Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Onnettomuus sattui, kun jalankulkija oli lähtenyt ylittämään suojatietä ja toisella kaistalla ollut ajoneuvo oli antanut hänelle tilaa"

Vierailija
15.06.2024 |

Näitä tulee aina vaan? Miten se ei mene törppökuskeille kaaliin että suojatielle pysähtynyttä autoa ei ohiteta? 

"Henkilöauto oli törmännyt suojatietä ylittäneeseen iäkkääseen naiseen Tampereen valtatiellä puoli neljän aikaan päivällä.

Onnettomuus sattui, kun jalankulkija oli lähtenyt ylittämään suojatietä ja toisella kaistalla ollut ajoneuvo oli antanut hänelle tilaa. Poliisi kertoo tiedotteessaan epäilevänsä noin 20-vuotiasta henkilöauton kuljettajaa törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja vammantuottamuksesta"

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan paranoidi kun jalankulkijana aina varmistan tietä ylittäessä tuleeko sieltä autoja, vaikka siinä olisi pysähdytty. Vihreissä valoissakin vilkaisen ympärille. Vaikka itse noudattaisi liikennesääntöjä 100% ei pidä olettaa että muut niin tekevät.

Vierailija
2/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on kuumottavia tilanteita jalankulkijalle. Etenkin jos pysähtynyt auto on niin iso, ettei toiselle kaistalle näe kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen autoilija, joka ajaa tuolla tavalla pysähtymättä pysähtyneen auton vierestä näkemättä suojatielle pitäisi heittää kylmästi muutamaksi vuodeksi linnaan. Ihan kunnolla kiven sisään. 

Ja kun joku jää alle, ne pitäisi käsitellä tapon yrityksinä.

Vierailija
4/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin taas kerran muutama päivä sitten jäänyt alle, jos en olisi varonut. Iso paku pysähtyi antamaan tietä ja sen takana oli toinen paku. Viereistä kaistaa tuli joku "no niitä tyypillisiä  merkkejä urheilumallia" paljon yli sallitun nopeuden pysähtymättä. Minulla ei ollut edes mahdollisuutta nähdä niin matalaa autoa, mutta itsesuojeluvaisto pelasti kun olen noita tilanteita nähnyt monta kertaa aiemminkin.  Pakun kuski puisteli päätään kun nostin sille kättä. 

Vierailija
5/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan olen nähnyt kun suojatien eteen pysähtynyttä aletaan toiselta kaistalta ohittamaan ja hujautettaan suojatien yli katsomatta ja ilmeisesti älyämättä miksi se toinen on siihen pysähtynyt. Joillain ihmiseksi luokiteltavilla ei ole aivotoimintaa.

Vierailija
6/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmillaan olen nähnyt kun suojatien eteen pysähtynyttä aletaan toiselta kaistalta ohittamaan ja hujautettaan suojatien yli katsomatta ja ilmeisesti älyämättä miksi se toinen on siihen pysähtynyt. Joillain ihmiseksi luokiteltavilla ei ole aivotoimintaa.

Mulle on käynyt tämä, että tietä antamaan pysähtyhneet takana tuleva vaihtaa toiselle kaistalle ja ajaa ohi kun olen itse jo suojatiellä. 

Vierailija
7/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset etenkin vaarassa, kun eivät osaa ajatella, että joku voisi tulla päälle sieltä toiselta kaistalta. Luottavat aikuisiin.

Korttihan noissa tilanteissa lähtee, jos kiinni jää, mutta harvoin rekkaria ehtii ylös ottaa.

Vierailija
8/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerran pysähtyi kaupunkialueella rekka suojatien eteen. Nyökkäsin kiitokseksi ja sivusilmällä näin, että takaviistosta ajaa kovaa vauhtia pakettiauto. Pysähdyin rekan eteen kuskin kohdalle (pitkänä ihmisenä ylitin ikkunan reunan) odottamaan, mitä pakettiauto tekee. Pakettiautokin pysähtyi, jolloin jatkoin matkaa koko suojatien yli.

En halua toisten mahdollisten virheiden vuoksi kokeilla kestävätkö luuni törmäystä. 

Vierailija
9/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kerran prismasta ja menin liikennevaloihin. Siinä oli kolme kaistaa ja minulle vaihtui vihree valo niin talutin fillaria tien yli. Reunimmaiselta kaistalta tuli auto punaisia päin ja törmäsi pyörääni koska ehdin itse hypätä pois alta. Joku 50 v nainen sitä ajoi ja ajoi karkuun. Ruokakassit vaan lensi keskelle tietä ja fillarini runko vääntyi. Nainen kyllä jäi kiinni koska siinä oli silminnäkijöitä niin paljon. Nainen sai syytteen ja tuomion vaikka nainen suostui maksaa minulle heti korvauksia 2200 euroa niin en vaatinut siltä mitään oikeudessa koska se korvasi fillarini tuhoamisen.

Vierailija
10/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa olla!Liikennekulttuurimme on kuin Venäjällä,ja sellaisena tulee pysymään.Jokainen Euroopassa aikaa viettänyt ymmärtää mitä tarkoitan.

Vierailija
11/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Henkilöauto oli törmännyt suojatietä ylittäneeseen iäkkääseen naiseen Tampereen valtatiellä puoli neljän aikaan päivällä.

Onko tämä tyyppivika vai oliko pelkästään tämä yksittäinen auto viallinen? Uskaltaako lapsia päästää ulos mikäli parkkipaikalle on pysäköity näitä sivullisia ihmisiä murhaavia tappokoneita?

Vierailija
12/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on kuumottavia tilanteita jalankulkijalle. Etenkin jos pysähtynyt auto on niin iso, ettei toiselle kaistalle näe kunnolla.

Kävelee sen pysähtyneen auton eteen ja katsoo sitten tuleeko sieltä. Näin olen itse tehnyt ja onnistunut aina, en luota siihen että viereisellä kaistalla pysähtyy. Itse suojelu vaisto on halpa henkivakuutus 

Vierailija
13/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan paranoidi kun jalankulkijana aina varmistan tietä ylittäessä tuleeko sieltä autoja, vaikka siinä olisi pysähdytty. Vihreissä valoissakin vilkaisen ympärille. Vaikka itse noudattaisi liikennesääntöjä 100% ei pidä olettaa että muut niin tekevät.

Näin olen minä myös toiminut ja olen saman opettanut myös lapsilleni.

Vierailija
14/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on joskus sattunut niin että takaa tuleva autoilija suuttui mulle kun jäin  suojatien eteen pysähdyksiin ja tämä melkein ajoi suojatietä ylittäneiden päälle kun ampaisi sieltä takaani raivokkaasti ohitse.

Sosiopaateille ei saisi myöntää ajolupaa ollenkaan ja näiltä täytyisi takavarikoida se kulkupeli jos ratissa tavataan ihan jo sen vuoksi että ne kyllä ajavat autolla ajokiellosta huolimatta

Vierailija
15/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen autoilija, joka ajaa tuolla tavalla pysähtymättä pysähtyneen auton vierestä näkemättä suojatielle pitäisi heittää kylmästi muutamaksi vuodeksi linnaan. Ihan kunnolla kiven sisään. 

Ja kun joku jää alle, ne pitäisi käsitellä tapon yrityksinä.

Korttihan siinä lähtee automaattisesti.

Mielestäni, myös, autolla tehdyt yliajot on tuomittava tosiaan tappoina ja kännissä ajaen harkittuina murhina.

Vaikkei niissä kohde ole ennalta päätetty, jokainen tietää rattiin lähtiessään, mitä rattijuopumus voi aiheuttaa.

Vierailija
16/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, kortti pois tollasilta vähäksi aikaa.

Vierailija
17/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin tietenkin kurkataan sen auton takaa, ettei joku ääliö kaahaa Bemarillaan viereistä kaistaa kohti ja yli.

Tämä pitää myös lapsille opettaa.

Vierailija
18/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavista suojatierikkomuksista kuten tästä pitäisi menettää ajo-oikeus pysyvästi.

Vierailija
19/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin pitäisi kysyä että kuka HULLU on laittanut suojatien keskelle raskaasti liikennöityä 4-kaistaista ajorataa?? Siinä ei todellakaan ole turvallinen tienylityspaikka, vaan surmanloukku. 

Vierailija
20/73 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin autokuskien äly ei riitä muun kuin edellämenijän takapuskurin havaitsemiseen. Perässäroikkujilta jää liikennemerkit ja edessä olevat esteetkin havaitsematta. Tämän huomaa jonossa ajaessa. Ohittelijat kuvittelevat etenevänsä jonossa, joka jatkuu seuraavaan valoristeykseen/ tietyömaahan asti.

Turvavälin ja tilannenopeuden käsitteet niiltä on kokonaan hukassa, samoin tieliikennelain alussa säädetty jokaista koskeva varovaisuusvelvoite.

Se, että tiellä liikkuu muitakin kuin minä itse.