Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* SYYSquiset 04 tiistaipinoon! *

30.01.2007 |

tässä, vassokuud!

:D

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mies tais tuolla räppää Sassan huoneessa valot päälle, hirvee huuto alkoi :(

Tea: Minkälaisia kirjoja tuo Hayden kirjoittaa? Kiinnostuin :) Luin just neljä kirjaa, kaksi niistä oli Danielle Steelin ja kaksi Jude Deverauxin. Nam. Lisää tahtois lukea!!! Siinä pääsee niin ihanasti irti arjesta. Vaikka lapset melskaa ni kirja käteen ja ajatukset muualle ;-)

Haalari, meillä sassalla reimatec 92cm, ostettu keväällä 2005 HobbyHallista 49e:lla :). Ihana vadelman värinen. Ens talveks se tän kauden ruskea-vaaleanpunainen, 98cm, samasta firmasta poistomyynnistä :)

Huomenna otan ystävän hoitolapsen ja oman lapsen hoitoon ku tuo sai lääkäriltä käskyn levätä, sai elämänsä ekan sairasloman :) Poskiontelontulehdus ja tiukassa on lima kuulemma jo aivolohkon (?tms) puolella. Joutuu punkteeraukseen jos ei viikossa katoa paineet...

Jaa, jos menis kattoo 24, sunnuntain jakson uusinnan. Sunnuntaina tulee niin aikasin, ipanat melkein aina hereillä...

Palataan,

Kerppu

Vierailija
2/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, kun alettiin iästä puhumaan. Pari päivää olen tässä nimittäin kauhistellut sitä, että esikoinen täytti jo 9 vuotta. Samalla tajuntaani pläjähti, että itse täytän ensi vuonna jo neljäkymmentä

..autsh...

Jos sattuisi saamaan talolainaa, joutuisi pankki miettimään 25 vuoden lainan kohdalla, että eläkeikä alkaa tulemaan vastaan...Ikinä ei ikä ole ollut minulle mikään ongelma, päin vastoin. Olen aina ollut ylpeä vuosistani ja ilolla mennyt eteenpäin, mutta nyt ahistaa ihan hiukan.

Näinkö se elämä vilistää ohi,

miettii

Saamuska

ja etsii harmaita hiuksia päästään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkun kone taas tilttaa. ylikuumenee. Ottaa oppia kai omistajastaan... :D

Jäi kesken eilen...

Reimaa meillä haalarit, muista ei kokemusta

Ompelukonetta ei oo, pitäis hankkia

Suosikki huonekalukauppa, nyt askosta, mutta jos pätäkkää niin vepsäläiseltäkin vois hankkia...

lähetän välillä...

äk

Vierailija
4/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis, hylly kirjoille jollei lattitilaa onkin nimenomaan hylly kirjoille! Mä tein kolme hyllyä seinälle, toimii!

Meillä syystaapero hiihti ekaa kertaa elämässään lauantaina, ja heti osas hienosti! Lähinnä käveli niillä suksilla, mutta hienosti meni eikä edes kaatunut! Me vanhemmat katsottiin vierestä ihan ihmeissämme, paremmin tuo hiihti kun viimetalvena meidän 30-vuotias irlantilainen kaveri.... taitaa olla suomalaisilla hiihto veressä tai äidinmaidossa... ;)

Vierailija
5/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva itkee ja kitisee entiseen malliin. Enkelille vertaistukea täältä!! Eilen heräs 3 tunnin päikkäreiltään ip kolmen aikoihin ja sitten koko loppu iltapäivä ja ilta olikin yhtä kitinää, ja lapsi ei nuku ollenkaan! Mä en tajuu miten vähillä unilla se tulee toimeen.... Yöllä nukkuu 2x3h, aamulla ehkä 1h, päivällä sen 3h ja muuteen torkahtelee tissille mutta herää aina heti kun yrittää siirtää .... Eilen huusi kun tapettais koko illan. Väsymystään kai, muttei se osaa nukahtaa ilman tissiä. Mä ihan raato taas. Viiemyönä mies antoi tuttelia ja mä nukuin vähän, mutta noi iltamaratonimetykset vie musta kyllä kaikki mehut. Kirjaimellisesti.

Vierailija
6/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki eiliseen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9461062&p=1&tmode=1&smode…

Kylläpä sai eilennä Veetin kanssa tapella siitä nukahtaako yksin omaan sänkyynsä. No lopulta nukahti, ensin tosin huusi jonkin aikaa ja yritti aina tulla sängystään pois.

Meillä ei Veeti vielä ole hiihtänyt. Ajattelin mennä sukset kyllä tänään tai huomenna ostamaan.

Haalareista. Meillä on ollut reimateciä ja lassieta ja sitten on H&M.n kaksi osainen puku joka on ollut tosi hyvä. Nyt Veetillä haalarin koko 98cm. Yks lassien haalari on 92cm ja sekin menee hyvin. Saatiin se Veetille serkku pojalta. Sitä käytetään luistelemassa yms. Veetille mahtui päälle vielä viime talven 86cm baby mallinen reimatec. Kokeilin sitä sille kun mietin tuliko ostettua Venlalle ens talveks liian pieni haalari. Ostin reimatecin baby mallisen 80cm.

Juup mutta nyt lapsukaisille seuraa pitämään.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
7/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pino kohta jo tippumassa kakkos sivulle.

Kohta pitäis kauppaan lähteä. Ei vaan saa itseään oikein liikkeelle.

Juup mutta nyt lapsukaisia pukemaan.

Öttis

Vierailija
8/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Öttis! Perässä tullaan, huimaa miettiä et ens vuonna täytetään jo 25! Joskus kun tuntui siltä et ne ketkä on 25 niin ne on jo ikivanhoja :)

Idalla oli viime talvena 80cm reimatc, baby-mallinen, ja hyvin sopi koko talven.

Äitikuu: meilläkin on vähäuninen tämä joulutonttu, onkohan näissä loppuvuoden vauvoissa huonounisuus vakioasetuksena? Poika syö koko ajan ja tuntuu et ei ole oikein hetkeäkään tyytyväinen... maitoa saa pullosta et ei pitäis nälkäkään vaivata... 3h unta putkeen on meilläkin tosi paljon, yleensä 1½-2h on todennäköisempi unipätkä. Iltaisin on kitinää ja huutoa, mut eiköhän se tästä pikkuhiljaa

Enkeli: Kävikö ne tänään sieltä kotipalvelusta teillä? Saatteko jatkossa jotain apua ulkoiluihin tms.?

Ida taas koettelee mun hermoja niin paljon, dvd:t on jo pistetty pois, tuntuu et meno on ihan mahdotonta jos hetken antaa kattoa telkkaria. Muutenkin tuhoaa koko ajan tavaroitaan, eteisen kaapissa on jo PALJON Idan leluja jäähyllä...

Ulkoiltiin aamulla tunti, taas oli Idan sormet kylmät mut nyt ei kuitenkaan ihan jääkalikat. Mietin tässä et investoisinko Ruskovillan lapasiin ja kypärälakkiin, poitsulle vois kans ostaa kypärälakin...

Ida haluais koko ajan luistelemaan, se on selvästi periny liikunnallisuutensa multa :D minä olen kaikkien sohvaperunoiden kuningatar ja Ida hokee et mennään luistelemaan, uimaan, juoksemaan, onko tänään jumppa jne.

Joko Jatun tauti alkaa mennä ohi?

Illalla pitäis lähteä kaverin luo, asuu tossa vajaan km:n päässä, toivottavasti ei kauheasti pakkanen kiristyisi.

Nyt pitää saada Ida lepäämään, pakko ei oo nukkua ku aamulla nukkui niin pitkään.

Petra, Ida ja poitsu

Vierailija
9/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä Tomera,tänään on eka päivä kun tuntuu toiveikkaalta taudin suhteen :-) Voisiko se mennä oikeesti ohi?!

Eka asia minkä teen ylimääräisellä energialla on palaute lekurista ylilääkärille!!

Vielä ei jaksa ku pakolliset tehdä ja kämppä tosiaan näyttää siltä,varsinkin tässä auringossa!!!!Tuntuu et kunto on laskenu ihan pohja lukemiin..ihan pelottaa mennä ekna kerran jumppaa :-/

Ei menty muskarii,typy ei jotenki ole ihan kunossa.Ehkä pikkusen lämpöä,syö huonommin,vähä itkunen..Mikähän sillä?!

Meidän huonekalut on vähä sieltä ja täältä...ikeaa aika paljon!Haaveilemme et laitettas kaikki uusiks!!!Mut se raha...aina se raha!

En nyt muista muuta.... Extrapaljon Voimia yövalvojille!!!!!

jatu

Vierailija
10/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärionnea Öttis :))

Ynis, lääke vaikuttaa käsittääkseni samaan paikkaan aivoissa, kuin nikotiinikin. Joten vierotusoireita ei pitäisi tulla vaikken poltakaan, kun aivoja on huijattu lääkkeellä :) No joo myönnän kyllä, ettei fyysisiä vierotusoireita juuri ole. Suurin ongelma taitaa olla tällähetkellä se tapa, kun se tupakka kuului niin moneen hetkeen päivässä, nyt on jotenkin tyhjää ja tylsää kun ei voi mennä tupakalle.

Lähdin tänään reippaana lenkille ennen typyn hakemista. Mittariin paistoi aurinko ja se näytti vaan -1. Puin sitten aivan liian vähän päälle, ulkona oli todellakin kylmempää, no tulihan vedettyä rivakasti lenkki ettei pystyyn jäätyny.

Hilu

Vierailija
11/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lauhtunut riittävästi ilma, yli 20 on pakkasta edelleen. Ollaan oltu sisällä. Naapuri tuli tyttöjensä kanssa onneksi aamupäivällä meille. Tosi sievästi leikki Onni ja naapurin 4v tyttö. Sai mammat ihan rauhassa turinoida eikä vajaa 1v:sta ollut sen enempää työtä. Siinä on kyllä NIIN tyytyväinen neiti, että!

Nukuin surkeasti taas viime yön ja Onni herätteli jo ennen puolta kasia. Kasiin asti köllittiin meidän sängyssä mutta kun vaippa oli vuotanut jo aiemmin, ei Onnikaan enää nukahtanut. Sitten olin valmistautunut,e ttä naapuri tulee vähän ennen klo 11 meille ja olin yökkäri päällä täällä kun ovikello soi vähän ennen 10. Tukkakin oli yön jäljiltä ja ajattelin, että jokos ne tuli. No ei tullu vaan joku mies tuli korjaamaan meidän tökkivää nettiä! Vähän nolotti! Onneksi olin kuitenkin pyjama päällä ja fleece takkikin oli mutta silti. En tiedä, toimiiko tää nyt sitten. On katkonut vartin välein yhteyttä, pianhan tuon näkee katkooko enää.

Onnin haalari on kokoa 92 ja on kyllä reilu, yhtä reilun kun entinen, joka oli ostaessa 80cm ja mahtui siis tähän syksyyn. Eli menee varmasti pitkään tuokin. Eikä todellakaan metriä lähentele meidän herran mitat:) Alle 90 on varmasti vielä.

Mulla olis ruotsinnos (hah mikä sana) tehtävä. Kaverin häihin pitäs ruokalista ruotsintaa. Olen kyllä lukenut ruokaruotsin Rovaniemellä mutta eipä ole tähän hätään niitä lappusia saatavilla. Mutta ei tuo onneksi kovin monimutkaiselta vaikuttanut. Netistähän löytyy ruokalistoja, jos sieltä ottais mallia. Sitten voisin tarkistuttaa sen teillä:) Ankkis ainakin osaa varmaan korjata virheet;)

Mutta nyt lopettelen. Taidan painua tuonne karppaus sivuille. Vähän huvittais alkaa kokeillä vähähiilihydraattista ruokavaliota mutta pitäs saada mies mukaan. Sille tekis hyvää kyllä; painoa yrittää pudottaa ja syö kyllä pelkästään hiilareita vaan. Toki tiedän, että ns. normaali ruokavaliollakin saa painoa pudotettua mutta ei noin, miten mies yrittää... Tuo karppaus tekis hyvää mulle siinäkin mielessä, että salilla kun käy niin kasvais nuo lihaksetkin. Ei tahdo tulla täyteen vaadittu proteiinimäärä vuorokaudessa kun en tykkää raejuustosta ja rahkaa saan vedettyä vain purkillisen päivässä.

Hmmm...Mitähän mahtaa Pile olla mieltä karppauksesta?!? Jos sitä ei vie ihan äärimmäisyyksiin vaan tarkkailee hiilarien laatua..?

Nyt surffailemaan.

T-P

Vierailija
12/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseksi Tomeralle!

Mä olin mielenkiintoisen näköinen,villatrikoissa ja säärystimissä,telttatakki päällä kun mitkään laskettelukamat ei enää mee.Ja syysherra tosiaan lastenrinteen vieressä kiukutteli ja kieri lumessa kun ei päässyt kilpailuun mukaan isosiskon-ja veljen kanssa...

L

Vierailija
13/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu, ihanaa jos taudit parempaan suuntaan, kunpa Typykin paranis!

Tomera, kotipalvelutyyppi perui..pah..ottaa loppuviikosta yhteyttä! On tainneet nää loppuvuodet vauvat juu tehdä sopimuksen, et ei nukuta kunnolla ja kitistään..no ei tää oo ikuista, mut hetket tuntuu vuosilta!

Tea, ihanalta kuulostaa kun teillä kiva piha ja asukaspuisto ym, meillä niin ankee piha, missä ei koskaan ketään ja puistokin syvältä.

Helli, tulehan kertomaan kuulumisia kun jaksat!

Leannalla ne viikot lentäneet!!

Öttis. kiva kun Veetin pottailut sujuu!

Mulla tänään vapaailta! Sinne rukousiltaan menossa hyvien ystävien kanssa ja eka Selloon kahville. Just miehelle juttelin et ihan outo ja syyllinen olo, kun häivyn hetkeksi kotoa, vaikka oon hulluuden partaalla ollu täällä neljän seinän sisällä ties kuin kauan!! Ystävän mies tulee mun miestä auttamaan lasten hoidossa, saas nähdä miten ilta menee..yritän ysin pintaan olla kotona, mut en välttämättä ehdi!

Ihanaa kun kevät lähenee ja illat pitenee. Helpottais kevät näitä ulkoilujakin.. jos siis tulee lämmintä. Odotan niin kesää! Nea muutes nykyään käy ihan itse potalla ja itse alkanut vähäsen pukemaankin. Helpottaa mua hurjasti, kun ei tartte avustaa vessareissuissa, paitsi tietty jos kakalle menee, niin pyyhkimään mun on mentävä.

Nekku heräs, lopettelen. Ihme kyllä, Mini vielä nukkuu. Sadan vatkaus kerran jälkeen...

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
14/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi suuret kiitokset kaikille onnitteluista.

Sitten lyhyesti synnytyksestä, en tosin tiedä kuinka teitä kiinnostaa...Supistuksia aloin kellottamaan ti-ke yönä klo 00:30 ja koko ajan tulivat 4-5minuutin välein. 3 tuntia odottelin ennen kuin soitin Jorviin,siellä pyysivät olemaan niin kauan kotona kun vaan kykenen.No, klo 04 lähdettiin Jorviin, kun tuntui että enää en jaksa.Siellä laittoivat heti käyrälle ja jättivät miehen kanssa kahdestaan.45 minuutin päästä oli pakko kutsua kätilö,supparit tuli 2 min välein tosi kipeinä.Kätilö katsoi kohdunsuun tilanteen ja oli 5cm auki.Pääsin saman tien synnytyssaliin ja saatiin myös anestesialääkäri laittamaan spinaalipuudutusta.Se ei kyllä kovin nopeesti tehonnut,mutta helpotti kuitenkin paljon.Hetken päästä olikin jo 10cm auki,mutta ei minkäänlaista ponnituksen tarvetta.Varmaan tunti odoteltiin ja laitettiin tippa jotta supistukset tulisivat paremmin.Mitään ei silti tapahtunut,joten pakko oli alkaa ponnistaa kätilön käskystä.Ihan hirveetä oli,ponnistusvaihe kesti 27min ja tuntui että en vaan saa vauvaa ulos.Ihana kätilö jaksoi kuitenkin kannustaa ja vauva lopulta syntyi.Ihan erilailla osasi nauttia syntymähetkestä kun pojan kohdalla.En edes kunnolla muista kun poika syntyi,olin niin totaalisen poikki.Muutamia tikkejä laitettiin mutta mitään pahoja repeämiä ei tullut.

Nyt arki sujuu kohtalaisesti,ilman miestä en kyllä pärjäisi.Nyt jompi kumpi huomioi koko ajan poikaa.Vauva vaikuttaa ainakin vielä melko laiskalta syöjältä,välillä tosi pitkiä aikoja tissillä,sitten taas nukkuu.En tiedä miten tuollaiset maraton-imetykset onnistuu sitten kun ollaan kolmistaan.

Nopeasti selailin parin päivän pinot ja paljoa ei jäänyt mieleen.Öttikselle synttärionnittelut! Ja hyvä että Jatun tauti pikku hiljaa helpottaa.Jaksamista Enkelille!

Sen vielä sanon että on kyllä elämä sen suhteen ihanaa että pääsi vatsasta eroon! On pukeminenkin niin paljon helpompaa.Tai en tiedä miten Tea,Tiivii ja Leanna koette vatsan mutta minä en siitä loppuaikoina nauttinut.

Helli,poika ja neiti 6vrk

Vierailija
15/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olis onnittelumalja på svenska?

Vierailija
16/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman huonoin sairastaja täällä hei. Kypsyttää jo ja vasta toinen päivä menossa, pää tuntuu räjähtävän ja hengittäessä sattuu. Olen yrittänyt olla niin iisisti kuin vain vilkkaan 2veen kanssa voi, mutta kovin hyvältä ei tunnu.Miten sä Jatu oikein jaksoit/jaksat, sun tilanteessa mulle olisi saanut varata ajan jo psykologilta! Alkaa kyllä kauhistuttaa tuo matkustus, en halua samanlaista jälkitautia kuin heinä-elokuussa, hengenahdistus oli aivan kamalaa.

Hieno juttu Enkeli, että pääset tuulettumaan. Nauti, äläkä tunne huonoa omaatuntoa, edes sitten, vaikka kotona ei kaikki olisi mennytkään ihan nappiin. Olet oman aikasi ansainnut ja paremmin jaksavan äidin myötä jaksaa myös muu perhe paremmin. Höh sitä kotiapua, ole tiukkana niille siitä, että ihan oikeasti sitä tarvitsette. Minin mahalle ei voi lähettää muuta kuin puhalluksia, kovin on takkuinen pienen tie. Onko Nean pelot vauvaa kohtaan yhtään helpottaneet?

Enkelin lisäksi sympatiaa ja lämpimiä halauksia myös muille vauvoja kanniskeleville ja nukuttaville. Kovin vähäunisia tosiaan ovat nämä loppuvuoden lapsoset, asiaan pikaista muutosta toivon.

Yniksen ongelmaan on näin näkemättä vaikea sanoa mitään. Laita kuva! Meillä kivoimmat kalusteet on perintöä, muut ei niin kivat (joista voisin luopua heti) ovat sitten tätä halpis linjaa: askoa,iskua, ikeaa. Pidän tosi paljon kaikesta vanhasta, jos meillä joskus on enemmän tilaa, haluan heivata pihalle nämä inhoamani kalusteet ja hankin vanhaa tilalle. Vien ne sitten Lilalle kunnostettavaksi. Lilan olen siihen mennessä puhunut perustamaan oman entisöinti firman sen navettaan:D Aikaa on!:D

Ai niin Alli, sinulle piti todeta, että minä olen kanssa oikea himohiihtäjä. Mikään ei voita tuota kokonaisvaltaista kuningaslajia ja kun se vielä tapahtuu ulkona. Nam!

Minä olen antikäsityö ihminen näissä perinteisissä lajeissa: kutominen, ompelu jne. Kun tarvitsen pikku kotiini jotain, verhoja, peittoja jne. kutsutaan äitini apuun ja kun pitää korjata vaatteita jne. kutsutaan anoppi apuun. Mutta itse tykkään huovuttaa, askarrella kortteja, tehdä koristeita ja kransseja varsinkin jouluna jne. Nyt tekisi mieli tehdä hiukan puutöitä, jotain kivoja kylttejä riihien oviin niiden asukkaista.

Haalareista kokemusta on reimasta ja remusta. Sekä 86cm talvivauvamalli oli remu ja 80cm välikausihaalari myös. Oikein hyvä hinta-laatusuhde, jotenkin paksumpi se talvihaalari kuin reima. Nyt sitten välikausihaalari on 98cm reimatec ja talvihaalari 92cm reimatec. Remun 92cm talvihaalari oli liian nafti riittääkseen koko talveksi, 98cm taas ihan liian iso. 92cm reimatec on reilu, niin että menee koko talven. Reimatec on minusta jo ihan järjettömän kallis, mutta miehen sanoin:mieluiten Motille kunnon haalari, joka pitää vettä, kuin sellainen, että jotain menisi läpi. Motti kun on ihan tarpeeksi kiukkuinen aina muutoinkin:D:D:D. Motti on pieni, alle 90cm ja painaa noin 12 kg.

Meilläkin on ihan kamala sotku, jos hiukan hiljakseen raivailis ja ilmoittais miehelle, että saa ulkoiluttaa Motin,minä jätän se suosiolla väliin.

Minusta Saamuska sanoi sen niin ihanasti: yhdestä eli syysmammoista en luovu. Muistakaa muutkin se!

Olette huippuja!

Aavis ja Motti

Vierailija
17/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa. Ei vaan ehdi missään välissä kirjoittelemaan..

On ollut vieraita ja on yritetty ulkoilla ainakin kerran päivässä ja .. sen sellaista. Nyt kun vielä muistan

Helli Onnittelut vauvasta!!!! Itse tuntuu että meillä on jo ISO tyttö. Pitää jo lelua kädessä ja nauraa (hirnuu) kunnolla. Onko siitä kuitenkin vasta 2½ kk kun itse oli synnyttänässä, niin se unohtuu.

Öttikselle myös Onnittelut! Ja Enkelille hauskaa iltaa!!!

Kommentoin mitä muistan.. Haalareine on ollut Jonatania ja sitä sen halpismerkkiä Motionwearia ja hyviä on olleet. Varsinkin syys/kevät kosteussuojahaalareista oon tykännyt. Ostin yhden (en muista merkkiä) haalarin Anttilasta 100cm ens talveks (oli niin halpa) mut taitaa olla liian vielä silloinkin iso. NYt käytössä 92cm Jonatan haalari, onneksi on punasininen niin menee tytölle kans kun kasvaa. Ja tuleva 98cm keväthaalari on kans keltasininen joten onneksi älysin ajatella värejä jo ennen kun tiesin kumpi tulee.

Meillä elo on vähitellen rauhoittunut ja Lennin pientä temppuilua lukuunottamatta on voitu hyvin ja vauva kasvaa. pieni temppuilu on sitä että äidillä ei voi olla Venni sylissä ja toinen käsi puhelimellä samaan aikaan tai Venniä nipistetään tai vedetään sukasta tai tavaroita heitellään. Selvää mustasukkaisuutta siis! Mut jos Venni on sitterissä eikä äiti hirveästi kiinnitä huomiota niin Venni saa suukkoja ja haleja ja on " mun vauva" Lennistä. Yötkin on Vennillä paljon parempi unisia kuin veljellään silloin vauvana. Joskus jopa 8 tuntia putkeen mut niitä huonompiakin öitä löytyy.

Me kans ostettiin sukset viime viikolla Lennille. Kerran kokeitiin jo ja ihan kivasti poika tosiaan " käveli" niillä. Luistimia ei ehkä ihan vielä hommata. Pulkka ostettiin uusi kun eka oli sellainen vauvapulkka ja ihan liian pieni jo Lennille. Mitäs vielä kertoisin arjesta.. No, en enää mitään kun tytteli just kuuluu heräilevän ja isäntä on nukkumassa kun lähti taas neljän jälkeen aamulla töihin, joten...

Hyvät Jatkot! Reeli ja Lenni ja Venni

Vierailija
18/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen ollut ihan puhki. Pitkästä aikaa nukuin yön ilman monia heräilyjä (vaikka levottomia unia näin kyllä) ja se selvästi tuntuu.

Tuli mieleen kysymys moniallergisten lasten äideille. Yllättäen pompahti mieleen, kun esikoinen suoraan laittoi taas lautasen pois ja sanoi, ettei ole hyvää ruokaa:) Eli onko pienellä ruokavaliolla elävillä lapsilla varaa enää olla nirsoja? Syödäänkö teillä kaikkea mitä voidaan, vai kapeneeko ruokavalio vielä nirsoilun takia?

---tuli pieni tauko. Pikkuneiti söi kaksi kebakkoa ja puoli teemakulhollista perunamuussia ja huuteli " haluaisin lisää" :) Arvatkaa lämmittääkö sydäntä:)

Kalusteista. Olen katsellut netistä Askon, Iskun ja nyt Vepsäläisenkin valikoimia eikä oikein sitä sopivaa senkkiä ole löytynyt. Voin vaikka myöhemmin tänään koittaa laittaa kuviakin, jos joku keksii jotain ideoita.

Hilu, arvelinkin heti alkuun, että voi iskeä tekemisen puute. Sen takia kehotinkin keksimään korvaavaa tekemistä (joo, on varmaan helppoa) tupakka-tauoille. Osaatko neuloa tai oisko jotain vastaavaa hommaa? Tai tekstaile kavereille. Eiköhän sitä opi olemaan ilman niitä tupakkahetkiä ihan tekemisen kannaltakin.

Nyt huudellaan apuja. Enkeli, pidä kiinni siitä, että kotiapu tosiaan tulee!

T: Ynis

Vierailija
19/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas taas tuhlattua. Venlalle piti vaatteita ostaa ja pitää vielä paljon lisää ostaakkin. Meinasin ensin että huuto.netistä vaatteita katsoisin, mutta päätin sitten hennesiin ostoksille mennä. Kaikilla tutuilla on vain poika lapsia niin ei keneltäkään saa/ pysty ostamaan tytön vaatteita. Mulle muutenkin tuottaa suurta vaikeutta löytää Venlalle kivoja vaatteita. Pikkuiselle pojalle köytäisin vaikka kuinka paljon ihanaa ostettavaa.

Kiitokset onnitteluista.

Helli kiitos synnytyskertomuksesta. niitä on aina mukava lukea. Venlan synnytystä en halua ajatella, se vieläkin kauhistuttaa ja mietityttää.

Juup mutta jos menis sohvalle lepäilemään kun lapsoset on niin tyytyväisiä isin kanssa.

Öttis jälleen

Vierailija
20/26 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pinoja pystyssä mun kaa:) Eli ei muuta kuin tänne vaan kirjoitteleen:) Sehän se taitaa olla se pahin juttu vierotusoireiden jälkeen, ettei keksi korvaavaa tekemistä. Tule meille liimaamaan satoja ja taas satoja valokuvia...

Voi räkä kun on vaikea keksiä tekemistä sisätiloissa Onnille näin pitkäksi päiväksi. PItäs ehkä aktivoitua askartelun tai muun sisätouhun tiimoilta mutta kun ei mulla riitä mielikuvitus. Onni tuossa joku aika sitten vinkui naapurin tyttöä meille ja olis halunnut lumitöihin ja vaikka minne. Mutta en viitsi palelluttaa -25 pakkasessa.

Eikä tuo mun vähähiilarinen ruokavalio kyllä onnistuis ikinä. Söin sen mukaan ruuan tänään ja äsken vetäsin pullakahvit. En vaan pysty luopumaan pullasta! On mullakin ongelma.

Ai niin, Öttikselle synttärionnea myöhässä! Ollappa yhtä nuori! Muistan kun veljeni täytti 25 ja itse olin 19, ajattelin että onpas tuo velipoika vanha, jo neljännes vuosisata tuli täyteen! Sitten kun itse täytin 25, tunsin oloni hieman nuoremmaksi;) Joskin muistan kyllä, asuttiin Pietarsaaressa vielä tuolloin ja oli yöksi töihin meno. Mietin silti, että olenpa minä vanha! Kai se oli joku päivän mittainen ikäkriisi. Kesällä tulee 30 täyteen, mitenhän siitä selviää?!?!

Ampia ei ole kuulunna eikä näkynnä! Huhuu!

Taidan poistua taas vaihteeksi.

T-P