Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies toi kaverin kaupasta kauhean satsin vanhaa ruokaa!! En uskalla syödä.

Vierailija
14.06.2024 |

Hänen kaverinsa on kauppias ja mies sai häneltä kolme isoa kirjolohta ilmaiseksi, koska olisivat menneet roskiin. Päiväys eilen.

Sen lisäksi kaksi pakettia jauhelihaa (päiväys eilen)

Ja pahvilaatikollisen erillaisia mikroruokia joiden päiväys eilen.

Mies laittoi kaikki pakastimeen ja yhden lohen aikoo valmistaa nyt illalliseksi.

En todellakaan uskalla maistaa ja vielä vähemmän noita pakastettuja tuotteita joita mies ilmeisesti aikoi syödä viikkojenkin päästä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söisin noita aivan huoletta vielä ja pakastaisin osan. 

Vierailija
2/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sitten syö. Mitään vikaahan niissä ruuissa ei ole, mutta ei sinun ole pakko syödä niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa en söisi kun pilaantuu niin herkästi. Sain tuossa muutama kuukausi sitten ruokamyrkytyksen päivän vanhaksi menneestä savukalasta.

Vierailija
4/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmianna kauppias somessa. Paitsi että tätähän ei oikeasti edes tapahtunut. 

Vierailija
5/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään sitä lohta söisi, ollut jo monia päiviä..

Vierailija
6/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en. No minulla onkin hygieniapassi. Viimeinen käyttöpäivä on viimeinen käyttö päivä, parasta ennen on ihan eri päivä. Kala menee äkkiä pilalle, etten söisi edes silloin vaikka käyttö päivä olisi tänään 

Vierailija
7/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ostanut jotain ja viimeinen käyttöpäivä menee ohi, tuote menee roskiin.

Vierailija
8/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi syödä. Jauhelihat kannattaa ensin kypsentää ja sitten pakastaa

Vierailija
9/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. No minulla onkin hygieniapassi. Viimeinen käyttöpäivä on viimeinen käyttö päivä, parasta ennen on ihan eri päivä. Kala menee äkkiä pilalle, etten söisi edes silloin vaikka käyttö päivä olisi tänään 

Kyllä mullakin on hygieniapassi ja keittiöalan koulutus. En silti kotona ole niin tarkka ja hengissä ollaan edelleen. Ruokamyrkytyksiä nolla.

Vierailija
10/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös hygienia passi ja tämä on aivan totta ! Lisäksi kalan säilytys lämpötila pitäisi olla +5 mielellään alle ja kylmä ketju on katkennut varmasti aika monta kertaa.

Eikä sitä missään nimessä saisi uudelleen pakastaa en söisi kalaa todellakaan.

Jauhelihakin on vähän rajoilla söisinkö vai en.

Moni ei tajua, että jotkut ruokamyrkytys tapaukset voi tulla vasta päivien päästä eikä osaa sitten yhdistää ja vaikkei saisi oireita ei tarkoita ettet saanut mitään tai sekään ei ole varmaa ettet tartuta muita.

Kaikkien pitäisi käydä hygienia passi..

Itseä kyllä ällöttävä jo joidenkin ravintoloiden hygienia taso ja se miten huolimattomasti säilytetään helposti pilaantuvia lihoja..

Yhdessä paikassa jossa olin töissä kinkku säilytettiin avattuna tai huonosti vakuumissa ja linkissä oli sateenkaari kuviota.

Teen itse ruokani mieluummin.

Vierailija
11/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niissä punaiset laput? Punainen lappu on tae raikkaudesta ja ravitsevuudesta!

Vierailija
12/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ronkelit vinkuu.

Vierailija
13/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittelemätön kala on siitä hyvä, että pystyy selkeästi tunnistamaan onko se pilaantunut. Pilaantunut kala haisee ja menee ihan limaiseksi.

Vierailija
14/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön jatkuvasti punalaputettua ruokaa, joka joskus unohtuu kuukausiksi pakastimeen. Juon 5 päivää vanhaa maitoa, pari päivää sitten vanhaksi mennyttä leikkeleitä, vanhentuneita vitamiineja, eilisen päivän valmisruokaa. Koskaan en ole ruokamyrkytystä saanut.

Vierailija
15/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ihmiset osasivat syödä ennen kun ei ollut mitään päiväyksiä ruokatavaroissa? Eivät ainakaan sukupuuttoon kuolleet, vaikka ei ollut edes jääkaappeja ja pakastimia, silti syötiin lihaa ja kalaa. 

Vierailija
16/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieniapassivalistaja on aivan oikeassa, kala on hyvin rasvaista ja näinollen pilaantuu herkästi. Lisäksi kylmäsäilytys on tärkeä asia. Kalaa en siis syö, jos viimeinen käyttöpäivä on mennyt reilusti yli. Yleisesti ottaen kylmässä säilytettyä ruokaa voi syödä viimeisen päivämäärän jälkeenkin, riippuen tuotteesta.

Ruokamyrkytyksen itämisaika on 24 tuntia. Joillakin mahaa menee sekaisin heti ruokailun jälkeen ja kaikki on sillä ohi. Mahatauti voi kestää jopa kaksi viikkoa, eikä se ole terveelle ihmiselle vaarallinen vaikka kiusallinen onkin.

Vierailija
17/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Eipä uskalla kaikkea laittaa suuhun. 

Vierailija
18/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän ihmiset osasivat syödä ennen kun ei ollut mitään päiväyksiä ruokatavaroissa? Eivät ainakaan sukupuuttoon kuolleet, vaikka ei ollut edes jääkaappeja ja pakastimia, silti syötiin lihaa ja kalaa. 

Jos tarkoitat esihistoriallisia ihmisiä niin he metsästivät jne säännöllisesti ruokaa ja säilöivät sitä myös talven varalle.

Vierailija
19/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ruoka-avussa käyvän vähävairaisena 3 kalaa on minulle vain unelma. Ja joku viitsii valittaa kalasta, sehän on luksusta.

Vierailija
20/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön jatkuvasti punalaputettua ruokaa, joka joskus unohtuu kuukausiksi pakastimeen. Juon 5 päivää vanhaa maitoa, pari päivää sitten vanhaksi mennyttä leikkeleitä, vanhentuneita vitamiineja, eilisen päivän valmisruokaa. Koskaan en ole ruokamyrkytystä saanut.

Maidossa onkin parasta ennen -päiväys. Jos ei haise eikä maistu pahalle, minäkin teen esim. pannaria. Mutta leikkeleet homehtuu, haisee jne usein jo ennen viimeistä käyttöpäivää. Silloin syötän ne koiralle, joka ei oo ronkeli. Koirien vatsat kestävät vähän huonompaakin sapuskaa, kun entisaikaan vetelivät kaikenlaista kuollutta elukkaa. Vitamiineissahan voi vaan teho heikentyä tietääkseni, ei niistä myrkkyä tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi