Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painon pudotus pysähtyi vaikka syön vähän

Vierailija
14.06.2024 |

Pitääkö kaloreita vaan vähentää 🤢

Syön nyt 1500 kilokaloria päivässä

Taitaa olla säästöliekki

En voi nyt pitää taukoa

Verenpaine täytyy saada alas

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen keski-iässä on melkein mahdotonta. Itse päädyin vatsalaukkuun laitettavaan silikonipalloon. Toimii todella hyvin, ei ole ikinä nälkä. Toinen hyvä ratkaisuvaihtoehto on vatsaa pienentävä leikkaus, jos ylipainoa on runsaasti. 

Vierailija
42/55 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen keski-iässä on melkein mahdotonta. Itse päädyin vatsalaukkuun laitettavaan silikonipalloon. Toimii todella hyvin, ei ole ikinä nälkä. Toinen hyvä ratkaisuvaihtoehto on vatsaa pienentävä leikkaus, jos ylipainoa on runsaasti. 

Ei suinkaan ole mahdotonta, eikä siihen tarvita noita mainitsemisia vippaskonsteja. Sopiva ravinto riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

krioppa polttaa nyt sydäntä ja muita lihaksia pois turhina. Jos haluaa laihtua pitää liikkua, syö samalla peräti enemmän. Itseasiassa syö paljon enemmän niin ei tue kropalle vaikutus nääntymisestä joka ohjaa läskien keräilyyn

Vaikea kyllä uskoa tuota, että kroppa lähtisi polttamaan sydäntä pois turhana. :D

Vierailija
44/55 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuo 1500 kaloria on jo hyvin pitkän naisen keskikulutus. Näiden 1500 kalorilla päivässä laihduttaneiden on ollut pakko olla todella liikalihavia. Muuten tuolla kalorimäärällä laihtumiseen menisi ikuisuus.

1500 kcal on sopiva määrä, jos haluaa laihduttaa 60 kilosta 50 kiloon. Jos haluaa 70 kilosta 60:een, niin silloin 1600 kcal on sopiva jne.

Vierailija
45/55 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan ole mahdotonta, eikä siihen tarvita noita mainitsemisia vippaskonsteja. Sopiva ravinto riittää.

Totta, mutta ohjelman seuraaminen on erittäin vaikeaa. Yksi iso uhka on plateau-vaihe eli säästöliekille meneminen. Pallo toimii aivan älyttömän hyvin. Olen laihtunut jo kymmenen kiloa ilman yhtään säästliekkivaihetta. Ei se ole vippaskonsti, vaan tie pysyvään muutokseen. Tietysti melko kallis, 5500 euroa, mutta siihen saa lainan.

Vierailija
46/55 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta ohjelman seuraaminen on erittäin vaikeaa. Yksi iso uhka on plateau-vaihe eli säästöliekille meneminen. Pallo toimii aivan älyttömän hyvin. Olen laihtunut jo kymmenen kiloa ilman yhtään säästliekkivaihetta. Ei se ole vippaskonsti, vaan tie pysyvään muutokseen. Tietysti melko kallis, 5500 euroa, mutta siihen saa lainan.

Mitä tarkoitat tuolla "ohjelmalla"?  Mitä ohjelmaa tarvitaan sopivan ravinnon syömiseen?  Säästöliekki tulee ainoastaan liian vähällä ravinnolla, ei oikea syöminen sitä aiheuta.

Kyllä tuo pallo on vippaskonsti. Mitä tapahtuu sen poistamisen jälkeen, sehän on vain väliaikainen?  Oikea syöminen on pysyvää.

Vierailija
47/55 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te liiku yhtään? Itse laihdun 2000-2500 kcal määrillä. Pyöräilen, kävelen, juoksen, käyn salilla.

Vierailija
48/55 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tuolla "ohjelmalla"?&

Laihdutusohjelmaa tietysti. Jos olet aina ollut normaalipainoinen, et ehkä ymmärrä, että laihtuminen vaatii kalorivajeen aikaansaamista, ja siinä taas helposti vähentää kaloreita niin paljon, että keho alkaa pihdata niitä, koska se tuhansien vuosien kehityksen tuloksena varjelee keräämäänsä energiaa. Gastrinen pallo on siitä loistava, että se toimii. Mutta opeta toki isääsi nussimaan. On aina huvittavaa, kun kaltaisesi besserwisserit neuvovat sormi pystyssä tietämättä käytännöstä mitään. :-)

Vierailija
49/55 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, höpö sun juttujas. Laihtumiseen ei tarvita mitään "ohjelmaa" vaan ruokaa. Ilman kikkailuja.

Vierailija
50/55 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin valhe lääketieteen historiassa: kalori on kalori, eikä ole väliä mistä se tulee!?

Vierailija
51/55 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te liiku yhtään? Itse laihdun 2000-2500 kcal määrillä. Pyöräilen, kävelen, juoksen, käyn salilla.

Olisin valmis lyömään pienen vedon että olet aajur-veeda (ayurveda) luokituksessa vahvasti pitta ("sappi") tyyppi,                                                                                                           jolla on poikkeuksellisen intensiivinen metabolia! Eli sinua esim. sapettaa helposti? LOL!

Pitta eli tulityyppi on ruumiinrakenteeltaan keskiverto tai atleettinen. Pittatyypin ruokahalu on voimakas ja joskus kyltymätön, mutta aineenvaihduntakin on nopea. Pitta on luonteeltaan älykäs, määrätietoinen ja kunnianhimoinen, mutta epätasapainossa helposti ärtyvä, aggressiivinen ja mustasukkainen.

Vierailija
52/55 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki on todellinen ilmiö, mutta puhutaan mitättömästä, käytännössä olemattomasta asiasta: asiasta joka on olemassa lähinnä sanatasolla.

Vierailija
53/55 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin valhe lääketieteen historiassa: kalori on kalori, eikä ole väliä mistä se tulee!?

Google-käännös johdannosta, tai mikä lie:

Meidät on luotu epäonnistumaan aineenvaihdunnan terveydemme suhteen. 88 prosenttia ihmisistä on metabolisesti epäterveellisiä, ja 1920-luvulta lähtien olemme häpeänneet heitä uskomaan, että se on heidän vikansa että heidän pitäisi vain syödä vähemmän kaloreita ja liikkua enemmän. Mutta todellinen syyllinen on sokeri ja sitä sisältävät valmisruoat. Suurin osa markkinoiden hyllyillämme olevista ruoista sisältää järjettömiä määriä lisättyä sokeria ja runsaasti fruktoosia sisältävää maissisiirappia ainesosia, jotka kirjaimellisesti hidastavat aineenvaihduntaamme ja kytkevät päälle sisäisen rasvavarastointikytkimemme. Istuin tohtori Robert Lustigin kanssa puhumaan "kalorit sisään, kalorit ulos" -mallin ongelmasta ja painonhallinnan energiatasapainomallin ymmärtämisestä.

Weve been set up for failure when it comes to our metabolic health. Eighty-eight percent of people are metabolically unhealthy, and since the 1920s weve shamed them into believing its their faultthat they should just eat fewer calories and exercise more. But the real culprit is sugar and the processed foods that contain it. The majority of foods on our market shelves contain insane amounts of added sugar and high-fructose corn syrupingredients that literally slow down our metabolism and turn on our internal fat storage switch. I sat down with Dr. Robert Lustig to talk about the problem with the calories in, calories out model, and understanding the energy-balance model of weight management.

Vierailija
54/55 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni painanut 50 kg nyt 55v 52.En pahemmin liiku mutta en myöskään käytä sokeria sairastan keliakiaa ja viljat pois siitä syystä,vois olla joku yhteys.

Vierailija
55/55 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä löytyy painonpudotuslaskuri johon syötetään omat perustiedot (paino, pituus), päivittäinen liikunta sekä painon pudotustavoite ja missä ajassa tavoite halutaan saavuttaa. Laskuri kertoo millä kalorimäärällä pääset tavoitteeseen. Liikkuminen ja myös nukkuminen (pitkät yhtäjaksoiset yöunet) ovat tärkeitä painon pudotuksessa terveellisen ruokavalion lisäksi. Ruokavalion tulisi olla sellainen mitä voit noudattaa myös tavoitepainon saavuttamisen jälkeenkin jotta paino pysyy tavoitelukemissa. Itse noudatin suurin piirtein välimerityyppistä ruokavaliota, vaihdoin kovat rasvat pehmeisiin ja viljatuotteet täysjyvään, vähensin myös suolan käyttöä ja sokeripitoisia tuotteita syön enää vain herkuttelupäivinä ja juhlatilaisuuksissa.