Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ressuun 9,75

Vierailija
13.06.2024 |

Ressuun otettiin noin 200 uutta lukiolaista. Huonoin heistä läpäisi peruskoulun keskiarvolla 9,75.

https://yle.fi/a/74-20093783

Saavat varmaan opiskella sielunsa kyllyydestä ilman, että luokkatoverit haukkuvat hikariksi.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omana peruskouluaikanani kympin saaminen oli lähes mahdotonta. Ei riittänyt oikeat vastaukset ja viittaaminen, niillä sai ysin. Kymppiin olisi tarvinut jotain ylimaallista tai kivaa luonnetta/ulkonäköä.

Juurikin näin. Nuori, josta ope pitää. Minulla ei ainakaan ollut motivaatiota mielistellä opettajia.

Vierailija
42/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni pääsi Ressuun.Itselläni oli ihan yhtä hyvä todistus,mutta Ressu oli kaukana eikä kukaan kannustanut hakemaan lähimpää lukiota kauemmas.

Eli ei se Ressuun pääsy pelkästä lahjakkuudesta kerro,ihan yhtä lahjakkaita meidän suvussa muutkin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Gaussin käyrä lukion arvosanoissa käytössä? Ei ehkä mutta yliopistossa voi käytännössä olla joillain aloilla. Sitten kokevat kolmosen.

Eräs tuttuni kertoi lukeneensa sosiologian tenttikirjat 8 kertaa tms. En tiedä oliko ennen kymppihikari mutta yliopistossa halusi menestyä.

Vierailija
44/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Ressun käynyt ja sinne tuli useita nuoria ympäri Suomen vain koulun takia. Hyvä lukio on ja mahtava henki siellä! Ei kiusaamista, vaan toisien tsemppaamista.

Toisten😁

Vierailija
45/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oli todella hauska ja avartava ketju. Se tunne, kun tekisi huutaa naama punase auttaa vähän!!!!

Minä, minä ketju ... ei viitsi enempää kommentoida.

Vierailija
46/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti nuorta kiinnostaa kaikki aineet niin paljon että keskiarvo on 10.

Minun nuoreni ei hakenut Ressuun, mutta olisi näköjään sinne päässyt, jos olisi halunnut. Ei kyse ole siitä, että kaikki aineet erityisesti kiinnostaisi. Omalle nuorelleni oppiminen on helppoa, hänen päänsä toimii loistavasti, ja hän on monilahjakas. Hän ei ole nähnyt tarpeelliseksi alisuorittaa, kun läksyihinkään ei kulu aikaa juuri mitään.

Kyllä häntä yritetään hikariksi haukkua, mutta hän ei siitä hämmenny, vaan sanoo, että jos kommentoija on sitä mieltä, niin siitä vain, ja nauraa päälle.

Vierailija
47/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin keskinkertaisessa perähikiän lukion kohtuullisin arvosanoin. Nyt olen lääkäri. Paljon stressaantuneempi olisin ollut jossain suorittaja-koulussa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä