Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalan harjoittelija esiintyi lääkärinä

Vierailija
15.06.2024 |

Ja kirjoitti reseptit ja epikriisin. Olin keskussairaalassa potilaana. Harjoittelija, se luki nimikyltissä, tuli valkotakki päällä tapaamaan ja tutkimaan. En ikinä tavannut lääkäriä. Julkiterhikin mukaan kyseessä on lääketieteen opiskelija. Olin monta päivää vuodeosastolla enkä nähnyt yhtäkään lääkäriä!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sote- alan ammattilainen ja tässä selvennettynä tittelit:

Harjoittelija. Voi olla kuka tahansa kadulta sairaalan tullut Pena. Usein siivoojina.

Amanuenssi. Lääketieteen opiskelija, lääkäriharjoittelija.

Erikoistuva lääkäri. Perustutkinnon suorittanut lääkäri, joka erikoistuu tekemällä töitä tietyllä erikoisalalla.

Minkä takia erikoistuvat pitää aina vaihtua potilaan hoitosuhteen aikana? Raastavan turhauttavaa toipumisen kannalta, erikoistuvista on niin moneksi. Ei se asiantuntemus ole kuitenkaan luokkaa erikoislääkärin.

Eihän erikoislääkärit joka paikkaan ehdi, eikä hoidon kannalta se ole edes tarpeellista. Miten lääkärit saisivat edes työkokemusta, jos ei saisi hoitaa potilaita. Kokemus tulee vain työtä tekemällä.

Itse menen opiskelijalääkärin vastaanotolle turvallisin mielin, koska heillä viimeiset teoreettiset tiedot ja tarvittaessa tukena taustalääkäri, joka auttaa tarvittaessa. Ja on pelkästään hyviä kokemuksia. 

Vierailija
42/44 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjoittelija. Voi olla kuka tahansa kadulta sairaalan tullut Pena. Usein siivoojina.

Erikoistuva lääkäri. Perustutkinnon suorittanut lääkäri, joka erikoistuu tekemällä töitä tietyllä erikoisalalla.

Minkä takia erikoistuvat pitää aina vaihtua potilaan hoitosuhteen aikana? Raastavan turhauttavaa toipumisen kannalta, erikoistuvista on niin moneksi. Ei se asiantuntemus ole kuitenkaan luokkaa erikoislääkärin.

Eihän erikoislääkärit joka paikkaan ehdi, eikä hoidon kannalta se ole edes tarpeellista. Miten lääkärit saisivat edes työkokemusta, jos ei saisi hoitaa potilaita. Kokemus tulee vain työtä tekemällä.

Hyvää työtä tekemällä olisi parempi. Itse olen kyllä kroonisin turhaankin sairauksin kärsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap ajatteli että lääkäreitä voisi valmistua jos he eivät harjoittele ensin? Eikö teillä siellä amiksessakaan ollenkaan harjoiteltu? Vai etkö ole edes amista käynyt?

No mielestäni alan ammattilainen pitäisi olla siinä mukana, kun harjoittelija harjoittelee. Potilaat ei ole mtn harjoituskappaleita.

-eri

Kyllä ne potilaat voivat olla harjoituskappaleita. Yhtälailla kun ne ovat varpaita, käsiä, keuhkoja jne. riippuen vaivasta. 

Mut kroonisin sairauksin luulisi, että ei ole harjoituskappale..?

Vierailija
44/44 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän erikoislääkärit joka paikkaan ehdi, eikä hoidon kannalta se ole edes tarpeellista. Miten lääkärit saisivat edes työkokemusta, jos ei saisi hoitaa potilaita.

Tarkoitin: Hyvää työtä tekemällä olisi parempi. Itse olen kyllä kroonisin sairauksin turhaankin saanut kärsiä. Tarpeettomasti. Siksi tää menee tunteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän