identtisesti🤦
Sisko teki ja olimme sitä mitä pitääkin, jota hieman ihmettelen, sillä toinen mummo ei ole puhdas suomalainen. Ja tietysti siellä oli se huvittava virhemarginaalitulos (nolla-pilkku-jotakin prosenttia nigerialainen), joka lisätään tuossa palvelussa ilmeisesti kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kivaa ja jännää tämä DNA-testien tulos - maailma avartuu... mulla myös jotain kazahstanilaista tms ja ihmettelen... olenko ehkä joku 'prinsessa' jota kuljetettu avioliittoon silkkitietä vai mitä ihmettä - olen kyllä sellaisten näköinenkin aika paljon...
On se jännää kun täällä joillakin on sitten jotain inkkaria tai inuiittia... taitaa olla ajalta jolloin mantereet olivat yhdessä tai jotain...
Todennäköisesti olet jonkun iso tai pikkuvihan rai*kauksen jäänne. Meininki oli myös silloin armotonta.
EN USKO ETTÄ OLISIN JONKUN TOMMOSEN RAISKAUKSEN TULOS. Joku tommonen 'prinsessankuljetusteoria' voisi olla oikeampi mutta en nyt tässä selitä enempää. Tietysti kaikissa piireissä on voinut olla raiskauksia ja muuta mutta joillakin on 'selvemmät' sukusävelet kuin joillakin toisilla. 
Kyllähän Suomesta vietiin orjiksi aina syvälle Keski-Aasiaan asti.
Katselin kerran ohjelmaa, oliko nimi valkoiset laivat, siinä kerrottiin orjaksi ottamisesta esim. Vattimereltä. (tää nyt ei liittynyt suomalaisuuteen, vaan orjaksi joutumiseen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisarukset ei peri geenejä identtisesti
Voisi kyllä luulla, että samasta DNA:sta ovat täyssisarukset. Dominoivat ja resessiiviset alleelit l. fenotyyppi on sitten eri asia, mutta kai niillä samat rakennuspalikat on pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin iso osuus voi viitata siihen että toinen isoisä ei olekaan biologinen isoisä. Löytyikö venäläisiä dna-osumia? Tai puuttuuko jonkun sukuhaaran sukulaisosumat?
Testissä nuo DNA-osumat olivat vapaaehtoisia enkä suostunut niihin, en halunnut etsiä sukulaisia testin kautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisarukset ei peri geenejä identtisesti
Voisi kyllä luulla, että samasta DNA:sta ovat täyssisarukset. Dominoivat ja resessiiviset alleelit l. fenotyyppi on sitten eri asia, mutta kai niillä samat rakennuspalikat on pakko olla.
Mutta jos puhutaan etnisyyksistä niin se on sattumaa miten ne jakautuu lapsiin. Esim. mun isä on n.50 % tiettyä etnisyyttä (isoisä ulkomailta). Mulle tuli sitä 17 %, veljelle 30 %.
Venäjää ei välttämättä näy. Siellä kai ainakin ulkomaisten tekemät DNA-luokittelut voivat olla kiellettyjä. Luki jossain kun etsin tietoa.
Venäjällä ja Yhdysvalloissa onkin paljon muita etnisyyksiä.