Hiton tauti!
Kolmatta päivää sairaana. Poskiontelot kipeinä, räkä valuu ja kurkku kipeä. Oon nukkunut kohta 3 vrk. Syönyt vain välillä. Kauanko tällaista pitää kestää?
Kommentit (36)
Nyt on liikkeellä tosi sitkeä tauti. Korkeaa kuume, yskä ja kaikinpuolin kehno olo.
Nenäsuihkeita saa apteekista. Käytin allergia-aikaan ja oli apua.
Kurkkukipuun saa helpotusta sinkkisuihkeesta. Niitäkin on apteekissa, taitaa olla luontaistuotemyymälöissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla niin kamalat nivelkivut tuli flunssan jälkeen, että oikein itketti. Melkein menin lääkäriin, mutta koska särkylääkkeellä pärjää niin toistaiseksi siirsin menoa
Tuo voi olla koronan jälkioire. Minulla nivelkivut kesti puoli vuotta koronan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Nenäsuihkeita saa apteekista. Käytin allergia-aikaan ja oli apua.
Kurkkukipuun saa helpotusta sinkkisuihkeesta. Niitäkin on apteekissa, taitaa olla luontaistuotemyymälöissäkin.
Flunssa tulossa? Heti ensioireisiin flunssan kestoa lyhentävä ja oireita lievittävä suusuihke.
1. Lyhentää flunssan kestoa. Sinkkiasetaatti lyhentää virusperäisen ylähengitystieinfektion kestoa ja lievittää sen oireita.
2. Hoitaa nielun ärtynyttä limakalvoa. Dekspantenoli eli B5-vitamiini osallistuu suun ja nielun limakalvojen pintasolukon uusiutumiseen.
3. Helpottaa nielun turvotusta. Glyseroli ja sorbitoli muodostavat hypertonisen liuoksen, joka vähentää osmoottisesti limakalvoturvotusta ja turvotuksen aiheuttamaa kurkkukipua.
https://www.apteekki.fi/apteekki-tuotesarja/flunssa/apteekki-fluacute-z…
Jostain luin että teho perustuu just siihen että heti oireiden alettua käyttää sinkkisuihketta. Viikon vanhaan flussaan ei ole kuulema vaikutusta. Pitäis googlettaa mutta en viitsi, sanon tämän siis vain muistin mukaisesti.
Silmiä ja päätä särkee. Nenä vuotaa ja kuvottava olo ollut jo kohta viikon. Eilen piti käydä pari kertaa oksentamassa. Kuumetta ei ole ollut. Väsynyt ja heikko olo.
Mullakin alkaa mennä kärsivällisyys. Kestänyt jotain 11 pv ja ajattelin tänään alkaa kohdella itseäni kuin tervettä: lenkille ja siivoamaan, mutta nyt vaan pyörin sängyn ja tämän tietsikan väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kestänyt useita kuukausia ja rupeen jo oleen tosi rikki. Tietty töissä käyn mutta sen jälkeen veto aivan poissa.
Jollain oli myös (iltasanomas) ja sukupuolitautitesteissä löysivät syyn monta kuukautta jatkuneelle kuumeilulle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on liikkeellä tosi sitkeä tauti. Korkeaa kuume, yskä ja kaikinpuolin kehno olo.
Kuppa, tippuri tai aids.
keskitoukokuusta tullu joo istuttua sisällä näkemättä aurinkoa, ruoka tulee kasseina oven eteen. Eipä oo ollu oikein mitään kesää tänä vuonna joten varmaan vajaa 2kk ajaksi sitten puertolle joku marras ja joulukuut. Heippahei suomikerho :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuppa, tippuri tai aids.
Viinalla, saunalla ja tervalla ne kaikki lähtee. Perse täyteen tervaa ja suusta viinat alas saunassa istuen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yskittiin keväällä 2 kuukautta, en tiedä mitä, alkoi mennä hermo. Muutama viikko terveenä ja nyt sitten vuorostaan hinkuyskä. Voi elämän kevät, sano. Jos on puuskainen yskä ja välillä aika ok olo, mutta et nuku yskältäsi tai syö koska oksennat limaa, pyydä hinkuyskätestiin.
Kokeile sitä kikkaa missä puhallat letkulla, mehupillikin käy, vesipulloon. Itse käytin litran limsapulloa, jonka täytin puolilleen ja sitten vain puhaltelin pillin läpi veteen. Avasi keuhkoputkia ja limaa irtosi helpommin. Yskä alkoi paranemaan siitä hetkestä, jäi ne korinat ja hengityksen vinkuminen vähitellen pois, on tämä silti sitkeää, vieläkin 2,5 kk. sairastettuani on pientä yskää. Hunaja myös auttaa kurkkukipuun sekä yskään, etenkin yöt rauhoittuu. Nuhakin parani, hieroin poskipäitä ja sen olen todennut irrottavan limaa nenäonteloissa. Käytin niin paljon nenäsumutetta, että epäilin jo bakteerisen limsn valiessa hengitysteihin aiheuttaneen sen hirveän hinkumsisen yskän. En koske mielelläni enää nenäsumutteisiin ja yskänlääkkeet on turhia, hunaja parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea se kalle laitelointi eli homoilu teettää teille. Kannattaa lopettaa. Homous on sairautta.
Ei ole.
Neljäs päivä kurkkukivussa, kova yskä ja kuumetta. Huimannu myös. Olo on aika hunajainen.
Vierailija kirjoitti:
Silmiä ja päätä särkee. Nenä vuotaa ja kuvottava olo ollut jo kohta viikon. Eilen piti käydä pari kertaa oksentamassa. Kuumetta ei ole ollut. Väsynyt ja heikko olo.
Minulla oli samat oireet koronassa puoli vuotta sitten. Ei juuri kuumetta ollenkaan, nopeasti tarttuva, mies sairastui vuorokautta myöhemmin, korkea kuume oli hänellä vuorokauden. Jäi jälkitauteja minulle, en ole tervettä päivää nähnyt puoleen vuoteen, väsymys jatkuvasti. Antibiootit veivät hyvän bakteeriston, kaikkea köhää ollut ja nyt jalan nivel-polvikipu, vaikken ole loukannut edes sitä.
Mun kaverilla jonkin aikaa sitten oireet alkoi kuten sulla, sai antibiootit poskiontelotulehdukseen, sairaus vaan paheni, olikin keuhkokuume, sit vahvemmat antibiootit. Itse aikoinaan olen saanut antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen ja lääkäri sanoi että olisi pitänyt tulla aiemmin vastaanotolle, se voi edetä otsalohkoon.
Kaikkea se kalle laitelointi eli homoilu teettää teille. Kannattaa lopettaa. Homous on sairautta.