Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko ajatella että kutsut mukaan ja maksat lipun kesäretkelle myös köyhän perheen lapselle

Vierailija
15.06.2024 |

Nytkin niin että monet ovat supertiukalla näin kesällä kunnkulut kasvaa. koululaiset on ruokittava itse 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kesa-ajaa-pienituloiset-ahtaalle-au…

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nykyään ostaa jätskiä jätskikioskilta, knu sillä samalla hinnalla saa kaupasta monta litraa jätskiä?

Vierailija
22/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pikkujututkin ja huomioimiset on tärkeitä lapsille joilla ei ole mitään. Voisit tehdä noin, mutta en halua mihinkään hopelle lahjoittaa jossa työntekijät kaapii parhaimmat päältä ja saa perheelleen ne lahjakortit ja muut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanutkin, meillä oli tukiperheen lapsi, joka oli mukana kaikilla matkoilla, myös ulkomailla useamman kerran ja lisäksi tytön luokkakaveri ala-asteelta lähes asui meillä, kun tytöt olivat pieniä. Molempien perheessä oli päihdeongelmia ja valitettavasti aikuisuus ei ole mennyt kummallakaan kovin hyvin, vaikka molemmat olivat fiksuja, rauhallisia ja koulussa hyvin pärjääviä lapsia vielä ala-asteella.

Otan mielelläni mukaan lastenlasten kavereita ja maksamme kaiken tietenkin, jos sellaisia kavereita tulevaisuudessa tulee. Muuten emme tunne lapsiperheitä enää.

Vierailija
24/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä Irinalla on KOLME LASTA, kun selkeästikänä ei ole heihin varaa ollut koskaan.

Ja miksi Irinan lasten isä/isät eivät selkeästi osallistu lastensa kuluihin? Miksi isä ei vie lapsia Lintsille?

Vierailija
25/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nykyään ostaa jätskiä jätskikioskilta, knu sillä samalla hinnalla saa kaupasta monta litraa jätskiä?

Niin toki voi ostaa jäötelöpaketit ja strösselit ja tehdä hulppeat annoksetkin, se on vaikeaa reissussa

Vierailija
26/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsun lasten kavereita mukaan, niin toki maksan myös liput esim. huvipuistoon, leffaan, eläintarhaan. Ulkomaan matkoja en ala ostelemaan

Meillä sama. Jos meidän aloitteesta viedään lapset just vaikka leffaan, super parkiin tai muuhun maksulliseen juttuun, niin mun mielestä on itsestäänselvää että maksetaan. Ei me kysellä kaverin vanhemmalta rahaa, eikä oteta vastaan vaikka tarjotaankin. Ihan tulotasosta riippumatta. En edes tiedä tarkemmin lapsen kavereiden perheiden rahatilannetta. Tai yhdestä näkee jo päällepäin että ovat rikkaita. Ei käytöksestä tai edes vaatteista niinkään, mutta koti on niin hulppea ettei voi erehtyä. En kyllä heiltäkään mitään rahaa lasten menoihin pyydä. Mun mielestä on ihan selvää ja oletuskin, että se joka pyytää maksaa. Jos toisin, kuten vaikka jos tosiaan olisi kaveri ulkomaanmatkalla mukana, niin sitten neuvoteltaisiin kyllä varmasti myös kustannuksista. Risteilyillä meillä on kyllä ollut kaveri mukana ihan meidän piikkiin. Hytti maksaa jokatapauksessa sen minkä maksaa.

Vierailija
27/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. t. Porvari

Käsi on jo valmiiksi porvarin taskussa Terv sosialisti.

Vierailija
28/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin toki voi ostaa jäötelöpaketit ja strösselit ja tehdä hulppeat annoksetkin, se on vaikeaa reissussa

Kylmälaukku mukaan sinne uimarannalle, hyvin ne siellä säilyy.

Vierailija
29/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kutsunut mukaan, mutta kun siitä alkaa samantien säätäminen. Että ei käy tuo päivä (jossain kuukauden päässä!), koska silloin meillä on sitä ja tätä, ei Särkänniemi, kun siellä oltiin viime vuonna, ei käy lähtö aamulla klo 8, koska silloin meillä on pienemmän aamutoimet kesken, ei käy vain yksi lapsi, pitää ottaa se oman lapsen kaverin pikkusisko 3v mukaan, koska tasapuolisuus, ei käy ollenkaan omat eväät (edes vesipullo), kaikki täytyy ostaa paikan päällä, koska ihana rahankäyttökokemus jne.

Lopulta kutsuni heinäkuun toisen viikon tiistaina päiväksi Särkänniemeen muuttuu kaverin perheen vaatimukseksi viikonloppu Lintsillä heinäkuun alussa, hotellimajoitus, täysihoito ja kaikille mukana oleville lapsille meidän kustantamana sama summa käyttörahaa. Myös sille 3v:lle, joka on muuten vielä vaipoissa, ei kai se haittaa?

Että tästä syystä en kutsu mukaan sitä pienituloisen perheen lasta, vaikka miten on omani kaveri. Ei meillä ole halua kustantaa omalle 8v lapselle luxusviikonloppua Helsingissä, kun tälle riittää arkipäivä Tampereella.

Vierailija
30/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lasten kavereita mukaan esim. kalaan tai uimaan tai makkaranpaistoon. Yllätyksenä on tullut että monet lapset eivät pääse perheensä kanssa edes tällaisille ilmaisille retkille.

Vierailija
31/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..useampi lapsi syömässä kesäisin ja... jaahas taas näitä kultamunaperheitä joiden mielestä on koulun tehtävä ostaa lasten ruoka.

Vierailija
32/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos kutsun niin maksan 

en kutsu kun en halua maksaa - mitään ulkomaan lomia en maksa. Paitsi risteilyt jos hyttiin mahtuu 

Vierailija
33/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhästä perheestä ja mitään en ole menettänyt, kun huvipuistoon en päässyt. Ei päässeet mun lapsetkaan. Nyt, kun oon yli 40-vuotias ja vakaampi talous, annan jo aikuisille lapsilleni välillä jotain pientä ylimääräistä.

Päinvastoin ärsyttää ja huvittaa ajatus, että huvipuisto olisi joku ihmisoikeus. Vieläkään en ole rikas. Eikä haittaa.

Vierailija
34/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on köyhä perhe? Paremminkin minkä itsekukin asettaa tärkeämmäksi ja mihin rahansa käyttää.

Joillakin ei ole varaa valita, mennäkö Linnanmäelle vai Särkänniemeen. Jotkut valitsevat, ostaako aikuiselle tarpeellisia lääkkeitä vai lapselle ruokaa 

Kelasta saa toimeentulotukea siihen, mikäli ei osaa olla taloudellinen tukirahoillaan niin pitää sitä taitoa opetella.

No ei kyllä saa. 

Vierailija
35/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. t. Porvari

Käsi on jo valmiiksi porvarin taskussa Terv sosialisti.

Sulla on varmaan vaikeaa, kun kaikki elämässä on vaan sinun kuppausta. meillä on töissä pari tuollaista eikä kukaan pidä heistä.

Vierailija
36/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin kutsua, mutta en oikein tiedä, mitä kautta ja kenelle voisin sellaista tarjota. Olen miettinyt asiaa jo useana kesänä. 

Ryhdy tukihenkilöksi tai jos olet perheellinen, niin tukiperheeksi. Isot kaupungit ja ainakin Pelastakaa Lapset järjestävät. Perheeni toimi vuosia tukiperheenä, meillä ehti käydä kolme eri lasta. Joka tapaamisella ei ollut ns sirkushuveja, mutta juuri esim. Linnanmäelle ja teatteriin ja risteilylle otettiin näitä lapsia mukaan. Omat lapsetkin tykkäsitävät kun oli kaveri mukana ja vasta jälkikäteen aikuisina ovat hoksanneet tuon maksukuvion (sitä ei siis nostettu mitenkään esille). Meillä kaikki lapset tulivat yksinhuoltajaperheistä, ja yhdellä oli muutakin haastetta kuin vain pienituloisuus. Suosittelen lämpimästi tätä vapaaehtoistyön muotoa. Ja tähän sopii tietenkin yhtä hyvin myös ihminen tai perhe, jolla ei ole varaa Lintsi-reissuihin,

Olen harkinnut tukiperheeksi ryhtymistä, ja se on hyvinkin kannatettavaa toimintaa, mutta itse en valitettavasti voi sitoutua pidemmäksi aikaa. 

Vierailija
37/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä Irinalla on KOLME LASTA, kun selkeästikänä ei ole heihin varaa ollut koskaan.

Eiks se ole hyvä, että jollain on? 

Vierailija
38/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin hyvin maksaa, mutta en halua niitä lapsia mukaani. 

Sen voi tehdä helposti esim. Hopen tai diakoniatoiminnan kautta. 

Vierailija
39/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kutsunut mukaan, mutta kun siitä alkaa samantien säätäminen. Että ei käy tuo päivä (jossain kuukauden päässä!), koska silloin meillä on sitä ja tätä, ei Särkänniemi, kun siellä oltiin viime vuonna, ei käy lähtö aamulla klo 8, koska silloin meillä on pienemmän aamutoimet kesken, ei käy vain yksi lapsi, pitää ottaa se oman lapsen kaverin pikkusisko 3v mukaan, koska tasapuolisuus, ei käy ollenkaan omat eväät (edes vesipullo), kaikki täytyy ostaa paikan päällä, koska ihana rahankäyttökokemus jne.

Lopulta kutsuni heinäkuun toisen viikon tiistaina päiväksi Särkänniemeen muuttuu kaverin perheen vaatimukseksi viikonloppu Lintsillä heinäkuun alussa, hotellimajoitus, täysihoito ja kaikille mukana oleville lapsille meidän kustantamana sama summa käyttörahaa. Myös sille 3v:lle, joka on muuten vielä vaipoissa, ei kai se haittaa?

Että tästä syystä en kutsu mukaan sitä pienituloisen perheen lasta, vaikka miten on omani k

Ja tämä tarina on tosi. Ei ku 

Vierailija
40/60 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Mielestäni tämä on aika itsestäänselvyys että jos on varaa niin silloin auretaan myös muita ja tuotetaan sillä rahalla hyvää mieltä muille. Ainakin siis silloin tällöin, en nyt tarkoita että pitäisi koko kesä kustantaa 20 kaverille..