Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies toi kaverin kaupasta kauhean satsin vanhaa ruokaa!! En uskalla syödä.

Vierailija
14.06.2024 |

Hänen kaverinsa on kauppias ja mies sai häneltä kolme isoa kirjolohta ilmaiseksi, koska olisivat menneet roskiin. Päiväys eilen.

Sen lisäksi kaksi pakettia jauhelihaa (päiväys eilen)

Ja pahvilaatikollisen erillaisia mikroruokia joiden päiväys eilen.

Mies laittoi kaikki pakastimeen ja yhden lohen aikoo valmistaa nyt illalliseksi.

En todellakaan uskalla maistaa ja vielä vähemmän noita pakastettuja tuotteita joita mies ilmeisesti aikoi syödä viikkojenkin päästä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ruoka-avussa käyvän vähävairaisena 3 kalaa on minulle vain unelma. Ja joku viitsii valittaa kalasta, sehän on luksusta.

Onki on keksitty.

Vierailija
22/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoilla laadukas valvonta. Mitään huonoa ei myydä. Punalaputkin ovat syötäviä, jopa  viim pv jälkeenkin. Liikaa tuijotetaan pv. Moni tuote hyvää vielä senkin jälkeen. kauppa ei myy vanhaa tai pilaantunutta, niin on kova valvonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. No minulla onkin hygieniapassi. Viimeinen käyttöpäivä on viimeinen käyttö päivä, parasta ennen on ihan eri päivä. Kala menee äkkiä pilalle, etten söisi edes silloin vaikka käyttö päivä olisi tänään 

Kyllä mullakin on hygieniapassi ja keittiöalan koulutus. En silti kotona ole niin tarkka ja hengissä ollaan edelleen. Ruokamyrkytyksiä nolla.

Kaiken a ja o on että kypsentää tuotteen kunnolla,eikä vaan lämmitä,toinen on kylmäketju se pitää toimia.Siinä ollaan jo melko turvallisilla vesillä niinsanotusti.

Vierailija
24/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa valmisruoissa ei edes tarvitsi olla viimeistä käyttöpäivää vaan parasta ennen kuulemma riittäisi, mutta tehtaat laittaa vkp:n. Joten kovin orjallisesti en itsekään noudata.

Vierailija
25/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön jatkuvasti punalaputettua ruokaa, joka joskus unohtuu kuukausiksi pakastimeen. Juon 5 päivää vanhaa maitoa, pari päivää sitten vanhaksi mennyttä leikkeleitä, vanhentuneita vitamiineja, eilisen päivän valmisruokaa. Koskaan en ole ruokamyrkytystä saanut.

Maidossa onkin parasta ennen -päiväys. Jos ei haise eikä maistu pahalle, minäkin teen esim. pannaria. Mutta leikkeleet homehtuu, haisee jne usein jo ennen viimeistä käyttöpäivää. Silloin syötän ne koiralle, joka ei oo ronkeli. Koirien vatsat kestävät vähän huonompaakin sapuskaa, kun entisaikaan vetelivät kaikenlaista kuollutta elukkaa. Vitamiineissahan voi vaan teho heikentyä tietääkseni, ei niistä myrkkyä tule.

Hapanmaitotuotteet säilyvät kuukaudenkin parasta ennen päivämäärän jälkeen. Maitorahkan säilyvyyden olen testannut, kyllä pysyy hyvänä. 

Vierailija
26/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä tavaraa kun uuniin lyö 👍 Nykyään ihmiset niin hysteerisiä jostain ruuan päiväyksistä. Korkeintaan pierettää! Itse ostan kaikki ruuat punaisella lapulla jos mahdollista ja pakastimeen 👍

Vierailija
27/27 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noistahan sitä ruokajonoissa tapellaan. No joo, pitäähän ne pakastaa viimeisenä käyttöpäivänä, mutta liekö tuolla niin eroa kun eihän kukaan niitä kerralla syö. Siinä vähän kylmäketjukin katkeilee, sulatellaan joku päivä ennen kuin syödään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan