Lassie Suprafil -haalari? KOKEMUKSIA?
Onko jollain kokemusta Lassie Suprafil-haalarista? En ole varma, menikö mallin nimi oikein, mutta tarkoitan semmoista haalaria, missä aleosa onkuin sadehousuissa. Kestääkö? Hengittävä? Miten hyvin pitää vettä yläosa?
Meillä ei ole ollut koskaan " pihahaalareita" eli huonompia ja parempia ulkovaatteita (kaupunkitakit kyllä on ollut erikseen, duffelit, tms. millä ei sitten ulkona ole tietenkään rymytty), mutta tämän talven kokemuksella alan menettää uskoni eli epäilen, kestääkö nuoremmalla hänellä ostamani Ticketin setit (raindrop ja splash) tai edes remun ulkohousut.
Meidän tarhan piha on aika kurja ja vain todella huonoilla keleillä on noiden kosteussuojattujen vaatteiden päälle laitettu kurahousut, niin kosteussuojavaatteista sen kyllä huomaa. Kulutettavaksi ne tietysti on ostettu ja siinä mielessä en ole säästellyt, mutta nyt mietin, pitäisikö kuitenkin ostaa yksi " rönttähaalari" .
Mikä se sitten olisi, en tiedä. Eilen katsoin Prismassa ruokaostoksilla tuommoista Lassieta, oli kaakaonruskea ja aika kirkas lime ja joku pieni valkoinen osa. Ei ehkä tyylikkäin mahdollinen, mutta hintakin oli jotain 55¿. Toinen vahva vaihtoehto olisi varmasti Ticketin Ufo. Ne on kuitenkin paksumpaa kangasta kuin nuo rainsetit.
Sanokaas, mitä tehdä!? =) Kiitos.
Kommentit (6)
joten menee hieman aiheen vierestä, mutta sinne päin sentään ;)
Olen noita haalareita kaupassa hypistellyt ja miettinyt, että olisivat varmaan kätevät, mutta nyt kokeiltuani Suprafill-talvirukkasia olen hieman korjannut mietteitäni. Ovat kyllä varmaan siis muuten hyvin kätevät, mutta hiostavat paljon, joten rukkaset ovat kuitenkin märkinä käytön jälkeen (aluksi luulin, että falskaavat, mutta kokeiltuani hanan alla totesin, että johtuneekin tuosta hiostamisesta).
Ajattelin kuitenkin, että etelän talveen olisivat edelleen kätevät, kun tuntuu olevan aika kuriskelejä koko ajan, mutta ehkä välikaudeksi liian hiostava meidän tytölle. Vai ajattelinko ihan väärin päin?
eli itsekin mietin onko liian hiostava välikauteen. Siksi jäi vielä kauppaan. Kun Reimatecitkin ym on liian kuumia keväällä, kun aurinko paistaa. Toisaalta mietin, jos ostaisin tuon Suprafillin kylmemmälle säälle ja Name Itin sadeasun (ohut " tuulipuku" , mutta pitää vettä) lämpöisemmälle säälle.
Noita hanskoja ollaan käytetty talvella ja ovat olleet hyviä ja lämpöisiä, mutta kuivuvat hitaasti.
että syli kastui ihan litimäräksi eli ei sovellu kunnon märkäleikkeihin mielestäni.
ja olen ollut todella tyytyväinen. Ainoana miinuksena olen kokenut että räntä/vesisateella yläosa ei niin hyvin " hylji" vettä mutta ei ole kuitenkaan läpimäräksi asti kerenneet kastua. 86cm haalarssa kurahousu-materiaali menee edestä vähän vyötärön yläpuolelle,mutta 104cm haalarissa takaa vyötärölle ja edestä polviin saakka. Silti ovat kuivana pysyneet. Molemmilla on myös samaa materiaalia olevat rukkaset ja minäkin aluksi luulin että falskaavat mutta hiostavat aika paljon,nopeiten saa kuivumaan kun kääntää nurinpäin. Pitäisi kokeilla auttaako jos laittaa ohuet villalapasen väliin??! niinhän laitetaan kumikenkiinkin villasukka..
Itsekkin olen miettinyt ostaisinko myös välikaudeksi samanlaiset haalarit mutta olen tainut päätyä ihan normaaleihin kosteussuoja- haalareihin + tarvittaessa kurahousuihin ja ei-kosteussuojattuihin ulkovaatteisiin..
Ehkä joku tavallinen haalari, Ticketin Ufo, tms kuitenkin kotiutuu meille, jos löydän vielä limenä.
2-vuotiaalla. Hyvin toimi tässä etelän loskassa. Mutta oli myös tosi lämmin haalari. Toisaalta hyvä niin ei tarvitse juuri mitään alle. Meidän talviversiossa oli sellainen irroitettava vuori, mikä pitikin haalarin lämpimänä kun vain kuorta tarvitsi pestä. Tämä haalari oli myös tarhan tätien suosikki, kun ei tarvittu kuriksia. Toisina meillä oli samaan aikaan Lenne ja Reimatec (äiti vähän osteli....)
Välikausihaalarista en osaa sanoa, mutta tuo talviversio oli hyvä varsinkin hinta-laatusuhteeltaan. Odottaa kaapissa uudenveroisena pikkusiskoja