Mistä tietää että mies on kiinnostunut ihan oikeasti? Eikä vain seksin vuoksi.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
En ajattelekaan tuolla tavoin. Ajattelen että miehen pitäisi olla rakastunut ja sitoutunut minuun jo ennen seksiä, enkä todellakaan yritä saada miestä seksin myötä rakastumaan ja sitoutumaan minuun. Jos päädyn sänkyyn miehen kanssa, olen itse siinä vaiheessa jo korviani myöten rakastunut mieheen ja seksi syventää tunnetta vielä entisestään. Siksi ei mielestäni ole kohtuutonta odottaa, että miehellä on minua kohtaan vastaavia tunteita eikä näe minua pelkästään hetken hupina, jonka tilalla voi olla huomenna jo joku toinen. En todellakaan halua seksiä miehen kanssa jolla ei ole syviä tunteita minua kohtaan. Ongelma on siinä että millä tavalla selvittää, että niitä tunteita ihan oikeasti on.
Demiseksuaali mies voisi olla oikea ratkaisu tähän. Toinen vaihtoehto olisi sellainen ennestään tuttu mies (esim. työpaikan, harrastusten tms kautta tuttu), jonka kanssa on ihastuttu ja rakastuttu jo muissa yhteyksissä, ja itse tapailu aloitetaan siltä pohjalta. Silloin on jo tilanne, että tunnetaan hyvin ja tunteet ovat ehtineet kehittyä.
Deittipalstalla tavattu tai muuten ihan uusi tuttavuus tuskin voi heti sitoutua tai olla rakastunutkaan, kun ei kunnolla tunneta, eli tällaisen uuden ihmisen kanssa ihmiset usein menevät sänkyyn tutustumisvaiheessa. Tällainen ei tietenkään sovi, jos on demiseksuaali tai muuten haluaa, että kumpikin tietää jo olevansa valmis sitoutumaan toiseen. Kovin uuden tuttavuuden kohdalla ei sitä voi luvata - ja ehkä uuden tuttavuuden kohdalla ei voi puhua rakastumisestakaan - ihastumisesta, kemiasa ja vetovoimasta kyllä.
Oman kokemukseni mukaan todellisesta kiinnostuksesta on kertonut se, että mies on itse halunnut odottaa ennen kun harrastetaan seksiä, vaikka itse olisin ollut jo nopeammin halukas seksiin. Ja tämä on siis tapahtunut useaan otteeseen eri miesten kanssa, ja ovat kaikki olleet sellaisia joista olen tiennyt että ovat historiassaan olleet hyvinkin "naistenmiehiä", eli ei todellakaan ole ollut heille tyypillistä kieltäytyä seksistä.
Naisena tämä on tuntunut hieman hassulta ja huvittavalta, että ns. pelimieheksi tiedetty mies kieltäytyy seksistä kanssani, mutta kaikkien kohdalla kyse on ollut siitä että he ovat olleet syvemmällä tasolla kiinnostuneita eivätkä ole sen vuoksi halunneet mennä sänkyyn liian nopeasti.
Tällä hetkellä olen hyvässä ja vakavassa parisuhteessa yhden tällä tavalla alussa käyttäytyneen miehen kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Nieletkö?
Aina.
No siitä, että haluaako se jatkaa sun kanssa helpoitenhan se onnistuu ku antaa hyvää seksiä niin mies jää suhun koukkuun
Vierailija kirjoitti:
No siitä, että haluaako se jatkaa sun kanssa helpoitenhan se onnistuu ku antaa hyvää seksiä niin mies jää suhun koukkuun
Tämä ei ole ok. Seksiä ei tule harrastaa sen takia, että haluaa "koukuttaa" jonkun. Tuo on manipulatiivista, ja tuo on seksin käyttöä aseena.
Ymmärrän kyllä miksi AP kysyy tuota. Mutta kysymys on täysin turha, sillä eihän tuollaista voi mitenkään 100% varmuudella tietää, koska kukaan meistä ei kykene lukemaan toisen ihmisen ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajattelekaan tuolla tavoin. Ajattelen että miehen pitäisi olla rakastunut ja sitoutunut minuun jo ennen seksiä, enkä todellakaan yritä saada miestä seksin myötä rakastumaan ja sitoutumaan minuun. Jos päädyn sänkyyn miehen kanssa, olen itse siinä vaiheessa jo korviani myöten rakastunut mieheen ja seksi syventää tunnetta vielä entisestään. Siksi ei mielestäni ole kohtuutonta odottaa, että miehellä on minua kohtaan vastaavia tunteita eikä näe minua pelkästään hetken hupina, jonka tilalla voi olla huomenna jo joku toinen. En todellakaan halua seksiä miehen kanssa jolla ei ole syviä tunteita minua kohtaan. Ongelma on siinä että millä tavalla selvittää, että niitä tunteita ihan oikeasti on.
Demiseksuaali mies voisi olla oikea ratkaisu tähän. Toinen vaihtoehto olisi sellainen ennestään tuttu mies (esim. työpaikan, harrastusten tms kautta tuttu), jonka ka
No mä olen jo varma että tulen elämään yksin loppuelämäni, koska en löydä tuollaista miestä mistään. Se on ihan äärimmäisen pieni prosentti miehiä jotka ovat kaltaisiani ja vielä kun tunteiden pitäisi olla molemminpuolisia, ollaan mahdottoman tehtävän edessä. Olen muuten eri mieltä siitä, ettei uuden tuttavuuden kohdalla voisi joskus puhua rakastumisesta. Ei sitä välttämättä tajua siinä hetkessä mutta kun suhde päättyy, silloin viimeistään tietää jos se oli rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan todellisesta kiinnostuksesta on kertonut se, että mies on itse halunnut odottaa ennen kun harrastetaan seksiä, vaikka itse olisin ollut jo nopeammin halukas seksiin. Ja tämä on siis tapahtunut useaan otteeseen eri miesten kanssa, ja ovat kaikki olleet sellaisia joista olen tiennyt että ovat historiassaan olleet hyvinkin "naistenmiehiä", eli ei todellakaan ole ollut heille tyypillistä kieltäytyä seksistä.
Naisena tämä on tuntunut hieman hassulta ja huvittavalta, että ns. pelimieheksi tiedetty mies kieltäytyy seksistä kanssani, mutta kaikkien kohdalla kyse on ollut siitä että he ovat olleet syvemmällä tasolla kiinnostuneita eivätkä ole sen vuoksi halunneet mennä sänkyyn liian nopeasti.
Tällä hetkellä olen hyvässä ja vakavassa parisuhteessa yhden tällä tavalla alussa käyttäytyneen miehen kanssa :D
Minulla taas mies oli alusta asti hyvinkin halukas seksiin, ja hänestä tuli pitkäaikainen kumppani ja lasteni isä. Ja ennen minua hänelläkin oli ollut paljon yhden illan juttuja eikä ollut halunnut vuosikausiin sitoutua kehenkään. Että en nyt pitäisi sitäkään minään automaattisena "vaaran merkkinä", jos aikuinen mies haluaa seksiä ihmisen kanssa ihmisen kanssa, josta on kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Nieletkö?
Ohis, mutta miksi tämä on joillekin miehille niin olennaista ja tärkeää? Kiinnostaa. Ja ei, en niele. Ei ole tosin haitannut suhteiden saamista ja perheen perustamista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas tällainen olisi outoa tuoreessa suhteessa rakastumisvaiheessa ettei olisi seksiä. Itselläni on yksi narsistinen exä joka lopetti seksin kuin seinään kun oltiin joku kuukausi oltu yhdessä. Niin loukkaavaa ja hän teki tuon aivan tasan tarkkaan tahalleen. Sittemmin siis muutakin narsistista käytöstä kuin että alkaa hallita seksin panttaamisella. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi jo tuohon pitänyt viheltää peli poikki, aivan liian kauan ymmärsin ja katsoin läpi sormien ties mitä tempauksia joista ei seurannut mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole ok. Seksiä ei tule harrastaa sen takia, että haluaa "koukuttaa" jonkun. Tuo on manipulatiivista, ja tuo on seksin käyttöä aseena.
No ei nyt sentään liioitella. En ole tuo, joka tuon kirjoitti (ja tuskinpa hänkään ihan tosissaan), mutta ainahan ihmiset suhteen alussa haluavat antaa hyvän vaikutelman itsestään ja näyttää parhaat puolensa. Ei se ole manipulointia, vaan ihan normaalia hyvän vaijutuksen tekemistä. Ei ole kyse siitä, että halutaan "koukuttaa" toinen jotenkin epäterveellä tavalla. Kyllä minäkin laitan treffeille vaatteet, joissa näytän hyvältä, vaikka arkisin kotona saatan istua t-paidassa ja verkkareissa. Ja seksiin todellakin panostan, enkä piilottele mitään vakan alla. On ihan normaalia näyttää toiselle itsestään ne puolet, joiden vuoksi "kannattaa" haluta olla juuri siinä suhteessa. Se on toisne halun HOUKUTTELUA, ei manipulointia.
Kumppanin etsintään liittyy aina riskejä. Pitää asettaa itseään alttiiksi torjunnalle, häpeälle, ja pettymyksille.
AP: kylmä totuus on se, että sen polun aikana kun etsit kumppania, saatat joutua tilanteeseen jossa päädyt harrastamaan seksiä miehen kanssa, ja jälkikäteen käy ilmi että tämän miehen tunteet sinua kohtaan eivät olleetkaan yhtä vahvat, kuin sinun häntä kohtaan.
Itse suosittelen että vaan hyväksyt tuon riskin, ja koitat parhaasi kun sitä kumppania maailmalta etsit. Ja jos noin ikävästi kuitenkin käy, niin sitten vaan diilaat sen kanssa. Ihan suoraan sanottuna: ei se ole maailmanloppu. Ihmiset kestävät paljon pahempiakin vastoinkäymisiä.
Naisten pitäisi paremmin kiinnostua uskovaisista kilteistä miehistä. Nyt menee kuumille kiville kaikenlaiset rokkarit ja pelimiehet.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen jo varma että tulen elämään yksin loppuelämäni, koska en löydä tuollaista miestä mistään. Se on ihan äärimmäisen pieni prosentti miehiä jotka ovat kaltaisiani ja vielä kun tunteiden pitäisi olla molemminpuolisia, ollaan mahdottoman tehtävän edessä. Olen muuten eri mieltä siitä, ettei uuden tuttavuuden kohdalla voisi joskus puhua rakastumisesta. Ei sitä välttämättä tajua siinä hetkessä mutta kun suhde päättyy, silloin viimeistään tietää jos se oli rakkautta.
Saatat olla oikeassa, että tuonkaltaisia miehiä on harvassa, mutta silloin ratkaisu on se ennestään tuttu mies. Nimittäin kyllä miehetkin ihastuvat ja rakastuvat ja moni mieskin haluaa parisuhteen. Jos mies on jo rakastunut sinuun vaikka työpaikalla, on kai aika sama, vaikka hän olisi ollut valmis seksiin jo paljon aiemmin. Jos tunteet ovat molemminpuoliset, sinä "ehdit mukaan" kun itsekin ihastut ja rakastut tahollasi. Koska teidän tutustuminen on lähtenyt liikkeelle siten, että olette tutustuneet jo muissa yhteyksissä, olette siinä vaiheessa jo tuttuja, kun menette ekoille treffeille, ja tiedätte jo siinä vaiheessa, että kumpikin on rakastunut. Silloin se ei haittaa, vaikka vain sinä olisit demiseksuaali.
Me ehkä annamme sanalla "rakkaus" ja "rakastuminen" eri merkityksen. Itse ajattelen, että se on syvempi tunne, joka vaatii syvempää tuntemista ja myös suhteen syventymistä. Siksi itse puhun vähemmän tuttujen kohdalla ihastumisesta, vetovoimasta ja kemiasta. Mutta nämä kaikki ovat sanoja, joiden sisällön jokainen mieltää vähän eri tavoin.
Mies kiinnostuu oikeasti, jos nainen on hieman vaikeammin tavoiteltava. Jos nainen käy päälle ja tarrautuu kiinni kuin mustekala, mies pakenee. Täähän on ihan basic tietoa.
"Saatat olla oikeassa, että tuonkaltaisia miehiä on harvassa, mutta silloin ratkaisu on se ennestään tuttu mies. Nimittäin kyllä miehetkin ihastuvat ja rakastuvat ja moni mieskin haluaa parisuhteen. Jos mies on jo rakastunut sinuun vaikka työpaikalla, on kai aika sama, vaikka hän olisi ollut valmis seksiin jo paljon aiemmin. Jos tunteet ovat molemminpuoliset, sinä "ehdit mukaan" kun itsekin ihastut ja rakastut tahollasi. Koska teidän tutustuminen on lähtenyt liikkeelle siten, että olette tutustuneet jo muissa yhteyksissä, olette siinä vaiheessa jo tuttuja, kun menette ekoille treffeille, ja tiedätte jo siinä vaiheessa, että kumpikin on rakastunut. Silloin se ei haittaa, vaikka vain sinä olisit demiseksuaali."
No tässä on vielä sekin ongelma että olen äärimmäisen huonosti ihastuvaa sorttia, eli en ihastu johonkin työpaikkamieheen vain siksi, että mies on ihastunut minuun. Minulla tunteet syttyvät nopeasti jos ne ovat syttyäkseen, eli en siinä mielessä tarvitse paljoa aikaa. Ainut on se että pitää luottaa siihen, että miehelläkin on niitä tunteita. En juuri koskaan kohtaa missään miehiä joihin voisin tutustua luontevasti, joten olen joutunut turvautumaan Tinderiin, arvatenkin heikolla menestyksellä. Nyt olen taas tauolla sovelluksesta mutta luultavasti jonain iltana taas lataan sen epätoivoissani ja toivon ihmettä, jota ei koskaan tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Mies kiinnostuu oikeasti, jos nainen on hieman vaikeammin tavoiteltava. Jos nainen käy päälle ja tarrautuu kiinni kuin mustekala, mies pakenee. Täähän on ihan basic tietoa.
Niin. Toisaalta sitten leikkimällä, ettei oikein kiinnosta, saa nimenomaan sellaiset miehet jäämään, jotka eivät kunnioita toisen rajoja. Fiksuimmat miehet, jotka haluavat vastavuoroisen suhteen, vetäytyvät, kun toisen osapuoli antaa ymmärtää, että kiinnostusta ei ole. Ja aina oma kokemukseni on se, että suhteessa parhaita kumppaneita ovat nimenomaan ne, jotka arvostavat myös toisen osapuolen tunteita, tahtoa ja intressejä, kunnioittavat rajoja ja ottavat huomioon.
Vierailija kirjoitti:
"Saatat olla oikeassa, että tuonkaltaisia miehiä on harvassa, mutta silloin ratkaisu on se ennestään tuttu mies. Nimittäin kyllä miehetkin ihastuvat ja rakastuvat ja moni mieskin haluaa parisuhteen. Jos mies on jo rakastunut sinuun vaikka työpaikalla, on kai aika sama, vaikka hän olisi ollut valmis seksiin jo paljon aiemmin. Jos tunteet ovat molemminpuoliset, sinä "ehdit mukaan" kun itsekin ihastut ja rakastut tahollasi. Koska teidän tutustuminen on lähtenyt liikkeelle siten, että olette tutustuneet jo muissa yhteyksissä, olette siinä vaiheessa jo tuttuja, kun menette ekoille treffeille, ja tiedätte jo siinä vaiheessa, että kumpikin on rakastunut. Silloin se ei haittaa, vaikka vain sinä olisit demiseksuaali."
No tässä on vielä sekin ongelma että olen äärimmäisen huonosti ihastuvaa sorttia, eli en ihastu johonkin työpaikkamieheen vain siksi, että mies on ihastunut minuun. Minulla tunteet syttyvät nopeasti jos ne ovat syttyäkseen, eli en siinä m
Pakko kysyä: oletko siis ikinä ollut sellaisesta tilanteessa, jossa sinä olet ihastunut mieheen, ja hän sinuun? Onko näin koskaan tapahtunut?
Ok, nyt ymmärrän paremmin. Itse olen harrastanut, ja tulen tulevaisuudessakin harrastamaan seksiä miesten kanssa vaikka en ole rakastunut heihin. Ja minun ei näin ollen tarvitse tietää etukäteen, onko mies rakastunut minuun.
Mutta olemme siis erilaisia ihmisiä. Se on ihan ok.