Katsekontakti
Mitä kokemuksia teillä on katsekontaktista, jos olette miehet jostain naisesta kiinnostuneita? Katsotteko silmiin ja kokeilette löytyykö vastakaikua? Naiset tietty myös.
Onko avoin silmiin katsominen usein siis merkki kiinnostuksesta?
Kommentit (44)
Se tilanne kun katseet kohtaavat. Näin miehenä olen huomannut, koska naisen katseessa on sitä jotain kiinnostusta.
Itse naisena katson keskustelukumppaneja esim. töissä silmiin pitkäänkin ihan ilman taka-ajatuksia. Miehet yleensä kääntävät katseensa ensimmäisenä pois. Sitten on tietenkin erikseen se pitkä katse, jossa upotaan toisen silmiin. Mutta se on eri juttu.
Minkälaisia taka-ajatuksia tulee ensimmäisenä mieleen?
Useinkin koitan katsella kaupungilla naisia silmiin. Lyhyt kontakti joka katkeaa heti kun sen kontaktin saa luotua, ei paljon merkitse, kunhan ystävällisyyttä. Mutta olen myös ihastunut metrossa vastapäätä istuneeseen tyttöön, kun tuli aika pitkä katsekontakti että huhhuh.
Katson normaalisti ihmisiä silmiin kun keskustelen. Tuo ei ole mitään. Tunnelataus nousee merkittävästi kun syvä katse silmiin jatkuu pidempään ja naisen ilme muuttuu, esim. pieneen hymyyn. Tuollainen tilanne jää positiivisella tavalla mieleen. Tietenkin mietin onko myös naisella herännyt huomio minua kohtaan ja millaiset ajatukset naisella on minua kohtaan.
Kyllä sen katseen tunnistaa, kun mies katsoo sillä silmällä, se katse on viipyilevä ja tietty, hieman tuhma ilme. Vaikea kuvailla, sanotaan että eroottisesti latautunut katse.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen katseen tunnistaa, kun mies katsoo sillä silmällä, se katse on viipyilevä ja tietty, hieman tuhma ilme. Vaikea kuvailla, sanotaan että eroottisesti latautunut katse.
Aiheuttaako tuollainen katse naisissa minkäänlaista halujen heräämistä? Mikäli mies on muuten sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaako tuollainen katse naisissa minkäänlaista halujen heräämistä? Mikäli mies on muuten sopiva.
Tottakai herättää! Mutta jos mies ei ole yhtään houkutteleva tai sopiva niin sitten tuntuu vain kiusalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai herättää! Mutta jos mies ei ole yhtään houkutteleva tai sopiva niin sitten tuntuu vain kiusalliselta.
Mukava lukea naisen näkökulmaa asiaan. Itselle on yksittäiset hetket, sopivien naisten kanssa jääneet niin hyvin mieleen että tilanteet ovat tulleet joskus jopa fantasioihin. Noissa tapauksissa mielikuvitus on mennyt hieman pidemmälle.
Mä olen alkanut itse ymmärtää, että katsekontakti on jokin hyvin intuitiivinen tapa viestittää kiinnostusta. Mä itse en vaan aiemmin ole osannut lukea kehossa herääviä tuntemuksia ja olen yrittänyt selittää tilanteita järkeilemällä.
Vilkaisu, lyhyt katseiden kohtaus, ei välttämättä tarkoita mitään. Silloin jompi kumpi tai molemmat lopettavat katsekontaktin melko nopeasti. Omassa kehossa ei synny mitään reaktiota.
Mutta kun katseet kohtaa ja huomaat esim. miehen vain avoimesti pitävän katsekontaktin sun silmissä, katsovan syvälle silmiin, silloin mä koen koko kehossa sellaisen seksuaalisen virittymisen aallon. Tunnen intuitiivisesti, että välillämme on kemiaa tuon tuntemattoman ihmisen kanssa.
En uskonut tällaisiin juttuihin ennen kuin eräs harrastuksesta tuttu mies tuli kerran sitten kertomaan mulle, että hän oli ollut musta kiinnostunut. Olen tuon jälkeen alkanut uskoa, keho ja intuitio todellakin tietää/aistii asioita. Ja olen tuon jälkeen kokenut vastaavia katseita ja saanut aina saman kehon reaktion.
Ap
Itse en välillä huomaa kuinka julkeasti tuijottelen houkuttelevan näköisiä miehiä. Välillä tuntuu kiusalliselta havahtua miten on vahingossa jäänyt katselemaan jotain hyvännäköistä miestä. Onneksi en ole vielä joutunut tästä ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut itse ymmärtää, että katsekontakti on jokin hyvin intuitiivinen tapa viestittää kiinnostusta. Mä itse en vaan aiemmin ole osannut lukea kehossa herääviä tuntemuksia ja olen yrittänyt selittää tilanteita järkeilemällä.
Vilkaisu, lyhyt katseiden kohtaus, ei välttämättä tarkoita mitään. Silloin jompi kumpi tai molemmat lopettavat katsekontaktin melko nopeasti. Omassa kehossa ei synny mitään reaktiota.
Mutta kun katseet kohtaa ja huomaat esim. miehen vain avoimesti pitävän katsekontaktin sun silmissä, katsovan syvälle silmiin, silloin mä koen koko kehossa sellaisen seksuaalisen virittymisen aallon. Tunnen intuitiivisesti, että välillämme on kemiaa tuon tuntemattoman ihmisen kanssa.
En uskonut tällaisiin juttuihin ennen kuin eräs harrastuksesta tuttu mies tuli kerran sitten kertomaan mulle, että hän oli ollut musta kiinnostunut. Olen tuon jälkeen alkanut uskoa, keho ja intuitio todellakin
Luulen sinun olevan oikeassa. Pidempi katsekontakti ei kuitenkaan tarkoita halua parisuhteeseen, tai välttämättä edes seksiin. Tuo voi tarkoittaa vain että mies kokee sinun joillain tavalla mielenkiintoisena. Voi olla kyse myös seksuaalisesta vetovoimasta.
Häviääkö sinun seksuaalinen virittyminen kun kohtaaminen on ohi ja musteletko noita tilanteita jälkeenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskonut tällaisiin juttuihin ennen kuin eräs harrastuksesta tuttu mies tuli kerran sitten kertomaan mulle, että hän oli ollut musta kiinnostunut. Olen tuon
Olen eri, mutta itselle on jäänyt mieleen useita tällaisia kohtaamisia vuosien varrelta, joissa ei ole puhuttu mitään, mutta upea katse jäänyt mieleen. Olen itsekin fantasioinut siitä mihin nämä merkitsevät katseet olisivat voineet johtaa.
"Olen eri, mutta itselle on jäänyt mieleen useita tällaisia kohtaamisia vuosien varrelta, joissa ei ole puhuttu mitään, mutta upea katse jäänyt mieleen. Olen itsekin fantasioinut siitä mihin nämä merkitsevät katseet olisivat voineet johtaa."
Kiitokset tunnustuksesta. Tulevaisuudessa omat fantasiat saavatkin entistä enemmän maustetta peliin kun voi kuvitella myös toisen osapuolen fantasioivan omaa kivaa harrastaessa.
On kokemusta. En kuulu siihen miesten parhaaseen 10 prosenttiin, joita naisten 90% haluaa, joten pitää olla varovainen siitä ketä, kuinka ja milloin katsoo. Muutaman kerran tullut tehtyä väärä analyysi, ja vastaanotto on ollut sen mukainen, sellaista en halua enää. Naisellehan ei ole ongelma jos mies katsoo, päinvastoin, he toivovat että heitä katsotaan. Ongelma tulee siitä jos alempitasoiset miehetkin katsovat ja lähestyvät. Tällöin kyseessä on ällöttävä ahdistelu. Kymppiprosentin miehen tekemänä sama asia on ihanaa, välitöntä flirttiä.
Mutta asiaan. Näkemykseni mukaan jos nainen välttelee katsetta tai kääntää katseensa heti pois tarkoittaa: "Älä lähesty, ei kiinnosta". Jos huomaan naisen katsovan minua, ja huomaan uudelleen saman, nainen voi ehkä olla kiinnostunut. Voi olla kyse siitäkin että ajattelee jotain tyyliin "luuleekohan tuokin persjalka kääkkä itselleen vielä jonkun löytävänsä...?" tai "tuo ukko muistuttaa sitä entistä Usan presidenttiä" tai "hyi helvetti, reisitaskuhousuissa ja ruutupaidassa on tuonkin ukon akka laskenut ukkonsa kaupungille, mikä juntti...". Joten, vaikka huomaa jonkun naisen katselevan kauempaa, tai jopa ottavan katsekontaktia, ei kannata vielä riemastua. Todellisuus ja omat toiveet ovat usein kaksi eri asiaa.
Sen sijaan, kiinnostunut nainen tekee liki poikkeuksetta erään asian: Hän hakeutuu toistuvasti kiinnostuksensa kohteen läheisyyteen, ikäänkuin "pelietäisyydelle", hän tekee itsestään lähestyttävän. Viereen baaritiskille, lähistölle yleisötapahtumassa, samaan harrastusryhmään, lähelle. Jos nainen on ujo, hän toivoo miehen huomaavan ja lähestyvän. Kuitenkin, miehen kannattaa jälleen pitää jäitä hatussa. Yksi kerta ei vielä tarkoita mitään, hän ehkä osui lähistölle sattumalta. Sen sijaan, jos huomaat saman naisen lähistöllä toistuvasti, ja huomaat hänen hakeutumalla hakeutuvan lähellesi ja hakevan katsekontaktia, kiinnostusta lienee ilmassa. Rohkeammat naiset tällöin osaavat vääntää asian rautalangasta, tulevat juttelemaa, pyytävät tanssimaan jne. Jutellessa asia selviää kyllä, kehonkieli kertoo paljon.
Osa naisista olettaa että miehen tulee olla aloitteellinen. Itse olen läksyni oppinut kantapään kautta, enkä enää lähesty naista ellen ole 100% varma että lähestymistäni ei koeta tungettelevana tai ahdisteluna. Tässä iässä en enää halua katsella sitä niskannakkelua tai kuunnella tiuskimista. Pitäkööt tunkkinsa, ja lähestykööt ne joita kiinnostaa vuorostaan minua.
Pärjään kyllä yksiksenikin, ja näillä kilometreillä en enää jaksa jotain soidintansseja ja roolipelejä.
13. Juu samaa mieltä! Seksuaalinen virittyminen jää kivasti päälle, mutten jää kelaamaan tilanteita, jos vaikka esim. itse olen parisuhteessa. Tilanteista jää vaan kiva fiilis! Sinkkuna jos olisin, kokeilisin tilanteissa mennä jutulle. Mitä voi hävitä, voi olla noloa jos tulee torjutuksi, mutta siitä pääsee yli. Jos taas kumpaakin oikeasti kiinnostaa, molemmat voi voittaa.
Olen syttynyt lukemattomia kertoja ihanan naisen kanssa vaihdetuista katseista, vaikkeivat ole johtaneetkaan mihinkään enempään. Joskus vain naisen intensiivisestä, pitkästäkin katseesta näkee, että toinen olisi kiinnostunut ja ehkä haluaisi minua. Joillakin naisilla on salaperäinen eroottinen "aura" joka hehkuu ja jonka näkee katseestakin. Sitä ei voi selittää, se vain on. Kokemuksia on, että sellainen nainen on ihana ja kiihkeä seksissä jos siihen päästään joskus.Pari konkreettista tapausta tulee heti mieleen vuosien varrelta työtutuista naisista, joita olen saanut rakastella.Ei tarvitse olla mikään erityinen kaunotar ollakseen sellainen "kuuma ja haluttava".
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta. En kuulu siihen miesten parhaaseen 10 prosenttiin, joita naisten 90% haluaa, joten pitää olla varovainen siitä ketä, kuinka ja milloin katsoo. Muutaman kerran tullut tehtyä väärä analyysi, ja vastaanotto on ollut sen mukainen, sellaista en halua enää. Naisellehan ei ole ongelma jos mies katsoo, päinvastoin, he toivovat että heitä katsotaan. Ongelma tulee siitä jos alempitasoiset miehetkin katsovat ja lähestyvät. Tällöin kyseessä on ällöttävä ahdistelu. Kymppiprosentin miehen tekemänä sama asia on ihanaa, välitöntä flirttiä.
Mutta asiaan. Näkemykseni mukaan jos nainen välttelee katsetta tai kääntää katseensa heti pois tarkoittaa: "Älä lähesty, ei kiinnosta". Jos huomaan naisen katsovan minua, ja huomaan uudelleen saman, nainen voi ehkä olla kiinnostunut. Voi olla kyse siitäkin että ajattelee jotain tyyliin "luuleekohan tuokin persjalka kääkkä itselleen vielä jonkun löytävänsä...?" tai "tuo ukko muistuttaa sitä
Asiaa.
Siksi minä otankin aina ensi katsekontaktin tisseihin tai perseeseen. Jos nainen ei tästä vedä hernettä nenäänsä, niin sitten peli jatkuu.
Katseessa on mahtava eroottinen voima. Vaikka naimisissa olen, vieraan miehen sopivan ihaileva, sopivan häikäilemätön katse vetää polvet veteläksi. Tietäisivätpä.