Juuri nyt: Kokoomus poistaa sunnuntailisät!
Kokoomus hyväksyi tämänpäiväisessä puoluekokouksessaan linjakseen, että sunnuntailisät eivät olisi enää turvattu lakisääteisesti, vaan ne vietäisiin paikallisen sopimisen piiriin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sdp-poyristyi-kokoomus-kay-seuraava…
Näin sitä Suomen asioita ajetaan: puoluekokouksessa päätetään 2,6 miljoonan kansalaisen palkkauksesta noin vain vaikka asia ei edes puolueelle kuulu. Suomi nousuun!
Kommentit (2108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sunnuntai tulee olemaan jatkossa työpäivä niin mitkäs kaksi peräkkäistä päivää ovat työläisten uusi viikonloppu? Itse en ainakaan suostuisi mihinkään torstai ja maanantai vapaisiin.
Et suostuisi? Sitten saat kenkää.
Aivan sama! Otan vaikka itse loparit!
Silloin tulee karenssi ja joku työtön tulee sun tilalle.
Kiva sille työttämälle! Taitaa olla ensimmäinen kerta kuin joku palkataan erikoissairaanhoitoon ilman alan koulutusta. Ne koulutetkun kun eivät ole nytkään tyrkyllä. Karenssilla on turha pelotella, on mulla nyt sen verran sukan varre
Hoitoa ei jatkossa enää saa. Eikä jokapaikassa nytkään. Kaukana takanapäin on ne ajat, kuin meillä oli laadukas ja kaikille saatavilla oleva terveydenhuolto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sunnuntai tulee olemaan jatkossa työpäivä niin mitkäs kaksi peräkkäistä päivää ovat työläisten uusi viikonloppu? Itse en ainakaan suostuisi mihinkään torstai ja maanantai vapaisiin.
Kiva sille työttämälle! Taitaa olla ensimmäinen kerta kuin joku palkataan erikoissairaanhoitoon ilman alan koulutusta. Ne koulutetkun kun eivät ole nytkään tyrkyllä. Karenssilla on turha pelotella, on mulla nyt sen verran sukan varre
Ilman keikkalaisia ei ole henkilökuntaa, että siinäpä koittavat lopettaa. Kuitenkin pitää lain mukaan hommat hoitaa ja henkilökunnalla pitää olla rokotukset ja pätevyydet, että ihan kuka tahansa siellä ei voi pyöriä tai jättää hommia tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Moni kirjoittaa että sitten ei tule enää sunnuntaina töihin. Ensinnäkin eiköhän ne sunnuntaityöt ole mainittu työsopimuksessa jonka työntekijä on allekirjoittanut. Toiseksi irtosanomista tullaan helpottaan. Yrität kieltäytyä sunnuntaityöstä, olet hankala työntekijä, saat potkut, potkut omaa syytä, 3 kuukauden karenssi. Sosiaaliturvaa heikennetään, joten menet sunnuntaina töihin normaali palkalla jos haluat edes leipää pöytään. Ja eikä tämä tähän jää. Seuraavaksi lähtee lomarahat, sitten leikataan lomakertymiä tai pidennetään työaikaa ilman palkankorotusta. Tyhmä on duunari joka oikeistopuolueita äänestää. Valitettavasti me kaikki duunarit joudutaan kärsiä siitä tyhmyydestä.
Kokoomus ei ole valtaan päässyt äänestämällä vaan vaalivilpillä. Suomea ohjaillaan ulkomailta ja siellä päätetään kenestä tulee seuraava presidentti ja pääministeri. Vai miksi joku olisi niin tyhmä että äänestäisi Stubbia presidentiksi? Vaikea uskoa että näin tyhmiä on.
Vierailija kirjoitti:
Lisät poistetaan LAISTA. Jos yrittäjä haluaa työntekijöitä sunnuntaiksi, sopii hän tekijän kanssa riittävästä sunnuntaikorvauksesta ja jos ei halua maksaa, varautuu pitämään liikkeen kiinni. Ei liiketoiminta ole välttämättä lainkaan kannattavaa lisien kanssa ja silloin ei töitä ole sunnuntaina tarjolla. Osa ihmisistä tosin ottaisi mieluusti sen sunnuntaityönkin normaalipalkalla.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa, aina on ihmisiä jotka suostuu tulemaan ilman sunnuntai lisiä.
Ei kaikki työttömät saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Minulla toinen lapsi kirjoitti ylioppilaaksi ja muuttaa pois kotoa eikä ole asuntovelkaa.
Mutta toi työmarkkinatukin 595 netto kuukaudessa ei riitä eli pakko suostua pienemmällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa sunnuntai sitten normityöpäivä.. Tämä koskee myös virkamiehiä ja eduskuntalaisia.
Ei koske, vaan ihan niitä samoja aloja kuin nytkin pyhät tekevät. Viikkotunnithan ei tällä päätöksellä vielä lisäänny yhtään, mutta odotellaanpa aikamme, niin niitäkin saadaan. Koska nyt on vaan pakko ajaa läpi nämä tärkeät uudistukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitään paikkaa missä keikkahoitajia ei käytettäisi. Paitsi poliklinikat tietysti. Kaikki ympärivuorokautiset paikat käyttää kyllä keikkalaisia pakon edessä. Olis sitten yksityinen tai julkinen paikka. Jos mistään muualta ei henkilökuntaa saa, niin potilaathan kuolee jos heidät jätetään oman onnensa nojaan. Ei keikkalaisten käyttö ole loppumassa, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sille työttämälle! Taitaa olla ensimmäinen kerta kuin joku palkataan erikoissairaanhoitoon ilman alan koulutusta. Ne koulutetkun kun eivät ole nytkään tyrkyllä. Karenssilla on
Ei tarvita kuin yksi lääkeluvallinen hoitsu, loput voi olla hoiva-avustajia.
Keikkalaisille tiedoksi, että hallitus poisti ansiosidonnaisesta lapsikorotukset huhtikuussa ja syksyllä ansiosidonnaista porrastetaan eli 2 kuukautta saa täyttä ja sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.
Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 6 kuukaudesta 12 kuukauteen.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Eli jotta saat ansiosidonnaista jatkossa pitää tehdä 6 kuukautta töitä joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis kuvittelet että työntekijä työpaikkaa hakiessaan vaan sanoo pomolle että sovitaan nyt siitä että saan sunnuntaina tuplapalkan, ja pomo vastaa että joo, sovitaan vaan? Mitäs sitten kun pomo sanookin että kiitos mielenkiinnosta työpaikkaa kohtaan, mutta enpä taida sinua nyt palkata, kun tuolla työkkärissä olisi satoja muita joista joku kyllä tekee ihan sillä palkalla mi
Et ymmärrä asiaa ollenkaan. Paikallinen sopiminen on työnantajan ja kaikkien työntekijöiden välistä, luottamusmiehen tai luottamusvaltuutetun välityksellä.
No, siinä artikkelissa luki, että luottamusmiestä ei välttämättä tarvita.
Ei ne firmat tarvitse työntekijöitäkään, sovitaan nyt paikallisesti, että kukaan ei mene tuollaiseen koijjausfirmaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten tuon myötä tulee poistumaan pääsiäs-joulu- juhannuslisät, helatorstai.
Näitä päivä on vuodessa vain rajallinen määrä. Kyllä niistä pitää voida maksaa ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sille työttämälle! Taitaa olla ensimmäinen kerta kuin joku palkataan erikoissairaanhoitoon ilman alan koulutusta. Ne koulutetkun
Niitä hoiva-avustajia ei ole sen enempää kuin hoitajiakaan. Palkkakin on melkein sama kuin lähärillä.
Vierailija kirjoitti:
Keikkalaisille tiedoksi, että hallitus poisti ansiosidonnaisesta lapsikorotukset huhtikuussa ja syksyllä ansiosidonnaista porrastetaan eli 2 kuukautta saa täyttä ja sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Entä sitten? Miten nuo erityisesti keikkalaiseen vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Eli jotta saat ansiosidonnaista jatkossa pitää tehdä 6 kuukautta töitä joka vuosi.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Hallitus poisti myös työmarkkinatuesta lapsikorotukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Olen usean henkilöstölafkan kirjoilla ja vuoroja on liikaa jopa itsellä. Monet tekee tärä. Ovat useissa firmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä asiaa ollenkaan. Paikallinen sopiminen on työnantajan ja kaikkien työntekijöiden välistä, luottamusmiehen tai luottamusvaltuutetun välityksellä.
Siksi sanoin: "Luottamusmies TAI luottamusvaltuutettu." Toinen siis riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Miten nuo erityisesti keikkalaiseen vaikuttaa?
No, sun pitää tehdä joka vuosi 6 kuukautta töitä jotta saat ansiosidonnaista.
Ja joka vuosi valmistuu uusia hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi sanoin: "Luottamusmies TAI luottamusvaltuutettu." Toinen siis riittäisi.
Ei välttämättä tarvitse sitä luottamusvaltuutettuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sille työttämälle! Taitaa olla ensimmäinen kerta kuin joku palkataan erikois
Palkka on huomattavasti pienempi, ja reserviä on työkkäri pullollaan. Ei tarvita kuin lyhyt kurssitus ja hygieniapassi.
Nälkämaan laulu jää väreilemään ilmaan.