Mistä tietää että mies on kiinnostunut ihan oikeasti? Eikä vain seksin vuoksi.
Kommentit (219)
Kyllähän kenelle tahansa miehistä säännöllinen seksi on yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa mutta kyllähän sen huomaa tykkääkö viettää muutenkin aikaa kanssasi.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi tuollainen harmittaa jälkikäteen? Sait seksiä viehättävältä mieheltä. Ja lisäksi, miksi syyttäisit itseäsi jostain sellaisesta asiasta, mikä ei ollut edes tiedossasi silloin kun päätit harrastaa seksiä."
Et nyt vaikuta tajuavan ollenkaan. Ei se mies olisi ollut viehättävä jos olisi ollut tiedossa, että hän on pelkän seksin perässä oleva kuvotus. Katsos kun joidenkin ihmisten mielestä siihen viehättävyyteen vaikuttaa myös henkiset ominaisuudet, ei pelkästään se millainen ulkokuori on.
Olisi aika helppoa keksiä myös äärimmäisiä esimerkkejä joissa sinuakin varmasti harmittaisi, kun miehen valehtelu paljastuisi jälkikäteen ja toteaisit, että olisit rehellisillä tiedoilla jättänyt seksin väliin.
Eli kyse ei ole siitä, että yrittäisit seksillä ostaa miehen sitoutumisen?
Vaan kyse on siitä, että jotta sinä haluat harrastaa seks
Olen eri, mutta seksissä mun keho vapauttaa rakkaushormoneja. Siinä ei ole mitään järkeä, että tieten tahtoen rakastuu vääränlaiseen henkilöön. Erossa sydän särkyy palasiksi.
N31
Vierailija kirjoitti:
Tästä kommentista huomaa ettet ole vastaavaa koskaan itse kokenut. Ehdotat ettei saisi olla oikeastaan mitään odotuksia miehen suhteen, seksi pitäisi nähdä aina vain seksinä ja ikään kuin irrallisena osana siitä miehestä. Kaikki me ei valitettavasti tuohon pystytä, ja kyllä se jälkikäteen harmittaa, jos mies paljastuu ihan eri ihmiseksi kuin on ennen sänkyyn menoa esittänyt.
No en kyllä olekaan kokenut tuollaista, se on totta. Mutta sellaista olen kyllä kokenut, että (minun mielestäni) lupaava suhde on päättynyt kolmen kuukauden tai vuoden jälkeen. Tottakai se on myös tarkoittanut surutyötä. Pointtini ei kuitenkaan ollut se, että seksi "pitäisi" nähdä vain seksinä, sillä huomasithan, että kirjoitin myös, että sänkyyn kannattaa mennä vain, jos siihen ei vaikuta se, mitä mies haluaa jatkossa. Mutta kuten kerroin, suhde voi päättyä muutenkin lyhyeen, vaikka se ei olisi ollut kummallekaan pelkkää seksiä, eli sekään, että mies "haluaa muutakin" ei ole mikään tae pitkästä suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Älä anna pillua.
Juu, pitää kertoa, jos ei seksi kiinnosta. Ei se ole normaali suhde, jos siinä ei ole seksiä
Vierailija kirjoitti:
Muistaako merkkipäivinä? Haluaako osallistua sukujuhliin yms.? Millaista äänensävyä käyttää? Ehdottomasti kiinnität huomiota myös fyysisiin eleisiin! Esim. ottaako oma-aloitteisesti kädestä kii,halaako, samaten kävelytahtiin..
Hmm, veikkaan että ihan tapailun alkuvaiheessa ei vielä ole ehtinyt pitää kirjaa merkkipäivistä eikä ole sukujuhlatkaan ajankohtaisia. Toisaalta itse olin 17 vuotta parisuhteessa, asuimme yhdessä ja teimme lapsiakin, mutta emme käyneet yhdessä sukujuhlissa.
Naiset muodostavat miehestä päässään haavekuvan, joka joko vastaa tai ei vastaa todellisuutta. Sitten kun illuusio sortuu, naisen mieli hajoaa sirpaleiksi. Mutta kun alunperinkin ne tunteet on vain kehon reaktioita ajatukseen. Eli pohjimmiltaan harhaa.
Teille on nyt koitettu monen sivun verran kertoa mitä mies naiselta haluaa. Mies ei tarvitse siihen minkäänlaisia tunteita. Deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Jos pidät miehestä, koet olosi turvalliseksi ja tunnet voimakasta seksuaalista vetoa häntä kohtaan, niin miksi se on niin valtava katastrofi jos seksin jälkeen miehestä paljastuu jotain sellaista joka on sinulle turn off?
Miksi tuollainen harmittaa jälkikäteen? Sait seksiä viehättävältä mieheltä. Ja lisäksi, miksi syyttäisit itseäsi jostain sellaisesta asiasta, mikä ei ollut edes tiedossasi silloin kun päätit harrastaa seksiä.
Edelleen: seksi ei ole kauppatavara tai vaihdon väline.
Olen eri, ja olen se toinen, joka on kirjoittanut siitä, miten seksiä kannattaa harrastaa vain, jos itse haluaa, ja jaan ajatuksesi siitä, että seksi ei ole vaihdon väline. Mutta kyllä minäkin sen YMMÄRRÄN, että se harmittaa, jos seksin jälkeen paljastuu, ettei mies halunnutkaan mitään muuta. Kyllä se itseänikin harmittaisi, mikäli itse olisin ajatellut, että mies vaikutti sellaiselta, jonka kanssa olisi ollut aineksia syvempäänkin suhteeseen. Ja jos kerran itse koin seksuaalista vetoa mieheen ja tykkäsin seksistä, niin kyllähän se SENKIN vuoksi harmittaa - koska ei niitä puoleensa vetäviä miehiä nyt ihan joka kulman takaa tule vastaan.
Ei pettymystä tai harmia tarvitse kieltää, ne ovat ihan normaaleita tunteita. Ongelma on ehkä se, jos ne tulevat liian suurina, tai sitten jos tuossa kohtaa itse seksin harrastaminen kaduttaa. Itseäni ei se kaduttaisi, eikä seksin harrastaminen lisäisi omaa pettymystäni - vaikka ei oltaisi ehditty harrastaa seksiä, olisin silti pettynyt ja harmissani, jos lupaavan oloinen juttu päättyi. Ja tottakai se on aina pettymys, jos miehestä yllättäven paljastuu jokin totaalinen turn off -piirre.
"Pointtini ei kuitenkaan ollut se, että seksi "pitäisi" nähdä vain seksinä, sillä huomasithan, että kirjoitin myös, että sänkyyn kannattaa mennä vain, jos siihen ei vaikuta se, mitä mies haluaa jatkossa"
Tämähän juuri tarkoittaa että seksi pitäisi nähdä vain seksinä, koska jos ei saa olla mitään toiveita sen suhteen mitä mies haluaa jatkossa, se tarkoittaa että jokaiseen seksikertaan pitäisi suhtautua samalla lailla kuin irtoseksiin. Mitään syvempiä tunteita seksiin ei saisi liittyä.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on tärkein asia mikä miestä naisessa kiinnostaa.
Ei ole. Eihän sitä ole yhdessä asuvilla kuin korkeintaan tunti viikossa, loput 167 tuntia on jotain muuta. Yleensä mies ei siltikään vaihda naista enemmän antavaan.
Ja mikähän siinä seksissä on pahasta?
Jos tällaista pitää kysellä kannattaa ehkä lopettaa treffailu kokonaan ja hommata lemmikki.
Mikäli on aseksuaali voi hakea seuraa muista aseksuaaleista.
Mistä tietää että naiset on kiinnostunut oikeasti eikä vain rahan takia?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää että naiset on kiinnostunut oikeasti eikä vain rahan takia?
Esitä köyhää.
Etsi hippi äläkä merkkilaukkuja kantava nainen.
Tarkkaile miten nainen itse käyttää rahaa tai suhtautuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Okei, no nyt ymmärrän paremmin. Minun tapauksessani päätökseen harrastaa seksiä vaikuttaa vain kaksi asiaa: onko mies silmiini seksikäs, ja koenko oloni mukavaksi ja turvalliseksi hänen seurassaan.
Jos vastaus molempiin noihin on kyllä, niin saatan harrastaa seksiä kyseisen miehen kanssa jos mieli tekee ja tilaisuus ilmaantuu. Se että haluaako tämä mies kanssani parisuhteen vai ei, on minulle aika yhdentekevää.
Minulla menee niin, että voin haluta seksiä silloin, jos mies vetää seksuaalisesti puoleensa ja jos meidän välillä on kemiaa, ja jos minulla on hänen seurassaan hyvä ja turvallinen olo. Mikäli olen itse avoin parisuhteelle, ei minulle ole varsinaisesti "yhdentekevää", haluaako mies parisuhteen, MUTTA en itsekään vielä tuossa vaiheessa tiedä, haluanko parisuhteen hänen kanssaan. (Ja tosiaan omaan haluuni harrastaa seksiä ei vaikuta se, tuleeko juttu kehittymään parisuhteeksi vai jääkö lyhyemmäksi.) Sanotaan, että saatan ajatella, että mies vaikuttaa siltä, että haluan ottaa selville, voisiko välillemme kehittyä seksin lisäksi muutakin. Olen siis vähän sellaisella "aika näyttää" -asenteella. Omatkin fiilikseni kehittyvät ajan kanssa, mutta lupaavan tyypin kohdalla olen jossain määrin toiveikas. Toiveikkuus ei tarkoita vain toiveita miehen suhdehalujen suhteen, vaan oikeastaan se toiveikkuus kohdistuu siihen, mitä minun ja hänen välillä on - eli syveneekö juttu ja eteneekö se kohti suhdetta. En itsekään lähtökohtaisesti halua suhdetta kenen tahansa kanssa, vaan siihen vaikuttaa se, millaiseksi juttu kehittyy, alkavatko omat tunteeni herätä ja syventyä, ja toimiiko ihmissuhde pitemmällä tähtäimellä.
t. Se toinen, joka on kirjoittanut täällä samansuuntaisia juttuja kuin sinä :)
Vierailija kirjoitti:
"Pointtini ei kuitenkaan ollut se, että seksi "pitäisi" nähdä vain seksinä, sillä huomasithan, että kirjoitin myös, että sänkyyn kannattaa mennä vain, jos siihen ei vaikuta se, mitä mies haluaa jatkossa"
Tämähän juuri tarkoittaa että seksi pitäisi nähdä vain seksinä, koska jos ei saa olla mitään toiveita sen suhteen mitä mies haluaa jatkossa, se tarkoittaa että jokaiseen seksikertaan pitäisi suhtautua samalla lailla kuin irtoseksiin. Mitään syvempiä tunteita seksiin ei saisi liittyä.
"seksi pitäisi nähdä vain seksinä, koska jos ei saa olla mitään toiveita sen suhteen mitä mies haluaa jatkossa"
Se nyt on ihan ymmärrettävää että ihmisellä saattaa olla toiveita jatkosta seksin jälkeen. Pointti oli lähinnä se, että ei kannata ajatella tällä tavoin: "jos minä nyt harrastan seksiä hänen kanssaan, niin kyllä hänen sitten pitää vastavuoroisesti rakastua minuun ja sitoutua minuun".
Ei! Ei, ei, ei. Ei noin. Maailma ei vaan toimi tuolla tavalla. Harrasta seksiä jos HALUAT harrastaa seksiä. Älä harrasta seksiä siksi että odotat vastapuolen sitoutuvan sinuun "vastapalveluksena".
Mihin nämä pelkkään seksiin perustuvat jutut yleensä päättyvät?
Itse olen ollut 19 vuotta naimisissa, ja minusta tuntuu, mies on kiinnostunut minusta lähinnä pelkän seksin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"seksi pitäisi nähdä vain seksinä, koska jos ei saa olla mitään toiveita sen suhteen mitä mies haluaa jatkossa"
Se nyt on ihan ymmärrettävää että ihmisellä saattaa olla toiveita jatkosta seksin jälkeen. Pointti oli lähinnä se, että ei kannata ajatella tällä tavoin: "jos minä nyt harrastan seksiä hänen kanssaan, niin kyllä hänen sitten pitää vastavuoroise
En ajattelekaan tuolla tavoin. Ajattelen että miehen pitäisi olla rakastunut ja sitoutunut minuun jo ennen seksiä, enkä todellakaan yritä saada miestä seksin myötä rakastumaan ja sitoutumaan minuun. Jos päädyn sänkyyn miehen kanssa, olen itse siinä vaiheessa jo korviani myöten rakastunut mieheen ja seksi syventää tunnetta vielä entisestään. Siksi ei mielestäni ole kohtuutonta odottaa, että miehellä on minua kohtaan vastaavia tunteita eikä näe minua pelkästään hetken hupina, jonka tilalla voi olla huomenna jo joku toinen. En todellakaan halua seksiä miehen kanssa jolla ei ole syviä tunteita minua kohtaan. Ongelma on siinä että millä tavalla selvittää, että niitä tunteita ihan oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Mihin nämä pelkkään seksiin perustuvat jutut yleensä päättyvät?
Itse olen ollut 19 vuotta naimisissa, ja minusta tuntuu, mies on kiinnostunut minusta lähinnä pelkän seksin takia.
Menee ihan sivuraiteelle, mutta pakko kysyä:
Kuinka usein miehesi tekee sinulle aloitteita seksiin? Kuinka usein miehesi haluaisi harrastaa seksiä kanssasi?
T. 15 vuotta naimisissa, seksiä viimeksi vuonna 2021
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo, jolle vastasit, ja kyllä minullakin saattaa olla "jotain toiveita" jatkon suhteen, enkä ole koskaan suhtautunut seksiin kuin irtoseksiin. Irtoseksiä en btw edes harrasta, koska en usko että saisin siitä mitään. Minulla se vain menee niin, että ne toiveet olisivat olemassa ilman seksiäkin, ja mikäli juttu päättyy, olisin ihanyhtä pettynyt, oltiin sitten ehditty harrastaa seksiä vai ei. Jos mies vaikuttaa kiinnostavalta, tunnen häntä kohtaan vetoa ja viihdyn hänen kanssaan, tottakai silloin on toiveikas olo, että voisikohan hänen kanssaan juttu kehittyä suhteeksi asti, ja toiveikkuus siitä, että ensivaikutelman lupaavuus kantaa.
Mutta olemme erilaisia ihmisiä, ja ymmärrän hyvin, että joillain voi seksin suhteen olla erilaiset ajatukset kuin vaikka itselläni. Huomaathan, että tässä ketjussa kirjoittaa (ainakin) kaksi, joilla on samansuuntainen näkemys kuin itselläni. Minä olen tässä koko ajan korostanut sitä, että pitää kuunnella ITSEÄÄN. Se itsen kuuntelu voi tarkoittaa vaikka sitä, että jos tietää, että jutun päättyminen harmittaisi enemmän, jos on jo harrastettu seksiä, silloin ei ehkä seksiä kannata (vielä) harrastaa. Itselläni ei seksi lisää harmin määrää. Olen se kirjoittaja, joka ihan keskustelun alkuvaiheessa kirjoitti, että ei voi koskaan olla 100% varma toisesta, ja sen vuoksi pitääkin toisen toiveiden arvailun sijaan kuunnella itseään ja toimia sen mukaan, mitä itse haluaa. Jokainen sitten päättää ja arvioi itse, mitä se omalla kohdalla tarkoittaa.
Katso käsiä tai pituutta. Jos miehellä on pienet feminiiniset kädet tai hän on lyhyt alle 180 cm, niin miehellä on myös pieni, pippeli. Monikaan pienimunainen mies ei halua harrastaa seksiä tai tulla nähdyksi alasti. Sellaisen "miehen" kanssa voi sitten jutella kirjallisuudesta tai poimia marjoja ilman pelkoakaan tilanteen eskaloitumisesta seksiin.
Okei, no nyt ymmärrän paremmin. Minun tapauksessani päätökseen harrastaa seksiä vaikuttaa vain kaksi asiaa: onko mies silmiini seksikäs, ja koenko oloni mukavaksi ja turvalliseksi hänen seurassaan.
Jos vastaus molempiin noihin on kyllä, niin saatan harrastaa seksiä kyseisen miehen kanssa jos mieli tekee ja tilaisuus ilmaantuu. Se että haluaako tämä mies kanssani parisuhteen vai ei, on minulle aika yhdentekevää.