Miehen vauvanhoidosta
Meillä minä olen se, joka pääasiassa vastaa vauvan hoidosta. Mieheni kyllä osaa vauvaa hoitaa, ja välillä vaihtaa vaipan, syöttää tai kylvettää. Mutta aina vasta pakon edessä, eli jos minä käsken tarpeeksi monta kertaa, tai silloin (harvoin) kun en ole kotona. Ikinä mies ei oma-aloitteisesti vauvaa hoida, ei vaikka minä olisin esim. vessassa ja vauva itkee. Vauva saattaa huutaa naama punaisena sitterissä, ja mies vaan huutelee vauvalle, että " eikö se äiti sinua hoida", ja minulle, että "nyt se itkee!".
Vauvan syöttö tapahtuu mieheltä niin, että hän tukee sitterissä olevalle vauvalle pullon suuhun, ja käy vaan välillä katsomassa, miten syönti edistyy. Vauvan mies nukuttaa laittamalla itkevälle vauvalle tutin suuhun ja oven kiinni perässään. Kylvettäminen kestää miehellä n. minuutin, ja minun pitää AINA laittaa vesi valmiiksi, riisua vauva, ja jälkeenpäin kuivata ja pukea vauva.
Miten muilla? Onko tämä miehille tyypillistä, että mahdollisimman vähällä täytyy päästä, vai onko mieheni vaan harvinaisen laiska ja aloitekyvytön tai sitten jotenkin kyllästynyt vauvaan? Säälittää ihan vauvan puolesta, kun isi ei tunnu juuri välittävän siitä mikä on vauvalle parasta. Minua kohtaan mies kyllä on tosi ihana ja huomaavainen.
T. Minna
Tuskin, ette te naiset ikinä opi! Seuraava mies tulee olemaan samanlainen kuin edellinen.