Mitä voisin maalata kun maalaan aina vaan kukkasia ?!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mehiläisiä
Kiitos, hyvä idea näin kesällä
No jos vaihteeksi vaikka kukkien juuria?
Maalaa karikatyyri maailman nykyisestä tilasta.
Minä maalaan taloa. Viimekesänä maalasin autotallin. Kukkasia en ole maalannut koska ne ovat ihan kauniin värisiä ilman maalaamistakin.
No ei ne kukatkaan niin huono idea ole. Yksi suomen kansainvälisimmista brändeistä on yksinkertainen kukkakuvio.
Musta aukko se on helppo maalata,mutta varo sitten loppuvaiheessa kun viimeistelet taideteostasi,ettei musta aukko kaappaa sinua.
Taiteilijoilla on yleensä aihe johon paneutuvat. Kukat ovat oikein hyvä. Mieluummin katselen kukkia kuin niitä kauheita töherryksiä alastomista naisista.
Perhoset on kivoja. Merimaisema kenties. Tai jokin muu maisema, metsätai vaikka yksi puu. Mites mansikat?
Kesää ja aurinkoa
Tietenkin maisemia, niissä riittää aina katsottavaa niin luonnossa kuin tauluissa. Samalla niiden teossa on riittävästi haastetta, harvoin onnistuu kaikki ihan täydellisesti ja aina voi yrittää kehittyä ja saada vielä hienomman maalauksen aikaan.
Voit ripustaa vaikka joka seinälle maisemataulun ja pitkän talven aikana kesäisten maalausten äärellä tunnelma on kevyt ja on hauska muistella kauniita ja aurinkoisia kesä - heinä - ja elokuun päiviä. Samalla kotikin tuntuu avarammalta. Taulut ovat kuin ikkuna luontoon.
Maalaa ruostekukkasia piiloon harmaalla Ferrexillä!
Jos aina vaan tulee kukkia, anna tulla. Voi olla että tyyli ja tai värit muuttuvat ajan kanssa. Mielestäni kuvallinen ilmaisu on vuoropuhelua itsensä ja sisimpänsä kanssa, eikä oikein kukaan muu voi sanella, mitä sinun pitäisi maalata. Itsesi sinun tämä pitää aiheet päättää ja valita.
Merimaisemia. Tyynenä ja myrskyssä, auringonnousu merellä jne. Itse haluaisin jonkun ison meriaiheisen taulun, kun ei ikkunasta näy enää vettä.
Muotokuvia, maisemia, eläimiä, asetelmia...
Minulla oli sama, aina vaan kukkia jos jonkinlaisia. Kerran harmitti sitten, ja maalasin yhden kellarin seinän täyteen erilaisia kukkia. Aloin tämän jälkeen maalaamaan oliiviöljypulloja ja siihen pullon viereen oksa oliivipuusta jossa oliiveita. Sitten maalasin koivumetsiä joissa niitty ja puro. Nyt maalaan kukkulamaisemia rehevillä niityillä, lampaita ja paimenia ym. Hyvin olen saanut myytyäkin näitä kaikkia.
hyönteisiä ja kukkien yksityiskohtia, jotka saat talteen hyvällä kameralla. Superlähikuvat on kiinnostavampia kuin asetelmat.
Maalaa koneen osia ja maatiaisten henk. koht. kaatopaikkoja kukkien keskellä.
Mehiläisiä