Mistä tietää että mies on kiinnostunut ihan oikeasti? Eikä vain seksin vuoksi.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet koko elämäsi aikana ollut ihastunut kahdesti, ja toista ihastusta lähestyit ja toista et.
Tulkitsenko oikein että et ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä?"
Tulkitset väärin. Olen ikävä kyllä harrastanut seksiä tuon valehtelijamiehen kanssa.
Jos ainoat kokemuksesi seurustelusta ja seksistä on tämän yhden miehen kanssa joka (ainakin sinun käsityksesi mukaan) valehteli ja johti sinua harhaan, niin ymmärrän kyllä nyt paremmin näkökantaasi.
"Kun tuo on tapahtunut aika nuorena, niin onko tuosta saattanut jäädä jonkinlainen trauma?"
Olen miettinyt tätä ja on varmasti jäänytkin, koska asia on mielessäni päivittäin vielä vuosia tapahtuneen jälkeen. Ja näkyy se käytöksessäni myöskin, esimerkiksi sillä tavoin kuin kuvailit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan todellisesta kiinnostuksesta on kertonut se, että mies on itse halunnut odottaa ennen kun harrastetaan seksiä, vaikka itse olisin ollut jo nopeammin halukas seksiin. Ja tämä on siis tapahtunut useaan otteeseen eri miesten kanssa, ja ovat kaikki olleet sellaisia joista olen tiennyt että ovat historiassaan olleet hyvinkin "naistenmiehiä", eli ei todellakaan ole ollut heille tyypillistä kieltäytyä seksistä.
Naisena tämä on tuntunut hieman hassulta ja huvittavalta, että ns. pelimieheksi tiedetty mies kieltäytyy seksistä kanssani, mutta kaikkien kohdalla kyse on ollut siitä että he ovat olleet syvemmällä tasolla kiinnostuneita eivätkä ole sen vuoksi halunneet mennä sänkyyn liian nopeasti.
Tällä hetkellä olen hyvässä ja vakavassa parisuhteessa yhden tällä tavalla alussa käyttäytyneen miehen kanssa :D
Mun mielestä taas tällainen olisi ou
Juu oikeassa olet että tuollainen olisi kyllä outoa ja omastakin mielestäni hälyyttävää käytöstä, jos seksiä ihan panttaamalla pantattaisiin tai se loppuisi yhtäkkiä tyystin. Itse puhuin tässä kuitenkin siis lähinnä sellaisista tilanteista, että itse olisin ollut valmis seksiin jo esim. toisella tapaamisella (en itse suhtaudu seksiin kovin haudanvakavasti, vaan jos koen vetoa ja meillä on hauskaa yhdessä niin mielelläni sitä harrastan, vaikken itsekään vielä siinä vaiheessa tiedä että kuinka syvällisesti olen tai en ole toisesta kiinnostunut), mutta toinen on halunnut odottaa vielä tapaamisen/pari tapaamista lisää, ennen kun on hypätty sänkyyn.
Ei olla siis puhuttu kuukausista ennen seksin harrastamista, sellaiseen en itse edes pystyisi jos koen toiseen kovasti vetoa :D
Jos mies on kiinnostunut ihan oikeasti niin harrastelette jotain yhdessä.
Seksin hän hoitaa sitten muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Kun tuo on tapahtunut aika nuorena, niin onko tuosta saattanut jäädä jonkinlainen trauma?"
Olen miettinyt tätä ja on varmasti jäänytkin, koska asia on mielessäni päivittäin vielä vuosia tapahtuneen jälkeen. Ja näkyy se käytöksessäni myöskin, esimerkiksi sillä tavoin kuin kuvailit.
Minäkin ymmärrän nyt paremmin tätä, mitä olet tässä keskustelussa kertonut. Ja siis kiitos kun kerroit - on ehkä hyvä muillekin lukea erilaisista tarinoista ja ymmärtää ihmisiä erilaisten näkökulmien takana. Aiemmin ehdotin sitä, että suhde voisi löytyä helpommin jonkun ennestään tutun kanssa, ja nyt kallistun yhä vahvemmin tälle kannalle. Voi olla helpompi luottaa tuttuun ihmiseen, jonka kanssa luottamus on jo rakennettu. Tietenkään aina ei just omalla työpaikalla satu olemaan oikeanlaista ihmistä (siis itselle sopivaa), mutta voi se löytyä muualtakin kuin työpaikalta. Tinderissä haasteena on juuri se, että usein luottamus rakentuu hitaasti, kuten myös syvällisempi tutustuminen on hitaammanpuoleinen prosessi. Toivon kyllä, että löydät vielä kumppanin ja saat hyvän kokemuksen - korjaavan kokemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajattelekaan tuolla tavoin. Ajattelen että miehen pitäisi olla rakastunut ja sitoutunut minuun jo ennen seksiä, enkä todellakaan yritä saada miestä seksin myötä rakastumaan ja sitoutumaan minuun. Jos päädyn sänkyyn miehen kanssa, olen itse siinä vaiheessa jo korviani myöten rakastunut mieheen ja seksi syventää tunnetta vielä entisestään. Siksi ei mielestäni ole kohtuutonta odottaa, että miehellä on minua kohtaan vastaavia tunteita eikä näe minua pelkästään hetken hupina, jonka tilalla voi olla huomenna jo joku toinen. En todellakaan halua seksiä miehen kanssa jolla ei ole syviä tunteita minua kohtaan. Ongelma on siinä että millä tavalla selvittää, että niitä tunteita ihan oikeasti on.
Demiseksuaali mies voisi olla oikea ratkaisu tähän. Toinen vaihtoehto olisi sellainen ennestään tuttu mies (esim. työpaikan, harrastusten tms kautta tuttu), jonka ka
Pitää sivusta kommentoida, että minä särjin itseni niin pahasti etten toivu ehkä ikinä juuri tällaisessa tilanteessa, missä ystävyydestä syntyi romanssi joka ei sitten edennytkään. Olisin ennen itsekin ajatellut, että se on turvallinen reitti edetä, mutta se iski kyllä huomattavasti syvemmälle kuin nopeat sänkyyn etenemiset puolituttujen kanssa ikinä. Ja 40+ iässä, kuitenkin seksuaalisesti aktiivisena ja sydänsurujakin kokeneena tunsin ensimmäistä kertaa elämässäni itseni hyväksikäytetyksi. Tuossa tutustumistavassa on se riski, että tunteet kasvaa kohtuuttoman suuriksi vaikka itse romanssi on ihan alkutaipaleella. Ystävyys on kuitenkin niin eri asia kuin romanttinen rakkaus.
taivaan portilla pietari tarkistaa kalvon eheyden. raamattuhan lupaa puutteessa oleville monia neitsyitä. VIDOINKIN SAAT.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan todellisesta kiinnostuksesta on kertonut se, että mies on itse halunnut odottaa ennen kun harrastetaan seksiä, vaikka itse olisin ollut jo nopeammin halukas seksiin. Ja tämä on siis tapahtunut useaan otteeseen eri miesten kanssa, ja ovat kaikki olleet sellaisia joista olen tiennyt että ovat historiassaan olleet hyvinkin "naistenmiehiä", eli ei todellakaan ole ollut heille tyypillistä kieltäytyä seksistä.
Naisena tämä on tuntunut hieman hassulta ja huvittavalta, että ns. pelimieheksi tiedetty mies kieltäytyy seksistä kanssani, mutta kaikkien kohdalla kyse on ollut siitä että he ovat olleet syvemmällä tasolla kiinnostuneita eivätkä ole sen vuoksi halunneet mennä sänkyyn liian nopeasti.
Tällä hetkellä olen hyvässä ja vakavassa parisuhteessa yhden tällä tavalla alussa käyttäytyneen miehen kanssa :D
Minä taas olen jotenkin täysin allerginen tälle lähestymistavalle. Jos ihmisen täytyy osoittaa tunteidensa syvyyttä pidättäytymällä seksistä, on jollain aivan perustavanlaatuisella tavalla eri aaltopituudella minun kanssani. Ja vielä pahempi, jos ei aidosti edes halua, siinä tapauksessa on ainakin ihan väärä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa! Meinaatkos kesyttää pelimiehen? Onnea sinulle. Normaalit meikäläiset karttavat sinut automaattisesti. Jos et ole normaalien kanssa ollut, se johtuu niistä normaaleista miehistä, jotka eivät tuhlaa aikaansa pelimiesten naisiin.
Aika iso osa miehistä on kuitenkin joskus sotkenut näppinsä vastaaviin naisiin, että aika reilu ajattelumalli jos yhden huonon kumppanivalinnan jälkeen on automaattisesti pilalla - ja toivottavasti sovellatte samaa itseennekin ja poistatte sitten itsenne yhden mokan jälkeen lopullisesti markkinoilta.
Selvä se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ymmärrän nyt paremmin tätä, mitä olet tässä keskustelussa kertonut. Ja siis kiitos kun kerroit - on ehkä hyvä muillekin lukea erilaisista tarinoista ja ymmärtää ihmisiä erilaisten näkökulmien takana. Aiemmin ehdotin sitä, että suhde voisi löytyä helpommin jonkun ennestään tutun kanssa, ja nyt kallistun yhä vahvemmin tälle kannalle. Voi olla helpompi luottaa tuttuun ihmiseen, jonka kanssa luottamus on jo rakennettu. Tietenkään aina ei just omalla työpaikalla satu olemaan oikeanlaista ihmistä (siis itselle sopivaa), mutta voi se löytyä muualtakin kuin työpaikalta. T
Olisikin helppoa jos sattuisi olemaan työpaikka jossa on kiinnostavia miehiä, mutta minulla ei ole. Joudun siis laskemaan toivoni Tinderin varaan, sekä satunnaisten tuntemattomien miesten jotka tulevat muualla juttelemaan. Kaikki kyllä kaikkoavat viimeistään sitten kun selviää kuinka rikkinäinen olen. Itse en usko että löydän koskaan kumppania.
.mies esittelee perheelleen
Tässä on tuleva vaimoni:)
Vierailija kirjoitti:
taivaan portilla pietari tarkistaa kalvon eheyden. raamattuhan lupaa puutteessa oleville monia neitsyitä. VIDOINKIN SAAT.
Ei lupaa, arvon trolli. Lue Raamattu, niin opit.
Taivaassa ei oteta vaimoa eikä mennä miehelle, vaan he ovat kuin enkelit taivaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen jotenkin täysin aller
Lisään vielä, että minut talutti alttarille mies jonka kanssa hypättiin lakanoihin muutamassa tunnissa ensikohtaamisesta, joten ei se nopea eteneminen tosiaikeita ole poissulkenut. Tiedän, että jotkut miehet kokevat liian varhaisen seksin sotkevan suhteen mahdollisuudet edetä vakavaksi. Minä taas olen sitä mieltä, että sellainen mies on ihan väärällä aaltopituudella minulle. Jos oikeasti kiinnostaa, niin ei se orastava ihastus siihen seksiin lopahda, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies haluaa tehdä sut onnelliseksi ja iloiseksi, esim piristää sua vitsillä kun sulla on huono päivä. Kun olet kipeä, käy sun puolesta apteekissa. Noin esimerkiksi, eli on huomaavainen ja haluaa sulle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies haluaa tehdä sut onnelliseksi ja iloiseksi, esim piristää sua vitsillä kun sulla on huono päivä. Kun olet kipeä, käy sun puolesta apteekissa. Noin esimerkiksi, eli on huomaavainen ja haluaa sulle hyvää.
Mun fwb tekee noita kaikkia. Toisaalta joidenkin aviomiehet ei tee noin. Mun mielestä tuo kertoo enemmänkin siitä ihmisestä, että osoittaa ikäänkuin basic human kindness & respect niille joiden kanssa on läheisemmissä tekemisissä, kuin siitä että olisi romanttisesti rakastunut ja haluaisi sitoutuneen suhteen. Toki plussaa tuokin. On se ihmisenä välittäminenkin huomattavasti parempi kuin aivottomana patjana kohteleminen.
Ihmeellisesti suurin osa vastauksista keskittyy seksiin. Itse en pidä sitä mitenkään ratkaisevana indikaattorina. Ihmiset, varsinkin miehet, nyt vain haluavat seksiä eikä sen haluaminen nopeastikin mitenkään kerro siitä onko toinen tosissaan.
Se mikä kertoo on se mitä tapahtuu ennen seksiä ja varsinkin sen jälkeen.
Itse päädyin oman aviomieheni kanssa sänkyyn heti ensimmäisenä iltana. Mutta mikä hänet erotti monesta muusta miehestä olis se että hänen kanssaan kului tunteja seksinkin jälkeen siinä että vain makoilimme lähekkäin ja juttelimme kaikesta mahdolisesta. Monesti meni aamuyöhän kun ei maltettu lopettaa juttelua. Se kertoi hänestä ja hänen kiinnostuksestaan minuun kymmenen kertaa enemmän kuin se halusiko hän seksiä nopeasti vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisesti suurin osa vastauksista keskittyy seksiin. Itse en pidä sitä mitenkään ratkaisevana indikaattorina. Ihmiset, varsinkin miehet, nyt vain haluavat seksiä eikä sen haluaminen nopeastikin mitenkään kerro siitä onko toinen tosissaan.
Se mikä kertoo on se mitä tapahtuu ennen seksiä ja varsinkin sen jälkeen.
Itse päädyin oman aviomieheni kanssa sänkyyn heti ensimmäisenä iltana. Mutta mikä hänet erotti monesta muusta miehestä olis se että hänen kanssaan kului tunteja seksinkin jälkeen siinä että vain makoilimme lähekkäin ja juttelimme kaikesta mahdolisesta. Monesti meni aamuyöhän kun ei maltettu lopettaa juttelua. Se kertoi hänestä ja hänen kiinnostuksestaan minuun kymmenen kertaa enemmän kuin se halusiko hän seksiä nopeasti vai ei.
Oispa tuollaista.
Tiedän oman aviomieheni rakastavan minua mutta hän tykkää lähinnä puhua pulputtaa itse eikä osaa olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun fwb tekee noita kaikkia. Toisaalta joidenkin aviomiehet ei tee noin. Mun mielestä tuo kertoo enemmänkin siitä ihmisestä, että osoittaa ikäänkuin basic human kindness & respect niille joiden kanssa on läheisemmissä tekemisissä, kuin siitä että olisi romanttisesti rakastunut ja haluaisi sitoutuneen suhteen. Toki plussaa tuokin. On se ihmisenä välittäminenkin huomattavasti parempi kuin aivottomana patjana kohteleminen.
Sama. Mun vakiopano toi mulle ruokaa ja kävi apteekissa mun puolesta, kun olin kipeä. Hän on tosi huolehtiva ja mukava.
Ei kai tuota juuri mistään voi tietää. Lähinnä kai energioista. Lipevät pelimiehet voivat kuitenkin valloitusretkillään käyttäytyä kuin kevyesti epätoivoiset herrasmiehet. Yleensä miehen menekin ja todellisen luonteen näkee ihan päällepäin.