Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko valmis maksamaan 35€, jos joku nuori tulisi pesemään asuntosi ikkunat?

Vierailija
14.06.2024 |

Ylöjärveläinen Valtteri Marhia, 17, tekee kevytyrittäjänä pääasiassa puutarhanhoito- ja siivouskeikkoja, mutta ei ole koskaan kieltäytynyt keikasta.

Suurin piirtein kaikki keikat käyvät, missä ei kuole. Olen kyllä valmis lähtemään vaikka toiselle puolelle Suomea, jos saan matkakorvaukset.

Marhia hinnoittelee itse palvelunsa, mutta kuulee mielellään myös asiakkaan tarjouksen. Palkka on usein 3060 euroa riippuen työtehtävästä.

Kesän tavoitepalkka on Marhialla muutama tonni.

Kiinnostus lähti siitä, kun en saanut kesätöitä ja halusin koulun ohella tehdä jotain pientä sivuhommaa, Marhia sanoo.

Joskus asiakas on kieltäytynyt palvelusta kuultuaan hinnan. Näin kävi esimerkiksi silloin, kun Marhia pyysi ikkunoiden pesusta matkakuluineen 35 euroa.

https://yle.fi/a/74-20092224

Itse voisin kyllä maksaa. Ei se niin iso panos itseltä kuitenkaan ole ja mielelläänhän sitä nuoria yrittäjiä tukee. 

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perus 1,5 kerroksinen omakotitalo Espoossa. Mikäli joku tulee pesemään kaikki ikkunat siten että ne myös avataan ja lasipinnat  pestään ulkopintojen lisäksi ikkunaväleistä voi hintaan laittaa nollan perään ja maksan varmasti. Miten joku kehtaa pihistellä jostain 35 euron laskusta. Orjatyö on laitonta käsittääkseni. Pitää tehdä itse jos ei ymmärrä, että tehdystä työstä maksetaan.

Samaa mieltä. Pesen itse koska ei kukaan niin halvalla pesisi kuin pystyisin maksamaan eli kympillä neljä ikkunaa.

Vierailija
22/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä sain lastensuojelulaitoksessa asuessani lastensuojelulaitoksen ikkunoiden pesusta oliko se nyt 20 senttiä per ikkuna joten 60 senttiä maksan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi pari 18v tyttöstä pesemässä ikkunat. Niukka oli vaatetus ja kirkkaaksi tuli lasit. Vaimo illalla myrtsinä kun tarjosin tytöille limonadia. 

Vierailija
24/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kallis palkka, joten maksaisin tottakai jo tuolla hinnalla. Meillä päin on vaikea löytää ikkunapesijöitä ja mielellään tukisi nuoria. 

Vierailija
25/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Pesen itse.

Vierailija
26/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Meillä on 29 ikkunaa niin ei jää paljoa hintaa/ikkuna. Helpotuksena se, että ovat selektiivilaseja eli vain 2 pintaa.

Vierailija
27/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen mieluummin itse koska työn jälki ei välttämättä miellyttäisi minua. Miten joku nuori osaisi pestä ikkunat hyvin?

Vierailija
28/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi pari 18v tyttöstä pesemässä ikkunat. Niukka oli vaatetus ja kirkkaaksi tuli lasit. Vaimo illalla myrtsinä kun tarjosin tytöille limonadia. 

Lopeta tuo pedoprovoilu ja mene ulos selvittämään pääsi.

Vierailija
29/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin 100€. Tämän talon ikkunat kun pesee, menee aikaa kolmesta neljään tuntia.

Vierailija
30/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, paljon enemmän pitää maksaa.

Vierailija
31/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa naiset kiukkuisia jos mies tilaa ikkunapesun opiskelijanaisilta, miksi? 50-100€, 2-3 tunnin hommasta ihan hyvä tienesti.

Vierailija
32/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hoikka rintava neito ja pesee ilman yläosaa niin maksan ilomielin 50€

T m 45

Ja jos antaa kastaa kärkeä voi laittaa nollan perään.

Vierailija
33/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 ikkunaa ja partsin oven lasi. Voisin maksaa niiden pesusta sen 35€. 

Vierailija
34/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Meillä on 29 ikkunaa niin ei jää paljoa hintaa/ikkuna. Helpotuksena se, että ovat selektiivilaseja eli vain 2 pintaa.

Missä ihmeen hallissa sä asut?

Vierailija
35/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa naiset kiukkuisia jos mies tilaa ikkunapesun opiskelijanaisilta, miksi? 50-100€, 2-3 tunnin hommasta ihan hyvä tienesti.

Onko se prkleen pårnåfantasia liitettävä aina nuoriin naisiin, jotka inhoavat teitä vanhoja ukkoja?

Vierailija
36/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian vähän rahaa pyytää työstään. Tuntipalkkanakaan tuo ei olisi paljon mitään.

Vierailija
37/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuori, kaunis ja hoikka mimmi pesee ne bikineissä tai yläosattomissa niin ilman muuta. Voin maksaa enemmänkin.

Siis tilaa suoraan vaan joku strippari roolileikkeilemään

Vierailija
38/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se prkleen pårnåfantasia liitettävä aina nuoriin naisiin, jotka inhoavat teitä vanhoja ukkoja?

Juu vois nää viiskymppiset ukot jättää lukioikäiset rauhaan. 

Vierailija
39/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työjälki on hyvää niin 35e on kyllä aika vähän ikkunanpesusta. Tietysti jos on vain pari ikkunaa niin sitten sopuhinta. Pesen kyllä itse ikkunani, mutta jos joku muu sen tekisi niin maksaisin vähintään 50e.

Vierailija
40/92 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun parvekkeen lasit saa tuohon hintaan puhtaaksi niin kyllä maksan.