Katsekontakti
Mitä kokemuksia teillä on katsekontaktista, jos olette miehet jostain naisesta kiinnostuneita? Katsotteko silmiin ja kokeilette löytyykö vastakaikua? Naiset tietty myös.
Onko avoin silmiin katsominen usein siis merkki kiinnostuksesta?
Kommentit (44)
Jokunen kk sitten oli täysin hämmentävä katsekontakti. Tai niitä oli monta. Työpaikallani tuli käymään vieras, oli koko päivän meillä palavereissa, joissa en itse ollut mukana. Muuten kyllä juttusilla keittiössä, kahvipöydässä jne. Aina kun juteltiin, katsottiin toisiamme täysin suoraan ja häpeilemättä silmiin. Kauan, liian kauan. Vielä lähtiessään mies oikein kääntyi ja otti minuun tällaisen pitkän katsekontaktin. Hymyilin. Pikkuisen jäi kutkuttamaan ja toivon että tämä tyyppi tulee toistekin käymään. Jos sama silmäpeli jatkuu, niin joutuu varmaan jotenkin viestittämään seksuaalista kiinnostusta, en vaan tiedä miten! En sentään mitään irstaita eleitä ala tekemään ,😀
Vierailija kirjoitti:
Jokunen kk sitten oli täysin hämmentävä katsekontakti. Tai niitä oli monta. Työpaikallani tuli käymään vieras, oli koko päivän meillä palavereissa, joissa en itse ollut mukana. Muuten kyllä juttusilla keittiössä, kahvipöydässä jne. Aina kun juteltiin, katsottiin toisiamme täysin suoraan ja häpeilemättä silmiin. Kauan, liian kauan. Vielä lähtiessään mies oikein kääntyi ja otti minuun tällaisen pitkän katsekontaktin. Hymyilin. Pikkuisen jäi kutkuttamaan ja toivon että tämä tyyppi tulee toistekin käymään. Jos sama silmäpeli jatkuu, niin joutuu varmaan jotenkin viestittämään seksuaalista kiinnostusta, en vaan tiedä miten! En sentään mitään irstaita eleitä ala tekemään ,😀
Minulla oli samanlainen jokunen vuosi sitten, kun saman organisaation joku asiantuntijanainen tuli kauempaa meille päiväksi ohjaamaan joitakin. Emme olleet nähneet koskaan, mutta ensi katseesta sytyin heti ja hänkin katseli minua pitkään kiinnostuneen oloisena silmiin välillä. Tosi haluttava muodokas nainen keski-iässä.Varmasti kiihkeä on. Harmitti kun en päässyt lähempään keskusteluun....
Vierailija kirjoitti:
Itse en välillä huomaa kuinka julkeasti tuijottelen houkuttelevan näköisiä miehiä. Välillä tuntuu kiusalliselta havahtua miten on vahingossa jäänyt katselemaan jotain hyvännäköistä miestä. Onneksi en ole vielä joutunut tästä ongelmiin.
Se on se ero onnennelin hyväntahtoisen hymyn välillä ja poliisin skannaavan tiukan ilmeen välillä. Hymyillen tuijottelua yleensä pidetään kivana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut itse ymmärtää, että katsekontakti on jokin hyvin intuitiivinen tapa viestittää kiinnostusta. Mä itse en vaan aiemmin ole osannut lukea kehossa herääviä tuntemuksia ja olen yrittänyt selittää tilanteita järkeilemällä.
Vilkaisu, lyhyt katseiden kohtaus, ei välttämättä tarkoita mitään. Silloin jompi kumpi tai molemmat lopettavat katsekontaktin melko nopeasti. Omassa kehossa ei synny mitään reaktiota.
Mutta kun katseet kohtaa ja huomaat esim. miehen vain avoimesti pitävän katsekontaktin sun silmissä, katsovan syvälle silmiin, silloin mä koen koko kehossa sellaisen seksuaalisen virittymisen aallon. Tunnen intuitiivisesti, että välillämme on kemiaa tuon tuntemattoman ihmisen kanssa.
En uskonut tällaisiin juttuihin ennen kuin eräs harrastuksesta tuttu mies tuli kerran sitten kertomaan mulle, että hän oli ollut musta kiinnostunut. Olen tuon jälkeen alkanut uskoa, keho ja intuitio todellakin
Allekirjoitan kirjoituksesi täysin oman kokemukseni perusteella. Aluksi menin hämilleni omien reaktioideni voimakkuudesta lähinnä elämäntilanteeni vuoksi, mutta pian pääsin sinuiksi jännien tuntemusteni kanssa. Niin vahva kemia välittyi pelkistä katseista ja muutamasta viattomasta juttutuokiosta, että ellei mies olisi ehtinyt tekemään aloitetta, olisin tehnyt ensimmäisen siirron itse. N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut itse ymmärtää, että katsekontakti on jokin hyvin intuitiivinen tapa viestittää kiinnostusta. Mä itse en vaan aiemmin ole osannut lukea kehossa herääviä tuntemuksia ja olen yrittänyt selittää tilanteita järkeilemällä.
Vilkaisu, lyhyt katseiden kohtaus, ei välttämättä tarkoita mitään. Silloin jompi kumpi tai molemmat lopettavat katsekontaktin melko nopeasti. Omassa kehossa ei synny mitään reaktiota.
Mutta kun katseet kohtaa ja huomaat esim. miehen vain avoimesti pitävän katsekontaktin sun silmissä, katsovan syvälle silmiin, silloin mä koen koko kehossa sellaisen seksuaalisen virittymisen aallon. Tunnen intuitiivisesti, että välillämme on kemiaa tuon tuntemattoman ihmisen kanssa.
En uskonut tällaisiin juttuihin ennen kuin eräs harrastuksesta tuttu mies tuli kerran sitten kertomaan mulle, että hän oli ollut musta kiinnostunut. Olen tuon
Minä olen miehenä kokenut tuon saman voimakkaan eroottisen latutumisen tunteen monesti kun olen nähnyt "oikeanlaisen" naisen ja katsekontakti on syventynyt kunnolla. Jopa lähes erektioon asti joskus nuorempana se on johtanut, ei kuitenkaan kuin joskus sitten myöhemmin seksiin. Ihana tunne se on joka tapauksessa kun huomaa, että sytyttää naista myös.Olen ollut aina kai aika seksuaalinen luonne, mutta en mikään adonis , komistus varmaan ollenkaan.
Ei me ulkonäöltämme keskitason naiset ihan näin hölmöjä olla. Jos sellainen mies alkaa tuijotella herkeämättä, jolla olisi mitä ilmeisemmin runsaasti valinnanvaraa, niin kyllä mun ensimmäinen ajatus on, että nyt on niin kova panetus, että pitäisi saada helppoa p****a. Ei se nyt niin kovin imartelevaa ole. Eikä multa tai monelta muulta tavalliselta naiselta kyllä myöskään saa niin helpolla, etteikö sitä samalla vaivalla vonkaisi joltain omantasoiselta eli viehättävämmältä naiselta.
Tasoteoriasta höyryäviltä miehiltä tuppaa unohtumaan sen, että vähemmän viehättäville naisille on käynyt hyvin selväksi ihan pikkutytöstä alkaen, että he ovat kanssasisariaan huonompia siinä naiseuden olennaisimmassa asiassa eli viehättävyydessä. Ns. keskitason naiset ymmärtävät siksi jo varhain, että heidän täytyy pärjätä elämässä muilla avuin, koska ulkonäöllä he eivät pärjää. Ulkonäköön kohdistuva huomio on vähemmän viehättävälle naiselle joko negatiivista tai epäilyttävää, koska ei tällainen nainen todellakaan oleta, että miehet lähtökohtaisesti osoittaisivat ainakaan aitoa kiinnostusta ulkonäön perusteella. Ja varmaan aika moni on ainakin joskus ajatellut, että omakin kumppani on joutunut tyytymään vähemmän näin rumaan, koska ei saanut parempaa. Sellaista rumaa tyttöä kun ei ole, jolle ei teinivuosina olisi joku avuliaasti valottanut, ettei noin ruma koskaan voi saada miestä.
Keskustellessa on kohteliasta pitää katsekontakti, suomalaisille se tosin voi joskus olla vaikeaa. Ei hyvät käytöstavat minusta tarkoita mitään sen erityisempää. Jos mies taas katsoo pitkään minun suuntaani, niin yleensä ajattelen hänen katsovan ensisijaisesti jotain toista henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta. En kuulu siihen miesten parhaaseen 10 prosenttiin, joita naisten 90% haluaa, joten pitää olla varovainen siitä ketä, kuinka ja milloin katsoo. Muutaman kerran tullut tehtyä väärä analyysi, ja vastaanotto on ollut sen mukainen, sellaista en halua enää. Naisellehan ei ole ongelma jos mies katsoo, päinvastoin, he toivovat että heitä katsotaan. Ongelma tulee siitä jos alempitasoiset miehetkin katsovat ja lähestyvät. Tällöin kyseessä on ällöttävä ahdistelu. Kymppiprosentin miehen tekemänä sama asia on ihanaa, välitöntä flirttiä.
Mutta asiaan. Näkemykseni mukaan jos nainen välttelee katsetta tai kääntää katseensa heti pois tarkoittaa: "Älä lähesty, ei kiinnosta". Jos huomaan naisen katsovan minua, ja huomaan uudelleen saman, nainen voi ehkä olla kiinnostunut. Voi olla kyse siitäkin että ajattelee jotain tyyliin "luuleekohan tuokin persjalka kääkkä itselleen vielä jonkun löytävänsä...?" tai "tuo ukko muistuttaa sitä
Kommenttini oli siis tarkoitettu vastaukseksi tähän./28
Vierailija kirjoitti:
Ei me ulkonäöltämme keskitason naiset ihan näin hölmöjä olla. Jos sellainen mies alkaa tuijotella herkeämättä, jolla olisi mitä ilmeisemmin runsaasti valinnanvaraa, niin kyllä mun ensimmäinen ajatus on, että nyt on niin kova panetus, että pitäisi saada helppoa p****a. Ei se nyt niin kovin imartelevaa ole. Eikä multa tai monelta muulta tavalliselta naiselta kyllä myöskään saa niin helpolla, etteikö sitä samalla vaivalla vonkaisi joltain omantasoiselta eli viehättävämmältä naiselta.
Tasoteoriasta höyryäviltä miehiltä tuppaa unohtumaan sen, että vähemmän viehättäville naisille on käynyt hyvin selväksi ihan pikkutytöstä alkaen, että he ovat kanssasisariaan huonompia siinä naiseuden olennaisimmassa asiassa eli viehättävyydessä. Ns. keskitason naiset ymmärtävät siksi jo varhain, että heidän täytyy pärjätä elämässä muilla avuin, koska ulkonäöllä he eivät pärjää. Ulkonäköön kohdistuva huomio on vähe
Mitä ihmettä nyt taas! Olen ihan keskivertonainen, mutta en kyllä allekirjoita tätä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tasoteoriasta höyryäviltä miehiltä tuppaa unohtumaan sen, että vähemmän viehättäville naisille on käynyt hyvin selväksi ihan pikkutytöstä alkaen, että he ovat kanssasisariaan huonompia siinä naiseuden olennaisimmassa asiassa eli viehättävyydessä. Ns. keskitason naiset ymmärtävät siksi jo varhain, että heidän täytyy pärjätä elämässä muilla avuin, koska ulkonäöllä he eivät pärjää. Ulkonäköön kohdistuva huomio on vähe
Tottahan tuo on. Ulkonäössä, viehättävyydessä sekä saadun huomion määrässä nallekarkit eivät tosiaankaan mene tasan. Kyllä sen hyvin pian oppii ymmärtämään vähemmille karkeille jäänyt, olipa sitten kyseessä mies tai nainen. Kuitenkin väitän että keskitasoisetkin saavat jonkin verran huomiota, koska siihen keskitasoon kuuluu kuitenkin isoin osa niin miehistä kuin naisistakin. Ei niitä kymppiprosentin miehiä riitä kaikille naisille, eikä niitä kedon kauneimpia kukkia kaikille miehille. Kun tämä on todettu, niin vedetään johtopäätökset ja toimitaan sen mukaan, siis tarkastetaan omia vaatimuksia.
Ulkonäkö ei ole ratkaiseva tekijä pariutumisessa, mutta hyvin tärkeä tekijä se on. Pariutuminen on kuin esterata. Pitää selvittää edellinen este päästäkseen seuraavalle. Ensimmäinen este on tutustumaan pääsy. Hyvän ulkonäön omaava pääsee tämän esteen ohi ikäänkuin "vapaataipaleella", hänestä ollaan kiinnostuneita ja häntä lähestytään. Seuraavilla esteellä, kun on tutustuttu, tulee sitten luonteen yhteensopivuudet, temperamentit, ynnä muut tekijät, jotka kuitenkin ovat loppujen lopuksi ne ratkaisevat jutut. Tänne asti päästäkseen on kuitenkin pitänyt omata vähintään riittävä ulkonäkö...
Onneksi suuri osa tutustumisista tapahtuu "puoliväkisin" harrastuksissa, työssä tai yhteisten tuttujen kautta, tällöin ulkonäön merkitys vähenee. Väitän että monen pariskunnan tiet eivät olisi koskaan vieneet yhteen, jos he olisivat kohdanneet "radalla". Eivät olisi kiinnittäneet toistensa ulkonäköön mitään huomiota, tai ainakin toinen heistä olisi näyttänyt mielessään punaista valoa. Sen sijaan esim. harrastuksissa tai yhteisten kaverien kautta tutustuen huomasivat toisensa, ja homma oli selvä.
Voi jeesus mitä haihattelua jonkun vilkaisun perusteella.
Lopettakaa itsenne vähättely!
Mun kasvoja haukkui yläasteella niin kaverit (tytöt) kuin oma sisko ja serkku. Olin kuulemma muuten hyvä, mutta kasvoista ruma, silmät kuulemma lähellä toisiaan ja pienet. Siskon mukaan olin ruma ja hän oli iloinen kun sai olla kaveri kauniiden tyttöjen kanssa. En saanut liittyä seuraan. Aikuisiällä sain kuulla eräältä kaverilta, että olin kasvoista niin ruma, ettei musta saisi kaunista mitenkään. 30 vuotiaana mietin Tinderin liittymistä ja erään kaverin mukaan mulla voisi olla vaikeuksia löytää sieltä seuraa, koska se oli täynnä kauniita naisia.
Mutta onneksi on miehiä! Miehet pitivät mua kauniina. Deittailin paljon miehiä ja sain kuulla olevani kaunis. Mun silmiä ja hymyä kehuttiin. Alkuun oli vaikea uskoa, mutta vähitellen itsetunto vahvistui. Sain huomiota yöelämässä, harrastuksissa, kavereiden kavereilta, Tinderissä jne. Minne meninkin niin miehet oli mulle aina kivoja ja huomaavaisia. Rakastan miehiä! :)
Jos sun ulkonäköä joku haukkuu, niin älä usko sitä. Ja älä ikinä hauku ja vähättele itse itseäsi.
Kuulostaa siltä, että olet ehkä ennemmin persoonallisella kuin perinteisellä tavalla kaunis - mutta kaunis kuitenkin! Ja muiden naisten ilkeät kommentit ovat olleet lähinnä kateutta, kuten ne usein ovat.
Minulle ei yksikään mies koskaan ole sanonut mitään kivaa ulkonäöstäni, ei edes nykyinen tai edelliset kumppanit. Fiksuina ihmisinä ovat olleet hiljaa. Ja vähän samahan se on, että pienimunaisella väittäisi olevan iso kuin kehuisi rumaa naista kauniiksi. Nuorempana kuulin kyllä jatkuvasti ilkeitä kommentteja, ajat toki olivat toiset ja varsinkin rumien naisten ulkonäköä oli ihan yleisesti hyväksyttyä arvostella pilkallisesti.
Kyllä vähemmän viehättäväkin nainen voi saada onnellisen parisuhteen. Minäkin olen saanut siitä huolimatta, etten varmasti ulkoisesti vastaa mieheni naisihannetta. Mutta toki ne vaihtoehdot ovat rajallisemmat, sillä nainen ei voi samalla tavalla kompensoida ulkonäön puutteitaan muilla ominaisuuksilla kuin mies. Jos mies on koulutettu, kohtelias ja hyvin toimeentuleva, niin näillä asioilla on jo korvattu paljon ulkonäön puutteita. Naisen ulkonäön puutteita ne eivät keskimäärin korvaa samassa mittakaavassa. Toki useimmiten riittää, että löytää sen yhden miehen, joka hyväksyy puutteet ulkonäössä ja viehättävyydessä. Sitä yhtäkuin voi tosin joutua aika lailla etsimään ja kokemaan matkan varrella kelpaamattomuutta. Ja tähän heimoon kuuluvat naiset eivät kyllä vahingossakaan kuvittele, että kukaan sillä silmällä katselisi. Perus kohteliasta käytöstä katsoa silmiin, jos keskustellaan.
"Ei me ulkonäöltämme keskitason naiset ihan näin hölmöjä olla. Jos sellainen mies alkaa tuijotella herkeämättä, jolla olisi mitä ilmeisemmin runsaasti valinnanvaraa, niin kyllä mun ensimmäinen ajatus on, että nyt on niin kova panetus, että pitäisi saada helppoa p****a. Ei se nyt niin kovin imartelevaa ole. Eikä multa tai monelta muulta tavalliselta naiselta kyllä myöskään saa niin helpolla, etteikö sitä samalla vaivalla vonkaisi joltain omantasoiselta eli viehättävämmältä naiselta."
Ompa katkera ja iloton näkökulma elämään. Mikäli joku sinun mielestä liian viehättävä katsoo sinua, on tuo ainoastaan kovassa puutteessa oleva, joka tietysti kuvottaa. Sitten perään mariset kuinka ei ole vientiä. Eli käytännössä itse tuhoat omat mahdollisuutesi.
"Allekirjoitan kirjoituksesi täysin oman kokemukseni perusteella. Aluksi menin hämilleni omien reaktioideni voimakkuudesta lähinnä elämäntilanteeni vuoksi, mutta pian pääsin sinuiksi jännien tuntemusteni kanssa. Niin vahva kemia välittyi pelkistä katseista ja muutamasta viattomasta juttutuokiosta, että ellei mies olisi ehtinyt tekemään aloitetta, olisin tehnyt ensimmäisen siirron itse. N27"
Nuorena miehenä tapasin erään ikäiseni naisen, joka katsoi syvälle silmiin keskustellessaan. Tuo oli aluksi oudon tuntuinen kokemus, mutta fiilikset muuttuivat kun siitä pääsi ohi. Opettelin hänen kanssaan pitkiin katseisiin ja se on kyllä iso asia. Tuon jälkeen minun ei ole tarvinnut tehdä aloitteita, vaan aloitteet ovat tuleet naisten puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen katseen tunnistaa, kun mies katsoo sillä silmällä, se katse on viipyilevä ja tietty, hieman tuhma ilme. Vaikea kuvailla, sanotaan että eroottisesti latautunut katse.
http://www.mikseri.net/artists/viattomat-kermiitit/mystinen-panoilme/39…
Olen kerran joskus nuorehkona työpaikalla tavannut ensi kerran erään ehkä viitisen vuotta itseäni vanhemman naisen, johon sytyin välittömästi. Ikinä en ole muulloin kokenut sellaista säväystä.
Tumma, melko kaunispiirteinen, sopivan muodokas, eittäin sensuelli olemus kaikkiaan, hehkui naisellisuutta ja se ihana katse...Se lumosi ja kiihotti. Hänkin taisi syttyä hyvin pian, katsoi takaisin aina kun puhuimme syvälle silmiin ja siitä alkoi pitkä flirtti hiljaisesti, hyvin salaa, vähitellen, kahdestaan jutellen kun oli mahdollista, pieniä kosketuksia, välillä vihjailevia puheita, toiveita jne. Hänellä oli kotona huono seksielämä, selkeä puute hellyydestä, oikeastaan juntti mies, mutta ei ollut uskallusta erota. Joutui usein masturboimaan salaa. Lopulta sitten pitkän ajan kuluttua koitti sattumalta mahdollisuus rakastella ihan sängyssä. Se oli huikeaa nähdä alasti ja saada hänet ja antaa hänelle kaipaamaansa nautintoa rauhassa.Puutteen todella huomasi sinä yönä orgasmien määrästä.. Se jäi sitten vain yhteen, kuitenkin ikimuistoiseen kertaan, kun tiemme töissä erosivat ja jatko ei onnistunut enää.
Viime viikolla kohtasin erään nuoren naisen, jonka kanssa tuli vaihdettua niin pitkät katseet että jäi mieleen. Tänään törmäsin tuohon samaan naiseen. Jälleen kerran katseemme kohtasivat mutta lopuksi naisen kasvoille tuli hymy. Minä varmaankin käänsin ensin katseen poispäin, mutta en voinut vastustaa kiusausta, vaan pienen hetken jälkeen käänsin katseeni naisen perään. Hän katsoi yhä minunuun hymyillen. Aah... Hitto mitkä fiilikset hän sai aikaiseksi.
39 Tuollaisia katsekontaktiin liittyviä tilanteita tällä aloituksella hain! Eli tilanteita, joissa ei vielä olla muuten tekemisissä, mutta alitajunta skannaa toisen kiinnostavaksi ja katseet kohtaa.
Noissa tilanteissa on jotain tosi kuumaa vibaa!
Yhä vieläkin kuulee naisten toistavan fraasia kuinka "mä en katsele miehestä muuta kuin silmiä, miehet katselee vain tissejä ja persettä".
Totta toinen puoli. Kun tutkimuksissa koehenkilöitten (sekä miehiä että naisia) asennettiin kamera joka kertoi katseen tarkan suunnan, paljastui että kyllä, miehet katsovat tissejä ja persettä, mutta katsovat myös kasvoja. Tämä ei liene yllättänyt ketään.
Sen sijaan naiset, jotka kuulemma eivät ole niin pinnallisia kuin miehet ja katsovat vain miehen silmiä, heistä paljastui että katsovat ensin kasvot, sitten perseen, sitten hartiat ja muun vartalon ja lopuksi katse palasi kasvoihin. Niin että se siitä hurskastelusta.
Tutkimuksessa selvisi myös että nuo katseet ovat usein niin nopeita että kyseinen ihminen itsekään ei huomaa niitä tehneensä. Kuitenkin, aivot ovat kyllä rekisteröineen pyllyn pinkeyden, tissien terhakkuuden tai kasvojen symmetrisyyden.
Eivät ne huomaamatta jää, vaikka kuinka yrittää itselleen todistella että "minä en ole niin pinnallinen että perseen tsekkaisin".
Ei se, että monet housu- tai hamemallit ovat perseestä tiukkoja ole sattumaa...