Bridgerton 3. kausi. En varmaan tule enää jatkamaan katselua menee niiiiin kauaksi kirjoista
Franceskastakin tehdään näköjään sitten lesbo. Ja Benedict pitää (myös) miehistä. Anteeksi vaan, olen kai vanha ja ahdasmielinen mutta minun puolestani saa jäädä ko. sarja. Muutenkin tässä kaudessa oli ihan turhaa täytettä ja Penelopen ja Colinin romassi oli hätiköity ja epäuskottava. Mikä merkitys oli sillä klubipariskunnalla? Mihin hävisi se vaalea herttua tms joka oli kiinnostunut Penelopesta?
Kommentit (35)
Jo kakkoskausi oli aivan paska. En aio kolmatta edes katsoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä Bridgerton-kirjoja olen lukenut, muttei yhdelläkään sarjan kaudella ole ollut niiden kanssa mitään yhteistä. Minusta tämä kolmas kausi oli kuitenkin parempi kuin kakkonen, joka oli niin väkisinväännetty kuin olla voi. Pääparin välillä ei ollut yhtään kemiaa, mikä teki siitä suorastaan tuskallista seurattavaa. Naispääosan esittäjä (2. kauden) on myös aivan umpisurkea näyttelijä.
Minulle tuli lesbovibat kylläkin Eloisesta, eikä Franceskasta. Eikö tuossa tullut hyvin vahvasti ilmi, että E. oli rakastunut Penelopeen ja itsekin tajusi sen vasta, kun P. oli menossa naimisiin?
Minä taas en ole koskaan tajunnut sitä, että haluttomuus mennä naimisiin ja saada lapsia tekee automaattisesti lesbon. Varsinkaan kun 1800-luvulla synnytyksestä selviäminen oli ihan arpapeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä Bridgerton-kirjoja olen lukenut, muttei yhdelläkään sarjan kaudella ole ollut niiden kanssa mitään yhteistä. Minusta tämä kolmas kausi oli kuitenkin parempi kuin kakkonen, joka oli niin väkisinväännetty kuin olla voi. Pääparin välillä ei ollut yhtään kemiaa, mikä teki siitä suorastaan tuskallista seurattavaa. Naispääosan esittäjä (2. kauden) on myös aivan umpisurkea näyttelijä.
Minulle tuli lesbovibat kylläkin Eloisesta, eikä Franceskasta. Eikö tuossa tullut hyvin vahvasti ilmi, että E. oli rakastunut Penelopeen ja itsekin tajusi sen vasta, kun P. oli menossa naimisiin?
Minä taas en ole koskaan tajunnut sitä, että haluttomuus mennä naimisiin ja saada lapsia tekee automaattisesti lesbon. Varsinkaan kun 1800-luvulla synnytyksestä selviäminen oli ihan arpapeliä.
Sitä paitsi Eloisehan ihastui saman tien Theoon. Eloisen ja Penelopen välillä en näe kyllä mitään romanttista tai seksuaalista. Teinityttöjen välinen ystävyyshän on intensiivistä ja Eloise pelkäsi menettävänsä parhaan ystävänsä lopullisesti veljelleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tykännyt siitä Franceskan kirjasta, lesbojuttu ei miellytä.
Benedict vielä menee elosteluna. Toisaalta B on kuvattu aika hiljaisuudessa viihtyväksi taiteilijatyypiksi, ei sellaisena kuin sarjassa.
Olin vähän pettynyt, kun Penelopen paljastuksen jälkeen hän jäi yksin, eikä saanut perheen tukea Bridgertoneilta.
Benedictille on sarjassa annettu kirjojen Colinin luonne ja vähän vielä sen päälle. Kirjoissa Colin on myös Eloisen lempi veli. Hiljaisuudessa viihtyvät tyypit eivät kelpaa Netflixille. Näkihän sen jo siitä mitä ne tekivät Viisastevan sydämen Anne Eliotille
Villi veikkaus AP kysymykseen bubipariskunnan tarpeellisuudesta on se, että koska Lady Danbury otti heidät siipiensä suojaan, niin se perheen poika, joka peri tittelin päätyy lopulta yhteen Hyacintin kanssa. Kirjoissa Hyacint päätyy yhteen Lady Danburyn lapsenlapsen kanssa. Tosin tätä menoa en usko, että sarjaa tehdään niin pitkälle.
Tykkään siitä, että hahmoissa on diversiteettiä koon ja etnisyyden suhteen. Mutta silti pakko sanoa, että Penelopen näyttelijä oli vain yksinkertaisesti huono. Sama huolestunut ja hätääntynyt ilme koko ajan. Missä oli se rohkeus ja asenne, jota Lady W edusti? Suhde Colinin kanssa ei myöskään ollut uskottava alkuunkaan. Suhdetta ei rakennettu riittävästi. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään siitä, että hahmoissa on diversiteettiä koon ja etnisyyden suhteen. Mutta silti pakko sanoa, että Penelopen näyttelijä oli vain yksinkertaisesti huono. Sama huolestunut ja hätääntynyt ilme koko ajan. Missä oli se rohkeus ja asenne, jota Lady W edusti? Suhde Colinin kanssa ei myöskään ollut uskottava alkuunkaan. Suhdetta ei rakennettu riittävästi. Harmi.
Se aika mitä käytettiin Benedictin kimppakivan esittelylle olisi hyvin voitu käyttää C. Ja P. suhteen kehittämiseen. Typerää täytettä ne B:n ihmissuhdekiemurat.
Onneksi luen täysin toisen tyyppistä kirjallisuutta. Tätä katson mielelläni, koska on lopulta hyvän mielen sarja ja visuaalisuus rentouttaa. Raikas tuulahdus kaiken sen ahdistavan realismin keskellä, mitä muuten tulee katsottua.
Voisi jopa sanoa, että tämä on minulle ns. guilty pleasure.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se aika mitä käytettiin Benedictin kimppakivan esittelylle olisi hyvin voitu käyttää C. Ja P. suhteen kehittämiseen. Typerää täytettä ne B:n ihmissuhdekiemurat.
Kertakaikkisen surkea tämä kolmas kausi. Penelopen näyttelijä ei todellakaan vakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Kuurotkin on pitänyt työntää mukaan tähän. Sinänsä ns. värit on kirjoitettu sarjaan ihan hyvällä juonella mukaan. Mutta sen lisäksi on pitänyt saada mukaan koko ihmisyyden kirjo..ja tietysti reilusti ylipainoinen sankaritar.
Eikö Penelope ole ylipainoinen kirjoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuurotkin on pitänyt työntää mukaan tähän. Sinänsä ns. värit on kirjoitettu sarjaan ihan hyvällä juonella mukaan. Mutta sen lisäksi on pitänyt saada mukaan koko ihmisyyden kirjo..ja tietysti reilusti ylipainoinen sankaritar.
Ei ole siinä "omassa kirjassaan". Kirjassa kerrotaan kuinka lapsenpyöreys hävisi ym. Tuossa sarjassa näyttelijä on ihan reilusti lihava, eikä mikään "muodokas". Siis jo vaarallisesti lihava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelen että on alussa sivuhenkilönä ollessaan, mutta taisi laihtua reilusti. Siitä kun luin kirjat on jo kauan aikaa, en ole ihan varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelen että on alussa sivuhenkilönä ollessaan, mutta taisi laihtua reilusti. Siitä kun luin kirjat on jo kauan aikaa, en ole ihan varma.
Juuri näin. Alun sivuhenkilönä ollessaan lihava, mutta siihen muodon muutokseen kuului myös hoikistuminen. Tosin, miksikään todella hoikaksi häntä ei kirjassa kuvattu vaan pikemminkin "normaaliksi". Nyt tuo kehopositiivosuus kyllä tekee todellakin särön näiden kahden keskinäiseen kemiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Alun sivuhenkilönä ollessaan lihava, mutta siihen muodon muutokseen kuului myös hoikistuminen. Tosin, miksikään todella hoikaksi häntä ei kirjassa kuvattu vaan pikemminkin "normaaliksi". Nyt tuo kehopositiivosuus kyllä tekee todellakin särön näiden kahden keskinäiseen kemiaan.
Mietin mikä tuossa Penelopen näyttelijässä häiritsee.. Minusta hän näytti jotenkin "kypsältä". No ei ihme että näyttää, ikää on melkein 40 vuotta. On kyllä harvinaisen huonosti tehty casting.
No joskus on kiva heittää aivot narikkaan roskan seurassa ja Jane Austenitkin on luettu moneen kertaan.