Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperhe kaduttaa(?)

Vierailija
14.06.2024 |

En tiedä mikä on. Ongelma ei ole lapset eikä vittumainen exä edes. Meillä on nyt myös kaksi yhteistä pientä lasta ja arki rullaa kivasti. 

Jotenkin koen valtavaa katkeruutta ja surua siitä, että en saanut koskaan elää mieheni kanssa ns. vapaata elämää ja nuoruutta. Eli siis reissuja ja treffi-iltoja Ja hän sai elää sitä elämää exänsä kanssa. 

En kaipaa baari-iltoja tai lapsivapaata sinänsä, mutta en ole sinut tämän asian kanssa. 

Tuntuu, että miehelle kaikki lasten saamiset oli jo koettu ja tuntui ettei mies osannut osallistua onneeni niin kuin olisin odottanut. Jotenkin henkinen puoli jäi valjuksi :( Ja hän on ihana ja lämmin isä joka hoitaa lapsia, eli siitä ei ole kyse Ehkä olen kehittänyt ongelman vain päässäni.

En tiedä mitä tällä haen, vertaistukea, lohduttavia sanoja, tai sitten jos olenkin täysin typerä ja naurettava. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tunteidesi tulla ja tuntua, juttele niistä kavereillesi, käsittele ne. Päästä ne sitten jossain vaiheessa menemään, älä luo niistä elämäsi katkeraa tarinaa.

Huonomminkin voisi olla, näe hyvä, mitä teillä on. Ja silti on ihan hyvä antaa noillekin tunteille tilaa, mitä nyt koet.

Vierailija
2/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin se vaan on kun ottaa miehen joka on toisella kierroksella. Ehkä vanhemmalla iällä löydät vielä uuden jonka kanssa käydä treffeillä ja matkustella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä paljon ikäeroa? Onko mies jo vanhempi?

Vierailija
4/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 10v ikäeroa, eli jonkun verran vanhempi mies. Ja kaksi lasta tosiaan hänellä exän kanssa.

Vierailija
5/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin se vaan on kun ottaa miehen joka on toisella kierroksella. Ehkä vanhemmalla iällä löydät vielä uuden jonka kanssa käydä treffeillä ja matkustella. 

Olen jotenkin surullisena tätäkin miettinyt. Rakastan miestäni enkä aio rikkoa perhettäni, mutta samaan aikaan olen surullinen ja haaveilen muusta. En tiedä oliko tämä elämäni isoin virhe sitten, vaikka meillä on paljon rakkautta ja paljon hyvää

Vierailija
6/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaatko eksää, sitä jonka kanssa alunperin on ollut perhe?

Vierailija
7/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaatko eksää, sitä jonka kanssa alunperin on ollut perhe?

Miehelläni on lapset entisestä liitosta, mulla kaksi lasta mieheni kanssa.

Vierailija
8/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 10v ikäeroa, eli jonkun verran vanhempi mies. Ja kaksi lasta tosiaan hänellä exän kanssa.

10 vuoden ikäero on aika iso jo. Siitä tulee aina jotain ongelmaa.

Vierailija
9/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden ikäero on aika iso jo. Siitä tulee aina jotain ongelmaa.

Niin.

En tiedä miten olen niin katkera jotenkin tästä Vaikka olen itsekin seurustellut, kerinnyt käydä ulkona, mutta jotenkin kun en saa elää sitä elämää tämän miehen kanssa??? 

Vierailija
10/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo.. sitten kolmannella kierroksella pääset taas leikkimään teiniä ja deittailemaan

Vierailija
11/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe ei ole mikään perhe! Mitäs erosit ja nauti nyt! Ehkä kohta eroat taas?

Vierailija
12/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä elämäntilanne on tässä ja nyt. Joko sen hyväksyy suosiolla ja laittaa pisteen "mitä jos" -haihattelulle. Jos ei onnistu näin, niin yksi elämä meillä kaikilla on, eiku sitten vaan muutosta hakemaan. Riski onkin sitten se, että alkaako kaduttaa kuitenkin, entiseen kun ei taida olla enää paluuta.

Plussat ja miinukset kaunistelematta listaan...

Vai voiko yhdessä miehen kanssa laittaa isompaa viihde- tai matkavaihdetta päälle. Kai lapset nyt joskus hoitoonkin saa.

Vierailija
13/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan se näin, että kaikki ensikokemukset on olleet sen ekan naisen ja ekan perheen kanssa. Mutta se ei sitten toiminut, joten päätti kokeilla uudelleen. Lienee sun onnesi tämä. Mutta et voi vaatia häneltä samaa henkistä intoilua, hyvä jos jaksaa rutiinilla suorittaa. Itse en jaksaisi kyllä sitäkään ja suoraan sanottuna hämmästelen näitä miehiä, jotka tyynenä lähtee tokalle kierrokselle perheen perustamisessa jo tietäen mitä se on. Sun elämä meni nyt sit näin ja se on ollut sun oma valintasi. Get over it ja elä menemään. Tätähän sä halusit, miehen ja lapsia. Ne sulla on. Muusta viis.

Vierailija
14/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellisuudessa ole eroamassa hyvästä miehestä joka on myös hyvä isä. 

Jotenkin asia on vain niin kipeä, mutta ei se eroamalla helpotu. En koskaan aiheuttaisi lapsille sellaista tuskaa ilman erittäin vakavaa syytä.

Vierailija
15/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samoja fiiliksiä joskus aluksi, mutta menivät ohi. Nyt tää on jo kummallekin tähän mennessä pisin suhde, se helpottaa. Mutta koska miehellä vain oli lapsia ennestään, koin myös että olin siinä odotus- ja vauva-ajassa vähän yksin henkisesti. Hyvä isä kuitenkin, eikä asia vaivaa enää.

Vierailija
16/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan se näin, että kaikki ensikokemukset on olleet sen ekan naisen ja ekan perheen kanssa. Mutta se ei sitten toiminut, joten päätti kokeilla uudelleen. Lienee sun onnesi tämä. Mutta et voi vaatia häneltä samaa henkistä intoilua, hyvä jos jaksaa rutiinilla suorittaa. Itse en jaksaisi kyllä sitäkään ja suoraan sanottuna hämmästelen näitä miehiä, jotka tyynenä lähtee tokalle kierrokselle perheen perustamisessa jo tietäen mitä se on. Sun elämä meni nyt sit näin ja se on ollut sun oma valintasi. Get over it ja elä menemään. Tätähän sä halusit, miehen ja lapsia. Ne sulla on. Muusta viis.

Yksi asia mihin miehessä heti rakastuin oli hänen tyyli olla isä Ja lapsensa ovat minulle myös kuin omiani ja rakkaita.

En tiedä, jotenkin masentavaa silti tämä, ehkä olen vain väsynyt ja huono kausi meneillään kaikin puolin elämässä

Vierailija
17/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperhe ei ole mikään perhe! Mitäs erosit ja nauti nyt! Ehkä kohta eroat taas?

Kyllä uusperhe on ihan normaali perhe! Adoptioperhekin on. Ja perhe on sekin, jossa on vain toisen omat lapset, ei yhteisiä jne. Perhe on yksikkö, jonka jäseniä ei ole erikseen määritelty. Kaikki käy. Mikään viritelmä  ei ole vähäpätöisempi toista.

Vierailija
18/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vähän samoja fiiliksiä joskus aluksi, mutta menivät ohi. Nyt tää on jo kummallekin tähän mennessä pisin suhde, se helpottaa. Mutta koska miehellä vain oli lapsia ennestään, koin myös että olin siinä odotus- ja vauva-ajassa vähän yksin henkisesti. Hyvä isä kuitenkin, eikä asia vaivaa enää.

Kiitos, ehkä tämä tästä. 

Ollaan puhuttu, että haluttais vielä yksi lapsi ja olen kertonut tuntemuksistani ja uskon että mies osaisi hypettää vähän paremmin. 

Vierailija
19/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut miettiä aiemmin. Just tuon takia en huolisi käytettyä miestä. On ihanaa kokea yhdessä ensimmäistä kertaa kihlaus, naimisiin meno, lasten hankinta jne.

Vierailija
20/31 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ehkä tämä tästä. 

Ollaan puhuttu, että haluttais vielä yksi lapsi ja olen kertonut tuntemuksistani ja uskon että mies osaisi hypettää vähän paremmin. 

Eli sä haluat hänen näyttelevän?