Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jolla on omituinen mieltymys tupakan hajuun?

Vierailija
14.06.2024 |

En ole koskaan tupakoinut, enkä tietenkään pidä myöskään passiivisesta tupakoinnista. Piinttynyttä, tunkkaista tupakan hajua (tai ylipäätään savun hajua) vaatteissa, huoneistoissa, huonekaluissa jne. suorastaan ällöän.

Mutta jostain syystä jos vaikka ulkona joku lähistöllä polttaa tupakkaa, se tuntuu nenääni miellyttävältä hajulta. Pidän myös polttamattoman tupakan hajusta. Harvemmin sitä tulee haisteltua, kun kukaan läheinenkään ei (onneksi) polta, mutta esimerkiksi yhdellä sittemmin edesmenneellä sukulaisella oli aina piipputupakkaa ja sikareita, ja muistan kuinka nuuhkin niitä rasioita innoissani.

Olenko ainoa outo tässä asiassa??

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo varhaisessa lapsuudessani nautin ilmassa leijuvasta piipputupakan tuoksusta. Muistan esim. sellaisia hetkiä, että olimme pilkillä ja oli tyyni pakkasaamu, kun joku lähistöllä laittoi piipun palamaan ja ilmaan alkoi levitä pehmeä aromi. Muistan edelleen sen tunteen, kuinka hyvältä se tuoksui.

Vierailija
22/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Minulla liittyy selvästi lapsuuteen, erityisesti piipputupakan tuoksu liittyy isoisään, hän oli mukavan leppoisa. Kun isäni poltteli heinäpellolla tauolla tupakkaa oli seesteistä. Muuten en tykkää nyt tupakan hajusta, kaukainen vieno haju menettelee, ei esim. naapurin parvekkeelta tuleva käry olisi kamalaa. 

Vierailija
24/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama.  Voi sanoa,  että suorastaan vihaan tupakkaa ja tupakointia, mutta tykkään siitä "tuoreen" savun hajusta. Omistuista kyllä. 

Vierailija
25/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipputupakassa on hyvä tuoksu. Kun ikää tulee riittävästi niin alan piiputtelemaan naapurien kiusaksi.

Vierailija
26/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤢

Vierailija
27/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vihaan tupakan käryä. Mutta vieno tuoksu jossain ihmisessä voi tuntua hyvältä. Johtuu lapsuudesta kai minullakin. Äitini poltti ja muistan miten äiti joskus haisi hieman tupakalta, kun piti sylissä. Tämä tuoksu siis muistattaa minua kai jostain turvasta. 

Vierailija
28/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että lapsena tuntui kiehtovalta ja miellyttävältä hajulta kun rakennuksen tuulikaappiin kulkeutui sisempää (melko mietona) tupakan haju.

Vierailija
29/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mutta voi johtua siitä että kun kun olin teini melkein kaikki kaverit poltti,tupakan savu tuo mieleen nuoruuden ja kivat ajat.

Vierailija
30/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarini poltti sikaria ja siitä on kaiketi jäänyt haju muisto, eikä se tuoksu lainkaan pahalle kunhan se tuoksu on ulkotiloissa.

Vierailija
31/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ainoa. Kokeilepa sitten palo santo, tuuletetussa tilassa tai parvekepöytä alustalla, vesi. Ehkä salvia tai yrtti. Myös teenä. Tupakka on pahishajuinen teolliskääryle, josta tulee pubi mieleen heti. Sikari voi olla luomua mutta sekin on tunkkainen döfis.

Vierailija
32/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo, olen samanlainen. Olen ajatellut sen yhdistyvän jotenkin lapsuuteen ja siihen, että kivoissa paikoissa (esim. ravintolat, laiva ja muut arjesta poikkaevat paikat) tuoksui tupakka. Olen siis ehdollistunut siihen, että tupakan haju tarkoittaa kivaa tekemistä.

Vierailija
33/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla joku tuttu haju lapsuudesta?

Mun mielestä allekouluikäisenä 90-luvun alussa äidin haju oli tuttu, kun hän oli käynyt illalla tupakalla ja sitten luettiin iltasatuja (ei siis suora tupakan savussa oleminen vaan se jälkihaju). Äiti kyllä aina häpesi omaa tupakointiaan. 

Toinen haju, mikä oli kanssa lapsena mieluinen oli kaksitahtibensiinin haju koska isä oli metsuri. Ja se hienhaju, kun isä oli kesähelteellä ollut koko päivän metsähommissa.

Aivan järkyttäviä hajuja nykyään, mutta silloin ne oli niitä tuttuja hajuja omista rakkaista ja hyvistä vanhemmista. Siihen aikaan tupakkaa poltettiin sisätiloissa vielä ruokaravintoloissakin. 

Sairasta varmaan nykypäivää ajatellen.

Mutta joo poltin itsekin nuorena tupakkaa, sittemin olen lopettanut. Maailma muuttuu ja hyvä niin. 

Vierailija
34/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Pidän tupakan tuoksusta sekä pakkasella että kesäillassa, mutta juurikin ulkona. Suoraan tupakalta tullut ihminen taas haisee järkyttävän pahalta. Jännä!

Vierailija
35/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole! 

Mä olen vain satunnainen polttelija, usein sosiaalisissa tilanteissa kun kavereissa useampi polttelija. Mutta koskaan en ole polttanut ns. kunnolla tai säännöllisesti. 

Ja usein, tupakanhaju on sellainen aah-fiilis, varsinkaan jos ei ole itse hetkeen polttanut. Yleensä sitten joku kaveri tarjoaa, jos alkaa itsellekin tekemään mieli. Mutta sitten jos poltan liikaa joissain illanvietoissa, niin ei tosiaan tee hetkeen mieli tupakkia.

Ei siis ikinä tekisi mieli polttaa pitkin päivää niinkuin tupakoijat tekevät. Mutta on se jännä, miten se haju on joskus vaan ihmeellisen hyvä. :D Ei kuitenkaan aina, tai se voi olla, että johtuu myös siitä tupakasta. Jotkut on kyllä hirveän hajuisia, en vaan sen kummemmin tiedä merkkejä että mitä ne on. 

Vierailija
36/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän tupakan tuoksusta. Samoin kahvi tuoksuu hyvälle, vaikkei maistu.

Vierailija
37/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vttu mitä porukkaa täällä on.

Miulla valitettavasti lapsuuden perhe polttaa sekä sisällä asunnossani, että autossaan.

Tämän vuoksi en voi edes itse käydä siellä, äitini kävi luonani yksi päivä kylässä.

Hän haisi NIIIIIIIN pahalta (ei polta minun luonani sisällä, ei onnistuisi ikinä!!!) että meinasin oksentaa.

Hajun vuoksi en voinut nauttia vierailusta hetkeäkään.

Sen jälkeen kun äiti lähti olenkin mm pessyt vaatteitani etikalla, kuivapessyt sohvan jolla äitini istui ja tuulettanut kämppää eilen ja tänään...

Ihan vaan jotta se kaamea haju varmasti lähtee.

Miten vtussa täällä on ihmisiä, jotka väittävät röökaajan haisevan hyvältä??

Äitini pinttynyt haju laukaisee mulla joka kerran migreenin!!!

Tupakka on maailman pahin haju!!

Vierailija
38/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan haju on inhottava. Ja erityisen inhottavan siitä tekee se, että se haju tarttuu kaikkeen. Esim bussissa jos viereesi istuu pskalta/hieltä tms haiseva ihminen, ei se haju tartu kaikkeen. Siis ihan kaikkeen.

Eli Hiuksiisi, vaatteisiisi, laukkuusi, lompakkoosi jne jne. Usein passiivinen tupakointi on mm pilannut minulta laukun ja lompakon. Se löyhkä kun tarttuu niihin niin, ettei niitä voi pelastaa.

Vierailija
39/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi vttu mitä porukkaa täällä on.

Miulla valitettavasti lapsuuden perhe polttaa sekä sisällä asunnossani, että autossaan.

Tämän vuoksi en voi edes itse käydä siellä, äitini kävi luonani yksi päivä kylässä.

Hän haisi NIIIIIIIN pahalta (ei polta minun luonani sisällä, ei onnistuisi ikinä!!!) että meinasin oksentaa.

Hajun vuoksi en voinut nauttia vierailusta hetkeäkään.

Sen jälkeen kun äiti lähti olenkin mm pessyt vaatteitani etikalla, kuivapessyt sohvan jolla äitini istui ja tuulettanut kämppää eilen ja tänään...

Ihan vaan jotta se kaamea haju varmasti lähtee.

Miten vtussa täällä on ihmisiä, jotka väittävät röökaajan haisevan hyvältä??

Äitini pinttynyt haju laukaisee mulla joka kerran migreenin!!!

Tupakka on maailman pahin haju!!

Yäk.🤮 Olisi kamalaa, jos joku lähipiiriin kuuluva polttaisi. Siinä hajussa ei ole mitään hyvää.🤮🤮

Vierailija
40/51 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pidän tupakan tuoksusta. Samoin kahvi tuoksuu hyvälle, vaikkei maistu.

Tupakka ei todellakaan tuoksu, se haisee pahalta! Haju on niin paha, ettei mitään rajaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän