Olisitko valmis maksamaan 35€, jos joku nuori tulisi pesemään asuntosi ikkunat?
Ylöjärveläinen Valtteri Marhia, 17, tekee kevytyrittäjänä pääasiassa puutarhanhoito- ja siivouskeikkoja, mutta ei ole koskaan kieltäytynyt keikasta.
Suurin piirtein kaikki keikat käyvät, missä ei kuole. Olen kyllä valmis lähtemään vaikka toiselle puolelle Suomea, jos saan matkakorvaukset.
Marhia hinnoittelee itse palvelunsa, mutta kuulee mielellään myös asiakkaan tarjouksen. Palkka on usein 3060 euroa riippuen työtehtävästä.
Kesän tavoitepalkka on Marhialla muutama tonni.
Kiinnostus lähti siitä, kun en saanut kesätöitä ja halusin koulun ohella tehdä jotain pientä sivuhommaa, Marhia sanoo.
Joskus asiakas on kieltäytynyt palvelusta kuultuaan hinnan. Näin kävi esimerkiksi silloin, kun Marhia pyysi ikkunoiden pesusta matkakuluineen 35 euroa.
Itse voisin kyllä maksaa. Ei se niin iso panos itseltä kuitenkaan ole ja mielelläänhän sitä nuoria yrittäjiä tukee.
Kommentit (92)
Tottakai ja kaverit mukaan.
Wille R
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan heti vaikka 100€. Talossa ja pihamökissä on yhteensä 20 ikkunaa.
Ehkä joku 200€ olisi kohtuullisempi summa?
Euron per pinta on ihan kohtuullinen korvaus, jos ikkunoita on paljon. Siinä pääsee osaava tekijä jo tuntipalkalle kun on ripeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa naiset kiukkuisia jos mies tilaa ikkunapesun opiskelijanaisilta, miksi? 50-100€, 2-3 tunnin hommasta ihan hyvä tienesti.
99 % naisista olisi vain yllättyneitä, jos mies olisi itsenäisesti kyennyt tilaamaan ikkunanpesijän. Näitä yksin fantasioissaan huutelijoita on kyllä maailma täynnä.
Mä oon sit varmaan siinä yhdessä prosentissa, mies on aina hoitanut ikkunanpesujen, siivouksien sun muiden tilaamisen "ihan itsenäisesti".
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin toki, mutten uskalla ottaa noin nuorta aloittelijaa pesemään viidennen kerroksen ikkunat ja parvekelasit. Muutenkin pesijän pitää olla pitkä, ettei keiku avonaisen ikkunoiden luona millään jakkaralla eli lattialla seisten pitää helposti yltää pesemään ikkunat kokonaan.
Ohis, mutta ainakin minä 166cm pitkä ylsin pesemään omat ikkunani ihan hyvin. Parvekelaseihin on sitten jatkovarret. Eli ei sitä nyt kovinkaan pitkä tarvitse olla, ellei ikkunat ole kattoon asti.
Edullinen hinta. Maksaisin kyllä, en oikein pidä ikkunanpesusta.
T. 5 ikkunaa pestävänä
Maksaisin 20€. T. Sairaseläkeläinen yksiöstä
tämä olisi halpa hinta. yhdessä ikkunassa meillä on 15 ruutua(kolme suurta ja 12 pientä) yhteensä 4 pintaa eli 60 ruutua per ikkuna. yhteensä 17 ikkunaa eli 1020 ruutua yhteensä. Ehkä reilumpaa olisi maksaa tuntipalkkaa.
Juurikin ikkunanpesusta 35 e kyllä, jos hintaan kuului parvekelasit. Nuori saa työtä ja minä hyvän mielen sekä kirkkaat ikkunat. Matkakuluja en maksa.
Todellakin. Ikkunoita on kyllä paljon ja ovat aika likaisia, että maksaisin enemmänkin.
Nää yläosattomista fantasioivat setämiehet eivät edes osaa lukea😁. Valtteri on yleensä poika.
Riippuu ikkunoiden määrästä.Jos on vain muutama tuo käy ja siihen alvit päälle.80 v:lle tehtävä ikkunanpesu ia siivous on alvitonta.Koko talo jos on niin huomattavasti suurempi on hinta tai ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin tuon verran tunnista ja matkat okettsen että tulee slle10 km päästä. Kuusi ikkunaa, parvekelasit ja parvekkeen ovi ja saunan lasiovi. Mulla menee ehkä 2,5 tuntia jos pesen kaikki samaan syssyyn. Tarjoaisin vielä mehua tai kahvia lisäksi.
Oho 2,5 tunnissa peset noin valtavan määrän ikkunoita. Mulla tuo aika ei riitä edes parvekelasien pesemiseen. Parvekkeella lasit 3:llä sivulla. Sisätiloissa menee yli 2 tuntia yhden ikkunan pesemiseen, kun pesen kaikki pinnat ja puuosat sekä irroitan verhot ja pesen ne ja säleverhotkin täytyy puhdistaa. Eli monta päivää menee, kun kolmion ikkunarumban saa tehtyä, kun en jaksa vanhuuttani pestä kuin yhden ikkunan per päivä.
Helposti, en uskalla itse pestä kun ikkuna on iso ja korkea olohuoneessa. Makuuhuoneen ikkunan voi ulkoa pestä parvekkeelta mutta olohuoneen ei
Suurin työ ikkunoiden pesussa on niiden aukominen, puuosien peseminen, verhojen poisotto ja peseminen. Sille Nobelinpalkinto, joka keksii jonku laitteen, jolla puhdista säleverhot helposti. Eihän sen ikkuruudun kanssa kauan mene, mutta kun on niin paljon oheistoimintoja.
Vierailija kirjoitti:
Nää yläosattomista fantasioivat setämiehet eivät edes osaa lukea😁. Valtteri on yleensä poika.
Perkele.näistä nykynimistä voi mitään päätella Voi olla vaikka Polkupyöran satula
Vierailija kirjoitti:
Just maksoin ikkunanpesusta 250€, eli 35€ olisin maksanut ilomielin.
Huh, tuon hintaista ikkunanpesua mäkin miettisin jo kaksi kertaa. 🤯 Ap
Vierailija kirjoitti:
Maksoin 240e
Joku firmako ikkunat noin kalliila pesee? Ap
Just maksoin saman ikäiselle 100e, teki töitä kolme tuntia. Mun mielestä toikin oli vähän alakanttiin. Hirveä työ. Otan saman kaverin taas kun tarvitsee pestä.
Meidän firmassa maksaa ikkunanpesu 45e/h joten halvalla lähtee!
Ehkä joo. Mulla on 11 ikkunaa.