Lue keskustelun säännöt.
***HELMENKANTAJIEN TIISTAI-TOHINAT***
30.01.2007 |
HYVÄT HUOMENET JA TÄSSÄ LINKKI EILISIIN HÖPINÖIHIN....
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9460769&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ihania vauva uutisia!
Mä en eilen päässytkään pinoutumaan, koska maanantaina postitettiin kuopuksen tutit Pikku Kakkoseen ja sen jälkeen on ollut hiukan levotonta :) Eilen illalla siis kun olin kirjoittamassa, niin kuopus heräsi eikä ihan heti rauhoittunutkaan. Nyt tänään on mennyt jo tosi hienosti. Kyllä mun mielestä tosta tutista vierottamisesta pelotellaan ihan turhaan. Meillä on ainakin mennyt kummankin kanssa tosi hienosti, jos ajatellaan kuitenkin sen tutin tuomaa helpotusta vauva-aikoina. Eli uudelle tulokkaalle tyrkytän jälleen tutin ihan väkisin :)
Aikaisemmat synnytykset ovat tapahtuneet viikoilla 40+4 ja 41, eli voipi olla että taas mennään yli, vaikka tällä kertaa on oireita paljon enemmän kuin aikaisemmilla kerroilla. Molemmissa olen ottanut epiduraalin ja molemmat ovat menneet samalla kaavalla: Lapsivesi kotona (eikä ole tarvinnut miettiä, koska lattiat ovat lainehtineet), synnärillä odottelua noin 5 tuntia, supistukset alkaneet ja siitä noin 3 tunnin päästä tytöt maailmassa. Viimeeksi sain epiduraalin liian myöhään ja synnytys oli oikeastaan luomu, jolla en todellakaan kehuskele, koska se oli aivan kauheaa. Ekalla kerralla epiduraali ehti viedä ponnistuskipuja. Nyt ajattelin kokeilla spinaalia, jos ja kun se veisi paremmin juuri noita ponnistukipuja. Mulle on käynyt aina niin, että olen noin 4 senttiä auki kun saan epiduraalin ja sitten saakin jo ponnistaa, eli rentoutuminen avaa paikat salamannopeasti.
Nytkin toivon, että lähtö tulee vesien menolla, koska muuten voi tulla tosi kiire, koska vaavi on nyt paljon alempana kuin aikaisemmilla kerroilla ja ennakoivia supistuksia on ollut tiheämmin, eli ehkä paikat kypsemmät.
Pyllyn pesussa olen käyttänyt sekä liinoja ja vettä. Eika ole ollut ihottumia.
Yöllä en ole röyhtäyttänyt enkä edes vaihtanut vaippoja, koska alun lirut ja vaikka olisi sitä kakkaliruakin, niin imeytyy hyvin vaippoihin eikä ole tosiaan ihottumia aiheuttanut. Näin olemme saaneet koko perhe nukkua paremmin. Tosin röyhtäyttäminen on varmasti yksilöllistä ja riippuu nyt sitten taas tulokkaasta, että jääkö systeemiin kiertämään.
Piki: Mulla on myös joka kerralla ollut ylävatsan kipua ja olen tulkinnut sen venymisestä johtuvaksi. Ainakaan koskaan ei ole ollut mitään vakavaa ja neuvolatäti ei ole näihin reagoinut (vaikka se nyt ei reagoi mihinkään :/).
Nyt itseasiassa toivon, että ei vielä pääse tositoimiin ainakaan pariin päivään, että saadaan hoidettua kuopuksen tutista luopuminen kunnialla. Sitten voidaan taas ruveta odottamaan lähtöä :)
Hyviä vointeja ja supistusaaltoja kaikille " lähes" lähtijöille!!
Rosalunda 38+6 (huomenna tasan 39, iiiik)