Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~SUURPERHEET viikolla 37~~

08.09.2008 |

Edelliset: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Ja lista:

15.09.08....Hansu79...........28v...neljäs..........Oulun seutu

16.09.08....Tuuteliluu..........28v....viides..........Pohjois-Pohjanmaa, OAS

16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo, MKS

20.11.08....Riesa.................33v...kuudes........Ruotsi

06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi

22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa

01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi

15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS

25.01.09....Jonna-78...........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala

30.01.09....KainoElvi...........37v...viides...........Etelä-Suomi

31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme

01.02.09....Arkuli..................36v...viides...........Kanta-Häme

08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS

14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS

17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa

19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS

26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL

22.03.09....Tintukka76........32v...viides..........Oulun lääni

23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala

28.03.09....Orvoliina............38v...kuudes........Kanta-Häme

01.04.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa

03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme

03.04.09....Sauanne...........40v...seitsemäs..Pohjois-Suomi

10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa

16.04.09....RauPotar..........38v...viides...........Satakunta

28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduin juuri kaavinnasta. Näin kävi tällä kertaa.

Mukavaa odotusta kaikille.

Poistun paikalta.

RauPotar

Vierailija
22/53 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvoliinalle ja RauPotarille voimia *halii*.

Itselle ei erikoista. Pieniä vauvanliikkeitä kuulostelen, ovat ihania. Puoliväli lähenee, todella nopeasti aika menee. Helmikuuhan on ihan kohta, niin kuin yksi työkaveri sanoi. RakenneuÄ:tä odotan siihen olis vielä kaksi viikkoa. Maha on alkanut muuttaa muotoaan, sitähän sitä odottaa että raskaus alkaisi näkyä ulospäinkin. Töissä olen kertonut lähimmille työtovereille, loput saavat tietää varmaan sitten kun itse huomaavat. Enää en asiaa mitenkään peittele.

Ensi ke olis kuopuksen 1,5v. neuvola. Kiva nähdä miten on kasvanut. Saapi rokotteenkin.

Jokin sisustusvimma meinaa taas puskea päälle, rahallinen tilanne vain tehokkaasti sitä hillitsee. Olohuoneeseen meinasin joka tapauksessa uudet verhot hankkia ja keskimmäisen huoneeseen päiväpeiton. Jos niistä aloittaisi. Olohuoneeseen on hankittava vauvan syntymään mennessä jokin helppohoitoinen mattokin puklujen varalta. Nyt on tuollainen ryijymatto, siitä voipi puklun puhditus olla hankalaa.

Nyt pyykin ripustukseen ja uutta koneellista pyörimään. Aina riittää pyykinpesua...

Helmikukka rv 18+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenon kokeneille toivotan kovasti jaksamista. Itselläni on kokemusta yhdestä tuulimunaraskaudesta (juuri ennen tätä raskautta) ja edelleen ajatus väillä palaa tapahtuneeseen.

Meille ei kuulu mitään ihmeellistä. Lapset ovat sairastaneet koko viikon. Luulin, että tilanne oli jo parantumaan päin kunnes kolmoselle nousi uudelleen kuume viime yönä. Ei auttanut kun laittaa tämän päivän syntymäpäivävieraille asiasta infoa. Juhlat pidämme, kun en siis millään enää jaksa/ehdi järjestellä/leipoa kaikkea uudelleen. Saas sitten nähdä uskaltautuuko kukaan paikalle vai juhlitaanko juhlat ihan oman perheen kesken. Luulen myös, että kuumeen takana on jälkitautina saatu korvatulehdus, koska muita oireita ei lapsukaisella ole tullut. Ja hänhän sairasti tämän perustaudin ensimmäisenä, joten on ollut terveenäkin tässä välissä neljä päivää.

Minä olen ainakin yrittänyt monta kertaa tällä viikolla kirjoitella kuulumisia, mutta yhtään kertaan en ole viestiäni perille saanut. sivujen toimimattomuuden vuoksi...ärsyttävää...

ON: Perjantaina tuli puoliväli täyteen. Ensiviikolla on se kauan odotettu (ja jännitetty) rakenneultra. Useampina päivinä en edes muista, että raskaana olen sen verran kiireistä tämä elämä on viimeaikoina ollut.

Nyt jatkamaan nenien niistämistä ja laittamaan lapsille ruokaa.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti

KainoElvi ja kamu 20+2

Vierailija
24/53 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia uutisia, joihin ei aina ymmärrä syytä....

Tänne ei ihmeitä. Ison mahan takia saan kuulla aina kysymyksiä että joko on aika ja kauanko vielä... No tuntuu vielä että kovin kauan vaikka toisaalta yllättävän lähellä maaliahan tässä ollaan!!

Viikon päästä maanantaina on äitpoli jolloin varmaan sit päätetään se tarkka sektiopäiväkin. Sitä ennen ei neuvoloita eikä muutakaan ihmeellistä, tasaista eloa. Meilläkin on perheessä ollut flunssaa, mies oli kovin tukkoinen to-pe mutta ei kuitenkaan kuume noussut joten ei ollut pois töistä. Keskimmäiselle nousi to-iltana kuume ja oli perjantain pois koulusta. Nyt jäljellä kova yskä. Saa nähdä miten loppuperheelle käy....

Jaksamisia minunkin puolestani kaikille.

Ai niin, Arkuli, kävitkö lääkärissä vatsakipujen takia? Minullakin alkukesässä oli viiltävää kipua alavatsassa, ihan kuin puukko olisi isketty ja sitä väännetty. Levossa meni ohi mutta kun yritti kävellä, oli edettävä etananvauhtia. Meni kuitenkin itsekseen ohi. Ajattelin itsekseni että johtui jostain kiinnikkeistä....

tanni

Vierailija
25/53 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei uutta.Koiranpennut vievät aikamme ja ovat ihania!

Oma napa on pinkeä ja pyöreä=)

Ihmiset päivittelee miten pieni masu on ja niin vähän laskettuun aikaan...Pieneksi vauva kyllä todettiin 4D ultrassa mutta mietin pitäiskö mun vaatia painoarvio ultraa jotta seuraavat vauvan varmasti kasvavan...Taidan neuvolassa puhua seuraavaksi.

Mulla seuraava nla vasta joskus viikolla 30.

Mukavaa ja rauhallista sunnuntaita kaikille!

Petite ja seiska rv 28+1

Vierailija
26/53 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani kuluksi selailin pitkästä aikaa tätäkin palstaa ja täältähän löytyi suurperheellisille oma ketju :)

Itse olen 37v. ja odotan kahdeksatta murusta perheeseen, LA 10.1.09. Muut lapset ovat -93, -95, -97, -00, -02, -04 ja -06 syntynteitä. Olen Pohjois-Kymenlaaksosta.

Odotus on mennyt ihan mukavasti. Alussa oli pahoinvointia, väsymystä, ja nyt alkaa pikkuhiljaa tuttu selkävihlonta ja lonkkasärky tulla kuvioihin mukaan. Raskausdiabetes on ollut joka raskaudessa, on nytkin varmasti vaikka sokerirasitus onkin vasta kahden viikon kuluttua. Mittari on kotona lainassa ja se on näyttänyt että hiilareilla arvot pomppaavat joten yritän karppilinjaa pitää ruokailussa.

task rv 23+2

Vierailija
27/53 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kysymyksiin:

Liikutteko paljon koko porukalla,millainen auto teillä on,miten kun vauva syntynyt ja teitä 10 yhteensä?=)

Moni ihmettelee näitä autokysymyksiä 4:nen kohdalla mutta meillä se ihmetys tulis jos sen kasin vielä haluan.

Kun noihin pikkubusseihin(millainen meilläkin on)ei mahdu kuin 9 hlöä.

Ennen laki salli enemmänkin paikkoja AB kortilla ajettaessa mutta nyt tammikuusta-08 tuli lakimuutos ,että tarvitaan 10:neen ja yli paikkaan pikkubussikorttia jotta saa ajaa...ja sen ajaminen maksaa maltaita.Meillä kun on yksi penkki,se kymmenens olemassa mutta uuden lain mukaan se on laiton paikallaan meidän korteilla=/

Vierailija
28/53 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin enää koko perhe yhtäaikaa liikutaan missään, vanhimmilla kun on jo omat harrastuksensa mitkä vievät aikaa. Niinä harvoina kertoina kun mennään koko perhe jonnekin niin käytetään kahta autoa. Toinen on 8 hengen pikkubussi ja toinen 5 hengen farmari - ja taas mahtuu :) . Yhdellä autolla ei toimeen tultaisi muutenkaan.

Vierailija
29/53 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se flunssa on sitten iskenyt minuunkin. Pää särkee tosi paljon. Miten te muut olette helpottaneet oloanne?

Tanni: Kävin yksityisellä lääkärillä mahakivuista. Hänen mukaan tarvitsisin lisä seurantaa kohdun kestämisen kanssa. Mutta muuten kaikki oli ok. Minusta tuntuu että omassa neuvolassa vähätellään kun kerron supisteluista tai mahan sattumisesta. Olen menossa keskiviikkona 20 vko ultraan ja päätettiin siellä ottaa kaikki puheeksi. Katotaan mitä mieltä he ovat siellä.

Ihana lukea että te muutkin olette samallalailla miettinyt asioista etten ole ainoa ajatuksieni kanssa. Pelkään välillä niin paljon että vielä voi sattua vauvalle jotain. Ei sitä osaa nauttia raskaudesta niin paljon kuin voisi. Ja todellakin olen samaa mieltä että vauva heti tänne nyt! :)

Kuinka pitkään teillä on mennyt kun olette saanut äitiyspakkauksen siitä kun olette täyttänyt paperit?

Kuulumisiin: Arkuli rv 20+1

Vierailija
30/53 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä lukenut juttuja mutta jotenkin on vaan jäänyt kirjoittamatta... mutta nyt naputtelen muutaman rivin.

Minulla menee ihan niin kuin näihin viikkoihin (16+4) kuuluukin tosin olen hämmästellyt supisteluja joita tulee useinkin ja laittaapa tämän mamman pysähtymään. No, ehkä se on vaan merkki, että hidasta vähän vauhtia. Tässä on niin monta asiaa aina menossa samaan aikaan ;)

Neuvolakäynti on perjantaina, samalla kun nuorimmaisen 1,5 vuotisneuvolakin. Menee kaksi samalla iskulla =) Pitänee siellä ottaa puheeksi.

Tuota autohommaa mekin ollaan mietitty. Tosin nyt näyttää siltä, että taloudellisen tilanteen vuoksi voi olla, että jäämme autottomaksi. Auto seisoo päivät parkkipaikalla, joskus useammankin. Mies kulkee yleisillä töissä ja minäkin käytän päivisin bussia. Tulee kauppareissuille ja kyläreissuille hintaa....

Z+lapset 8.5v, 6.5v, 1.5v ja "toukka" 16+4

Vierailija
31/53 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan kaikille. Mullahan oli la 1.4.2009 mutta tänään kun olimme ensimmäisessä ultrassa niin se muuttui niinkin paljon kuin et uus on 5.3.2009. Syy se et edellisen vauvan jälkeen (12/07) ei ehtinyt olla kuin yhdet menkat tai niin minä niitä luulin menkoiksi niin siinä meni laskut ihan sekasin. Arvasin kyllä että tää raskaus oli jo pidemmällä :)

Muutenkin kaikki ultrassa ok :)

Sori oma napa.

Minni ja masuvaavi 15+4

Vierailija
32/53 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi 12.9 suloinen poika vauva,painoa oli 3008g ja pituutta 50cm :) meillä on kyllä täällä nyt todellinen ukko valta :) synnytys meni ihan kivasti,sain ihan loppu vaiheessa spinaalin niin ei tarvinnut tuntea ponnistus vaiheen kipua mitä hirveästi pelkäsin oli vain kyllä hassu ponnistaa kun ei tuntenut mitään.. synnytys kesti yhteenä 5h17min.. tosi rauhallinen vauva on,ei ole juuri itkeskelly vielä ainakaan :) tässä vähän kuulumisia,alkaa ukkeli pikku hiljaa heräillä niin täytyy poistua..

hansu ja poika 4vrk

Vierailija
33/53 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansulle onnittelut vaaleansinisestä paketista:)

Meille ei kuulu mitään erityistä. Vielä tämä päivä toivutaan potilaan kanssa kotona ja huomenna sitten alkaa arki jos kaikki on ok.

Torstaina on se ultra ja tulen sitten sen jälkeen raportoimaan lisää kuulumisia.

ON: Sunnutaina näkyi ekan kerran liikkeet vatsan päälle (kiitos synttäriherkkujen) ja eilen en enää pystynyt olemaan jumpalla vatsallani eli eteenpäin mennään.

Jaksamisia

t:KainoElvi 20+4

Vierailija
34/53 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuossa viikonloppuna nuorempi pojista (5v), totesi, että kun se uusi vauva syntyy, niin toivottavasti se on tyttö. Muuten meillä on täällä niin kamala lauma ukkoja. Tyttö puolestaan päätti sitten toivoa pikkuveljeä, kun neidillä tuntuu olevan sellainen vaihe päällä, että sanoi tuo isoveli mitä hyvänsä niin hän sitten tekee tai ajattelee juuri päinvastoin.

Äitini puolestaan totesi, että "toivottavasti on tyttö, ettei sun enää lisää tarvitse hommata".Hah, ihan kuin se siitä olisi kiinni! Kun olen hyvin aikanaan kyllä äidillekin sanonut että meille kyllä saa tulla lapsia enemmänkin, jos vain annetaan. Ja jos terveys kestää, yhden keskosen ja yhden vuodeleporaskauden jälkeen tässä nyt jännitetään koko ajan aika lailla miten nyt mahtaa käydä. Toivon, että neljän vuoden väli olisi auttanut asiassa ja nyt päästäisiin ilman suurempaa dramatiikkaa kriittisten viikkojen yli. Öisin ja aamuisin on jonkinverran supistellut, mutta toivon etteivät olisi saaneet mitään aikaan. Sen näkee sitten muutaman viikon kuluttua, kun pitää mennä Tampereelle äitipolille seurantakäynnille.

Task; olen kade, kun olen 15-vuotiaasta asti halunnut juuri 8 lasta. Tiedä sitten mistä sen silloin päähäni sain. Kai piti vain olla vastahankaan, kun useimmat siinä iässä sanovat etteivät IKINÄ halua lapsia tai sitten korkeintaan pari. Nyt on jo mennyt 18 vuotta ja vasta aletaan olla nippa nappa puolivälissä.

Katjalah & nelonen rv 19+2

Vierailija
35/53 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lasketaan päiviä ultraan, nyt kyllä jännittää. Vaikka yritän suhtautua asiaan tyynen rauhallisesti ja olla Cool, niin silti. En oikein tiedä mitä sitä oikein hermoilee, tietysti se että vauvalla on kaikki ok on päälimäisenä mielessä. Onneksi perjantaihin ei enään ole pitkä aika.

Joku puhui että 15-vuotiaana päätti että haluaa 8 lasta. Aika jännä, meillä mies eilen kysyi että muistanko kun seurusteltiin (ollaan oltu yhdessä iät ja ajat), niin sovittiin että meille tulee suuri perhe, ainakin neljä lasta :D Mukavaa että muistaa tuollaisia...tuli kiva fiilis, tämä kun on ollut tälläinen isompi juttu, neljäs lapsi meinaan.

Äiti kyseli otanko äitiys pakkauksen (otan) ja sitten vain että ei niitä kai sitten enempää...olin kyllä aika törkeä ja sanoin suoraan että - haista sinä paska. No äiti kyllä sitten ymmärsi pitää suunsa kiinni eikä siitä sitten sen enempää.

Tällaista meillä, syyspäivästä nautitaan.

JB72&keke rv 20+5

Vierailija
36/53 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Task, tervetuloa.

Arkulilta haluaisin kysellä...mitä lääkärit ovat sanoneet sinulle sektioitten jälkeen/aikana kohdun kunnosta vai ovatko oikein mitään? Itsellä nimittäin sellainen olo, että liian vähän on kommentoitu ja sit silloin osastokäynnillä kun lääkäri on käynyt paikalla, on ollut niin hormoonimyrskyissä tai muuten vaan sekasiin ettei oo osannut oikein kysyäkään. Minua ei oo kielletty neljännestä, muistan elävästi kun lääkäri sanoi että "seuraavatkin sektiolla". Kakkosen jälkeen kuitenkin jo sanottiin että kolmas vielä ok. Vai oliko vain yleispäteviä ohjeita.... Kun oon kuitenkin ymmärtänyt että leikkauksen takia ohentunut kohdunseinämä ei enää paksuunnu, odotti vaikka miten kauan....(Huomaa että alkaa itteä hiukan jänskättää että miten paikat kestää). Yksi jännitysmomentti kun vielä on se että nyt leikataan täällä Mikkelissä ja aiemmat 3 on sektioitu Jorvissa....

Pullat paistuu uunissa, leivottiin viisivuotiaan kanssa. Puolukoita sain sangollisen eilen äidiltäni eilen, niille pitäs jotain tehdä. Mutta kun pullat on paistuneet lupasin lähteä viisivuotiaan kanssa pihalle lähipuistoon tunniksi (aamulla kun oltiin lähdössä, rupesi tihkumaan taivaasta vettä eikä viititty mennä).

Tämmösiä tänne, ei siis ihmeitä....

tanni

Vierailija
37/53 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hansulle pikkunyytistä :)

Katjalah: Minä puolestani en aikoinaan halunnut yhtään lasta tai enintään sitten yhden :D . Kukaan ei vain varoittanut että esikoisen syntymästä voi iskeä krooninen vauvakuume, siitäkin huolimatta ettei se synnytys ihan niitä helpoimpia ollut. Kesti vuorokauden ja lopulta sektio. Noh, muut ovat tulleetkin sitten paljon paljon sutjakkaammin.

Mutta jospa menisi keittämään aamukahvia, hörppisi ne ja pääsisi vauhtiin.

Vierailija
38/53 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin keskiraskauden ultrassa. Kaikki oli hyvin. Painoarvio oli 400g. Siellä hän liikkui koko ajan ja heiluttikin käsillään josta justiin saatiin hieno kuva sisarruksille kotiin viemisiä. :) Jos nyt uskaltaisi jo pikkaisen alkaan nauttimaan tästä viimeisestä odotuksesta. Ja kaiken kruunasi illalla isille tuntuva potku käteen kun istuttiin sohvalla nimiä miettimässä.

Tanni: Mulla on ollut varmaan sama myllerrys päällä sairaalassa tai leikkaussalissa kun en muista kuulleeni mitään lääkärin kommenttia kohdun kunnosta. Otin itse yhteyttä lääkäriin kun alettiin puhumaan viidennestä lapsesta. Halusin kuulla lääkärin kommentin kohdun kunnosta ja sainkin sairaalaan lähetteen toimenpiteeseen jossa kokeiltiin kohdun kestävyys. Se oli pieni juttu ja kesti noin puoli tuntia kaikkineen haastatteluineen. Siitä sai pienen varmuuden itsellen. Mutta nyt olen luvannut lääkärilleni että tämä on viimeinen. Eli senkin takia nyt pitäisi nauttia tästä täysin rinnoin. Tietysti koko ajan mielessä myllertää pelko siitä että kestääkö se kohtu sitä hirmuista kasvamista. Rauhallisesti pitää ottaa eikä saa hirmuisesti nostella eikä jumpata ettei tule ylimääräisiä rasituksia.

Mukavaa torstai päivää teille kaikille. Ja enään huominen ja on onneksi viikonloppu ja saa taas nukkua. Olen todella väsynyt... Ja eikun töiden pariin taas.

Terveisin Arkuli 20+4

Vierailija
39/53 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Task ja muut!Mä aikanaan vannoin ettei ainuttakaan vauvaa-lasta mulle!!!Hoisin teininä(16v)siskon poikia jotka syntyi kaikki 3,5v sisällä ja kaikilla oli koliikki vauvana ja muutenkin levottomia olivat!!!!

Mutta kun se oikea,rakas mies osui kohdalle,oli selvääkin selvempi että tämän kanssa haluan lapsia.Ja niin niitä on tullut,nälkä nimenomaa kasvaa syödessä=)=)=)=)Enkä taida vielä olla valmis lopettamaan=-*

Miksi muuten noi hymiöt tossa alla ei toimi?Niitä olisi ihan hauska käyttää värittämässä tekstiä!

Petite ja seiska rv 28+5(vasta=/!!!!)

Vierailija
40/53 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANSULLE SUUREN SUURET VAUVAONNITTELUT!

Nyt vaan nauttimaan ihanasta vauvan tuoksusta ja tuhinasta!

Petite ja seiska sekä ne viikot yhä vaan 28+5