Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö mielestänne väärin, kun nostin vieraan vauvan pois vaunuista ja toin sisälle? OV

Vierailija
29.01.2007 |

Olin tänään lasten kanssa läheisessä puistossa ja meidän 1v9kk ikäinen kuopus nukkui ulkona ja itse olin isompien kanssa sisällä. Tuossa pihalla nukkui myös toinenkin ipana, alle puoli vuotias. Huomasin sitten, että tuo toinen nukkuja oli herännyt ja ilmoitin siitä muille aikuisille. Kukaan ei lotkauttanut korvaansa, joten annoin asian olla. Vähän ajan päästä myös meidän kuopus heräsi ja menin ottamaan hänet pois rattaista ja huomasin, kuinka tuo toinen huusi naama punasena. Joten otin hänetkin sitten pois kylmästä ja vein sisälle.

Kun päästiin sisälle, niin tuon vauvan mummo? tuli meuhkaamaan siihen eteeni ja huusi, että miksi mä menin koskemaan siihen lapseen ja olisin vaan huolehtinut omista asioistani.

Teinkö siis väärin, kun otin tuon pienen tuolta vaunuistaan sisälle? Itse kyllä pahoitin hieman mieleni, mutta olenkin kyllä raskaana ja tunteeni menevät välillä kuin vuoristorataa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittäisin, missä vanhempi/hoitaja on ensin.

Vierailija
2/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme siis puistossa ja ihan sisätiloissa (siis puiston alueella) ja lapset nukkuivat tuossa ikkunan alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit puistossa, mutta olit sisällä isompien lasten kanssa?

Vierailija:

Olin tänään lasten kanssa läheisessä puistossa ja meidän 1v9kk ikäinen kuopus nukkui ulkona ja itse olin isompien kanssa sisällä. Tuossa pihalla nukkui myös toinenkin ipana, alle puoli vuotias. Huomasin sitten, että tuo toinen nukkuja oli herännyt ja ilmoitin siitä muille aikuisille. Kukaan ei lotkauttanut korvaansa, joten annoin asian olla. Vähän ajan päästä myös meidän kuopus heräsi ja menin ottamaan hänet pois rattaista ja huomasin, kuinka tuo toinen huusi naama punasena. Joten otin hänetkin sitten pois kylmästä ja vein sisälle.

Kun päästiin sisälle, niin tuon vauvan mummo? tuli meuhkaamaan siihen eteeni ja huusi, että miksi mä menin koskemaan siihen lapseen ja olisin vaan huolehtinut omista asioistani.

Teinkö siis väärin, kun otin tuon pienen tuolta vaunuistaan sisälle? Itse kyllä pahoitin hieman mieleni, mutta olenkin kyllä raskaana ja tunteeni menevät välillä kuin vuoristorataa.

Vierailija
4/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähipuistossa on myöskin rakennus, missä pidetään kerhoja ja parina päivänä viikossa sinne voi mennä myös sisälle leikkimään. Kerhopäivinä sisälle voi mennä ainoastaan vaihtamaan vaipat ja/tai pissalle.

Vierailija
5/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sisätiloissa puistossa? Onpa tosi s..

Vierailija
6/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tehnyt mielestäni väärin, mutta itse en uskaltaisi toisten vauvoihin koskea ilman lupaa.

Vierailija
7/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev

Vierailija
8/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä päin ole leikkipuistoja, joissa on myös sisätilat?

Ainakin meidän paikkakunnalla on niitä muutama (kouvola). Puistossa voi ulkoilla ja välillä mennä sisälle, ikäänkuin kerhotiloihin leikkimään. Lapset siis pääsevät sisälle lämmittelemään ja aikuiset voi juoda kahvia. Lapsille mehua.. aikuisille kahvia, teetä ja pipareita ja pullaa pilkkahintaan.

Ja ap:lle vastaus

Itse en olisi tuonut toisen lasta sisälle. Olisin vaan vaikka huutaen sanonut (jos ei tavallinen puhe havahduta vavan hoitajaa/äitiä) että HALOO!!, VAUVA VIHREISSÄ VAUNUISSA HUUTAA NAAMA PUNAISENA!!!!

Vierailija
9/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naama punaisena. Ja turha tulla meuhkaamaan mistään perusturvallisuuden järkkymisestä, jos tilanne on satunnainen. Nykyään lapset on vaan niin pumpulissa pidettyjä, että äitien / mummojen / koko suvun pitää olla varpaisillaan, että reagoidaan heti ensimmäiseen inahdukseen. Näin kasvatetaan uusi pullamössösukupolvi.

Vierailija
10/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on myös sisätilat.

Vierailija
11/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä on ennenvanhaa selvitty ilman itkuhäläreitä.

Ja jos mummo tuli melkein heti perässä, niin se kertoo siitä, että tietonen oli!

Vierailija
12/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono mummo lapsella, kun ei välitä, vaikka pieni itkee pakkasessa tulipunaisena. Lapsella oli hätä.

Vierailija
13/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä myöntää, että en ole ennen kuullut moisista sisäpuistoista. Harmi, sillä olis kiva jos sellainen olisi täälläkin.

Vierailija
14/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä sellaisesta voi perusturvallisuus jo järkkyäkin. Nämä suuren ikäluokan naiset ne ei paljon omista lapsistaankaan välittäneet, jotenkin tunnevammainen sukupolvi.

Vierailija
15/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos mummollakin oli hätä? Housuunko olisi pitää paskoa, ettei vaan vauva joudu hetkeäkään olemaan ilman valvontaa?

Vierailija
16/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kuin ulkopuistoja, eikä talvella mitään kunnossapitoa.

Ei niihin edes vaunujen kanssa pääse kun on lunta niin paljon.

Vierailija:

Eikö teillä päin ole leikkipuistoja, joissa on myös sisätilat?

Ainakin meidän paikkakunnalla on niitä muutama (kouvola). Puistossa voi ulkoilla ja välillä mennä sisälle, ikäänkuin kerhotiloihin leikkimään. Lapset siis pääsevät sisälle lämmittelemään ja aikuiset voi juoda kahvia. Lapsille mehua.. aikuisille kahvia, teetä ja pipareita ja pullaa pilkkahintaan.

Ja ap:lle vastaus

Itse en olisi tuonut toisen lasta sisälle. Olisin vaan vaikka huutaen sanonut (jos ei tavallinen puhe havahduta vavan hoitajaa/äitiä) että HALOO!!, VAUVA VIHREISSÄ VAUNUISSA HUUTAA NAAMA PUNAISENA!!!!

Vierailija
17/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä myöntää, että en ole ennen kuullut moisista sisäpuistoista. Harmi, sillä olis kiva jos sellainen olisi täälläkin.

Harmi vaan, että niitä ei ole kaikissa isoissa lähiöissä.

Vierailija
18/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun pääkaupunkiseudulla ja käytiin miehen sukulaisilla visiitillä pohjoisemmassa isossa kaupungissa, niin eihän siellä ollut hyvä jos edes leikkipuistoja.

Vierailija
19/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis itse asiaan.

Kävin katsomassa n. 15 minuutin välein tuota meidän kuopusta ja tuo pieni siis huusi vaunuissa ainakin 15 minuuttia ellei kauemminkin. Ja sanoin kyllä mielestäni aika kovalla äänellä, että tuo vauva on herännyt.

Vierailija
20/57 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Sinä olet varmaan niitä äitejä, jotka ei uskalla edes vessassa käydä ilman lasta, ettei vaan perusturvallisuus järky. Olisihan se kamalaa, jos äiti häviäisi näköpiiristä seitsemäksi sekunniksi.

Kyllä siihen perusturvallisuuden järkkymiseen tarvitaan pikkuisen enemmän kuin satunnainen itku. Turha tuomita mummoa,tuskin olisi lapsen kanssa puistossa, jos olisi kelvoton, kuten täällä annettiin heti ymmärtää.

Kummasti tällä palstalla pyörii niitä ihmisiä, joilla on aina varaa heittää se ensimmäinen kivi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan