Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ressuun 9,75

Vierailija
13.06.2024 |

Ressuun otettiin noin 200 uutta lukiolaista. Huonoin heistä läpäisi peruskoulun keskiarvolla 9,75.

https://yle.fi/a/74-20093783

Saavat varmaan opiskella sielunsa kyllyydestä ilman, että luokkatoverit haukkuvat hikariksi.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulun arvosanainflaatio selittää 

Tää on kyllä totta tämäkin. Luokattoman helposti saavat nykyään 9-10 arvosanoja.

Vierailija
22/47 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla vanhemmilla hieno tunne, kun voi sanoa jälkikasvun opiskelevan Ressussa tai jossain muussa eliittilukiossa. 

Eikä ole S-kakkosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea kaikille ressuille! On todella motivoivaa opiskella kun koulukaverit ovat fiksuja ja motivoituneita. Tiedonjano tarttuu ja opinnoissa menestyminen on helppoa kun taso on tasaisen hyvä. Monet ressulaiset ovat myös motivoituneita ja lahjakkaita musiikissa, taiteessa ja urheilussa. 

Ja rusketus katoaa syksyn tullen.

Vierailija
24/47 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä noi kaikki keskiarvorajat näkee!? Kiinnostaa toi meidän lähilukio, kun ajankohtaista ensi vuonna sinne hakea. Helsinki kyseessä. 

Itäkeskuksen lukioon pääsee keskiarvolla 4.1, eli yhden numeron täytyy olla 5.

Vierailija
25/47 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian ei sodan turmelemassa maassamme ole edes kouluja. Turha vaiva. 

Vierailija
26/47 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika muutti 400 km kun pääsi Ressuun. Ja kannatti.

Niinkuin penkkariautossa  sanotaan jo 2 vuonna: "Täältä tulee tulevat johtajanne"

Valitettavasti tuo lahjakkuuskaan ei takaa että johtajat olisivat hyviä ja vastuuntuntoisia. 

Vierailija
27/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä noi kaikki keskiarvorajat näkee!? Kiinnostaa toi meidän lähilukio, kun ajankohtaista ensi vuonna sinne hakea. Helsinki kyseessä. 

https://yle.fi/a/74-20093808

Vierailija
28/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti nuorta kiinnostaa kaikki aineet niin paljon että keskiarvo on 10.

Tai sit on vaan tasaisesti hyvä. Mulla oli yläkoulun lukuaineiden keskiarvo 9,8, enkä muista lukeneeni mihinkään kokeisiin. Keskiarvon laski kympistä ruotsin ysi, joka ei johtunut osaamisesta vaan siitä, että inhosin ruotsia. Nykyään käytän sitä työkielenä...

Vierailija
29/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressuun on kätevä kulkea. Se on lähellä metroa. Pitäisikö kaikille metroradanvarren kouluille antaa muutama kiintiöpaikka Ressuun? Motivoisi tavoittelemaan oman koulun kärkisijoja.

Vierailija
30/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omana peruskouluaikanani kympin saaminen oli lähes mahdotonta. Ei riittänyt oikeat vastaukset ja viittaaminen, niillä sai ysin. Kymppiin olisi tarvinut jotain ylimaallista tai kivaa luonnetta/ulkonäköä.

Vierailija
31/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain parhaasta keskiarvosta stipendin aikoinaan keskiarvolla 9,3. Ja silloin tuo riitti myös Ressuun. Nyt ei olisi lähelläkään.

Vierailija
32/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliittilukioista löytyy paljon syömishäiriöisiä kympin tyttöjä. Nämä uuvahtavat sitten viimeistään yliopistossa.

Vierailija
33/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin penkkariautossa sanotaan jo 2 vuonna: "Täältä tulee tulevat johtajanne"

Ne tulevat johtajat tulevat kun on opiskellu ulkomailla. Suomesta tulee vatipäitä

Vierailija
34/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliittilukioista löytyy paljon syömishäiriöisiä kympin tyttöjä. Nämä uuvahtavat sitten viimeistään yliopistossa.

Mä uuvahdin vasta ekassa oman alan työpaikassa :)

Vierailija
36/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin penkkariautossa sanotaan jo 2 vuonna: "Täältä tulee tulevat johtajanne"

Nehän ovat jotain pintakäsittelijöitä, kaupparatsuja jne. Eikö esim. oppisopimuksella pääse opiskelemaan, ellei ole suorittanut ylioppilastutkintoa tuossa lukiossa?

Vierailija
37/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti nuorta kiinnostaa kaikki aineet niin paljon että keskiarvo on 10.

Ei tarvitse kiinnostaa, että saa kympin. Sain ruotsista peruskoulussa 9, lukiossa eximian ja yliopistossa HT/HT, vaikka vihasin koko oppiainetta. Joku neutraalisti suhtautuva voi ihan hyvin saada kympin.

Niin, neutraalisti vaan pänttää, niin hyvä tulee. Se on taktiikka mulla. Pääsin Ressuun.

Vierailija
38/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos ei ole väleissä jonkun open kanssa tai on ns. helppo ja hiljainen oppilas, joka ei osaa pitää puoliaan. Jollekin Ressuun pääseminen voi olla opesta kiinni. 

Vierailija
39/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Ressun käynyt ja sinne tuli useita nuoria ympäri Suomen vain koulun takia. Hyvä lukio on ja mahtava henki siellä! Ei kiusaamista, vaan toisien tsemppaamista.

Kiva kuulla!

Vierailija
40/47 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian ei sodan turmelemassa maassamme ole edes kouluja. Turha vaiva. 

??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä