Olisitko valmis maksamaan 35€, jos joku nuori tulisi pesemään asuntosi ikkunat?
Ylöjärveläinen Valtteri Marhia, 17, tekee kevytyrittäjänä pääasiassa puutarhanhoito- ja siivouskeikkoja, mutta ei ole koskaan kieltäytynyt keikasta.
Suurin piirtein kaikki keikat käyvät, missä ei kuole. Olen kyllä valmis lähtemään vaikka toiselle puolelle Suomea, jos saan matkakorvaukset.
Marhia hinnoittelee itse palvelunsa, mutta kuulee mielellään myös asiakkaan tarjouksen. Palkka on usein 3060 euroa riippuen työtehtävästä.
Kesän tavoitepalkka on Marhialla muutama tonni.
Kiinnostus lähti siitä, kun en saanut kesätöitä ja halusin koulun ohella tehdä jotain pientä sivuhommaa, Marhia sanoo.
Joskus asiakas on kieltäytynyt palvelusta kuultuaan hinnan. Näin kävi esimerkiksi silloin, kun Marhia pyysi ikkunoiden pesusta matkakuluineen 35 euroa.
Itse voisin kyllä maksaa. Ei se niin iso panos itseltä kuitenkaan ole ja mielelläänhän sitä nuoria yrittäjiä tukee.
Kommentit (92)
Voisin maksaa. Toki helppo pestä itsekin vielä kun kykenee mutta tuo hinta ei ole todellakaan suuri. Ei työkään mutta nuori saisi käyttörahaa.
35 euroa maksaisin mutten tuota 3060 ikinä ikkunan pesusta.
Mielihyvin maksaisin yritteliäälle nuorelle ikkunanpesusta 35 euroa ja enemmänkin, tietenkin edellyttäen että työn jälki on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuori, kaunis ja hoikka mimmi pesee ne bikineissä tai yläosattomissa niin ilman muuta. Voin maksaa enemmänkin.
Idiootti. Sun kaltaisesi setämiehet voivat pestä ikkunansa ihan itse.
Maailma on täynnä nuoria, kauniita ja hoikkia mimmejä jotka pesee setämiehen kullinkin kunhan riittävästi kompensoi.
Ja te oksettavat setämiehet jaksatte käyttää nuoria naisia hyväksenne, koska olette elukoita.
Niin, herra ministeri.
Oon köyhä ja voisin silti maksaa tuon verran kahden ikkunani pesusta. Mulla on olkapäät kipeytyneet ja tuollaiset työt on tosi vaikeita. 80 v. äitini tarvitsisi myös ikkunanpesijää.
Jos tulee Speedot jalassa niin enemmänkin
Eli vaikka sinänsä kyllä mielelläni tuen nuorten innokkuutta tehdä töitä, palkkaisin todennäköisemmin ammattilaisen. Miten on vakuutusten laita, jos nuori vaikka satuttaa itsensä ikkunanpesussa? Osaako hän käyttää oikeanlaisia tekniikkaa, pesuaineita, suojata lattian kastumiselta jne.? Samaten, kuka korvaa, jos ikkuna menee vahingossa rikki?
Ihan heti vaikka 100€. Talossa ja pihamökissä on yhteensä 20 ikkunaa.
Kuka edes viittii kitistä 35 eurosta. Huh huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Meillä on 29 ikkunaa niin ei jää paljoa hintaa/ikkuna. Helpotuksena se, että ovat selektiivilaseja eli vain 2 pintaa.
Missä ihmeen hallissa sä asut?
Kyllä tää ihan talo on. :D Neliöitä vajaa 300 ja ikkunoita tosiaan riittää, kahdessa makkarissa on 4 ja olohuoneessa 8.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa naiset kiukkuisia jos mies tilaa ikkunapesun opiskelijanaisilta, miksi? 50-100€, 2-3 tunnin hommasta ihan hyvä tienesti.
99 % naisista olisi vain yllättyneitä, jos mies olisi itsenäisesti kyennyt tilaamaan ikkunanpesijän. Näitä yksin fantasioissaan huutelijoita on kyllä maailma täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan heti vaikka 100€. Talossa ja pihamökissä on yhteensä 20 ikkunaa.
Ehkä joku 200€ olisi kohtuullisempi summa?
Onko kokonaishinta monesta ikkunasta vai tuntihinta vai hinta per ikkuna? Kokonaishintana toteasin, että älä ny liian vähää pyydä, kahteen jälkimmäiseen on ihan kohtuu hinta ja voisin tilata.
Tosi halpa hinta. Mun talossa on monta kymmentä ikkunaa. Ei niitä kukaan muutamalla kympillä pese.
Ilman muuta. Kai se riippuu ikkunoiden määrästäkin mikä on kohtuullinen summa, maksettiin muistaakseni viime kesänä satanen 5h + k.
Kotisiivoojat käyvät 2 x kuukaudessa siivoamassa kodin. Tyytyväinen olen ha yleinen siisteystaso pysyy kun säännöllisesti käyvät. Pölyä oli ennen paljon ja nyt ei. Maksan kuukaudessa 2:sta siivoojasta ja 2:sta siivouskerrasta noin 260€. Saan laitettua 60% kotitalousvähennykseen.
Maksaisin vaikka 135 euroa, lisäksi en ole pervo ukko vaan kiltti 60v täti joka inhoaa ikkunoiden pesua ja mielellään kannustaa nuoria.
Mulla on vain 3 ikkunaa, mutta maksaisin kyllä pesusta tuon 35e. Ihan sama onko pesijä nuori vai vanhempi. Inhoan ikkunoiden pesua.
Maksaisin toki, mutten uskalla ottaa noin nuorta aloittelijaa pesemään viidennen kerroksen ikkunat ja parvekelasit. Muutenkin pesijän pitää olla pitkä, ettei keiku avonaisen ikkunoiden luona millään jakkaralla eli lattialla seisten pitää helposti yltää pesemään ikkunat kokonaan.
Ei ne kaikki inhoa. Minulla oli sugarbabe yli kaksi vuotta mutta jouduin lopettamaan sen kun homma alkoi menemään vakavaksi hänen puoleltaan. Pahaa teki mutta näin on mielestäni parmpi hänen kannaltaan. Minä halusin vain satunnaista seuraa ja pillua. M55