Teinkö mielestänne väärin, kun nostin vieraan vauvan pois vaunuista ja toin sisälle? OV
Olin tänään lasten kanssa läheisessä puistossa ja meidän 1v9kk ikäinen kuopus nukkui ulkona ja itse olin isompien kanssa sisällä. Tuossa pihalla nukkui myös toinenkin ipana, alle puoli vuotias. Huomasin sitten, että tuo toinen nukkuja oli herännyt ja ilmoitin siitä muille aikuisille. Kukaan ei lotkauttanut korvaansa, joten annoin asian olla. Vähän ajan päästä myös meidän kuopus heräsi ja menin ottamaan hänet pois rattaista ja huomasin, kuinka tuo toinen huusi naama punasena. Joten otin hänetkin sitten pois kylmästä ja vein sisälle.
Kun päästiin sisälle, niin tuon vauvan mummo? tuli meuhkaamaan siihen eteeni ja huusi, että miksi mä menin koskemaan siihen lapseen ja olisin vaan huolehtinut omista asioistani.
Teinkö siis väärin, kun otin tuon pienen tuolta vaunuistaan sisälle? Itse kyllä pahoitin hieman mieleni, mutta olenkin kyllä raskaana ja tunteeni menevät välillä kuin vuoristorataa.
Kommentit (57)
Olimme siis puistossa ja ihan sisätiloissa (siis puiston alueella) ja lapset nukkuivat tuossa ikkunan alla.
Olit puistossa, mutta olit sisällä isompien lasten kanssa?
Vierailija:
Olin tänään lasten kanssa läheisessä puistossa ja meidän 1v9kk ikäinen kuopus nukkui ulkona ja itse olin isompien kanssa sisällä. Tuossa pihalla nukkui myös toinenkin ipana, alle puoli vuotias. Huomasin sitten, että tuo toinen nukkuja oli herännyt ja ilmoitin siitä muille aikuisille. Kukaan ei lotkauttanut korvaansa, joten annoin asian olla. Vähän ajan päästä myös meidän kuopus heräsi ja menin ottamaan hänet pois rattaista ja huomasin, kuinka tuo toinen huusi naama punasena. Joten otin hänetkin sitten pois kylmästä ja vein sisälle.
Kun päästiin sisälle, niin tuon vauvan mummo? tuli meuhkaamaan siihen eteeni ja huusi, että miksi mä menin koskemaan siihen lapseen ja olisin vaan huolehtinut omista asioistani.
Teinkö siis väärin, kun otin tuon pienen tuolta vaunuistaan sisälle? Itse kyllä pahoitin hieman mieleni, mutta olenkin kyllä raskaana ja tunteeni menevät välillä kuin vuoristorataa.
Meidän lähipuistossa on myöskin rakennus, missä pidetään kerhoja ja parina päivänä viikossa sinne voi mennä myös sisälle leikkimään. Kerhopäivinä sisälle voi mennä ainoastaan vaihtamaan vaipat ja/tai pissalle.
Vierailija:
Sisätiloissa puistossa? Onpa tosi s..
Et tehnyt mielestäni väärin, mutta itse en uskaltaisi toisten vauvoihin koskea ilman lupaa.
Eikö teillä päin ole leikkipuistoja, joissa on myös sisätilat?
Ainakin meidän paikkakunnalla on niitä muutama (kouvola). Puistossa voi ulkoilla ja välillä mennä sisälle, ikäänkuin kerhotiloihin leikkimään. Lapset siis pääsevät sisälle lämmittelemään ja aikuiset voi juoda kahvia. Lapsille mehua.. aikuisille kahvia, teetä ja pipareita ja pullaa pilkkahintaan.
Ja ap:lle vastaus
Itse en olisi tuonut toisen lasta sisälle. Olisin vaan vaikka huutaen sanonut (jos ei tavallinen puhe havahduta vavan hoitajaa/äitiä) että HALOO!!, VAUVA VIHREISSÄ VAUNUISSA HUUTAA NAAMA PUNAISENA!!!!
naama punaisena. Ja turha tulla meuhkaamaan mistään perusturvallisuuden järkkymisestä, jos tilanne on satunnainen. Nykyään lapset on vaan niin pumpulissa pidettyjä, että äitien / mummojen / koko suvun pitää olla varpaisillaan, että reagoidaan heti ensimmäiseen inahdukseen. Näin kasvatetaan uusi pullamössösukupolvi.
Miten sitä on ennenvanhaa selvitty ilman itkuhäläreitä.
Ja jos mummo tuli melkein heti perässä, niin se kertoo siitä, että tietonen oli!
Huono mummo lapsella, kun ei välitä, vaikka pieni itkee pakkasessa tulipunaisena. Lapsella oli hätä.
kyllä myöntää, että en ole ennen kuullut moisista sisäpuistoista. Harmi, sillä olis kiva jos sellainen olisi täälläkin.
Niin kyllä sellaisesta voi perusturvallisuus jo järkkyäkin. Nämä suuren ikäluokan naiset ne ei paljon omista lapsistaankaan välittäneet, jotenkin tunnevammainen sukupolvi.
Mitä jos mummollakin oli hätä? Housuunko olisi pitää paskoa, ettei vaan vauva joudu hetkeäkään olemaan ilman valvontaa?
Meillä ei ole kuin ulkopuistoja, eikä talvella mitään kunnossapitoa.
Ei niihin edes vaunujen kanssa pääse kun on lunta niin paljon.
Vierailija:
Eikö teillä päin ole leikkipuistoja, joissa on myös sisätilat?
Ainakin meidän paikkakunnalla on niitä muutama (kouvola). Puistossa voi ulkoilla ja välillä mennä sisälle, ikäänkuin kerhotiloihin leikkimään. Lapset siis pääsevät sisälle lämmittelemään ja aikuiset voi juoda kahvia. Lapsille mehua.. aikuisille kahvia, teetä ja pipareita ja pullaa pilkkahintaan.Ja ap:lle vastaus
Itse en olisi tuonut toisen lasta sisälle. Olisin vaan vaikka huutaen sanonut (jos ei tavallinen puhe havahduta vavan hoitajaa/äitiä) että HALOO!!, VAUVA VIHREISSÄ VAUNUISSA HUUTAA NAAMA PUNAISENA!!!!
Vierailija:
kyllä myöntää, että en ole ennen kuullut moisista sisäpuistoista. Harmi, sillä olis kiva jos sellainen olisi täälläkin.
Harmi vaan, että niitä ei ole kaikissa isoissa lähiöissä.
Itse asun pääkaupunkiseudulla ja käytiin miehen sukulaisilla visiitillä pohjoisemmassa isossa kaupungissa, niin eihän siellä ollut hyvä jos edes leikkipuistoja.
Mutta siis itse asiaan.
Kävin katsomassa n. 15 minuutin välein tuota meidän kuopusta ja tuo pieni siis huusi vaunuissa ainakin 15 minuuttia ellei kauemminkin. Ja sanoin kyllä mielestäni aika kovalla äänellä, että tuo vauva on herännyt.
Just joo. Sinä olet varmaan niitä äitejä, jotka ei uskalla edes vessassa käydä ilman lasta, ettei vaan perusturvallisuus järky. Olisihan se kamalaa, jos äiti häviäisi näköpiiristä seitsemäksi sekunniksi.
Kyllä siihen perusturvallisuuden järkkymiseen tarvitaan pikkuisen enemmän kuin satunnainen itku. Turha tuomita mummoa,tuskin olisi lapsen kanssa puistossa, jos olisi kelvoton, kuten täällä annettiin heti ymmärtää.
Kummasti tällä palstalla pyörii niitä ihmisiä, joilla on aina varaa heittää se ensimmäinen kivi.
selvittäisin, missä vanhempi/hoitaja on ensin.