Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö mielestänne väärin, kun nostin vieraan vauvan pois vaunuista ja toin sisälle? OV

Vierailija
29.01.2007 |

Olin tänään lasten kanssa läheisessä puistossa ja meidän 1v9kk ikäinen kuopus nukkui ulkona ja itse olin isompien kanssa sisällä. Tuossa pihalla nukkui myös toinenkin ipana, alle puoli vuotias. Huomasin sitten, että tuo toinen nukkuja oli herännyt ja ilmoitin siitä muille aikuisille. Kukaan ei lotkauttanut korvaansa, joten annoin asian olla. Vähän ajan päästä myös meidän kuopus heräsi ja menin ottamaan hänet pois rattaista ja huomasin, kuinka tuo toinen huusi naama punasena. Joten otin hänetkin sitten pois kylmästä ja vein sisälle.

Kun päästiin sisälle, niin tuon vauvan mummo? tuli meuhkaamaan siihen eteeni ja huusi, että miksi mä menin koskemaan siihen lapseen ja olisin vaan huolehtinut omista asioistani.

Teinkö siis väärin, kun otin tuon pienen tuolta vaunuistaan sisälle? Itse kyllä pahoitin hieman mieleni, mutta olenkin kyllä raskaana ja tunteeni menevät välillä kuin vuoristorataa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedetään, että kyseessä oli lapsen mummo? Kyseessähän voi olla vaikka perhepäivähoitaja?

Vierailija
42/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, sinä teit väärin. Toisen lapseen ei mennä koskemaan vaikka se sattuisikin huutamaan vaunuissa. Jos lapsi huutaa eikä ketään näytä kiinnostavan, asiasta sanotaan _puiston henkilökunnalle_ joka on aina paikalla silloin kun sisätilat ovat avoinna, jos eivät ole juuri vieressä niin varmasti jossain päin puistoa kuitenkin. Lähes aina vähintään yksi ohjaaja on sisällä ja yksi ulkona, mikäli pihalla siis on väkeä.

Sinun tehtäväsi ei ole mennä viemään kenenkään vauvaa yhtään mihinkään, tarpeen vaatiessa sen tekee leikkipuiston henkilökunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai auttaa lasta jos sillä on hätä? Sinä suosittelet vaan seisomaan tumput suorina, ettei vaan menisi kenenkään toisen reviirille.

Vierailija
44/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin puolen vuoden ikäinen lapsi vielä millään perhepäivähoitajalla on.

Vierailija
45/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tai auttaa lasta jos sillä on hätä? Sinä suosittelet vaan seisomaan tumput suorina, ettei vaan menisi kenenkään toisen reviirille.

Vierailija
46/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ap, sinä teit väärin. Toisen lapseen ei mennä koskemaan vaikka se sattuisikin huutamaan vaunuissa. Jos lapsi huutaa eikä ketään näytä kiinnostavan, asiasta sanotaan _puiston henkilökunnalle_ joka on aina paikalla silloin kun sisätilat ovat avoinna, jos eivät ole juuri vieressä niin varmasti jossain päin puistoa kuitenkin. Lähes aina vähintään yksi ohjaaja on sisällä ja yksi ulkona, mikäli pihalla siis on väkeä.

Sinun tehtäväsi ei ole mennä viemään kenenkään vauvaa yhtään mihinkään, tarpeen vaatiessa sen tekee leikkipuiston henkilökunta.

Eikä sitä välttämättä edes tiedä, kuka on puiston henkilökuntaa. Ap. toimi ihan luonnollisesti luonnollisten vaistojen pohjalta ainoana halunaan auttaa itkevää lasta, jonka olemassaolosta kukaan ei tuntunut piittaavan.

Vierailija
47/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanonut. Ap sanoi, että mummo?

Vierailija
48/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, multa meni ohi tuo alle puolivuotias, sorry. Ihmettelen kyllä, mistä ap tiesi lapsen iänkin noin tarkkaan.

Vierailija
49/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa tapahtuu kaikenlaisia lapsiin kohdistuvia tragedioita, kun ihmiset vaan sysää vastuun akuutissakin tapauksessa jollekin viranomaisille, jotka ei ole sen kummosempia ihmisiä kuin muutkaan.

Jos näkisit jonkun 2-vuotiaan harhailemassa jossakin ison tien vierellä, niin soittaisitko ensin poliisit vai ottaisitko lapsen turvaan ja sitten vasta soittaisit poliisit.

No tämä tapaus ei ollut samanlainen, mutta kuinka kauan sitä lasta olisi vielä pitänyt huudattaa, toinen on jo ihan hysteerinen. Ainakin ap. sai toiminnallaan aikaan sen, että mummo havahtui.

Vierailija
50/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aphan sanoi, että kuopus oli nukkumassa ulkona, muut lapset sisällä ja raskaanakin oli vielä.

Vierailija
51/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti, mutta itse olisin toiminut toisin.

Jos ensin huikkaan, että hei tuolla vaunuissa itkee vauva eikä kukaan reagoi, huikkaan uudestaan, että hei haloo, kenes vauva tuolla itkee. En kyllä menisi koskemaan ihan ensimmäisen sanomisen jälkeen.

Nimenomaan tätä palstaa seuranneena yli kuuden vuoden ajan, olen huomannut miten herkkänahkaisia nykyään äidit ovat vauvojensa/lastensa suhteen.

Ihme, ettei kukaan vielä ole sanonut, että vauva pitäisi huostaanottaa, koska " mummo" on aivan selvästi syyllistynyt vauvan heitteillejättöön.

47 jne

Vierailija
52/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastasi ei saa auttaa, vaikka sillä olisi miten tukalat oltavat.

Vierailija
53/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli jo peräänkuuluttanut vauvan omistajaa, kukaan ei ollut reagoinut. Ehkä hänen oli vain vaikea olla puuttumatta tilanteeseen, jossa lapsi jo ihan selkeästi oli pois tolaltaan ja näin sai apua vauvalle. Itse äitinä en olisi kokenut mitenkään ongelmallisena, jos joku olisi tuonut minunkin itkevän vauvan pois pakkasesta, jos hänen heräämisensä olisi syystä tai toisesta jäänyt jotenkin noteeraamattta. Tärkeintä on se, että lapsen hätä hoidetaan eikä sitä viivytetä. Lapsi on tärkeämpi kuin se miltä mummosta tuntuu.

Vierailija
54/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt viitsi. Tottakai heitä saa auttaa JOS on tarvis. Mun lapset nyt vaan on jo sen verran isompia, että ihan osaavat pyytää apua tarvittaessa. Kun olivat pieniä, hoidin heitä itse, enkä huudattanut pakkasessa enkä puistossa.

Ymmärrän, että sinua ottaa pattiin mielipiteeni, mutta se ei vielä tee minusta herkkänahkaista eikä edes huonoa äitiä. Sorry.

47

Vierailija
55/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen vauvan posket ovat varsin herkät paleltumille, tiedä miten kauan lapsi oli pakkasessa nukkunut.

Vierailija
56/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän ei ole huudattanut lapsiaan puistoissa, sellaista ilmiötä ei voi olla olemassa, ja kaikki vaunuissaan vartin huutavat lapset pitää tällä perusteella jättää sinne vaan huutamaan.

Vierailija
57/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vääntele sanomisiani, kiitos. En ole sanonut, että noin ei voi tapahtua ja sanoin, että olisin itse hoitanut tilanteen toisin. Olisin pari kertaa sanonut, etä ulkona itkee vauva, sen jälkeen korottanut ääneni, kysynyt kolmannen ja vaikkapa vielä neljännenkin kerran, että onko tuon vauvan joku tänne mahdollisesti unohtanut, kun ei kukaan reagoi hänen itkuunsa. Vasta sen jälkeen olisin hakenut lapsen itse sisälle, aikaa tuohon kysymiseen olisi mennyt ehkä minuutti.

Lopetan keksustelun tähän, koska meillä nyt vaan on asiaan kaksi eri näkökantaa ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

Hyvää yötä.

47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi