Bridgerton 3. kausi. En varmaan tule enää jatkamaan katselua menee niiiiin kauaksi kirjoista
Franceskastakin tehdään näköjään sitten lesbo. Ja Benedict pitää (myös) miehistä. Anteeksi vaan, olen kai vanha ja ahdasmielinen mutta minun puolestani saa jäädä ko. sarja. Muutenkin tässä kaudessa oli ihan turhaa täytettä ja Penelopen ja Colinin romassi oli hätiköity ja epäuskottava. Mikä merkitys oli sillä klubipariskunnalla? Mihin hävisi se vaalea herttua tms joka oli kiinnostunut Penelopesta?
Kommentit (35)
Huomasin että Penelopen puvut oli vikassa jaksossa saman mallisia kuin äidillään (korsettivyötäröisiä, ei suoria regency-ajan pukuja). Kai hoikentavampia. Hiukset oli kuin 40-l leffatähdellä. Vähän mentiin mönkään siinä body positivyssäkin.
Kausi 3. meni kyllä täysin penkin alle pääparin suhteen kolmessa viimeisessä jaksossa. Lopun lyhyt onnellinen epilogi ei enää pelastanut asiaa. Sosiaalisessa mediassa erityisesti kirjojen fanit ovat raivoissaan. Tätä verrataan jo siihen mitä D&D tekivät Game of Thronesille. Saa nähdä tuleeko enää jatkoa lukkoon lyödyn 4. kauden jälkeen.
No tuon takia en ole lukenut kirjoja näistä sarjoista joita näytetään telkkarista, paitsi Outlander, sitä kun olin lukenut jo niin paljon ennenkuin sarja tehtiin, siinä aika hyvin kyllä noudattelee kirjoja, muistaakseni.
Ei kai niissä kirjoissa ollut tummaihoisia esim. kuningattarena? Tai tanssimusiikki tulevaisuudesta? Joten en ainakaan olettaisi että sarja noudattaa kirjoja kovinkaan tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
No tuon takia en ole lukenut kirjoja näistä sarjoista joita näytetään telkkarista, paitsi Outlander, sitä kun olin lukenut jo niin paljon ennenkuin sarja tehtiin, siinä aika hyvin kyllä noudattelee kirjoja, muistaakseni.
Ei kai niissä kirjoissa ollut tummaihoisia esim. kuningattarena? Tai tanssimusiikki tulevaisuudesta? Joten en ainakaan olettaisi että sarja noudattaa kirjoja kovinkaan tarkasti.
Eka tuotantokausi oli suht uskollinen kirjalle, ja tokakin oli vielä ihan tunnistettava. Toi kolmas oli ihan kamala, pääpari sivuosassa omassa kaudessaan. Ja Franceskan muuttaminen lesboksi muuttaa koko kirjan tarinan mahdottomaksi.
Katsoin ensimmäisen kauden pääsykoe urakan jälkeen kun piti saada aivot nollattua, minusta eka kausi oli ihan kiva, toinen kausi sen sijaan oli jo pitkäveteinen. Kolmatta en ole uskaltanut edes katsoa.
"Kirjailija Julia Quinnin romaaneihin perustuva Bridgerton seurasi ensimmäisellä ja toisella kaudella Quinnin kirjojen ilmestymisjärjestystä, mutta kolmannella kaudella loikataan yhden kirjan yli ja laskeudutaan neljänteen kirjaan. Netflixin tiedottaessa päätöksestä fanit kritisoivat sitä rajusti.
Huipputuottaja Shonda Rhimes (Greyn Anatomia, Scandal) on luonut tv-sarja Bridgertonin maailmasta omansa, joka on kirjoihin kytköksissä enää vain näennäisesti. Näin ollen onkin loogista, että kolmannella kaudella seurataan salaperäiseksi seurapiirireportteri Lady Whistledowniksi paljastuneen Penelope Featheringtonin (Nicola Coughlan) naimahuolia."
Tämä oli netflixin tiedote.
Roskaa ne kaksi ensimmäistäkin kautta olivat. Tosin vilkaisin vain pari jaksoa, en pystynyt. Lukekaa Jane Austenia mieluummin, jos haluatte autenttista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka tuotantokausi oli suht uskollinen kirjalle, ja tokakin oli vielä ihan tunnistettava. Toi kolmas oli ihan kamala, pääpari sivuosassa omassa kaudessaan. Ja Franceskan muuttaminen lesboksi muuttaa koko kirjan tarinan mahdottomaksi.
Minusta 2. kauden muutokset olivat tarpellisia, koska muuten juoni olisi ollut hyvin samanlainen kuin kaudella 1. Pääpari jää puolivälissä kiinni liian läheisissä tunnelmissa, mistä seuraa pakkoavioliitto ja sitten odotellaan, että sankari suostuu lopulta myöntämään, että on rakastunut sankarittareen.
Olen tykännyt siitä Franceskan kirjasta, lesbojuttu ei miellytä.
Benedict vielä menee elosteluna. Toisaalta B on kuvattu aika hiljaisuudessa viihtyväksi taiteilijatyypiksi, ei sellaisena kuin sarjassa.
Olin vähän pettynyt, kun Penelopen paljastuksen jälkeen hän jäi yksin, eikä saanut perheen tukea Bridgertoneilta.
En tiedä, mitä Bridgerton-kirjoja olen lukenut, muttei yhdelläkään sarjan kaudella ole ollut niiden kanssa mitään yhteistä. Minusta tämä kolmas kausi oli kuitenkin parempi kuin kakkonen, joka oli niin väkisinväännetty kuin olla voi. Pääparin välillä ei ollut yhtään kemiaa, mikä teki siitä suorastaan tuskallista seurattavaa. Naispääosan esittäjä (2. kauden) on myös aivan umpisurkea näyttelijä.
Minulle tuli lesbovibat kylläkin Eloisesta, eikä Franceskasta. Eikö tuossa tullut hyvin vahvasti ilmi, että E. oli rakastunut Penelopeen ja itsekin tajusi sen vasta, kun P. oli menossa naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Olen tykännyt siitä Franceskan kirjasta, lesbojuttu ei miellytä.
Benedict vielä menee elosteluna. Toisaalta B on kuvattu aika hiljaisuudessa viihtyväksi taiteilijatyypiksi, ei sellaisena kuin sarjassa.
Olin vähän pettynyt, kun Penelopen paljastuksen jälkeen hän jäi yksin, eikä saanut perheen tukea Bridgertoneilta.
Erityisesti Colinin olisi pitänyt seisoa vaimonsa vieressä tukemassa, mutta kohtauksesta tehtiin Penelopen epäämäinen julkinen anteeksipyyntö/girl boss hetki.
Colinin ja Penelopen seksikohtauksesta olisi voinut tehdä sensuellimman. Nyt oli jotenkin mauton kohtaus. Ja miten Penelope antautui ennen papin aamenta? Luulisi että 1800-luvulla on pitänyt pitää kiinni siveellisyydestään.
Yritin katsoa tätä, mutta en vaan pysty. Hirveetä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Colinin ja Penelopen seksikohtauksesta olisi voinut tehdä sensuellimman. Nyt oli jotenkin mauton kohtaus. Ja miten Penelope antautui ennen papin aamenta? Luulisi että 1800-luvulla on pitänyt pitää kiinni siveellisyydestään.
Papin aamenen tarve heitettiin sarjan toisen kirjan jälkeen romukoppaan. Eli sentään tässä asiassa noudatettiin kirjojen juonta. Toki kirjoissa Colin oli sen verran herrasmies, että aikaisti häitä, koska oli mennyt turmelemaan Penelopen siiveellisyyden.
Kuurotkin on pitänyt työntää mukaan tähän. Sinänsä ns. värit on kirjoitettu sarjaan ihan hyvällä juonella mukaan. Mutta sen lisäksi on pitänyt saada mukaan koko ihmisyyden kirjo..ja tietysti reilusti ylipainoinen sankaritar.
Vierailija kirjoitti:
"Kirjailija Julia Quinnin romaaneihin perustuva Bridgerton seurasi ensimmäisellä ja toisella kaudella Quinnin kirjojen ilmestymisjärjestystä, mutta kolmannella kaudella loikataan yhden kirjan yli ja laskeudutaan neljänteen kirjaan. Netflixin tiedottaessa päätöksestä fanit kritisoivat sitä rajusti.
Huipputuottaja Shonda Rhimes (Greyn Anatomia, Scandal) on luonut tv-sarja Bridgertonin maailmasta omansa, joka on kirjoihin kytköksissä enää vain näennäisesti. Näin ollen onkin loogista, että kolmannella kaudella seurataan salaperäiseksi seurapiirireportteri Lady Whistledowniksi paljastuneen Penelope Featheringtonin (Nicola Coughlan) naimahuolia."
Tämä oli netflixin tiedote.
Tulkitsisin tuon kuitenkin vielä siten, että kirjojen järjestys muuttuu, enkä siksi, että koko juoni muuttuu fanfictioniksi. Fanien kritiikki taisi tässä kohtaa kohdistua siihen, että heidän suosikkinsa Benedictin kausi siirtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuurotkin on pitänyt työntää mukaan tähän. Sinänsä ns. värit on kirjoitettu sarjaan ihan hyvällä juonella mukaan. Mutta sen lisäksi on pitänyt saada mukaan koko ihmisyyden kirjo..ja tietysti reilusti ylipainoinen sankaritar.
No se kauneusihannetta hieman isompi sankaritar oli jo kirjoissa.
^