Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ed. 30 päivän keskihinta 4.49 snt/kWh. Mitens teillä määriksillä?

Vierailija
15.06.2024 |

Nyt sopii saunoa joka päivä ja pitää ilmaistointilaite päällä.

Kommentit (362)

Vierailija
141/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan tänään kiinteähintaisesta hulppeat 12 senttiä päivä. Mulla on varaa siihen. 

Vierailija
142/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan tänään kiinteähintaisesta hulppeat 12 senttiä päivä. Mulla on varaa siihen. 

Paljon tekee siirtomaksun kanssa?

Mielestäni on väärin puhua kiinteähintaisesta ja sen hinnasta, jos siihen ei ota mukaan siirtomaksua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on väärin puhua kiinteähintaisesta ja sen hinnasta, jos siihen ei ota mukaan siirtomaksua. 

Just näin, pörssissä ei edes ole siirtomaksua.

Vierailija
144/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yksinäinen pörssihullu joka täällä kirjoittelee itselleen, on kyllä kujalla. Varmaan kela maksaa hänen koirankoppinsa sähkölaskun, niin ei edes tiedä että sähköä ei yksinkertaisesti voi ostaa maksamatta myös siirrosta. 

Vierailija
145/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää yksinäinen pörssihullu joka täällä kirjoittelee itselleen, on kyllä kujalla. Varmaan kela maksaa hänen koirankoppinsa sähkölaskun, niin ei edes tiedä että sähköä ei yksinkertaisesti voi ostaa maksamatta myös siirrosta. 

Olet kyllä väärässä. Tietyt sähköyhtiöt, jotka myyvät pörssisähköä ottavat vain pienen välityspalkkion (esim fortum 0,65c) eikä sen lisäksi tule mitään sähkönsiirtoa.

Sähkönsiirto on vain kiinteähintaisissa. 

Olen muuten henkilö, joka täällä puolustaa kiinteähintaisia, mutta enpä tajunnut, että mistään ei saa kiinteähintaista sopparia ilman siirtomaksua, kun taas pörssisähköä saa. 

Vierailija
146/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä väärässä. Tietyt sähköyhtiöt, jotka myyvät pörssisähköä ottavat vain pienen välityspalkkion (esim fortum 0,65c) eikä sen lisäksi tule mitään sähkönsiirtoa.

Olen muuten henkilö, joka täällä puolustaa kiinteähintaisia, mutta enpä tajunnut, että mistään ei saa kiinteähintaista sopparia ilman siirtomaksua, kun taas pörssisähköä saa. 

Tämän takia pörssi on usein jopa 10-40 kertaa halvempaa kuin määräaikainen sopimus.

Vierailija
147/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia pörssi on usein jopa 10-40 kertaa halvempaa kuin määräaikainen sopimus.

Okei mene sinä persoonallisuushäiriöinen pois, aikuiset puhuu.

Vierailija
148/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kenelläkään edes kulu kesällä sähköä. Eihän sillä hinnalla ole kesällä mitään merkitystä vaikka olis 30 senttiä kwh kun päivän kulutus omakotitalossakin alimmillaan alle 10kwh päivässä.

Vierailija
149/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se pörssissäkin on siirtomaksu. Käytännössä alle 10 sentin sähköä ei juuri ole, siirtokin on helposti 8 sentin päälle.

Vierailija
150/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kenelläkään edes kulu kesällä sähköä. Eihän sillä hinnalla ole kesällä mitään merkitystä vaikka olis 30 senttiä kwh kun päivän kulutus omakotitalossakin alimmillaan alle 10kwh päivässä.

Määräaikainen maksaa 10kWh x 10, eli 100€ ja pörssisopimuksella 10kWh x 1, eli 10€.

Vierailija
151/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin jumalattoman yksinkertaisia ihmisiä oikeasti olemassa vai onko tämä joku trolli, joka väittää että pörssisähkössä ei makseta siirrosta?

Vierailija
152/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se pörssissäkin on siirtomaksu. Käytännössä alle 10 sentin sähköä ei juuri ole, siirtokin on helposti 8 sentin päälle.

Meillä siirto vain 3.2c/kWh ja siihen pörssi 4.3c/kWh.

Vierailija
153/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näin jumalattoman yksinkertaisia ihmisiä oikeasti olemassa vai onko tämä joku trolli, joka väittää että pörssisähkössä ei makseta siirrosta?

Siis väitätkö sää määris että sulla pörssisähkössä joku siirto!?

Vierailija
154/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokun tämä ei ole totta. Mulla ei esim ole mitään siirtomaksua. Kävin juuri tarkastamassa  oman kuntani siirtoyhtiöltä enkä ole siellä asiakkaana. 

Pörssisähkössä on vain kulutus ja toimitusmaksu mikä on jokaisen pörssisähköä tarjoavan sivulla. Kiinteähintaisissa on siirtomaksu

Vierailija
155/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokun tämä ei ole totta. Mulla ei esim ole mitään siirtomaksua. Kävin juuri tarkastamassa  oman kuntani siirtoyhtiöltä enkä ole siellä asiakkaana. 

Pörssisähkössä on vain kulutus ja toimitusmaksu mikä on jokaisen pörssisähköä tarjoavan sivulla. Kiinteähintaisissa on siirtomaksu

Tämä ei tunnu menevän määräaikaisille päähän.

Vierailija
156/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

36€ kk  sähkölasku ihan tyytyväinen olen.

Vierailija
157/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis väitätkö sää määris että sulla pörssisähkössä joku siirto!?

En jaksa vängätä trollin kanssa. 

Vierailija
158/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ihan oikeasti siitä pörssisähköstä ei makseta siirtomaksua. 

Oliko tää sulle ihan uutta tietoa? 

Vierailija
159/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pörssissä ole siirtoa ollut koskaan.

Vierailija
160/362 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei pidä aliarvioida tämän palstan yksinkertaisia ja tyhmiä! Suomessa EI voi kilpailuttaa sähkön SIIRTOA vaan vain sähkön MYYNTIÄ. Tämäkään ei näy olevan kaikille selvää. Jokainen siis joutuu maksamaan sekä sähkön siirrosta ja sähkön myynistä. Vain myynnin voi kilpailuttaa ja ostaa pörssisähköä tai määräaikaisia.