Alaikäiset 4H-yrittäjät tekevät vaarallisiksi luokiteltuja töitä, joita heillä ei palkkatöissä saisi teettää
Aluehallintovirasto valvoo nuorilla työntekijöillä teetettyjä töitä. Valvontaa ei ole, jos nuori tekee työn yrittäjänä. Silloin yrittäjä vastaa itse omasta turvallisuudestaan.
Kommentit (28)
Joku demariko täällä taas hysterisoituu, kun vielä ei ole alistettu kaikkia innokkaita nuoria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on 4h?
Olisikohan joku vammaisten juttu?
4H on maaseutualueilla suosittu poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton nuorten kerho, joka kannustaa yritteliääseen elämäntapaan. Olin alle 18-vuotiaana innokas 4H-kerholainen. Olin kiinnostunut metsätaidoista ja kerhon johtamisesta sekä kansainvälisestä toiminnasta. Joillain saattoi olla oma nimikko vasikka, toiset keräsivät niittykukkiensiemeniä, itse keräsin ja kierrätin lannoitesäkkejä ja sain siitä kasarilla ihan hyvät rahat. Netistä löytyy tietoa.
Kiitos vastauksesta
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjyys on nykyään lapselle ainoa tapa saada kunnollista kesätyötä nykyisten rajoitusten ja sääntöjen takia. Esimerkiksi Kenen idea oli se että alle 18-vuotias voi tehdä enintään 4 tuntia töitä päivässä?
Mitä sekoilet? Ei tuollaista rajoitusta koulujen loma-aikoina ole. Saa olla normaalin työpäivän töissä. Koulupäivän jälkeen taas tuskin moni ehtisikään kokonaista työpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on 4h?
Olisikohan joku vammaisten juttu?
4H on maaseutualueilla suosittu poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton nuorten kerho, joka kannustaa yritteliääseen elämäntapaan. Olin alle 18-vuotiaana innokas 4H-kerholainen. Olin kiinnostunut metsätaidoista ja kerhon johtamisesta sekä kansainvälisestä toiminnasta. Joillain saattoi olla oma nimikko vasikka, toiset keräsivät niittykukkiensiemeniä, itse keräsin ja kierrätin lannoitesäkkejä ja sain siitä kasarilla ihan hyvät rahat. Netistä löytyy tietoa.
Toimii se kaupungeissa myös. Kokkauskerhoa, askartelukerhoja, liikuntakerhoja yms. Isommille nuorille lapsenvahtikeikkoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Joku demariko täällä taas hysterisoituu, kun vielä ei ole alistettu kaikkia innokkaita nuoria?
Tai sitten tuossa iässä ihmisellä ei ole riskienarviointikyky vielä kovin kehittynyttä, ja määräykset ovat olemassa syystä.
15 vuotiaan kipesin katolle töihin maalaamaan peltikattoa. Maalasin myös taloa 10 metrin korkeudelta nostimen avulla. Kesätöissä olin eikä kukaan puhunut turvallisuudesta mitään vaan sanottiin että haluatko maalata tuolta ylhäältä. Ei ollut turvavaljaita nostimessa.
Tässä on toinen esimerkillinen nuori:
Valtteri Marhia, 17, työllisti itse itsensä - "Kaikki keikat käyvät, missä ei kuole"