Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tulee yökylään lapsen kaveri joka taas vetää yksin puoli pakettia suklaamuroja ja litran kaakaota koska kotona ei niitä saa

Vierailija
14.06.2024 |

Minun pitäisi myös muka mennä mukaan kauppaan katsomaan ettei tämä lapsi osta herkkuja  kuin max. Yhden lakun ym pientä😳.  Mitä ihmettä,ai kävellä kahden 8vuotiaan perässä ja kytätä ostoksia? 

(Kaupan katto näkyy ikkunasta eli voivat matkan puolesta mennä kaksin)

Minusta tämä kaverin äiti on outo ja turhan tiukkapipoinen..

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n lapsi on varmaan pullukka...

Minun lapsi on erittäin hoikka ja syömme erittäin terveellisesti, vaikka kaapissa on mm kaakaojauhetta Ja suklaamuroja.

Kenenkään ei vaan tee mieli koskea niihin, koska jokaisella on oma vapaa tahto. Kyseinen kaakaojauhepussi on ollut siellä vuosia.

Lapsellani on myös karkkia kaapissa ja hän saattaa unohtaa ne sinne pitkäksi aikaa.

Pakolla kasvattaminen on aika pinnallista, syy omiin valintoihin löytyy syvempä kuin siitä että joku käskee. Tämä on hyvä opetella jo nuorena.

Vierailija
42/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kans ankeeta ruokaa. Perunavelliä, makaroonivelliä, 1 hernekeittotölkki vedellä jatkettuna neljälle jne. Rahat meni isän mersuun, kaljaan ja tupakoihin.

Eli joko suklaamuroja tai ankeaa ruokaa? Terveellisesti ja hyvin ei voi syödä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsilla yksi saman suuntainen tapaus kaverina. Meidän viisihenkiselle perheelle riitti normaalisti 1,5 litraa cokista kevyesti, kun tehtiin itse hampurilaisia. On perinne, että meillä juodaan cokista vain kun tehdään itse hampurilaisia. No, tämä teini-ikäinen kaveri oli käymässä ja tehtiin hampurilaisia ja tuolla kertaa meillä meni 3 litraa cokista ja se loppui kesken! Arvioin, että tämä joi ehkä kaksi litraa cokista ruuan kanssa. Se veti sitä juomalasillisia kuin shotteja ja omi sen pullon ihan lautasensa viereen.

Vierailija
44/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsi on erittäin hoikka ja syömme erittäin terveellisesti, vaikka kaapissa on mm kaakaojauhetta Ja suklaamuroja.

Kenenkään ei vaan tee mieli koskea niihin, koska jokaisella on oma vapaa tahto. Kyseinen kaakaojauhepussi on ollut siellä vuosia.

Lapsellani on myös karkkia kaapissa ja hän saattaa unohtaa ne sinne pitkäksi aikaa.

Pakolla kasvattaminen on aika pinnallista, syy omiin valintoihin löytyy syvempä kuin siitä että joku käskee. Tämä on hyvä opetella jo nuorena.

Miksi olette hankkineet ruokaa joka ei teille maistu ja johon kenenkään ei tee mieli koskea?

Vierailija
45/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden käydä kaksin kaupassa, ostavat mitä mieli tekee.

Sellasten vanhempien lapsista tulee isompina, syömisongelmaisia, joilta kielletään karkit, murot jne kokonaan. 

Vierailija
46/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyn lapsilta kaikki sokeri kielletty. Eivät kuulemma kaipaa. Tulivat synttäreille. Pöytä oli katettu. Olin eteisessä ottamassa vieraita vastaan. Palasin keittiöön. Pojat olivat syöneet kokonaisen kakun. Ehkä kohtuudella kotona syödyt herkut hillitsisivät tätä makeanhimoa.

Vierailija
47/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette hankkineet ruokaa joka ei teille maistu ja johon kenenkään ei tee mieli koskea?

Sullakin on vehnäjauhoja kaapissa, syötkö sitä lusikalla päivittäin. 

Eri

Vierailija
48/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti me aina joskus niitä syömme.

en muuten ole ketjun ap, vaan eri

Vierailija
49/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä vanhempia, jotka ei anna lastensa herkutella.

Kyllä karkit, kakut, pulkat ym. kuuluu lapsuuteen tärkeänä osana. Ainakin minulla kuului. Ja kuuluu vieläkin elämään, enkä ole syömishäiriöinen vaikka nautin myös herkuista. 

Vierailija
50/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullakin on vehnäjauhoja kaapissa, syötkö sitä lusikalla päivittäin.&nbsp

En tietenkään, mutta en myöskään anna tai ole antanut lausuntoa, että minun ei tee mieli koskea vehnäjauhoihini. Ne ovat kaapissa, käytän niitä leipomiseen ja ruuanlaittoon viikoittain ihan mielelläni.

Vierailija
51/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulkat = pullat, piti lukea. Tietty pulkatkin kuuluu lapsuuteen. 😂

49

Vierailija
52/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään vedetä suklaamuroja ja kaakaota ostetaan tosi harvoin.

Jos lapsi yökyläilyn jälkeen kertoisi vetäneensä litran kaakaota ja puolipakettia suklaamuroja. Pitäisin niitä vanhempia tosi tyhmänä. Onneton on iltapala tai aamupala.

Jotain rajaa sokerin määräänkin. Lapset saa ostaa muronsa viikkorahoillaan. Aika harvoin ostavat.

Meillä lapsi kieltäytyi juomasta maitoa, koska inhosi sitä. Kaakaolusikallinen auttoi. Murojen kanssa maito myös meni eli niitä sai syödä aamupalaksi tai leipää. Miksi olisin kontrolloinut liikaa? Ei sentään vanukkaita, lättyjä tai pullaa.

Tänä päivänä, aikuisena, lähes vege, terve tyyppi, joka käy salilla usean kerran viikossa.

lähes vege - kävelee kaupassa vihannesosaston läpi

käy salilla usean kerran viikossa - hankkii nappeja joltain akimanniselta

Vierailija
53/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän Vesa-Esikko ei syö sokeria, hän ei sitä osaa edes kaivata kun ei kotona saa."

:D :D :D

Vierailija
54/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna. Mikä Sinua haivaa?

Anna se yksi annos, minkä Sinä annostelet.

Miksi teiltä löytyy tuollaista kuraa?

Porkkanoita mieluummin narskuteltavaksi.

Vierailija
55/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusteni lapsia seuraillessa olen huomannut tämän. Toisen perheen lasten ruokavalio on tarkka, herkkuja rajoitetaan merkittävästi. Toisessa perheessä lapset syövät päivittäin ja täysin vapaasti herkkuja, varmasti suosituksiin nähden kokonaisuudessaan liikaakin. Molempien perheiden lapset suunnilleen saman ikäisiä.

Kun ensin mainitun perheen lapset pääsevät vaikka synttäripöytään, heitä ei ole saada sieltä pois ja perheen äiti joutuu rajoittamaan syömistä. Toisessa perheessä lapset taas menevät pöytään, ottavat paria sorttia ja poistuvat asiallisessa ajassa.

Käytöstapojen kannalta toinen on selvästi parempi, mutta en usko, että terveyden kannalta. Perheessä jossa herkkuja saa vapaasti 2/3 lapsista on selvästi pyöreitä jo alakoulun viimeisillä luokilla, tiukemmassa perheessä kaikki hoikkia. Ehkä näiden välistä pitäisi löytää jokin kultainen keskitie.

Vierailija
56/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna. Mikä Sinua haivaa?

Anna se yksi annos, minkä Sinä annostelet.

Miksi teiltä löytyy tuollaista kuraa?

Porkkanoita mieluummin narskuteltavaksi.

Ja lauantaisin kädenlämpöisen saunan jälkeen huvitukseksi käy virkkaaminen piikkimatolla istuskellen. TV tuhoaa silmät ja aivot, ja liika hauskanpito laiskistaa!

Vierailija
57/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen äiti antaa suklaamuroja tai joka päivä kaakaota?

Omassa lapsuudessa oli muroja tarjolla joka päivä. Samoin kaakaota jos niin halusi. Kun niitä ei mieltänyt herkuiksi, ei niitä kukaan meillä vetänyt litrakaupalla. Yhtälailla syötiin sokeroituja jogurtteja kuin äidin itse tekemää puuroa. Usein oli myös itse tehtyä marjakiisseliä ja siinäkin oli sokeria. Vaihdellen syötiin leipää, puuroa, muroja, jogurttia, hedelmää. Oltiin terveitä ja hoikkia.

Aloittajan ei tietenkään pidä antaa kyläilijän rohmuta puolta pakettia muroja. Tarjoat mitä tarjoat yhdet annokset ja se riittää.  Kaverin äiti varmaan syystä varoittaa siitä kaupasta. Tuskin tulee edes mieleen, että tarjoat ja annat syödä niin paljon kerralla. Et voi tietää onko lapsella jo ongelmia ruuan suhteen. 

Vierailija
58/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen äiti antaa suklaamuroja tai joka päivä kaakaota?

Omassa lapsuudessa oli muroja tarjolla joka päivä. Samoin kaakaota jos niin halusi. Kun niitä ei mieltänyt herkuiksi, ei niitä kukaan meillä vetänyt litrakaupalla. Yhtälailla syötiin sokeroituja jogurtteja kuin äidin itse tekemää puuroa. Usein oli myös itse tehtyä marjakiisseliä ja siinäkin oli sokeria. Vaihdellen syötiin leipää, puuroa, muroja, jogurttia, hedelmää. Oltiin terveitä ja hoikkia.

Aloittajan ei tietenkään pidä antaa kyläilijän rohmuta puolta pakettia muroja. Tarjoat mitä tarjoat yhdet annokset ja se riittää.  Kaverin äiti varmaan syystä varoittaa siitä kaupasta. Tuskin tulee edes mieleen, että tarjoat ja annat syödä niin paljon kerralla. Et voi tietää onko lapsella jo ongelmia ruuan suhteen. 

Tuo on vähän sama kuin suomalaisen alkoholipolitiikan kanssa! Vapauttaminen on hyvä asia! Kielletty hedelmä ja harvinaiset mahdollisuudet saada johtavat ylilyönteihin.

Vierailija
59/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mutta rupes tekee mieli kaakaoa

Älä ouppaa ainakaan nyt sitten kutsu kylään kun tuo muksu on käymässä

Vierailija
60/69 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita överiksi vetäviä lapsia tulee kahdenlaisista perheistä. Niistä, joissa koskaan ei saa mitään herkkuja. Ja niistä, joissa vanhemmatkin mättävät jatkuvasti kaksi käsin herkkuja.

Suurimmalla osalla on onneksi kultainen keskitie ja lapset saavat hyvän mallin ja suhde ruokaa ja herkkuihin muodostuu normaaliksi.

No nimenomaan noin. Ja nuo kummatkin överiperhemallit ovat rossskaväkeä ihonväristä riippumatta: sekä veesee anteeksi wt että bt.

Inhottavia lapsia tuollaiset ahneet pirulaiset ovat, hyi olkoon.

Älkää kunnon ihmiset antako omien lastenne kaveerata tuollaisen sakin kanssa.

Tolkun Mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi