Olisitko valmis maksamaan 35€, jos joku nuori tulisi pesemään asuntosi ikkunat?
Ylöjärveläinen Valtteri Marhia, 17, tekee kevytyrittäjänä pääasiassa puutarhanhoito- ja siivouskeikkoja, mutta ei ole koskaan kieltäytynyt keikasta.
Suurin piirtein kaikki keikat käyvät, missä ei kuole. Olen kyllä valmis lähtemään vaikka toiselle puolelle Suomea, jos saan matkakorvaukset.
Marhia hinnoittelee itse palvelunsa, mutta kuulee mielellään myös asiakkaan tarjouksen. Palkka on usein 3060 euroa riippuen työtehtävästä.
Kesän tavoitepalkka on Marhialla muutama tonni.
Kiinnostus lähti siitä, kun en saanut kesätöitä ja halusin koulun ohella tehdä jotain pientä sivuhommaa, Marhia sanoo.
Joskus asiakas on kieltäytynyt palvelusta kuultuaan hinnan. Näin kävi esimerkiksi silloin, kun Marhia pyysi ikkunoiden pesusta matkakuluineen 35 euroa.
Itse voisin kyllä maksaa. Ei se niin iso panos itseltä kuitenkaan ole ja mielelläänhän sitä nuoria yrittäjiä tukee.
Kommentit (92)
En. Teemme sen puolison kanssa yhdessä.
Jos en pesisi itse niin tottakai, edullisellehan tuo kuulostaa ellei jopa turhankin alihinnoitellulle, riippuen toki kohteesta.
En maksaisi, sanoisin pojalle että pyydät aivan liian vähän ja mneidän talon ikkunoiden pesusta maksaisin vähintään pari hunttia vaikka pyytäisi tuon 35. Sanoisin, että loput on tippiä ja ilmoita verottajalle se 35.
Vierailija kirjoitti:
Nää yläosattomista fantasioivat setämiehet eivät edes osaa lukea😁. Valtteri on yleensä poika.
Osaan kyllä lukea. Miksi maksaisin sellaisen yläosattomuudesta, joka ei viehätä minua?
Newsflash, myös teillä siellä Lapualla ON homoja, usko pois.
Olen tehnyt tuota samaa eli pikkuhommaa jo monta kesää. Yleensä teen pihahommia kuten ruohon leikkuuta ja heinän niittämistä ja ojien kaivamista ja kaikkea mutta olen saanut 10-15 euroa tunti. Edellis vuonna yks vanha pariskunta soitti että heillä on muurahaispesä pihalla että mitä sille voisi tehdä. Sanoin että kaivetaan se pesä jätesäkkeihin ja viedään kauas metsään. Sain siitä hommasta 200 euroa ja kesti 6 tuntia ja olivat tosi tyytyväisiä, ei ole muurahaiset palaneet heidän pihalle.
Maksaisin kyllä! Ikkunat kaipaavat pesua ja matot myös kunnon käsinpesua. PKS:lla tai lähitienoolla asuvalle nuorelle olisi kyllä hommia. En itse pysty näitä tekemään, joten minne yhteys? Eikä tarvitse olla edes nuori: kuka tahansa voisi tehdä ja maksaisin kyllä. Eipä ole halukkaita ollut? :O
Ikkunoiden pesu on kovaa hommaa, jos työn tekee hyvin, 100€ on sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Sade pesee kun pesee. Ja 0e.
Mahtaa olla talo homeessa kun sataa sisällä ja ikkunanväleissä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin työ ikkunoiden pesussa on niiden aukominen, puuosien peseminen, verhojen poisotto ja peseminen. Sille Nobelinpalkinto, joka keksii jonku laitteen, jolla puhdista säleverhot helposti. Eihän sen ikkuruudun kanssa kauan mene, mutta kun on niin paljon oheistoimintoja.
Onhan jo olemassa pesin kaihtimille, en vaan tiedä missä myydään.
Kolmen huoneen ikkunoiden ja parvekelasien pesu sekä verhojen vaihto maksaa täällä meillä suuressa kaupungissa noin kahdeksan työtunnin verran eli 400 euron luokkaa.
Kyllä se paneminen naisistakin hyvältä tuntuu ja setämiehet on parempia nussimaan kuin nuoret jonnet. Noilla milleniaaleillahan on kuulemma erektio-ongelmiakin huonosta yleiskunnosta johtuen ja räpläävät mieluummin älynäyttöjä kuin klitorista ja g-pistettä.